Kysyn pari kysymystä harjoittelusta ja pelaamisesta.
Mitkä liikkeet kuntosalilla ovat hyviä, jotta saisi swingistä tehokkaamman ja lyönneistä kantavempia.
Olen 17 vuotias mies. Aloitin golfin kesän alussa ja tasoitus on tippunut suht heikosti suhteessa pelattuihin kierroksiin nyt 36. Kun sitten kuuntelee jääkiekkotaustaisten pelaajien tarinoita niin yhdessä kesässä händäri on kuulemma tippunut jopa 10 paikkeille. Jääkiekkoilijallahan kiertoliike on puhtaasti veressä ja fysiikka omiaan sen toteuttamiseen, joten stanssin löytämisen jälkeen tuloksia alkaa syntymään.
Lieneekö tuolla fysiikalla jotain vaikutusta virheisiin joita teen.
Pelikaverien mukaan yritän liikaa jaloillani eli jalat jotenkin kiertävät enemmän kuin saisi siitä seuraa pääasiassa epäonnistuneita lyöntejä (toppeja). Tätä olen yrittänyt poistaa, jolloin lyönnit ovat puhtaita, mutta aina tuo tapa palaa peliin enkä oikein tiedä miten sen saisi poistettua. Toinen on liian jyrkkä downswingi, jossa lyönti iskee ennenaikaisesti nurmikkoon ja kaikki mailanpään nopeus on tiessään. Omasta mielestäni suoristan oikean käden liian aikaisin eli ilmeisesti yritän käsilläni saada lisää voimaa lyöntiin.
Joka tapauksessa kuinka nuo turhat tekniikka virheet saisi hiottua pois?
Lieneekö virheisiin lainkaan vaikuttamassa huonot vartalon lihakset ja heikko ryhti?
Lihaskunto ja golf?
2
262
Vastaukset
Ihan ekaksi: En usko tuohon "yhdessä kesässä händäri 10:een". Toki se varmaan mahdollista on, mutta ei ollenkaan todennäköistä.
Lyönti tulee paremmaksi vain lyömällä ja apua kannattaa pyytää sieltä omalta klubilta tai enemmän pelanneelta kaverilta. Rangella rauhassa tutkii ja kokeilee.
Suurin syy on kuitenkin se, että olet pelannut vielä niin vähän.
Tämä on tietenkin VAIN minun mielipiteeni, mutta älä ole huolissasi, kyllä se lyönti siitä vielä tasoittuu ja kohenee! Mukavaa golfsyksyä sulle!- zsdzsd
Jos kuuntelee ammajääkiekkoilijoitten sun muitten juttuja, niin kannattaa muistaa, että niillä kavereilla on ihan erilainen asenne treenaamiseen kuin tavallisella pulliaisella ja rahaa yksityistunteihin/svingianalyyseihin jne.
Itse olen aloittanut golffin divarikiekkoilijan kanssa, joka kyllä lyö pitkälle, mutta ei ole tiputtanut händäriä yhtään sen nopeammin kuin minäkään - ekana kesänä juuri alle 36:n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999