Minulla on paljo postimerkkejä, mutta mietityttää että jos merkki jostain kohdast vähänki repee, niin arvo tietenki tippuu.
Mut kuinka paljon se vie arvoa? siis isot/pikkuirtautumisia
arvo
4
838
Vastaukset
- Laardibonanza
Kyllä se vie arvon ihan tykkänään nolliin.
Ainoat Suomen merkit, joissa pikku viat on hinnoiteltu on nk. isohampaiset sieltä 1860-luvulta.- tietämätön
et miten niiden postimerkkien arvon voi määritellä. Mä oon keränny postimerkkejä aika pitkään, mutta mä oon antanu painoarvoa enemmänkin ulkonäölle kuin arvolle. Ja sit mä oon pitäny ulkomaalaisia arvokkaampina. Olis kiva tietää, et mikä se oikee systeemi on!
- Oro
Tuo arvon nollautuminen on totta kyllä tavallisten halpojen merkkien kohdalla. Kuitenkin aivan yleisesti esimerkiksi nettihuutokaupoissa myydään myös esimerkiksi pienellä rissillä (= repeämä) varustettuja arvokkaampia merkkejä. Luonnollisesti paljon vastaavan ehjän merkin käypää hintaa halvemmalla. Siis muitakin kuin isohampaisia.
Ja se postimerkin arvohan on se, mitä siitä myydessä saa.
- Atomi-Antti
Sieltä löytyy postimerkkiluetteloita, joissa on mainittu myös merkkien luetteloarvo. Näin saat kuvan siitä minkä arvoisia merkit ovat. Luetteloihin ja muuhun filateeliseen kirjallisuuteen perehtymällä ymmärrät myös mistä postimerkin arvo muodostuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319