Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ari.suominen1
profiilit
ari.suominen1
ari.suominen1
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
3
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ei riitä pelkkä päivitys ohje, tarvitaan joitakin puuttuvia osia windowsiin... Nyt vaihtui s.posti. Ei tälläisten asioiden kanssa viitsi tapella.
Se järkyttävä mainoskin joka kerta aukeaa koko näytön kokoisena, ei viitsi kyllä sitäkään enän katsella...
23.04.2014 08:07
Luin tätä viestiketjua ja ajattelin kysyä kommenttia asiasta. Autojani on kolhittu parkkipaikoilla ja katujen varsilla varsin säännölisin väliajoin. Suurin osa kolhijoista on jäänyt kiinni itse teosta tai ystävällisten kanssa autoilijoiden vinkistä. Ihmisillä kun on taipumus poistua paikalta Taksi kuskeja myöten jos humaavat vaikka peruuttaneensa toisen autoa päin. Poliisin kun ottaa paikalle niin vähättely alkaa siitä mitä on tapahtunut... Olen ajatellut asentaa autoon kameran joka kuvaa liikkuessani ja auton ollessa pysähdyksissä. 360 astetta joka puolelle. Pitäisikö minun rakentaa autoni katolle kyltti joka kertoo kamera valvonnasta? Jos kyltti on niin voiko materiaalin esittää vahingon sattuessa Poliisille. Onko kenties mahdollista että saan tuomion autoani kolhineen henkilön saattamisesta tuomiolle??
31.10.2012 06:14
Kirjoittelen tätä viestiä USA:sta käsin, kun olen Suomessa niin ihmettelen sitä että rangaistus rahana ja kortti pois teitpä sitten mitä tahansa? Koskaan ei mietitä miksi näin tapahtui ja oliko tosiaan inhimillinen erehdys syynä vai pettikö liikennesuunnitelijan vedenpitävä suunnitelma? Syy löytyy aina sieltä ratintakaa ja ei kun kortti pois ja isot sakot. Liikenteen pitää olla yllätyksetöntä ja perustua totuttuihin toimintatapoihin. Valitettavasti liikennesuunnitelijoilla on kaupunkialueilla mahdollista suunnitella vaikka kuinka vaarallisia ristyksiä. Tiehalinnolla on ohjeet miten liikenne ohjataan ja liittymät suunnitellaan, mutta kun tullaan kaupunkialueelle niin nämä totutut ohjeet eivät enään ohjaa kaupungin suunnittelijaa. Aina voidaan vedota siihen, että et huomannut tätä poikkeavuutta ja siihen liittyvää liikennesääntöä "Opettele säännöt tyhmä".
Onko nuorison liikennekäyttäytymiseen ainoa lääke kortti pois? Onko kenties mahdollista, että henkilö tarvitsisi psykologista apua esim. toistuviin ylinopeuksiin? Useimmiten itse vamma jätetään hoitamatta ja siitähän seuraa että poliisit saavat vain lisää töitä.
Täällä USA:ssa "poliisit" Seriffit liikkuvat yksin autoissaan ja valvovat kaikkea muutakin kuin nopeuksia. Jos ajat päin punaisia voit olla melko varma, että Seriffi pysäyttää. Seriffit ovat näkyvillä liikenteessä ja rauhoittavat siten sitä. He jopa joskus ymmärtävät inhimillisen erehdyksen ja pyytävät olemaan seuraavalla kerralla tarkkaavaisempi sakkoja ei kirjoiteta välttämättä. (Pysähdyttävä kokemus sinänsä) Jos Suomessa poliisi pysäyttää niin voit olla 100 varma, että sakot tulee ja korkeimman mukaan.
Suomen liikenteen sakkorangaistukset ovat maailman kovimpia ja aina vain tuntuu pahentuvan ja helpommin tulevan. Valitettavasti suomen päätieverkosto on rapistumassa ja liikennemäärät teillä ovat aivan liian suuria. Jonossa ajaminen ja jonkun hidastelu saa helposti pulssin nousemaan ja ihmisten syylistymään vaarallisiinkin temppuihin. Syyhän tietysti taas kuljettajassa. Lisätään nopeusrajoituksia huonosti vetäville teille ja lisää peltipoliiseja valvomaan niin saadaan rikolliset kiinni. Mikään ei ole niin helppoa kuin sakottaa autoilijaa rahan tulo on taattu. Ei ainakaan teitä kannata kunnostaa ja liittymiä korjata silloinhan puhtaan tulon tuleminen valtionkassaan loppuisi sakoista.
Sanotaan, että Suomi on pitkien välimatkojen maa, niin ja suuremmaksi käy kun Suomi neidon tieverkosto kärsii sepelvaltimotaudista ja ainoa paikka, josta muutama vetävä tie löytyy on Helsingin ymäristön moottoritiet pois lukien kehätiet.
Kansantaloudellisesti ja tuottavuuden kannalta on hyvät kulkuyhteydet ja joustava liikenne ensiarvisen tärkeää valtiossa, jossa tehdään hyvää tulosta ja arvostetaan kestävääkehitystä, puhumattakaan turvallisuudesta. (Kansantaloudellisesti ei ole kannattavaa muutella auton nopeutta useita kymmeniä kertoja 100km:n valtatiematkalla 0 -100km/h, nopeusrajoitusten liikennevalojen ja liikenneympyröiden takia. Vaikkakin tienpitäjän on ne todella edullista rakentaa verrattuna eritasoristeyksiin. Autoilijat maksavat polttoainekuluina sen mitä on jätetty tekemättä)
27.10.2009 01:13
1 / 1