Liian pieni häkki?

anskihjf

Ajatteli ottaa seeprapeippoja,mutta en tiedä onko häkki liian kapea. koko on siis: 84 kertaa 65 kertaa 32. Jos joku vois kertoa vain että onko vai eikö ole liian pieni häkki,niin olisin aika kiitollinen. Ja noita kertomerkkejä en osannu tällä näppäimistöllä tehdä. :D'

4

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soktis

Kerrotko vielä mikä noista on leveys ja mikä syvyys ja mikä korkeus?

Suositusten mukaan häkin pinta-alan pitäisi olla vähintään 0,31 m2 . Pinta-ala lasketaan leveys x syvyys. (korkeudella ei ole niin väliä, kunhan se on vähintään 60cm)

Eli jos sun häkin leveys on esim. 65cm ja syvyys 32cm, niin pinta alaksi tulee:
      0,65m x 0,32m = 0,21m2 --> eli aivan liian pieni häkki...

Lisäksi seeprapeipot tarvitsevat häkin, jonka pinnojen väli on 1cm, jos se on isompi, on vaarana, että ne karkaavat tai satuttavat itsensä.

Eläinkaupoissakin saatetaan myydä liian pieniä häkkejä. Isot häkit ovat usein myös kalliimpia, mutta kannattaa satsata kerralla isompaan.

Sain itse seeprapeippoja joku aika sitten ja minulla ne ovat nyt 70x40 häkissä, joka on myös liian pieni. Vaikka seeprikset on pieniä lintuja, ne on myös vilkkaita ja tykkää lennellä, ja stressaantuvat liian pienessä häkissä. Pian linnut pääsevät onneksi isompaan häkkiin.

Lisäksi lintuja olisi hyvä lennättää vapaana päivittäin. Ovet kiinni, ikkunat ja peilit peittoo ja lisäksi niitä on vähän pidettävä silmällä.

• anni.helmi

selvä jutttu,onneks tuo tällä hetkellä oleva häkki on vain saatu,niin sillä ei ole niin väliä ostaako uuden suuremman :)

• Helmiseeprapeippo

Kaikissa lintukirjoissa ja ohjeissa lukee: "liian isoa häkkiä ei voi hankkia."
      Muista, että jos linnuillasi ei ole jättimäistä lentohäkkiä, sinun täytyy välillä esim. kerran viikossa lennättää niitä jossain huoneessa. Omilla helmi - ja normiseeprapeipoillani on 100x100x54 häkki, ja lennätän niitä huoneessani aika usein.

• tviit tviit piu piu

Kuinka saat peipposi vapaanaolon jälkeen menemään takaisin häkkiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe