Ajattelin ensi alkuunsa laittaa otsakkeeksi, jotta "Katastrofaalista" kolmeen kertaan. Koska olen juuriltani pohjoiskarjalaisia, niin tuo "Mahotonta" tuntuu kuitenkin mukavammalta.
Katastrofi meitä on uhannut monen monet kerrat toistumiseen aina viime aikoina silloin, kun muuan ministeri on vaatinut meitä suomalaisia veronmaksajia eli valtiota antamaan takauksia EU:n eteläisille kuratalousvaltioille. Ensin kyse oli yhdestä takauksesta ja sen avulla piti estää ongelman eskaloituminen eli homma hoitaa ja uhkana oli katastrofi, jos me emme siihen takaamiseen rupeaisi. Sitten sama tilanteen pelastaminen on toistunut jo muutamaan otteeseen. Joka kerta on ollut luvassa tilanteen palastuminen, kunhan me suomalaiset vain ymmärtäisimme, että meistähän sen homman hoito riippuu. Ministerin kannalta on ollut myönteisenä seikkana, että samoja vuorosanoja on voitu käyttää toistuvasti kuin teatterikappaleen eri esityksissä eri ajankohtina.
Kun nyt sitten kävi silleensä, että Perussuomalaisten säikäyttämä Suomen hallitus vaati vakuuksia takauksille, niin ensin sille vaatimukselle naureskeltiin ympäriinsä niin kotimaasa kuin Euroopassakin. Kun Suomi eli Jutta U. esikuntineen kuitenkin kaikitenkin onnistui sopimaan Kreikan kanssa järjestelystä, niin nyt sitten naureskelijat ilmoittavat, että eihän semmoinen käy, jotta Suomi pääsisi sooloilemaan ja tekemään erityissopimuksia eli huolehtimaan omista eduistaan. Ja tällä kerta katasrofi on syntymässä siitä, kun Suomi on menetellyt järkevämmin kuin toiset.
Paljon on olemassa katastrofin aineksia liikkeellä. Joudun toteamaan itäsuomalaisten juurieni mukaisesti, jotta "Voi mahotonta"! Näköpiirissä saattaa siinnellä jopa nykyisen viime kevään vaaleissa hävinneitten puolueiten paniikissaan muodostaman hallituksen karahtaminen kiville. Ehkä se on vain toiveajattelua.
Sen sijaan täyttä faktaa ja totista totta on Saksan Gelsenkirchenin tilanne. Kun HJK meni voittamaan sikäläisen jalkapallojoukkuueen, niin saksalaisessa mediassa todetaan, että se oli "Katastroph" (mm. Berliner Morgenpost). Ongelmansa ja olennaiset uutisaiheensa itse kullakin taholla.
Mahotonta, Mahotonta, Mahotonta
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184