Käärme!

IIHANAT KÄÄRMEET

tykkään paljon käärmeistä, mutta äiti ei oikein ole innostunut siitä että hankkisin käärmeen, mutta ei hätää, aion kyllä suostutella sen!
Elikkäs asiaan: ei ole paljoa tietoa käärmeistä joten pari kysymystä:
1. Paljonko käärme maksaa?(käärme terraario,ruoat..)
2. Annetaanko niille ruoaksi ainoastaan hiiren poikasia?
3.Onko käärme harvinaisen vaikea lemmikki?
4. onko jotain lajia, jota ei tarvitsisi paljoa sylitellä?
mieluiten katsoisin kun tämä kaunis hahmo liikkuu...

2

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

Hei!

1. Esimerkiksi viljakäärmeen hinta lähtee viiden kympin tietämiltä (kasvattajalta ostaessa). Terraarioon ja tarvikkeisiin menee useampia satasia, mutta ostamalla niitä käytettynä hinta voi pudota murto-osaan.

2. Viljakäärme syö hiirenpoikasia vain ollessaan itsekin pieni. Kokolailla kaikki yleisesti terraariossa pidettävät käärmeet kasvavat niin suuriksi, että täysikasvuisina ne syövät aikuisia hiiriä, rottia, tai jopa jotain suurempaa.

3. Käärme ei ole vaikea. Omistajan pitää vain ottaa selvää siitä miten homma toimii. Kun valmistelut tekee hyvin, ei käärme ole vaikea. Toisaalta jos hommaan ei tutustu ja valmistaudu, on käärmeen pitäminen "maalaisjärjellä" varmastin hyvinkin hankalaa.

4. Mitään lajia ei sylitellä. Käärme elää terraariossaan, ja sitä siellä katsellaan. Samalla tavalla kuin akvaariokalat. Käärmeen VOI ottaa ulos terraariostaan, mutta se ei tarkoita että niin PITÄISI tehdä. Mielummin ei.

5-8. Riippuu lajista. Tutustu eri käärmelajeihin esim sivujen http://matelijat.info/ , http://herpetomania.fi/marikan_herppisivut/ ja www.herppi.net (keskustelufoorumi) kautta.

• kärmeskieli

Käärmeen voi ottaa ulos terraariosta, mutta vain jos osaa pidellä sitä oikein. Totuttuuaan omistajaansa viljakäärme usein tulee vapaaehtoisesti sinun kädelle, mutta sitä ei pidä pakottaa ulos terraariosta koska se saattaa stressaantua. Minulla on viljakäärme, ja joskus kun aukaisen terraarion, se oikein tulee odottamaan siihen oven eteen, sitten lasken käden sinne ja se kiemurtelee minun käsivartta pitkin. Huom, käsi on todella lämmin alue, käärmeelle liian lämmin pidettäväksi pitkään, joten lyhyen ajan vain. Mutta tämä minun käärme usei itse pyrkii ylöpäin, ja kietoutuu niskan päälle, ja on saattanu köllötellä ja katsella ympärilleen siitä jopa puoli tuntia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe