kokemusta tällaisesta????

sissely

Meillä 4 vuotias cavalier poika ja 10 viikkoinen tyttö pentu, samaa rotua.
Pentu ollut meillä nyt 2 viikkoa, alku meni suhteellisen hyvin, nyt pentu "roikkuu" kiinni vanhemmassa, leikkii, näykkii jne. Vanhemman sietokyky koetuksella, murisee takaisin, toistaiseksi ei ole purrut, mutta luulen ettei tilanne kovin kaukana ole ollut, niin säyseä poitsu on muuttunut pälyileväksi ja ahdistuneeksi, piileksii nurkissa ja pöydän alla, antaa leikkiä omilla leluillaan ja ruokailut sujuvat kuitenkin hyvin, mutta pelkään pennun leikin ahdistavan vanhempaa koiraa ja johtavan ikäviin tilanteisiin, onko muilla cavalierin omistajilla kokemuksia tällaisesta käytöksestä tai jopa cavan agressiivisesta käytöksestä.

Toivon että saisin asiallisia vastauksia, olen ollut paljon cavalier-rodun kanssa tekemisissä ja tiedän ettei agressiivinen käytös kuulu rodun ominaispiirteisiin, enkä uskokaan että luonnevikaa taustalla, kenties uusi tilanne?? kertokaa kokemuksistanne.

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksi koiraa...

Noh, itse olen antanut joka kerta vanhemman koiran komentaa pentua itsekkin. Jolloin viesti menee perille pennulle kaikkein tehokkaimmin. Iso koira osaa komentaa pentua lähes poikkeuksetta oikealla teholla, mutta jos tilanne kärjistyy, se voi todellakin hermostua, ja käyttää liikaakin voimaa. Eli, itse en ole kieltänyt vanhempaa koskaan siitä, että se pentua komentaa. Pentu kyllä ymmärtää viestin aika nopeasti.

Ja muistat, että koirathan lenkitetään pääsääntöisesti erikseen. Pennulle paljon "oikeaa" touhua, ja aikuiselle myös riittävästi. Aikuiselle huomattavasti enemmän kuin pennulle.

Koirallasi ei ole mitään luonnevikaa, pentu on vain saanut kiusata sitä liikaa. Nyt järjestät heti paikan, johon pennulla ei ole asiaa, ja johon toinen pääsee niin halutessaan. Ja todella vahdit pentua, jotta se myös oppii ymmärtämään asian. Meillä on ollut nyt vanhalla koiralla sellainen kevythäkki sitä omaa pyhää aluettaan. Sinne ei mene nuorempi koira, eikä sinne mene lapset. Me aikuisetkaan emme mene sinne muuta kuin siivoamaan. Tämän koira kyllä ymmärtää. Jos koira haluaa olla rauhassa, se menee boksiinsa, jos se haluaa olla seurassa, niin tulee sieltä pois. Koppiinsa se myöskin raahaa löytämänsä "aarteet". Ja sieltä ei niitä kukaan ota siltä pois. Näin sen ei myöskään tarvitse stressata sitäkään asiaa.

• korjaantuu

Täyspäinen koira ei pennulle pahaa tee vaikka sen komentaminen pahalta saattaakin näyttää,pentu vain oppii tietämään rajansa,niillä on kyllä yhteinen koirakieli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe