kumilippa

Focus -00

Focuksen etupuskurin alareunassa majaileva "kumilippa" vääntyilee ja aaltoilee parista kohtaa. Onko teillä vastaavaa? Meneekö takuuseen?

10

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni

Lippaa voi varovasti oikoa jossain lämpimässä tilassa, Talvisaikaan en suosittele koska puskurimuovi on herkkää halkeamaan. Lipan takana on alumiini lista jota on helppo taivutella. Lipan olemassa olon tarkoitusta en tiedä ,ehkä jokin muotoilun kukkanen.

• Topias

se ei maksa kuin noin 40 euroa. Vasaralla naputellaan paikalleen.
      Niin **ttumainen osa autossa että vääntyy heti kun vähän osuu johonkin lumikokkareeseen.

• Focus -00

mutta eikö voi itse suoristaa niinkuin Hermanni sanoi? En oo vielä itse kokeillut. Luin jostain että (TM) lipassa on ilmeinen valmistus virhe ja kuuluu takuun piiriin. Aika ihme juttu jos kuminen lippa osuu johonkin eikä palaudu ennalleen. Ehkä siellä on sitte joku alumiinilista.

• Topias
        Focus -00 kirjoitti:

mutta eikö voi itse suoristaa niinkuin Hermanni sanoi? En oo vielä itse kokeillut. Luin jostain että (TM) lipassa on ilmeinen valmistus virhe ja kuuluu takuun piiriin. Aika ihme juttu jos kuminen lippa osuu johonkin eikä palaudu ennalleen. Ehkä siellä on sitte joku alumiinilista.

empä usko että menee takuuseen. Jos tölväset muovisen puskurin johonkin ja se menee klommolle, niin ei sekään mene takuuseen vaikka on kestävämpi osa kuin kumilippa.

Itse en saanut takuuseen ja eihän toisaalta autoa ole tarkoitettu tölvittäväksi. Edes lumikokkareisiin.

Sisällä tosiaan menee joku metallinen juttu, mutta sen vääntely ei ikinä mene niin nappiin että saisit siitä täysin suoran.

• Focus -00
        Topias kirjoitti:

empä usko että menee takuuseen. Jos tölväset muovisen puskurin johonkin ja se menee klommolle, niin ei sekään mene takuuseen vaikka on kestävämpi osa kuin kumilippa.

Itse en saanut takuuseen ja eihän toisaalta autoa ole tarkoitettu tölvittäväksi. Edes lumikokkareisiin.

Sisällä tosiaan menee joku metallinen juttu, mutta sen vääntely ei ikinä mene niin nappiin että saisit siitä täysin suoran.

vaikka sillä ei olekaan tölvitty mihinkään. Luin sen jutun just TM:sta ja siellä sama juttu että ilmestynyt itsestään. En tiedä???

• hermanni
        Focus -00 kirjoitti:

vaikka sillä ei olekaan tölvitty mihinkään. Luin sen jutun just TM:sta ja siellä sama juttu että ilmestynyt itsestään. En tiedä???

onnistuu jos se ei ole pahasti vääntynyt. Todella rullaantunut huuli kannattaa varmaankin vaihtaa. Useinmiten puskurin alareunakin vääntyy hieman.

• ffwg
        Focus -00 kirjoitti:

...että TM:ssä kukaan ei tunnustanut kolhaisseensa sitä mihinkään (eli saattaa silti ollut osunut johonkin). Itsekään en muista kolhineeni, mutta silti on hieman vääntynyt. Luulen, että auravalli riittää vääntämään sen jos lumi on kovaa. Huollossa sanoivat, että kyllä siihen on aina löytynyt jokin ulkoinen tekijä. Uskon sen, sillä sisällä on metallinen tuki.

• Make
        ffwg kirjoitti:

...että TM:ssä kukaan ei tunnustanut kolhaisseensa sitä mihinkään (eli saattaa silti ollut osunut johonkin). Itsekään en muista kolhineeni, mutta silti on hieman vääntynyt. Luulen, että auravalli riittää vääntämään sen jos lumi on kovaa. Huollossa sanoivat, että kyllä siihen on aina löytynyt jokin ulkoinen tekijä. Uskon sen, sillä sisällä on metallinen tuki.

tulin huollosta ja juuri asennettu parin osan lisäksi uusi kumilippakin. No kotiin ajettuani, ajoin omaan parkkiruutuuni, jossa sattui olemaan noin 20cm halkaisijalta oleva lumikokkare. Meinasin nousta potkaisemaan sen pois, mutta jostain syystä kuitenkin ajoin siihen ruutuun. Lumikokkare olikin puoliksi jäinen ja kuului pienen pieni vaimea rohaus kun se otti kumilippaan. Ei siis kovin vakavasti. No vääntyihän se siitä samantien. Ei pahasti, mutta vääntyi kuitenkin niin että huomaa... Voin kertoa että silloin vitutti. Kuitenkin uus lippa oli ollut noin 20 minuuttia autossa :)
        Käsin pakkasessa koitin HETI vääntää sitä suoraan, mutta ei auttanut :(

• Voortisti

Jos ongelma, poista kokonaan?

• focus5

misähän kyseisiä kumilippoja saa ostettua? tarvisi kahteen focukseen lipat ja ei meinaa löytyä. mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe