Minua on syytetty kabbalistiksi, koska tein sen virheen, että eräässä aloituksessani luettelin kaikki harhaopit joihin olen ollut osallinen. Olen ollut syvällä kabbalassa, mutta entisessä elämässäni. Tässä teille tiedoksi, mitä kabbala on:
"Kabbala (hepr. קַבָּלָה) on juutalainen esoteerinen ja mystinen traditio, jota kehitettiin keskiajalla Euroopassa, ja joka elää edelleen.[1] Kabbala on Tooran syvällistä tulkintaa. Kabbalaan kuuluu muun muassa lukujen ja geometrian mystiikkaa. Kabbalan harjoittajat uskovat saavansa salattua tietoa tai keinoja päästä paratiisiin ohi erilaisten vartijoiden ja ovien. Kabbala tulee heprealaisesta sanasta kibl, joka merkitsee tiedon antamista tai jättämistä. Sanatarkasti qabbālā merkitsee perimätietoa - traditiota, joka kulkee salaisena tietona suusta korvaan.
Kabbala on esoteerinen oppi, jonka mukaan vihityillä on tieto siitä, mitä uskonnossa todellisuudessa opetetaan. Juutalaisen uskon keskeisin normatiivinen lähde on Toora, joka sisältää varsinaisen eli kirjallisen tooran (Mooseksen kirjat) sekä suullisen tradition eli oraalisen tooran, joka on kirjattu Talmudiin. Mutta kabbalistit kuitenkin korostavat, että "niitä (kirjoitettua ja oraalista tooraa) ei pidä lukea kirjaimellisesti, vaan ne pitää ymmärtää; pitää olla avain, joka avaa pyhien kirjojen salaisuudet. Silloin huomaa, ettei niissä ole turhia sanoja, vaan ne ovat kirjoitetut niin, että niillä on syvä, mystinen merkitys." Tooran selitysteos Zohar on tarkoitettu auttamaan tooran mystisessä tulkinnassa."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kabbala
Kabbala ei ole saatananpalvontaa. Kabbalalla yritetään löytää salattua tietoa Toorasta, Jumalan sanasta. Usein nämä löydökset kuulostavat fantastisilta ja houkuttelevilta, siksi tähän harhaoppiin on helppo hurahtaa.
Mm. Frank T. Seekinsin Hebrew Word Pictures on kabbalaa parhaimmillaan, messiaaniseen kääreeseen käärittynä. Ei ole mitään todisteita siitä, että Aleph tarkoittaa härkää, Bet taloa, Dalet ovea, Shin hammasta tai Tav ristiä. Heprean aakkoset eivät ole hieroglyphejä. Mitään merkitystä näillä aakkosilla ei ole. Raamattu ei opeta sellaista tulkintaa. Mutta ne opetukset ovat ah niin ihania ja tuntuvat niin järkeviltä, että näihin selityksiin uskotaan. Kun jokainen aakkonen voi tarkoittaa useampaa eri asiaa, voi tulkintjoja ei sanoista johtaa loputtomiin. Mutta kuten sanoin, Jeesus ei opettanut meitä lukemaan Raamattua tällä tavalla.
Jumalan nimestä sanotaan, että YHWH tarkoittaa:
Y - käsi
H - katso
W - naula
H - katso
Mikä messiaaninen profetia! Ja tämä kirjainten merkityksen mukaan! Mutta missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Y tarkoittaa kättä, että H tarkoittaa katso, että W tarkoittaa naulaa. Ei missään kohtaa. Lisäksi, kun jokaisella aakkosella on useampi eri merkitys, voidaan näitä tulkintoja tehdä sanasta kuin sanasta ja jakeesta kuin jakeesta. Nämä salatut totuudet kuulostavat houkuttelevilta, mutta pysy poissa - sillä Jeesus ei kertaakaan opettanut opetuslapsiaan lukemaan Raamattua tällä tavalla. Hän ei kertaakaan opettanut, että Aleph tarkoittaa härkää, että Bet tarkoitaa taloa, että Gimmel tarkoittaa Henkeä, ei todellakaan!
Kabbalistit sanovat, että 1. Moos. 1:1 sanoo, että alussa Jumala loi heprean aakkoset Alephista Taviin, sillä siinä sanotaan että "bereishit bara elohim ET". Jossa ET on Aleph Tav, heprean ensimmäinen ja viimeinen aakkonen. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jumala loi maailman heprean aakkosten mukaan. Missään kohtaa ei sanota, että alussa Jumala loi heprean aakkoset. Täyttä harhaoppia. Pysykää kaukana. Mutta se kuulostaa niin ihanalta, eikö olisikin fantastista, jos meillä olisi Pyhä Kieli, jonka kautta me oppisimme salattua viisautta? Olisihan se ihanaa, mutta Jeesus ei opettanut mitään tällaista. Sen sijaan että evankeliumit olisi kirjoitettu hepreaksi, ne kirjoitettiin kreikaksi. Miksi, jos kerran heprea on Pyhä Kieli? Koska heprea ei ole Pyhä Kieli. Jumala salli evankeliumit kirjoitettavan kreikaksi, jotta kukaan ei kuvittelisi, että heprea on pyhä kieli. Opiskelkaamme siis kreikkaa, jotta ymmärtäisimme Uutta testamenttia paremmin.
Jotakin hyvää tästä harhaopista on, kiitos Kabbalan, osaan nyt hepreaa jonkun verran, joten voin opiskella Vanhaa testamenttia alkukielellä! Baruch haShem!
Mitä on kabbala?
83
1097
Vastaukset
- heittäkää.ulos.krist-net
Kabbalaan liittyy noituutta ja saatananpalvontaa. Kristitty.net väittää hylänneensä kaiken tällaisen, mutta hänessä on saatananpalvonta vaihtanut muotoa. Hän on pukeutunut messiaaniseksi juutalaiseksi, mutta vastustaa kiivaasti Raamatullista helluntaikirkoissa käytössä olevaa uskovien kastetta upottautumalla veteen.
Kristitty.net yrittää silotella tekojaan. Katsotaan, mitä on kabbalismi ja millaisia asioita voi liittyä tyypilliseen kabbalismiin.
Yleisradio: - Castanedan lisäksi Mömmö oli kiinnostunut okkultismista. Hän tutustui 80-luvun alussa turkulaiseen rituaali- ja seksimaagikko Reima Saariseen, jota hän kutsui “mustan magian tyypiksi, aikamoiseksi tietäjäksi.” Saarisen oppikokonaisuus oli omaperäinen ja estoton sekoitus kabbalismia, maagikko Aleister Crowleyta ja kannabiksen röyhyttelyä.
https://yle.fi/uutiset/3-10136301
Kristitty.netin kielenkäyttö on väillä mitä törkeintä. On tallessa keskusteluja, jotka osoittavat hänen olevan hyvin epärehellinen ja epäluotettava. Hän on kirjoitellut mitä törkeimpiä asioita ja hänet pitää erottaa jokaisesta seurakunnasta.- heittäkää.ulos.krist-net
Tästä keskustelusta voitte todeta, miten kiivaasti ja kierosti Kristitty.net vastustaa helluntailaisten kastekäytäntöä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15230181/kristitty-net-vastustaa-helluntailaisten-kastetta
- niinkuinsanotaan
Vaikka en kannatakaan Kristitty.netin tooraismia, haluan kuitenkin antaa hänelle pisteitä siitä että hän kertoo elämästään. Ei se ole helppoa kertoa näin yleisellä palstalla.
- niinkuinsanotaan
Vaikka en kannatakaan Kristitty.netin tooraismia, haluan kuitenkin antaa hänelle pisteitä siitä että hän kertoo aikaisemmasta elämästään. Ei se ole helppoa kertoa näin yleisellä palstalla.
No minä voin sanoa että en ole harrastanut mitään taika rituaaleja tai riittejä, tutkinut vain Tooraa kabbalan metodein, mikä ei todellakaan ole mitään saatananpalvontaa.
- capiche
Kristitty.net kirjoitti:
No minä voin sanoa että en ole harrastanut mitään taika rituaaleja tai riittejä, tutkinut vain Tooraa kabbalan metodein, mikä ei todellakaan ole mitään saatananpalvontaa.
Vaikka kabbala on erikoinen traditio, niin ei se tietenkään ole saatanan palvontaa. Kysyn myös kuuluuko kristinuskoon kenenkään leimaaminen hänen menneisyytensä perusteella?
Joidenkin mielestä sana mystinen viittaa jo saatananpalvontaan. Vaikka kristinusko ja erityisesti karismaattisuus on oikeastaan täynnä mystiikkaa, eli Jumalan salaisuuksia. Jotka Paavalin mukaan "näemme täällä kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin". - heittäkää.ulos.krist-net
capiche kirjoitti:
Vaikka kabbala on erikoinen traditio, niin ei se tietenkään ole saatanan palvontaa. Kysyn myös kuuluuko kristinuskoon kenenkään leimaaminen hänen menneisyytensä perusteella?
Joidenkin mielestä sana mystinen viittaa jo saatananpalvontaan. Vaikka kristinusko ja erityisesti karismaattisuus on oikeastaan täynnä mystiikkaa, eli Jumalan salaisuuksia. Jotka Paavalin mukaan "näemme täällä kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin".Kabbalaan usein liittyy saatananpalvontaa erilaisissa muodoissa. En luottaisi Kristitty-netin omaan ilmoitukseen, koska hänet on todettu monta kertaa epärehelliseksi.
heittäkää.ulos.krist-net kirjoitti:
Kabbalaan usein liittyy saatananpalvontaa erilaisissa muodoissa. En luottaisi Kristitty-netin omaan ilmoitukseen, koska hänet on todettu monta kertaa epärehelliseksi.
Kabbalalla ei ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa.
- capiche
"Yleisradio: - Castanedan lisäksi Mömmö oli kiinnostunut okkultismista. Hän tutustui 80-luvun alussa turkulaiseen rituaali- ja seksimaagikko Reima Saariseen, jota hän kutsui “mustan magian tyypiksi, aikamoiseksi tietäjäksi.” Saarisen oppikokonaisuus oli OMAPERÄINEN JA ESTOTON SEKOITUS kabbalismia, maagikko Aleister Crowleyta ja kannabiksen röyhyttelyä. "
Ja tähänkö sinä tietosi kabbalasta perustat? Suosittelen vakavasti lisäharjoitusta tiedon hakemisessa ja ennen kaikkea lukutaidossa.
Kabbala on minulle yhdentekevä asia. Mutta kristittynä haluan pyrkiä totuuteen myös puhuessani asioista joista en välitä. Sama koskee ihmisiä, joiden kanssa en ole kaikesta samaa mieltä. - capiche
heittäkää.ulos.krist-net kirjoitti:
Kabbalaan usein liittyy saatananpalvontaa erilaisissa muodoissa. En luottaisi Kristitty-netin omaan ilmoitukseen, koska hänet on todettu monta kertaa epärehelliseksi.
Hankin tietoni luotettavista lähteistä, enkä nettipalstoilta. Siitä minulle on palkkaakin maksettu. Törmäsin 70-luvulla New Yorkin juutalaisyhteisössä kabbalan harjoittajiin. Ja otin siitä silloin selvää yleissivistyksen vuoksi. Kuten kristitty.net sanoo, kabbala on juutalaisuuden mystinen suuntaus. Kristittyjen pitäisi tietää, ettei juutalaisuudessa palvota saatanaa.
- vanhusoncapiche
minkä ikäinen vakiokirjoittaja capiche on, kun törmäsi jo 70 luvulla new yourkissa kabbalismin harjoittajiin? Täytyy olla vanha ihminen kyseessä. Miten vielä teet töitä tuossa iässä?
- capiche
capiche kirjoitti:
Hankin tietoni luotettavista lähteistä, enkä nettipalstoilta. Siitä minulle on palkkaakin maksettu. Törmäsin 70-luvulla New Yorkin juutalaisyhteisössä kabbalan harjoittajiin. Ja otin siitä silloin selvää yleissivistyksen vuoksi. Kuten kristitty.net sanoo, kabbala on juutalaisuuden mystinen suuntaus. Kristittyjen pitäisi tietää, ettei juutalaisuudessa palvota saatanaa.
"Kabbalaan usein liittyy saatananpalvontaa erilaisissa muodoissa."
Jotkut ovat myös kehittäneet uskomuksia, joissa on elementtejä kristinuskosta, buddhalaisuudesta ja animismista. Pitäisikö meidän siis hylätä alkuperäinen kristinusko, koska se on liitetty tällaiseen???? - vanhusoncapiche
minusta kuulostat capiche mieheltä, et tyypilliseltä naiselta.
Vanhoista naisista sellainen elämää kokenut naisihminen jota kunnioittaisin olisi varmaan Elisabeth Rehn, luulen että hänestäkin kuulisi naisen äänen, vaikka hänessä on paljon viisautta. - capiche
vanhusoncapiche kirjoitti:
minkä ikäinen vakiokirjoittaja capiche on, kun törmäsi jo 70 luvulla new yourkissa kabbalismin harjoittajiin? Täytyy olla vanha ihminen kyseessä. Miten vielä teet töitä tuossa iässä?
Saatan olla jonkun mielestä vanhus. Mutta kansaivälisissä hommissa kokemus ja ikä tuovat "natsojen" lisäksi arvovaltaa, joka on työtehtävien hoidossa eduksi. Kolmekymppisten on syötävä vielä pitkään kaurapuuroa, ennen kuin edes pääsevät tapaamaan niitä henkilöitä, joilla on arvokasta tietoa. Tärkein tieto ei nimittäin löydy googlesta eikä medioista, vaan asioita hoitavien korvien välistä.
- vanhusoncapiche
mutta sinä olet sukupuoleltasi mies, et nainen, vaikka olisitkin vanhus, etkä nuori enää. Teen profilointia ;) ihan huvikseni vain.
Kuinka moni kansaivälisesti lahjakas, jaksaisi uhrata suomi24 helluntailaisuuspalstaan. Eikö heillä ole päivät täynnä liian paljon kaikkea? Sinä sitä paitsi pädet liikaa, se ei tuo uskottavuuttta, minusta ihmisen jonka korvien välissä on jotain, ei tarvitse tuoda esiin lahjojaan. - vanhusoncapiche
uhrata aikaansa siis, en tiedä onko tämä uskonnollinen uhrilahjasi elämällesi antaa tänne tärkeää aikaa kansainvälisten tehtäviesi lomassa. :D jotka ovat vieneet sinut ties minne maailmankolkkaan.
- capiche
minusta kuulostat capiche mieheltä, et tyypilliseltä naiselta.
Vanhoista naisista sellainen elämää kokenut naisihminen jota kunnioittaisin olisi varmaan Elisabeth Rehn, luulen että hänestäkin kuulisi naisen äänen, vaikka hänessä on paljon viisautta.Mikä on tyypillinen nainen? Ylitunteellinen ja epälooginen? Joo, en ole sellainen. Mutta ei ole kukaan naispuolinen kollegani tai tuttavanikaan.
Meissä kaikissa on eri puolia, joita käytetään eri tilanteissa. Lattialla lasten kanssa ryömiminen on minulle yhtä luonnollista kuin neuvottelupöydissä istuminen tai vaikka sielunhoitajana toimiminen. Empaattisuutta löytyy siinä kuin jämäkkyyttäkin.
Jotkut miehet tosiaan pettyvät kun löytävät perinaisellisen olemuksen takaa "ei tyypillisen naisen". Mutta toiset taas ilahtuvat. Minun kanssani on kuulemma niin helppo olla, koska suhtaudun asioihin järkevästi, enkä saa kummallisia kohtauksia:)
Tässä seison enkä muuta voi. Valitukset siitä millaiseksi minut luotiin ja mihin suuntaan elämässä johdettiin saa osoittaa - heh heh - pääkonttoriin. - vanhusoncapiche
Minulla on silti epäilykseni...
Kirjoitat yhä paljon siitä, mitä kaikkea olet, mitä kaikkea et ole, onko sinussa jotain heikkouksia lainkaan? - capiche
uhrata aikaansa siis, en tiedä onko tämä uskonnollinen uhrilahjasi elämällesi antaa tänne tärkeää aikaa kansainvälisten tehtäviesi lomassa. :D jotka ovat vieneet sinut ties minne maailmankolkkaan.
Teen ainoastaan asioita, jotka koen itse tärkeäksi. Jumala-suhde on aina ollut minulle tärkein ja kaikki muu on tullut vasta sen jälkeen. Ryhdyin alunperin kirjoittelemaan palstoille lentokentillä välilaskujen aikaan. Tällä hetkellä teen hommia vain osa-aikaisesti. Vanhushan minä olen, mutta elämääni tyytyväinen sellainen. Voitko sanoa samaa?
- vanhusoncapiche
On asioita, joihin olen elämässä tyytyväinen, on asioita joihin toivoisi muutosta ja joita ei voi muuttaa ja kaikki ei ole omissa käsissä, ne on elämisen kortit mitä jaetaan... se on elämää ja normaalia elämää, en edes viitsi esittää sen olevan täydellistä.
Minä en lentele koneilla ympäri maailmoja, olen sellainen tavis vaan :) - capiche
Minulla on silti epäilykseni...
Kirjoitat yhä paljon siitä, mitä kaikkea olet, mitä kaikkea et ole, onko sinussa jotain heikkouksia lainkaan?Heh, kyllä ne heikkoudet välillä täällä palstallakin näkyvät. Kukaan ei ole täydellinen. Tarvitseeko itsestäänselvyyttä edes sanoa? Epäile rauhassa. Tässä iässä on se hyvä puoli, ettei ole enää riippuvainen muiden epäilyistä tai mielipiteistä. Itse käänsit keskustelun minuun ja minä olen kohteliaasti vastannut. Eiköhän tämä riitä.
- run-for_your_life
???
okei, riittänee sitten kait se. Kiva kun olit kohtelias, ja hyvä kun olet kasvanut ihmisenä korkealle ettei tarvitse koskaan olla epävarma tai kokea sellaista, onneksi olkoon. :)
Uskovat... hmm... - capiche
On asioita, joihin olen elämässä tyytyväinen, on asioita joihin toivoisi muutosta ja joita ei voi muuttaa ja kaikki ei ole omissa käsissä, ne on elämisen kortit mitä jaetaan... se on elämää ja normaalia elämää, en edes viitsi esittää sen olevan täydellistä.
Minä en lentele koneilla ympäri maailmoja, olen sellainen tavis vaan :)Minäkin olen tavis, jonka Jumala vain johti hieman erilaiseen työhön. Siinä kaikki. Kaikki minun kaverini ovat myös taviksia. Sillä työ- ja yksityiselämä ovat kaksi eri asiaa.
Ei minunkaan elämäni ole ollut aina täydellistä. Ei taatusti. Mutta olen siitä huolimatta kiitollinen, sillä olen saanut oppia paljon myös vaikeista asioista. - its_mylife
words words words, vain sanoja. Minäkin joskus luulin, että se jumala voisi antaa elämään asioita, se petti kaikki lupaukset, mitä uskovat kertoivat ja raamatun tarinat satuineen kertoivat ja eräänä päivänä heräsin ja tajusin, kaikki oli valhetta ja aloin elämään, en enää odottanut sen jumalasi apua, jonka sanot järjestäneen sinulle työpaikkoja matkaillen yläilmoissa... ja sitten ymmärsin, teen mitä teenkin, se on minun elämäni ja teen mitä teenkin, olen vastuussa omista valinnoistani, enkä sysää niitä olemattoman jumalan harteille.
- kiitos_näkemiin
ja asiat mitä pyysin, olivat varmastikin paljon yksinkertaisempia, kuin maailmanmatkailusi :) ihan vain elämästä selviytymistä ja sen sellaista, aloin selviytyä vasta sitten kun otin vastuun itselleni.
- kiitos_näkemiin
ps. toki nykyään tiedän, että ei olematon voi pettää lupauksia, hölmöt ovat niitä, jotka uskovat niihin ja minä olin vain hölmö.
no, en enempää kuluta kallisarvoista aikaasi turhiin jutusteluihin. - capiche
run-for_your_life kirjoitti:
???
okei, riittänee sitten kait se. Kiva kun olit kohtelias, ja hyvä kun olet kasvanut ihmisenä korkealle ettei tarvitse koskaan olla epävarma tai kokea sellaista, onneksi olkoon. :)
Uskovat... hmm..."Uskovat... hmm..."
Miten niin uskovat? Etkö ymmärrä, että ihmiset ovat erilaisia. Toiset pohtivat lähes neuroottisesti mitä muut heistä ajattelevat ja toiset taas eivät. Toisille se voi olla ongelma nuorempana, mutta he kasvavat siitä ulos.
Minä satun kuulumaan jälkimmäisiin. Olen sovussa sen kanssa, että meistä jokaisesta ajatellaan välillä pahaa ja välillä hyvää. Se on vain elämää. Ja tuntemattomien mielipiteillä on ihan loogisista syistä vähemmän arvoa kuin läheisten.
Ei oman navan ympärillä pyöriminen niin erityinen hyve ole, että kannattaa paheksua niitä, jotka ovat kasvaneet taipumuksesta ulos. Sehän tapahtuu monille aivan luonnostaan iän myötä. Harvat kuusikymppiset repivät enää hiuksiaan ja miettivät että mitähän ne minusta nyt ajattelee. - annetaanollajogoodbye
aivan sama capiche, mitä se sinua liikuttaa, jos joskus tykkään pörrätä oman navan ympärilläni? miksi minulla ei olisi siihen oikeutta? aika moni sitä kuitenkin tekee, ja ei kovin monikaan elä täysin pyyteettömästi, vaikka sitäkin roolia voi esittää vaikka läpi koko elämänsä.... senkin voi tunnustaa, ajattelen joskus itseäni, koska se on hyväksi itselle sekin.
Hyvää jatkoa sinulle. :) - capiche
kiitos_näkemiin kirjoitti:
ja asiat mitä pyysin, olivat varmastikin paljon yksinkertaisempia, kuin maailmanmatkailusi :) ihan vain elämästä selviytymistä ja sen sellaista, aloin selviytyä vasta sitten kun otin vastuun itselleni.
Minä en koskaan pyytänyt Jumalalta maailmanmatkailua, asemaa tai rahaa. Pyysin ainoastaan johdatusta elämääni ja jätin Jumalan asiaksi sen minne ja miten hän johdattaa.
Tottakai minun oli tehtävä oma osuuteni. Oli hankittava koulutus, eikä duunikaan alkuvaiheessa niin kivaa ollut. Mutta Jumala opetti sanansa kautta, että vaatimattomatkin hommat on tehtävä napisematta. Asiat alkoivat oikeastaan etenemään vasta siinä vaiheessa, kun opin sen läksyn perinpohjin. Löysin sitä kautta myös työn ilon.
Minäkin olen pyytänyt Jumalalta apua ihan vaan elämästä selviytymiseen. Olin vaikean lapsuuteni seurauksena parikymppisenä masentunut ja itsetuhoinen. Jumalan apu ei silloinkaan pudonnut tuosta vain taivaasta. Minun oli suostuttava kulkemaan kivun läpi ja työstämään traumojani Jumalan kanssa pitkään. Eräänä päivänä huomasin sitten olevani menneestä vapaa. Enkä ole ollut sen jälkeen masentunut.
Pahimmassa vaiheessa minäkin lähes suutuin ihmisille, jotka kertoivat Jumalan johdatuksesta elämässään. Olin vihainen kun Jumala ei ollut taianomaisesti poistanut pahaa oloani. Jälkeenpäin tajusin, että Jumalan tapa toimia oli ainoa tie pysyvään muutokseen. Siirryin sen prosessin aikana lapsellisesta uskosta lapsen uskoon, jossa levätään tietoisuudessa, että Jumalalla on homma hallussa.
Ihmiset pettyvät Jumalaan usein siksi, että he 1) pyytävät sellaista mikä ei ole Jumalan tahto, 2) heillä on valmis käsitys siitä, miten Jumalan pitäisi toimia, 3) eivät uskalla jättää elämäänsä Jumalan käsiin tai 4) eivät jaksa odottaa, että Jumala tekee työnsä loppuun. Jos me etsimme ensin Jumalan valtakuntaa, niin Jumala antaa sen ohessa meille sen mitä tarvitsemme. Tosin se mitä me Jumalan mielestä tarvitsemme, on joskus eri asia kuin se mitä me haluamme. - itsjustyourstory
Olen kuullut vuosien ja vuosien aikana niin monenlaista tarinaa... uskovien suusta, tarinoita.
Olin äärimmäisen onneton, uskossa ollessani, irtipäästäminen antoi vapauden vain olla se mikä on ja se toi jonkinlaisen helpotuksen, olla hyväksytty omana itsenään. Uskominen jumalaan, laittoi ehkä liikaa miettimäänkin muiden mielipiteitä tai se antoi muille tavallaan oikeuden puuttua ja arvostella, tai ainakin ihmiset käyttäytyvät uskossa, niinkuin tietäisivät toisesta ja toisen elämästä asioita, joita eivät todellisesti tiedä ja ehkä liikaa nojauduin muiden mielipiteisiin tai ehkä uskovilla on tietyt säännöt jotka kuuluvat oppiin ja sitä oppia odotetaan tietyllä tavoin noudatettavan esimerkiksi ei saa kyseenalaistaa tiettyjä asioita... olin huonompi uskovana ja paljon ristiriitaisempi oli mieleni kuin se, että päästin irti siitä uskosta kokonaan.
Sinä koet löytäneesi jotain uskosi kautta, toisille se voi olla sitä, että päästää irti siitä. capiche kirjoitti:
Minä en koskaan pyytänyt Jumalalta maailmanmatkailua, asemaa tai rahaa. Pyysin ainoastaan johdatusta elämääni ja jätin Jumalan asiaksi sen minne ja miten hän johdattaa.
Tottakai minun oli tehtävä oma osuuteni. Oli hankittava koulutus, eikä duunikaan alkuvaiheessa niin kivaa ollut. Mutta Jumala opetti sanansa kautta, että vaatimattomatkin hommat on tehtävä napisematta. Asiat alkoivat oikeastaan etenemään vasta siinä vaiheessa, kun opin sen läksyn perinpohjin. Löysin sitä kautta myös työn ilon.
Minäkin olen pyytänyt Jumalalta apua ihan vaan elämästä selviytymiseen. Olin vaikean lapsuuteni seurauksena parikymppisenä masentunut ja itsetuhoinen. Jumalan apu ei silloinkaan pudonnut tuosta vain taivaasta. Minun oli suostuttava kulkemaan kivun läpi ja työstämään traumojani Jumalan kanssa pitkään. Eräänä päivänä huomasin sitten olevani menneestä vapaa. Enkä ole ollut sen jälkeen masentunut.
Pahimmassa vaiheessa minäkin lähes suutuin ihmisille, jotka kertoivat Jumalan johdatuksesta elämässään. Olin vihainen kun Jumala ei ollut taianomaisesti poistanut pahaa oloani. Jälkeenpäin tajusin, että Jumalan tapa toimia oli ainoa tie pysyvään muutokseen. Siirryin sen prosessin aikana lapsellisesta uskosta lapsen uskoon, jossa levätään tietoisuudessa, että Jumalalla on homma hallussa.
Ihmiset pettyvät Jumalaan usein siksi, että he 1) pyytävät sellaista mikä ei ole Jumalan tahto, 2) heillä on valmis käsitys siitä, miten Jumalan pitäisi toimia, 3) eivät uskalla jättää elämäänsä Jumalan käsiin tai 4) eivät jaksa odottaa, että Jumala tekee työnsä loppuun. Jos me etsimme ensin Jumalan valtakuntaa, niin Jumala antaa sen ohessa meille sen mitä tarvitsemme. Tosin se mitä me Jumalan mielestä tarvitsemme, on joskus eri asia kuin se mitä me haluamme.Kiitos väkevästä todistuksesta capiche.
- Laskuntulos
Tälläinen s____nan palvelija kuin kr.net ei voi olla kristittyjen opettaja! Hänen ainoa tehtävä on eksyttää kristittyjä! Hänen pitäisi tajuta se, mutta hänen herransa s____na ei salli sitä!
- JeesusOnHerra_
Äh.
Minulle helluntailaisena vanhimpana riittää että jos kristitty.net tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi Kaikkivaltiaaksi, lihaan tulleeksi, kuolleista herätetyksi, taivaaseen nousseeksi niin annan sovinnon kättä veljelle(?) vaikka juutalaisten tapojen ja kulttuurin noudattamisessa olisimme eri mieltä.- Laskuntulos
Tällaisia "veljiä" on Suomenmaa täynnä. He antoivat sovinnon kättä myös Patrick Tiaiselle ym.
Tunnustan kaikki nämä asiat, eli voimme paiskata kättä. Harvinainen asenne tällä foorumilla.
- Laskuntulos
Kristitty.net sanoo, että hänen sydämessään on toora. Miksi toora ei varoita kabbala-uskonnon s____nan palvonnasta. Tästä näkee, että toora-sydämessä on hänen harhaoppinsa, koska se joustaa kr.netin himojen ja halujen mukaan!
Ymmärrät kai mikä seuraa, kun tuo "väärää tulta" alttarille! Laskuntulos kirjoitti:
Kristitty.net sanoo, että hänen sydämessään on toora. Miksi toora ei varoita kabbala-uskonnon s____nan palvonnasta. Tästä näkee, että toora-sydämessä on hänen harhaoppinsa, koska se joustaa kr.netin himojen ja halujen mukaan!
Ymmärrät kai mikä seuraa, kun tuo "väärää tulta" alttarille!En minä sano, vaan Raamattu sanoo, että uudessa liitossa Toora, rakkauden laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.
Se että Toora on meidän sydämissämme, ei tarkoita että olisimme erehtymättömiä, että emme voisi eksyä, että osaisimme Tooran ulkoa.- toimitaan.oikein
Kristitty-net on tehnyt useita ns. kuolemansyntejä, joiden puolesta ei saa rukoilla. Paavalin opetuksen mukaan K-net tulee erottaa seurakunnasta. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä. K-netillä on tehnyt niin pahaa laittomuutta, ettei hän voi saada niitä tekoja anteeksi.
"Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan? Puhdistakaa siis talonne hapantaikinasta, niin että teistä tulee uusi taikina. Happamattomiahan te olettekin, sillä meidän pääsiäislampaamme, Kristus, on jo teurastettu. Meidän on siis aika viettää juhlaa, ei vanhan pahuuden ja kelvottomuuden hapattamina, vaan happamattomina, vilpittömyydessä ja totuudessa. " (Ensimmäinen kirje korinttilaisille 5:6-8) toimitaan.oikein kirjoitti:
Kristitty-net on tehnyt useita ns. kuolemansyntejä, joiden puolesta ei saa rukoilla. Paavalin opetuksen mukaan K-net tulee erottaa seurakunnasta. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä. K-netillä on tehnyt niin pahaa laittomuutta, ettei hän voi saada niitä tekoja anteeksi.
"Te teette väärin, kun kerskutte. Ettekö tiedä, että pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan? Puhdistakaa siis talonne hapantaikinasta, niin että teistä tulee uusi taikina. Happamattomiahan te olettekin, sillä meidän pääsiäislampaamme, Kristus, on jo teurastettu. Meidän on siis aika viettää juhlaa, ei vanhan pahuuden ja kelvottomuuden hapattamina, vaan happamattomina, vilpittömyydessä ja totuudessa. " (Ensimmäinen kirje korinttilaisille 5:6-8)Ja mitäköhän kuolemansyntejä minä olen tehnyt?
- haluatko.kokeilla
Kristitty.net kirjoitti:
Ja mitäköhän kuolemansyntejä minä olen tehnyt?
Jaaha, sinä leikit niin viatonta sitten. Ei muka ole sellaisia. Olet todella törkeä valehtelija. Varmaan laitat tähän alle kommentit, kun ei linkkiä löydy, niin kuitti sille. Sen jälkeen heitän pöytään Pyhän Hengen nimen tahallisen, omavaltaisen ja sarkastisen väärinkäytön, jota syntiä et voi saada anteeksi. Turha syytellä muita. Sinä pilkkaaja keskity vain omaa tekemiseesi.
haluatko.kokeilla kirjoitti:
Jaaha, sinä leikit niin viatonta sitten. Ei muka ole sellaisia. Olet todella törkeä valehtelija. Varmaan laitat tähän alle kommentit, kun ei linkkiä löydy, niin kuitti sille. Sen jälkeen heitän pöytään Pyhän Hengen nimen tahallisen, omavaltaisen ja sarkastisen väärinkäytön, jota syntiä et voi saada anteeksi. Turha syytellä muita. Sinä pilkkaaja keskity vain omaa tekemiseesi.
Ai niin, minä jo unohdin, että suuren Suomi24 profeetan wewewewewewewewen kyseenalaistaminen on kuolemaan johtava synti.
- eivoiollanäin
Kristitty.net kirjoitti:
Ai niin, minä jo unohdin, että suuren Suomi24 profeetan wewewewewewewewen kyseenalaistaminen on kuolemaan johtava synti.
Tähän olen minäkin törmännyt.On heittänyt jo pöytään minullekin helvetin tuomion,olen kuulemma syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan.Kaikkea olen kuullut ja nähnyt,mutta tää menee jo niin yli.
- toimitaan.oikein
Kristitty.net kirjoitti:
Laitetaan sitten pöytään todisteet siitä, että sinä Kristitty-net olet menossa varmasti helvettiin.
Kristitty-net kirjoitti, että Pyhä Henki on antanut hänelle valtuudet tuomita helvettiin toisen ihmisen ja Kristitty-net niin teki. Myöhemmin hän taisi tulla katumapäälle sanoessaan, että oli keksinyt tuomion ihan omasta päästää ja tarkoitus oli vain harjoittaa sarkasmia. Tätä syntiä Kristitty-net ei voi saada anteeksi. Jumala ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää Jumalan nimeä väärin. Sen takia Kristitty-net joutuu varmasti helvettiin.
Sinä syyttelet taas toista ja väärillä perusteilla. Et sinä ole vain "kyseenalaistanut" toista, vaan sanoit saatanalliseksi hänen ilmoittamaa asiaa. On ihan eri asia olla vain uskomatta, kun lähteä herjaamaan rivouksia takaisin. On osoittautunut oikeaksi tiedoksi, että Kristitty-netiin ei voi luottaa. Tätä tietoa hän sanoi saatanalliseksi, kun ei halunnut hyväksyä tietoa. On kuitenkin käynyt ilmi, että tieto oli tarkalleen oikea. Kristitty-nettiin ei voi luottaa.
Fariseukset sanoivat Jeesuksen toimintaa saatanalliseksi, mikä oli niissä tapauksissa Pyhän Hengen pilkkaamista. Sinä viljelet samaa farisealaista syytöstä saatanallisuudesta.
Kun et pysty omaa tekoasi millään puolustamaan, niin herjaat Jumalan palvelijaa.
Kristitty-net tulee erottaa kaikista seurakunnista. - BaabelinPortto.666
Kristitty.net kirjoitti:
En minä sano, vaan Raamattu sanoo, että uudessa liitossa Toora, rakkauden laki, kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.
Se että Toora on meidän sydämissämme, ei tarkoita että olisimme erehtymättömiä, että emme voisi eksyä, että osaisimme Tooran ulkoa.Toora. Pimpsloora. Toosa.
- tässä.on.totuus
BaabelinPortto.666 kirjoitti:
Toora. Pimpsloora. Toosa.
Antikristus, laittomuuden mies numero 666, puhuu aina Tooraa vastaan.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä
ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan, ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
- Lepoa_ja_rauhaa
Kukaan sellainen ei joudu helvettiin joka "huutaa avuksi Herran nimeä".
Todiste:
"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään." Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
Joten lopeta hyvä ihminen helvetti-kortin heiluttelu jokaisen erimielisyyden kohdalla.
Pelastuminen on helppoa, koska Jeesus on ihmisten pelastaja. Kaikki on valmista Jumallisella voimalla ja tarkkuudella.
Sitten kokonaan toinen asia on mielipiteistä keskustelu. Se ei ole vakavaa eikä lopullista. Se voi olla kokeellista ja tutkivaa. Voi haastaa provosoimalla tai sarkastisesti.
Totuus kestää aina. -kunhan sitä lähestytään Jeesuksen Kaikkivaltiuden ja ristinkuoleman lähtökohdista.- kirjoitusten.mukaan
Sinä et opeta oikein. Raamatun mukaan ei kaikki ne, jotka huutavat avuksi Herran nimeä pelastu. Moni uskova huutaa ja ylistää Jeesus, Jeesus, mutta ei pelastu, vaikka ovat kaatuneet seurakunnan rukousrivissä maahan tärisemään. Jeesus asetti pelastuksen ehdoksi sen, ettei tee laittomuutta, vaan noudattaa Jumalan tahtoa. Tämän takia vain hyvin harva Jeesusta ylistävä pelastuu.
Matteus 7:
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Tinaafakko
Tuohan ei ole sama asia. Sekoitat eri asioita ilmeisen tahallaan.
Herran avuksi huutaminen ei ole 'ylistämistä'. Tai lihasvärinää. Eikä laittomuuden tekemistä.
Toistamiseen suositan että suljet suusi siihen asti että nöyrryt Herran edessä tuosta fanaattisuudesta. - realisti_
Tinaafakko kirjoitti:
Tuohan ei ole sama asia. Sekoitat eri asioita ilmeisen tahallaan.
Herran avuksi huutaminen ei ole 'ylistämistä'. Tai lihasvärinää. Eikä laittomuuden tekemistä.
Toistamiseen suositan että suljet suusi siihen asti että nöyrryt Herran edessä tuosta fanaattisuudesta.Herran avuksi huutaminen ei johda pelastukseen, jos ei sen jälkeen tee Jumalan tahtoa. Niin sanoi Jeesus ja niiden sanojen ohi ei ole pelastusta.
- Laskuntulos
Kristitty.net
-ei ole mennyt lammastarhaan ovesta sisään
-ei ole tehnyt parannusta
-ei ole uudestisyntynyt
-ei ole mennyt kasteelle
-hänellä on kabbala-uskonto, joka on s____nan palvontaa
Silti hän pitää itseänsä "suurena opettajana" ja opettaa eli eksyttää kristittyjä. Hänen herransa s____na vaatii sitä.
Lukijat älkää uskoko häntä. - Laskuntulos
Vielä kerran kr.netin synneistä:
- hän ei voi julistaa evankeliumia, koska ei ole uskovainen. Evankeliumin julistaminen on uskovaisen tärkein tehtävä!
-hän ei voi johdattaa ihmisiä uskoon, koska ei ole uudestisyntynyt.
Hänen uskonnollisesta toiminnasta ja opetuksesta ei ole mitää hyötyä!- totuus_voittaa
Kristitty.net uskoo "Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan" aivan samoin kuin Helluntaikirkko.
- Laskuntulos
totuus_voittaa kirjoitti:
Kristitty.net uskoo "Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan" aivan samoin kuin Helluntaikirkko.
Kr.net ei tiedä mitään Pyhästä Hengestä.
Hänellä on toora sydämessä. - cvnx
Kristitty.net ei suostu menemään uskovien kasteelle. Hän on saanut lapsena luterilaisen kasteen, mihin hän uskoo kuin vuoreen. Hän vastustaa hyvin kiivaasti Raamatun mukaista uskovien kastetta. Tämänkään takia hän ei ole uudestisyntynyt.
Laskuntulos kirjoitti:
Kr.net ei tiedä mitään Pyhästä Hengestä.
Hänellä on toora sydämessä.Onko Toora Pyhää Henkeä vastaan? Miksi sinun on mahdoton hyväksyä suoraa Jumalan sanaa, joka sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme?
- Laskuntulos
Uuden liiton uudestisyntyneillä uskovilla on Pyhä Henki sydämessä. Hän opettaa KAIKEN kuten Jeesus sanoi.
Sinun toora-oppi on valhetta! Se näkyy sinun elämässä ja opissa. Molemmat ovat sekaisin! Laskuntulos kirjoitti:
Uuden liiton uudestisyntyneillä uskovilla on Pyhä Henki sydämessä. Hän opettaa KAIKEN kuten Jeesus sanoi.
Sinun toora-oppi on valhetta! Se näkyy sinun elämässä ja opissa. Molemmat ovat sekaisin!Raamattu sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana. Jeesus noudatti ja opetti Tooraa, ei mitään omasta päästään keksimäänsä uutta uskontoa.
- Laskuntulos
Jeesus kastoi minut Pyhällä Hengellä ja puhuin kielillä ja puhun edelleen. Tiedän kokemuksesta, että Pyhä Henki asuu minussa. Hän opettaa, puolustaa jopa murehtii.
Kr.net kumpi on oikeassa? Minä olen kokenut sen mitä uudessa testamentissa on kirjoitettu! - lue.tästä
Laskuntulos kirjoitti:
Jeesus kastoi minut Pyhällä Hengellä ja puhuin kielillä ja puhun edelleen. Tiedän kokemuksesta, että Pyhä Henki asuu minussa. Hän opettaa, puolustaa jopa murehtii.
Kr.net kumpi on oikeassa? Minä olen kokenut sen mitä uudessa testamentissa on kirjoitettu!Pyhä Henki ei koskaan puhu Tooraa vastaan. Ei koskaan. Jeesus opetti noudattamaan Tooraa ja Jeesuksessa oli Pyhä Henki.
Kielillä puhuminen ei ole varma merkki pelastuksesta.
Matt 7:
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'. - Jumalan_Sanan_mukaan
Laskuntulos kirjoitti:
Kr.net kumpi on oikeassa? Minä olen kokenut sen mitä uudessa testamentissa on kirjoitettu!Laskuntulos, sinussa ei voi olla Pyhää Henkeä, koska sinä puhut Jeesuksen opetusta vastaan laista. Jeesus vahvisti lain, eikä kumonnut sitä, vaan totteli lakia. Sen tähden sinussa Laskuntulos ei voi olla Pyhää Henkeä, etkä sinä ole edes Kristuksessa.
Mt 5:17,18: Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Mt 23:1-3: Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Ap.t 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Kuten huomasit viimeisestä lainauksesta Ap.t 5:32, Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka tottelevat Jeesuksen käskyjä. - luet.tästä
Laskuntulos kirjoitti:
Kr.net kumpi on oikeassa? Minä olen kokenut sen mitä uudessa testamentissa on kirjoitettu!Sinussa ei ole Pyhää Henkeä, koska Pyhä Henki asettaa Tooran jokaisen sydämeen.
Sinussa on vastustajan henki, koska et halua noudattaa Tooraa.
Hepr 10:
15 Tästä todistaa meille myös Pyhä Henki. Ensin näin:
16 -- Tämän liiton minä teen heidän kanssaan tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan lakini heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän sisimpäänsä. - Laskuntulos
Toora eli viisi Mooseksen kirjaa ovat kirjoja. Ne eivät ole eläviä.
Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!
Raamattu on kartta ja Pyhä Henki kompassi. - Jumalan_Sanan_mukaan
Laskuntulos kirjoitti:
Toora eli viisi Mooseksen kirjaa ovat kirjoja. Ne eivät ole eläviä.
Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!
Raamattu on kartta ja Pyhä Henki kompassi.Puhut taas väärässä hengessä. Jeesus sanoi, että Jumalan käskyt antavat elämän, eikä niiden noudattaminen kuoleta ketään.
Jh 12: 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua." - Laskuntulos
Toora-uskovaiset ja kr.netin kaverit mitä olen tehnyt väärin? Tässä historiani.
Jumala veti minua parannukseen.
Tein parannuksen kaikesta. Omasta uskonnosta ei tarvinnut tehdä parannusta, koska sitä ei ollut! Otin vastaan Jumalan lahja vanhurskauden Jeesuksen veressä.
Jeesus uudestisynnytti minut.
Menin uskovaisten upotuskasteelle.
Liityin seurakuntaa.
Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä.
Pyhä Henki opettaa, puolustaa jopa murehtii. Hän johtaa elämääni.
Hyvin on Isä järjestänyt pelastuksen. Hän ei ole jättänyt mitään pelkän ihmisen varaan.
Uskovaisen pitää olla uskollinen kuolemaan asti. - lue.tästä
Laskuntulos kirjoitti:
Tein parannuksen kaikesta. Omasta uskonnosta ei tarvinnut tehdä parannusta, koska sitä ei ollut! Otin vastaan Jumalan lahja vanhurskauden Jeesuksen veressä.
Liityin seurakuntaa.
Hyvin on Isä järjestänyt pelastuksen. Hän ei ole jättänyt mitään pelkän ihmisen varaan.
Uskovaisen pitää olla uskollinen kuolemaan asti.Sinun juttusi on tekopyhää itsensä vanhurskauttamista kerskailemisella.
Sinä teet koko ajan vakavaa syntiä rikkomalla itse lakia vastaan ja sen lisäksi yllyttämällä muut lakia vastaa. Se ei ole Pyhästä Hengestä, eikä Kristuksesta, vaan sinun toimintasi on antikristuksesta. Sinä et ole tehnyt parannusta laittomuudesta, eikä sinussa ole Pyhää Henkeä.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan, tuhoaa Korkeimman pyhiä
ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan, ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
Mt 5:17,18: Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Hepr 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. Laskuntulos kirjoitti:
Liityin seurakuntaa.
Uskovaisen pitää olla uskollinen kuolemaan asti.Sanot että teit parannuksen kaikesta. Parannuksen tekeminen tarkoittaa sitä, että jättää synnin taakseen ja ryhtyy noudattamaan Jumalan pyhää lakia. Epäilen että olet näin tehnyt, koska puhut julkeasti lakia vastaan.
- Laskuntulos
Laki ei ole ongelma vaan se kuinka me sen täytämme. Minä turvaan Jeesuksen ristin työhön. Kun Isä katsoo minua Jeesuksen veren kautta, niin minä olen pyhä ja vain pyhät pääsevät taivaaseen!
Minä turvaan yksin Kristuksen armoon. Seuraan mestariani juutalaista Jeesusta, joka opetti että laista ei katoa pieninkään piirto. Jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt.
- lue.tästä
Sinä Laskuntulos et ole Kristuksessa. Pyhät pääsevät taivaaseen ja Raamatun mukaan pyhiä ovat ne, jotka noudattavat lakia. Jotka eivät noudata lakia, tuomitaan helvettiin.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Room 2:27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia. - Jumalan_Sanan_mukaan
Käsittääkseni Laskuntulos ei vietä sapattia, joten hän ei voi olla pyhä.
2. Moos. 16:
23: Silloin hän sanoi heille: "Näin on Herra sanonut: Huomenna on lepopäivä, Herran pyhä sapatti. Leipokaa tänään, mitä haluatte leipoa, ja keittäkää, mitä haluatte keittää, mutta ottakaa talteen kaikki, mikä jää yli, ja säilyttäkää se huomisaamuun."
3 Moos 18:
1 Herra sanoi Moosekselle: 2 "Sano Israelin kansalle: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä.
3 "Jokainen teistä kunnioittakoon äitiään ja isäänsä. Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut. Minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4 Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne...
37 Sen tähden noudattakaa kaikkia minun lakejani ja käskyjäni ja täyttäkää ne. Minä olen Herra." - Laskuntulos
Raamatussa sanotaan, että meidän parhaimmatkin teot ovat Jumalan silmissä kuin "tahrattu vaate" eli vapaasti suomennettuna "paskaiset kalsarit".
Näitäkö te esittelette Jumalalle? - mot.-
Laskuntulos kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että meidän parhaimmatkin teot ovat Jumalan silmissä kuin "tahrattu vaate" eli vapaasti suomennettuna "paskaiset kalsarit".
Näitäkö te esittelette Jumalalle?Sinä heität tänne kaikenlaisia omia mielipiteitä. Toiset lainaavat Raamatusta tilanteeseen soveltuvia jakeita, jotka osoittavat puheesi vääriksi. Näyttää siltä, ettet halua uskoa Raamattua, kun ei yksikään lainattu jae sinua kiinnosta.
Miten voi väittää olevasi vanhurskas, kun Jumalan Sana on sinun tekojasi ja puhteitasi vastaan? Laskuntulos kirjoitti:
Näitäkö te esittelette Jumalalle?Parhaimmatkin tekomme ovat kuin tahrainen vaate. Tarkoittaako se, että meidän tulee tahallaan rypeä paskassa ja kaikessa saastaisuudessa? Vain kehoittaako Raamattua meitä olemaan pyhiä?
- Laskuntulos
Toora-uskovaiset, kabbala-uskovaiset ja vanhan liiton miehet vastatkaapa
seuraavaan kysymykseen: Kuka sovittaa teidän huomisen päivän syntinne??? Laskuntulos kirjoitti:
seuraavaan kysymykseen: Kuka sovittaa teidän huomisen päivän syntinne???Jeesus Kristus, kuka muu?
Antinomistit vastatkaa tähän, missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus Kristus, kuka muu?
Antinomistit vastatkaa tähän, missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?Kuka sinulle kr.net on antanut luvan huomenna tehdä syntiä!!
- luet.tästä
Laskuntulos kirjoitti:
seuraavaan kysymykseen: Kuka sovittaa teidän huomisen päivän syntinne???Jeesus Kristus kertoi, että hän sovittaa vain niiden synnit, jotka tekevät parannuksen. Hän ei annan anteeksi niille, jotka eivät tee parannusta.
Jh 15: 13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
Hepr 5:8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
1 Pt 1: 14 Olkaa kuuliaisia lapsia älkääkä taipuko noudattamaan himoja, joiden vallassa ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte. 15 Niin kuin hän, joka teidät on kutsunut, on pyhä, niin tulkaa tekin pyhiksi kaikessa mitä teette. 16 Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä." 17 Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. 18 Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, 19 vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä. - Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Parhaimmatkin tekomme ovat kuin tahrainen vaate. Tarkoittaako se, että meidän tulee tahallaan rypeä paskassa ja kaikessa saastaisuudessa? Vain kehoittaako Raamattua meitä olemaan pyhiä?
Kr.net sinun pitää rypeä omassa paskassasi, koska et pysty parempaan.
Varsinkin kun olet kabbala uskovainen.
- kärryvalvoja
Kabbala on Meccalan vastakohta.
- Laskuntulos
Kr.net miksi sinun oikeaa nimeä ei saa mainita keskustelupalstalla?
Olet opettaja ja häpeät nimeäsi!Missä kohtaa olen sanonut, että oikeaa nimeäni ei saa mainita? Nimeni lukee kotisivuillani kissankokoisilla kirjaimilla eikä ole mikään salaisuus.
- Laskuntulos
Miksi kommentti poistetaan, jos sinun nimi mainitaan?
Laskuntulos kirjoitti:
Miksi kommentti poistetaan, jos sinun nimi mainitaan?
Minä en tiedä, olenko ylläpito?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164