Jos sinä haluat, että minä rapsutan selkääsi, ja sovimme, että 10 euroa olisi sopiva korvaus kummankin kannalta, väliin tulee verottaja.
2 euroa 30 senttiä alvia HETI, kiitos. (-ai niin, verottaja ei kiittele).
Jäljelle jäävästä 7.70 e:sta maksan kumihanskat ja kertakäyttöisen selänrapsuttimen yht. 2 euroa.
Minä olisin siispä saamassa 5,70e. Siitä pitäisi sitten maksaa liiketilan vuokraa, vakuutuksia, eläkkeitä.
Jää n. 4 e. mistä maksan veroa n.20% jäljelle jää 3.20 euroa. Siitä sitten tulisi maksaa lainanlyhennyksiä.
Yksinyrittäjänä elantoni saadakseni olen joutunut ottamaan lainaa työkaluja, koneita ja myyntivarastoa varten.
Ilman lainaa en voisi tienata penniäkään. Jäljelle jää alle 2 euroa, jonka voin käyttää omaan vuokraan ja elämiseen.
Verottaja sai 3,10 euroa. Kuulostaako reilulta? No, saahan niillä maksetuilla veroilla ylläpidettyä tätä lintukotoa.
-No, nyt tuli tarve saada vähän yhteiskunnalta tukea,
yritys joudutaan sulkemaan kolmeksi kuukaudeksi liiketilan vuokranantajan remontoidessa tiloja.
Mutta kuka tukisi tulotonta?
Kela, työvoimatsto, sossu?
Ei, mistään et saa yhtä senttiäkään, "-ota lainaa, tai elä perheesi tuloilla".
Eli lainaa, jolloin jää selänrapsuttamisesta entistä vähemmän rahaa itselle käyttöön.
Minä painan 6 päivää viikossa 10 tuntisia päiviä, ja verottajalle jää enemmän käteen kuin minulle. PRKLE!!!!
En nyt viitsi mennä sen syvemmin siihen, paljonko tuosta vajaasta kahdesta eurosta menee alveina ja muina yritysveroina valtiolle,
jos ostan sillä vaikka suklaata.
Yrittäjän Selkänahka
11
122
Vastaukset
Pitää kuitenkin muistaa, ettei se alv ole missään vaiheessa yrittäjän tuloa. Se on puhtaasti läpilaskutuserä, jonka yrittäjä vaan kerää valtion puolesta. Sama asia kuin jos sinulla olisi veli ja tuttu asiakas ostaisi sinulta vaikka paidan ja siinä yhteydessä heittäisi sulle 100 euroa ekstraa ja sanoisi "viittitkö viedä tuon veljellesi - olen sille 100 euroa velkaa". Olisitko silloin katkera veljellesi siitä, että hän vie 100 euroa sinun pussistasi? Et tietenkään koska se satanan ei missään vaiheessa ole ollut sinun tuloasi, vaan asiakkaasi maksu veljellesi, jonka sinä vain sattumalta välität. Sama pätee alviinkin. Se on asiakkaan maksu valtiolle, jonka sinä vain välität.
Verottaja EI OLE veljeni. Pummis itse rahansa, en minä tästä saa muuta kuin kalliin miehen maineen. Asiakkaalle hinta on kuitenkin vajaa neljänneksen kalliimpi kuin ilman. Sitäpaitsi mitä "arvonlisävero" edes tarkoittaa?
-Verotetaan jotain, että sen arvo lisääntyisi? Aivan älytön tasavero, joka vain lisää tuloeroja.- kansallinen kokoomus
Menisit yrittäjäkursseille. Olet pikkasen hakusessa..
Ärsyttäähän nuo verot varmaan monella tavalla, mutta sama käytäntö on kaikissa maissa, ja Suomalaisillekin suunnilleen samanlainen jokaiselle.
Ja jos et ole maksanut ITSELLESI yelliä, niin et saa sairaspäivärahaa, tai työttömyyskorvausta.
Mitä tulee toimitilojen remonttiin, niin se kuuluu normaaliin liiketoimintaan ja ennakoitaviin, hyvissäajoin järjesteltäviin asioihin.
Jos kyseessä olisi vaikkapa tulipalo, ja jos olisit vakuuttanut toimintasi, niin saisit vakuutusyhtiöltä keskeytysvakuutuksesta korvauksen jopa menetetystä liikevoitosta.
Mitä tähän pahoinvointivaltioon tulee, niin minä ainakin olen tyytyväinen, että hammashoitoni maksoi 38€ ja terveyskeskuskäynti parikymppiä.
Lasteni koulutuksesta ei tule 300000€ laskua ja hankalaan kuntoon ravistuneet sukulaiseni saavat valtiolta tukia hoitoihin ja lääkkeisiin. kansallinen kokoomus kirjoitti:
Menisit yrittäjäkursseille. Olet pikkasen hakusessa..
Ärsyttäähän nuo verot varmaan monella tavalla, mutta sama käytäntö on kaikissa maissa, ja Suomalaisillekin suunnilleen samanlainen jokaiselle.
Ja jos et ole maksanut ITSELLESI yelliä, niin et saa sairaspäivärahaa, tai työttömyyskorvausta.
Mitä tulee toimitilojen remonttiin, niin se kuuluu normaaliin liiketoimintaan ja ennakoitaviin, hyvissäajoin järjesteltäviin asioihin.
Jos kyseessä olisi vaikkapa tulipalo, ja jos olisit vakuuttanut toimintasi, niin saisit vakuutusyhtiöltä keskeytysvakuutuksesta korvauksen jopa menetetystä liikevoitosta.
Mitä tähän pahoinvointivaltioon tulee, niin minä ainakin olen tyytyväinen, että hammashoitoni maksoi 38€ ja terveyskeskuskäynti parikymppiä.
Lasteni koulutuksesta ei tule 300000€ laskua ja hankalaan kuntoon ravistuneet sukulaiseni saavat valtiolta tukia hoitoihin ja lääkkeisiin.Hyvä Kokoomuslainen,
Menisit itse sinne kurssille, kun et tunnu tietävän asioista ainakaan minua enempää.
Olenhan toki maksanut YELliä, sekä vakuuttanut toimintani keskeytyksen varalta, mutta jos toiminimi keskeyttää toiminnan kolmeksi kuukaudeksi, niin ei mitään työttömyyskorvausta voi saada. Kokeile itse. Ja tämä "ennakoitava, hyvissäajoin järjestettävä asia" tuli tietooni n 2 kk. ennen sulkemista. Että järjestä siinä nyt sitten 3 kk. toimeentulo perheelle.
- Voinapit -selkänahat
> Pitää kuitenkin muistaa, ettei se alv ole missään vaiheessa yrittäjän tuloa.
Siitä kuitenkin tulee yrittäjän tuloa saman tien, jos kaupankäynti jostakin syystä alkaisi siirtyä enemmänkin harmaalle puolelle. Alueelle jonne verottajalta on pääsy kielletty.
Alkaa siirtyä pohjoismainen "hyvän veronmaksajan" mentaliteetti vähän niinkuin kohti Välimeren maiden manjana-mentaliteettia.
Ei ole millään lailla omiaan nostamaan suomalaisen verojenmaksuhalukkuutta, jo meillä keväällä vaikka alvia nostetaan. Syynä se että saadaan Välimeren maiden velkatuhlureiden maksupiikkejä oiottua taas uuden velanottamisen kuntoon.
> Sama pätee alviinkin. Se on asiakkaan maksu valtiolle, jonka sinä
> vain välität.
Teoria tietenkin niiden "valtion rahojen" suhteen on juuri noin.
Mutta jos entistä enemmän mennään kohti yritysten henkiinjäämiskamppailua, ja muutenkin aletaan kokea tämä "ihmeellisistä asioista" maksujen periminen ja nostelemisen tilanne entistä epäoikeudenmukaisempana.
Niin silloin juuri alvit, palkkaverot ja sotut ovat ensimmäisinä kapinoinnin tulilinjalla.
Pelkästään yhden miljardin lisäeuron kerääminen alviprosentin nostona on yllättävän kovan työn takana kauppiaiden tekemänä. Silti tällaisia miljardeja ja "takauksia" Suomikin jakelee nyt kuin voinappeja pitkin Eurooppaa.
Siisti parlamentin kautta kanavoitu kapina näkyi kevään vaaleissa. Ne isommat kapinoinnit saattavat olla vasta tulossa.- 7+6
Aina voi napista ja valittaa ja jättää verot maksamatta. Se ei kuitenkaan muuta tosiasioita. Jokaisen yrittäjän pitäisi alusta asti tajuta se, ettei alv ole millään tavalla eikä missään vaiheessa yrittäjän rahaa. Vaihtoehtoinen teoreettinen järjestelmä nykyiselle voisi olla se, että jokainen asiakas tilittäisi itse alvin ostamistaan tuotteista ja palveluista suoraan valtiolle. Laskisiko yrittäjä silloinkin sen alvin omaksi tulokseen, vaikkei edes koskaan näkisi niitä rahoja?
- Voinapit -selkänahat
""Vaihtoehtoinen teoreettinen järjestelmä nykyiselle voisi olla se, että jokainen asiakas tilittäisi itse alvin ostamistaan tuotteista ja palveluista suoraan valtiolle. Laskisiko yrittäjä silloinkin sen alvin omaksi tulokseen, vaikkei edes koskaan näkisi niitä rahoja? ""
Voithan sinä noiden vaihtoehtoisten "teoreettisten" järjestelmiesi kanssa kummastella ihan niin paljon kuin pohteellesi kiinnostusta riittää.
Yrittäjä kuitenkin näkee kaiken sen rahan joka hänen kassansa kautta kulkee. Perheen elanto ja työmaan pystyssä pysyminen on kaikki siitä rahavirrasta kiinni.
Jos kunnolla eloonjäämiskamppailuksi alkaa tilanne kääntyä, niin kaikki näkösällä ja käsissä oleva raha alkaa olla samanarvoista.
Mikäli taustalla on jo pidempään ollut fiilistä että omalla raatamisella elätetään liutaa laiskoja virkamiehiä, ja eteläisen Euroopan maita myöten, niin kynnys erilaisten rajojen ylittymiseen senkuin loivenee.
"" Aina voi napista ja valittaa ja jättää verot maksamatta.""
Kyllä, tuo on se ikiaikainen viimeinen oikeus. Että alkaa valikoida mitenkä ison osuuden jaksaa sentilleen lähettää ulkopuolisille eläteille ja minkä osan pitääkin itsellään. Kaikkea veronmaksua ei tietenkään voi laakista lopettaa.
Ei pitäisi olla hallituksellekaan mikään yllätys, että mitä kireämmäksi verotusta nostetaan, sitä vähemmän on halukkuutta sitä enää säädetyn mukaisena maksaa.
Nykyinen rahojen huoleton jakeleminen ulkomaille ei nyt ole oikein hirmuisen kovassa kurssissa. - toiminta kannattavak
Mitä jos tästä selän rapsuttamisesta veloittaisit vaikkapa 12 euroa? -jäisi enemmän sinulle... suomalaiset eivät kertakaikkiaan osaa hinnoitella omaa työtään.
- jaaeiosaavai
> Mitä jos tästä selän rapsuttamisesta veloittaisit vaikkapa 12 euroa?
Miksei saman tien satasen? Jäis vieläkin enemmän tolla Hankenin ekonoomin logiikalla.
> suomalaiset eivät kertakaikkiaan osaa hinnoitella omaa työtään.
Mikäs tuollaista asiaa todistaa? Hyvinhän nuo parisataatuhatta toimivaa firmaa näyttää kamojaan hinnoittelevan.- huomennakin hengitän
Jos tuon rapsuttamisen hinta olisi 10 € (Alv 0%), niin silloin kokonaishinta olisi 12,30 €. Jos taas hintaan sisältyisi Alv, olisi Alv:n osuus 1,87 €.
Hinnoitteluun vaikuttaa alalla oleva kilpailu. En voi olla kalliimpi kuin muut alalla toimivat yritykset, ellen sitten ole "erikoishyvän" tms. -maineen omaava.
Yhteiskunta antaa verorahoille vastinetta, mutta tuo hammashoito ja lääkärissä käynti on huomattavasti nopeampaa yksityisellä. Hieman kalliimpaa, mutta heti hoitoon pääsy vähentää työajan menetystä ja vaivat paranevat nopeammin, kun hoito alkaa heti.
Jos sairastun tai joudun lopettamaan yritykseni, niin vaikeaa on sosiaalietuuksien saanti. Erilaiset karenssiajat ja muut "toiminnan loppumisen" varmistukset vievät aikaa.
Kuntien ja valtion virkamiehistön ja byrokratian vähentäminen vähentäisi verotuksen tarvetta ja helpottaisi elämää hyomattavasti.
- Vastuullinen mies
Yrittäjien välisessä laskutuksessa kukaan ei nipise tai napise alv:n osuudesta. Toisin on kuluttaja-asiakkaan kanssa. Täytyisikö arvonlisäverolle keksiä joku muu nimitys laskuun? Hintaan sisältyy valtion veronlisäys 23%?
Eikä se ole pelkkä läpikulkuerä - sen erän laskemisesta aiheutuu tavalliselle yrittäjälle lisää menoja, mutta kun olet päivänkin myöhässä, joudut maksamaan lisäkuluja - itse taas pienyrittäjänä toimin päätoimeksiantajani pankkina: perintäkirjeistä ja perintätoimeksiannoista kiitoksena on yrityssuhteen katkaisu.
Rankaa on , sano...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465367Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5531922Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748