Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Onko Vanha testamentti Jumalan sanaa?

Täällä eräät ovat esittäneet, että Mooseksen kirjat eivät ole Jumalan sanaa, ne eivät edes ole Mooseksen kirjoittamia ku
    Luterilaisuus
    205
    1487
  2. Laista ei katoa ainoakaan piirto

Jeesus sanoo: ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan t
    Helluntailaisuus
    150
    1449
  3. Vastine Petri Paavolan lakieksytykseen

Sain vihdoin yleisön pyynnöstä kirjoitettua täydellisen vastineen Petri Paavolan eksyttävään lakiopetukseen. Paavola ei
    Helluntailaisuus
    160
    1403
  4. Onko prostituutio syntiä?

Täällä on esitetty sellaisia väitteitä, että koska Toora mukamas ei missään kohtaa tuomitse prostituutiota, mies saa vap
    Luterilaisuus
    144
    1379
  5. Hanukka on taas

Jälleen olen kuullut, että me emme vietä joulua, vietämme ainoastaan raamatullisia juhlia, kuten hanukkaa. Missä kohtaa
    Adventismi
    160
    1362
  6. Kymmenen käskyä

Koskeeko kymmenen käskyä kristittyjä? Vai oliko se annettu pelkästään juutalaisille?
    Helluntailaisuus
    116
    1315
  7. Kaksi miestä erämaassa

Kaksi miestä kävelee kuumassa ja autiossa erämaassa. Toinen kantaa käsissään vettä, toisella on kädessään suuri malja. M
    Helluntailaisuus
    110
    1304
  8. Jeesus on Jumala

Eräs toinen tällä foorumilla väittää ahkerasti että Jeesus oli vain ihminen, ei Jumala. Kaikki trinitaarit hän leimaa ai
    Helluntailaisuus
    137
    1253
  9. Kuka saa toimia pappina?

Suomen Evankelisluterilaisen kirkon pappeina häärää monenmoista väkeä. On konservatiiveja ja liberaaleja, homoja, lesboj
    Luterilaisuus
    145
    1188
  10. Luther, antisemitismiä 500v.

Lutherista on jo monta ketjua. Tehdään mummomuorin pyynnöstä yksi ketju Lutherin antisemitismista pohtimiseen. Timo Ju
    Luterilaisuus
    245
    1165
  11. Älykkään suunnitelman idea

Tiedemiehet löytävät Piilaaksosta Kaliforniasta robotin. Robotti on ihmeellinen ja erittäin kehittynyt, se osaa soittaa
    Luterilaisuus
    159
    1165
  12. Allah ei ole Jumala ja Muhammed on väärä profeetta!

Tämä vain teille tiedoksi. Näin uskoo suurin osa suomalaisista. Vain pieni vähemmistä uskoo teidän valheen, että Allah o
    Islam
    74
    1138
  13. Kymmenen käskyä vain juutalaisille?

Olen tällä foorumilla törmännyt väitteeseen, että kymmenen käskyä annettiin vain juutalaisille, eikä siis koske ollenkaa
    Luterilaisuus
    161
    1129
  14. Onko Uuden testamentin Jumala eri kuin Vanhan?

InhottavaRealisti tällä palstalla väittää, että Uuden testamentin Jumala on eri Jumala kuin Vanhan testamentin. Pyydettä
    Luterilaisuus
    130
    1107
  15. Mitä on kabbala?

Minua on syytetty kabbalistiksi, koska tein sen virheen, että eräässä aloituksessani luettelin kaikki harhaopit joihin o
    Helluntailaisuus
    83
    1097
  16. Mauno Mattilan sapattieksytys 500 täynnä

Mauno Mattila lupasi vastineen, kun 500 viestiä tulee ketjuun täyteen. Nyt on 500 viestiä täynnä. Joten jäämme odottamaa
    Helluntailaisuus
    93
    1064
  17. Kristinusko on eksytystä ja petosta!

Mitä on kristinusko? Kristinusko opettaa, että Jumala on kolmiyhteinen Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Kristinusko opettaa A
    Helluntailaisuus
    142
    1034
  18. Sapatti on pyhä

Luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. Minkä Jumala siunaa, se on pyhä ikuisesti. Siksi sapatti on pyhä
    Adventismi
    86
    1003
  19. Toora uudessa liitossa

Vanhan testamentin profetiat uudesta liitosta kuvaavat liittoa, jossa laki on edelleen voimassa: "Vaan tämä on se liitt
    Kristinusko
    97
    969
  20. Mooses Uudessa testamentissa

Dogmatikos jaksaa julistaa ilosanomaansa, että Vanha testamentti ei ole Jumalan sanaa, Uusi on, ja Moosesta ei koskaan o
    Luterilaisuus
    264
    965