Ensin oli vain Jeeppi ja Lantikka. Sen jälkeen niita on koipioitu kilpaa.
Aloitttajat edelleen ovat johtavassa asemassa. Saksalainen oli myos uimataitoinen Kybelwagen, se menestyi Afrikassa ja Venäjän suunnattomilla aroilla.
Alussa oli vain kaksi: Jeep ja Land Rover
12
455
Vastaukset
- Nivaman
Niva oli "hienompi, kuin noiden brittien Range Rover", kun se tuli markkinoille. Mutta Mitsubishi Pajero kuuluu Lantikan ja Jeepin kanssa samaan luokkaan.
- 6311
kaverilla defender se on yhtämittaa pajalla remontis hj61 menee ongelmitta ku juna.
- CRV äijä
Niinhän ne oli, mutta sitten tulivat Land Cruiser, Patrol ja monet muut pyyhkien jeepeillä lattiaa. Ei USA:n armeijakaan enää jeepeilä ajele. Afganistanin sissioperaatioissa on Hummereiden ohella usein Toyota Tundra.
Sotilaskäytössä LR Defender pitää vielä pintansa, mutta Mercedes-Benz G syrjäyttää sen yhä useammin. Ja kun järeämpään mennään niin Hummer tai RG32 on kova sana.
Siviilipuolella taas vaaditaan myös maantieominaisuuksia ja silloin monelle riittä tavallinen katumaasturi.- 5+19
Siinä taas CRV-kuski esittelemässä sädehtivää maasturitietämystään.
Alussa oli Jeep. Jeepin pohjalta rakennettiin myöhemmin Land Rover. USA:lla, monien muiden maiden armeijoilla ja vaikkapa YK:lla edelleen Jeepit hyvinkin aktiivisessa käytössä. Jos ollenkaan katsot uutisia, saatat nähdä kuinka jopa Gaddafin porukka ajelee J8:lla. http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_J8
Land Cruiserin historia on jopa tätä päivää nolompi. Maastureista puhuttaessahan tojotapojat kaivavat esiin aina, poikkeuksetta, sen 30-vuotiaan Land Cruiserin rottelon. Uudempia Land Cruisereita katsoessa voin kyllä ymmärtää mikseivät kehtaa uusia malleja edes mainita, miksi mielummin pysähtyvät 80-lukua haikailemaan. Olihan se varmasti kova maasturi silloin aikoinaan. Varsinkin jos päähänsä ei saa mahdutettua muita vertailukohtia, kuin jonkin nissanin. LC:n historian voikin helposti tiivistää siihen, kuinka japsien piti kopioida nimi englantilaisilta, ettei kaikki olisi Jeepistä kopioitua.
Patrolit sun muut Pajerot puolestaan olleet aina niin hengettömiä räpöstyksiä, ettei niistä kannata puhuakaan samana päivänä Jeepin tai edes Rovereiden kanssa. Siviilivehkeistä G-mersu kait ainoa, joka yltää lähellekään Wrangler Rubiconin maasto-ominaisuuksia. Hummer on raskas ja muutenkin aivan liian kömpelö rohjo oikeasti vaativaan maastoon. Jonnekin aavikolle sopivat rynnäkkökäyttöön, siinä se. Ei Hummerissa ole edes kunnon lukkoja, portaaliakseleista kuitenkin plussaa.
Jos vaaditaan mukavuutta jokapäiväiseen käyttöön ja mahdollisimman hyvää etenemiskykyä, ei löydy Grand Cherokeen voittanutta. Jeeppeihin on erittäin hyvä tarjonta kaiken näköistä kittiä, joilla GC:stäkin saa helposti ja halvalla (USA:n hinnat!) rakennettua vaikka täysverisen kulkijan. - geezer4x4
5+19 kirjoitti:
Siinä taas CRV-kuski esittelemässä sädehtivää maasturitietämystään.
Alussa oli Jeep. Jeepin pohjalta rakennettiin myöhemmin Land Rover. USA:lla, monien muiden maiden armeijoilla ja vaikkapa YK:lla edelleen Jeepit hyvinkin aktiivisessa käytössä. Jos ollenkaan katsot uutisia, saatat nähdä kuinka jopa Gaddafin porukka ajelee J8:lla. http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_J8
Land Cruiserin historia on jopa tätä päivää nolompi. Maastureista puhuttaessahan tojotapojat kaivavat esiin aina, poikkeuksetta, sen 30-vuotiaan Land Cruiserin rottelon. Uudempia Land Cruisereita katsoessa voin kyllä ymmärtää mikseivät kehtaa uusia malleja edes mainita, miksi mielummin pysähtyvät 80-lukua haikailemaan. Olihan se varmasti kova maasturi silloin aikoinaan. Varsinkin jos päähänsä ei saa mahdutettua muita vertailukohtia, kuin jonkin nissanin. LC:n historian voikin helposti tiivistää siihen, kuinka japsien piti kopioida nimi englantilaisilta, ettei kaikki olisi Jeepistä kopioitua.
Patrolit sun muut Pajerot puolestaan olleet aina niin hengettömiä räpöstyksiä, ettei niistä kannata puhuakaan samana päivänä Jeepin tai edes Rovereiden kanssa. Siviilivehkeistä G-mersu kait ainoa, joka yltää lähellekään Wrangler Rubiconin maasto-ominaisuuksia. Hummer on raskas ja muutenkin aivan liian kömpelö rohjo oikeasti vaativaan maastoon. Jonnekin aavikolle sopivat rynnäkkökäyttöön, siinä se. Ei Hummerissa ole edes kunnon lukkoja, portaaliakseleista kuitenkin plussaa.
Jos vaaditaan mukavuutta jokapäiväiseen käyttöön ja mahdollisimman hyvää etenemiskykyä, ei löydy Grand Cherokeen voittanutta. Jeeppeihin on erittäin hyvä tarjonta kaiken näköistä kittiä, joilla GC:stäkin saa helposti ja halvalla (USA:n hinnat!) rakennettua vaikka täysverisen kulkijan.Näinhän se on...tähän mitään lisäämättä tai poistamatta :)
Jeepin historia 40-luvulta tähän päivään on sitä luokkaa että pientä kunnioitusta
kaverit ja hatun nosto...jonninjoutavat pulinat pois. - CRV äijä
geezer4x4 kirjoitti:
Näinhän se on...tähän mitään lisäämättä tai poistamatta :)
Jeepin historia 40-luvulta tähän päivään on sitä luokkaa että pientä kunnioitusta
kaverit ja hatun nosto...jonninjoutavat pulinat pois.Hahah, vai Gaddafin porukka se kriteeri onkin. Ja minkä maan armeija ajelee Jeep Rubiconilla? Joku sekalainen taivaalle räiskivä sissiporukka varmaan.
Suomen armeijakin on vaihtamssa Defendereitä täällä kotimaassa Hiluxeihin, koska eivät viitsi jurruttaa maanteillä Lantikalla kun ei ole aavikkokivikkoa ajettavaksi.
Eikä Hummeria ole tarkoitettukaan suometsiin puiden väliin vaan panssariurille. Siksi leveä raideväli. En minä Jeepin pioneeriansioita kiistä enkä kehu CRV:tä, sanon vain että se riittää vaikka muillakin on tullut ajettua. Esimerkiksi nyky-Cherokee on varsin kamala lulla. Jeepin aika sotilaskäytössä on ohi, offroadvirityksiin Arizonan aavikoille se varmaan voi olla hyvä aihio. Arkiseen yleisajoon otetaan sitten ihan joku muu.
- Asioista selvää
On taitanut mennä puurot ja vellit sekaisin.. Ensin automaailmaan ilmestyi vuonna 1933 Mitsubishin BX-33. 1953 Mitsubishi valmisti Jeep-autoja Jeepin lisenssillä. Jeep syntyi vasta toisen maailmansodan aikana ja siviilikäyttöön 1945. Land Rover ilmestyi 1948 ja oli suunniteltu maatalouskäyttöön. Land Cruiser sai päivänvalon 1951 prototyyppinä, Jeep kopiona ja nimi kopioitiin Land Roverilta 1954. Joten valitettavasti Mitsubishi toi jatkuvan nelivedon automaailmaan.
- ´´´´´´´´´´´´´´
Mitsubishi-lasit silmillä. Ei niiden läpi näe.
- ´´´´´´´´´´´´´´´´
... kirjoitti:
Myöntää täytyy, myöntää täytyy. Mutta hoiteleppas tuo niitynpuolikas ja sitten vielä kiskotellessas perkkaa tuo piirioja. Mitsubishi-lasit vielä silmillä? :D?
The first four-wheel drive car, as well as hill-climb racer, with internal combustion engine, the Spyker 60 H.P., was presented in 1903 by Dutch brothers Jacobus and Hendrik-Jan Spijker of Amsterdam.[4][5] The two-seat sports car, which was also the first ever car equipped with a six-cylinder engine, is now an exhibit in the Louwman Collection (the former Nationaal Automobiel Museum) at the Hague in The Netherlands.
Designs for four-wheel drive in the U.S., came from the Twyford Company of Brookville, Pennsylvania in 1905, six were made there around 1906; one still exists and is displayed annually.[6] The second U.S. four-wheel drive vehicle was built in 1908 by (what became) the Four Wheel Drive Auto Company (FWD) of Wisconsin (not to be confused with the term "FWD" as an acronym for front-wheel drive). FWD would later produce around 15,000 of its four-wheel drive Model B trucks for the British and American armies during World War I.[7] Approximately 11,500 of the Jeffery or Nash Quad models (1913–1919) were similarly used. The Quad not only came with four-wheel drive and four-wheel brakes, but also featured four-wheel steering.[7]
- Jeep sano Beep
No juu, sukellettiinpas historian hämärään. Mutta tänäpänä juttu on niin, että Jeep ei ole johtavassa asemassa juuri missään poislukien ehkä punaniskajenkit. Armeijatkaan ei ajele Jeepillä.
- jeeppibasha
Kyllä tuo jeepin laatu nyt tiedetään...
http://kuvaton.com/browse/6093/jeep.jpg
Tuollainen pikku rima tulee heti sisään jos vähän osuu pyöräkotelon sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768