Takana 17v yhteiseloa ja 12v naimisissa, olen elänyt tähän asti elämäni naisen kanssa. Meillä on ollut kriisejä ja ongelmia mutta tähän asti on ollut tahto ja halu selvitä, nyt ei ole. Vaimo jäi kiinni uskottomuudesta ja on sen tunnustanut, avioero on puoleltani laitettu vireille. Olen käynyt psykiatrilla ja koittanut vain pitää itseni kasassa ja jollai lailla hengissä. Nyt myös vaimo on käynyt psykiatrilla (ensimmäisen kerran elämässään) purkamassa pahaa oloaan ja nyt hän keroo minulle että psykiatri on sanonut hänelle että petäminen on vain ollut oire jostain ja on siten hyväksyttävää kriisitilanteissa. Ymmärrän että ukottomuus pääsääntöisesti on oire jostain mutta että se on täysin hyväksyttävää ja siitä ei saisi kantaa syyllisyyden taakkaa vaan pitää antaa itselleen aikaa toipua, en oikein ymmärrä tätä. Itse haluaisin siistin ja nopean eron jolloin kumpikin voisi alkaa tahoillaan toipumaan ja rakentamaan uutta elämää voimiensa mukaan. Tähänkin psykiatri oli sanonut vaimolleni että älä suostu mihinkään vaatimuksiin vaan anna ajan kulua ja tee niin kuin hänestä itsestään tuntuu. Tuntuu että psykiatri on antanut pettäjälle sellaisia neuvoja että ei ollut väärin kun petit ja kaikki pitää mennä vaimon tahdon mukaan.....
Mitä olen oikein nyt ymmärtänyt väärin???????
Petetty mies 45v
32
910
Vastaukset
- p.mie
Kuulehan...
tiedän.... ja tunnen vieläkin sen tunteen sielussani, ja muistan .,...
mitlä se tuntui kun jo kohta viisi vuotta sitten sain mieheni kiinni rinnakkaissuhteesta, hänellä oli suhde kestänyt silloin puolisen vuotta, ja olin ikäänkuin aavistanut jotain olevan tekeillä, *elokuusta tammikuuhun seurasin tarkemmin hänen käytöstään ja tammikuulla se sitten selvisi, Hän oli seurustellut yli sadan kilsan päästä olevan naisen kanssa reilusti viisi kuukautta, ja jäi kiinni, Eron laiton vireille kun nuorimmainen tuli täysi-ikäiseksi, en aikaisemmin, en voinut kun sitä en kestä, että lapsi joutuu kärsimään, ja nuorin oli aina ollut ns. isäntyttö. Sitten kun ei tarvinnut enää elatusavusta kiistellä, tein paperit, ja nyt exä on mennyt kihloihin tämän uuden naisen kanssa.... Itse en ole edelleenkään sitoutunut keheenkään....
Onhan se uskottomuus aina oire jostain, mutta en usko.... tai en ainakaan itse pystynyt jatkamaan noin vaan elämää, kyllä se petetyksi tuleminen jättää varjon, joka kulkee mukana.... halusit tai et... siitä on vaan päästävä eroon.
Mulla kesti varmaan vuoden ennenkuin pystyin menemään ns. ihmistenilmoille, ja sanomaan kenellekään että olen eronnuit. Eronnut nainen on joillekin kuin "ilmaista riistaa", monet ajattelevat että sille nyt kelpaa kuka vaan...kun on miehestään eroon päässyt.... kääk... ja yök... - 627cfgdfg
Ihmiset tekevät pettämisestä kamalan draaman. Ihminen on mitä on, yksiaivoisuus ei ole täysin luontaista meille joten ristiriitoja pakostikin tulee.
Harmi että uskottomuus vei liittonne, ettekö kyenneet yhdessä ja erikseen sovittelemaan sitä vai kävikö vanhanaikaisesti, eli tehty "rikos" oli niin suuri ettei sen yli voi mennä kuin eroamalla?
Joskus uskottomuus voi tuoda paria lähemmäksi toisiaan, usko tai älä. Toki ei ilman kommunikaatiota ja tunteiden avausta.
Omasta uskottomuudesta ei pitäisi kantaa liikaa syyllisyyttä, elämä ei ole itsensä syyllistämiseen tarkoitettu. Se tapahtui jostain syystä ja tämä syy kannattaa selvittää itselleen(ja parille, jos tätä vielä kiinnostaa).
Se että vaimosi kävi psykiatrilla ei vielä riitä kuin hänen omaan ymmärrykseensä. Se on prosessi joka pitää tavalla tai toisella jakaa myös kumppanin kanssa.
Uskottomuudessa ei läheskään aina pettäjä ole se ainoa syyllinen. Petetty ottaa itselleen uhrin aseman ja käyttäytyy sen mukaisesti. Voi olla että jokin suhteessa on pielessä yhteisessä toiminnassa tai tunnetasolla että toinen lähtee pettämään.
Pettäminen on loukkaus sovittuja sääntöjä ja tunteita vastaan, siksi se sattuu ja yleensä molempia suhteessa.
Sarjauskottomuus on pahempi asia, kertoo suuremmista ongelmista tunnetasolla, tai jopa narsismista tai pahemmasta. Mutta siinäkin tapauksessa toinen osapuoli voi olla antautunut tilanteelle, joten tavallaan omallakin puolellaan katsoo läpi sormien.
Suosittelisin että pyritte käymään pariterapiassa. Muuten jäät tosiaan vain kuvittelemaan sitä mitä vaimollesi terapiassa on neuvottu. Terapia jossa vain toinen henkilö kriisistä käy psykiatrilla on luonnollisesti tilanne jossa tämä ihminen on asiakas ja potilas psykiatrille/psykologille. Jos hoitaisitte suhdettanne yhdessä, se vaatisi pariterapiaa. Nyt vaimosi käy henkilökohtaisessa terapiassa parantamassa haavojaan, ei niinkään korjaamassa suhdettanne jos ymmärrät.
Oletko varma että kyse on psykiatrista, eli ihan lääkäristä vai psykologista joilla on heikompi koulutus näihin tehtäviin? Kyse on silti pitkälti kemioistakin, hyvä psykologi voi olla parempi jollekin asiakkaalle kuin psykiatri vaikka tällä onkin lääkärin koulutus(ja laskutus).- Aloittaja...
Kiitos molemmista viesteistä, tuntuu kaikesta huolimatta hyvältä lukea kohtalotoverien juttuja. Tiedostan kyllä sen että tapahtuneet asia ovat oire jostain ja meillä on ollut suhteessa vakaviakin ongelmia mutta niistä on on selvitty rakkauden ja tahdonvoiman avulla. Itse olen käynyt aiempien kriisien ajalla perheneuvolassa hakemassa tukea itselleni, vaimo ei ole suostunut tulemaan niihin tapaamisiin, en tiedä miksi. En syytä vaimoani pettämisestä enkä ajattelemattomuudesta vaan kaikkein suurin ongelma minulle on luottamuksen menetys, se on tehnyt sisimpääni niin valtavaa tuhoa ettei sitä voi muuttaa sanoiksi, sellainen ketä on sen kokenut voi aavistaa mistä on kysymys. En ole vaimolleni vihainen enkä katkera, tunnen häntä kohtaa sääliä kun katselen hänen pahoinvointiaan. Tästä syystä mm. minä sekä monet muut kehoittivat häntä hakemaan apua. Hän on käynyt työpaikkalääkärissä enkä tiedä mikä "auttajan" virallinen titteli on.
Kyse ei ole mistään hetken mielijohtesta eikä yhdestä tapauksesta vaan tätä on jatkunut useita kuukausia ja saman henkilön kanssa joka oli perheellinen mies ja joka nyt luonnollisesti on pessyt kätensä koko jutusta, valitettavaa.
En koe olevani valmis suhteen mahdolliseen korjaamiseeen tai sen yrittämiseen. Aino asia mikä tällä hetkellä on tärkeä on oman henkisen hyvinvoinnin turvaaminen ja siihen liittyy pois muutto ja tilanteen rauhoittumnen tältä osin. Toki mieli voi muuttua matkan varrella mutta nyt se on aivan mahdoton ajatus, koskaan ei voi sanoa ehdottomasti ei tai kyllä.
Kuuntelisin mielelläni lisää jos vain jaksaisitte niitä minulle kirjoitella, joko asiantuntijaneuvoja tai henkilökohtaisia kohtaloita. Tuntuu hyvältä lukea kohtalotoverien tarinoita ja kokea ettei kuitenkaan ole yksin tässä maailmassa ongelmiensa kanssa. - ikävä silti
Aloittaja... kirjoitti:
Kiitos molemmista viesteistä, tuntuu kaikesta huolimatta hyvältä lukea kohtalotoverien juttuja. Tiedostan kyllä sen että tapahtuneet asia ovat oire jostain ja meillä on ollut suhteessa vakaviakin ongelmia mutta niistä on on selvitty rakkauden ja tahdonvoiman avulla. Itse olen käynyt aiempien kriisien ajalla perheneuvolassa hakemassa tukea itselleni, vaimo ei ole suostunut tulemaan niihin tapaamisiin, en tiedä miksi. En syytä vaimoani pettämisestä enkä ajattelemattomuudesta vaan kaikkein suurin ongelma minulle on luottamuksen menetys, se on tehnyt sisimpääni niin valtavaa tuhoa ettei sitä voi muuttaa sanoiksi, sellainen ketä on sen kokenut voi aavistaa mistä on kysymys. En ole vaimolleni vihainen enkä katkera, tunnen häntä kohtaa sääliä kun katselen hänen pahoinvointiaan. Tästä syystä mm. minä sekä monet muut kehoittivat häntä hakemaan apua. Hän on käynyt työpaikkalääkärissä enkä tiedä mikä "auttajan" virallinen titteli on.
Kyse ei ole mistään hetken mielijohtesta eikä yhdestä tapauksesta vaan tätä on jatkunut useita kuukausia ja saman henkilön kanssa joka oli perheellinen mies ja joka nyt luonnollisesti on pessyt kätensä koko jutusta, valitettavaa.
En koe olevani valmis suhteen mahdolliseen korjaamiseeen tai sen yrittämiseen. Aino asia mikä tällä hetkellä on tärkeä on oman henkisen hyvinvoinnin turvaaminen ja siihen liittyy pois muutto ja tilanteen rauhoittumnen tältä osin. Toki mieli voi muuttua matkan varrella mutta nyt se on aivan mahdoton ajatus, koskaan ei voi sanoa ehdottomasti ei tai kyllä.
Kuuntelisin mielelläni lisää jos vain jaksaisitte niitä minulle kirjoitella, joko asiantuntijaneuvoja tai henkilökohtaisia kohtaloita. Tuntuu hyvältä lukea kohtalotoverien tarinoita ja kokea ettei kuitenkaan ole yksin tässä maailmassa ongelmiensa kanssa.Olen jätetyksi tullut mies. Pitkän avioliiton jälkeen vaimoni jätti minut tylysti n. 2kk sitten. Olin antanut rakkauteni, rahani, toteuttanut suunnilleen kaiken mitä hän toivoi. Itse olin myös kokenut tulleeni rakastetuksi ja olleeni onnellinen. Vikoja meissä molemmissa varmasti oli ja on, mutta miten toinen ihminen voi jättää hetkessä kaiken yhteisen ja pari viikkoa härnättyään, siinä onnistumatta sitten tylysti ilmoittaa lähtevänsä. No, hänen syytöksensä kohdistuivat minuun, miten pitkään hän on ollut onneton ja meillä ei ole ollut yhteistä elämää. Kuulemma vain pari kertaa oli käynyt kahvilla uuden "ihastuksen" kanssa juuri ennen minun jättämistään ja muutti sitten heti hänen luokseen. Olisiko siinä ollut kuitenkin se syy. Olen liian empaattinen ihmiknen ja käyn yhä näitä surun vaiheita läpi. Ensin tulee shokki, kieltäminen, masennus, kaupanteko, viha ja lopulta hyväksyminen. Itse kävin kerralla läpi 4 ensimmäistä ja olin liki tappaa itseni (en ehkä tarkoituksella) lääkkeillä ja viinalla, että saisi hetken rauhan ahdistavilta ajatuksilta. Sain apua ja olen hiljalleen päässyt tähän "viha" vaiheeseen, en kuitenkaan vihaa häntä vaan rakastan edelleen ja ottaisin takaisin vaikka heti, mikä olisi virhe. Mutta olen alkanut nousemaan vastarintaan loukkauksia ja välinpitämättömyyttä vastaan. Ei vieläkään mene montaa minuuttia, ettei asia paina minua ja itku on tulla ison miehen silmään.
Ota selvää netistä hakusanalla narsistin uhri, oman elämäni tapahtumat alkavat selittyä sillä. Olin aivan järkyttynyt miten hyvin se täsmäsi.
- entententen
Hei Aloittaja! Luulen että olet tekemässä oikein lähtemällä kerralla. Itse kestin pitkässä liitossa viisi viimeistä vuotta vieraita naisia. Ajattelin että kyllähän miehellä 50-villitys pitää olla. Kurjaa oli kestää ja huomasin että aloin murentua ja heikentyä pala palalta. Lähdin siinä vaiheessa kun tajusin että nyt vielä pystyn, ehkä myöhemmin olisin niin raakku, etten pystyisi lähtemään. Mies sanoi että ollaan tässä vaan vaikkei hyvin menekkään. Eron jälkeen mies otti ihan uuden naisen ja minä löysin kumppanin, niin että siltä osin kaikki hyvän. Rakkaus vaan kestää hirveän kauan, ei mene päivää, etteikö vanha rakas ole mielessä, pahat asiat haalistuu, monasti toivoo että voisi vain leikata palan elämästä pois. Mutta paljon on hyvää, olen elänyt rikkaammin eron jälkeen ja olen kiitollinen, että lähdin. Uusi kumppani on hyväksynyt että osa sydämestäni on jäänyt menneisyyteen ja rakennamme yhteistä tulevaisuutta. Eli menettäessään vanhaa saa uutta. Oli siis tarkoitus sanoa sinulla: Jos jäät, on rankkaa, jos lähdet, ei ole helppoa sittenkään.
- Kiitos kommenteista.
Olo siitä että lähteminen olisi oikein, tuntuu vain vahvistuvan päivä päivältä.Tuntui hyvältä saada oma kämppä ja muutto on nyt kuun vaihteessa. Vaimo on vieläkin sitä mieltä että teen hätiköidyn johtopäätöksen ja että han rakstaa minua vieläkin.....ei oikein tunnu uskottavalta. Tiedän että minulle, jolle luottamus on yksi elämän perus asioista en voisi elää tällaisen asian kanssa.
- 111342341
Psykiatria on typerää humpuukkia ja ei ole ihme, että 99% psykologeista ovat naisia jotka ryhtyivät opiskelemaan alaa koska pitivät itseään outona. Pettäminen hyväksyttävää? Jepjep, ja lehmät lentää.
- Biux
Pettämisestä on kuitenkin mahdollisuus myös selvitä parina. Olettaisin, että psykiatri on voinut antaa ohjeen viivytyspeliin siksi, että saisitte aikaa pohtia asiaa rauhassa. Petetyksi tuleminen on niin rankka kokemus, että siinä joutuu aikamoiseen tunnemyllyyn ja on vaara, että silloin tekee hätiköityjä päätöksiä. Ne päätökset, jotka tänään tuntuvat hyvältä voivat parin kuukauden kuluttua tuntuakin väärältä.
Paha sanoa muuta kun en ole joutunut tuollaista kokemaan mutta silti, voimia. - Huomenta kaikille
Kiitos taas kommenteista kaikille. Totta on että tunnetilat vaihtelevat melkoisesti jopa tunnin sisällä. On tullut todettua näiden parin viikon aikana että neuvoja on juuri niin monta kuin on neuvojaakin. On yksi asia joka noussut esille hyvinkin vahvana, tässä tilanteessa ei ole oikeita eikä vääriä ratkaisuja, on vain ratkaisuja joita pitää tehdä omien syvimpien ja sen hetkisten tuntojen mukaan. Se, ovatko nuo ratkaisut olleet oikeita vai vääriä selviävät myöhemmin, näinhän se on normaalioloissakin. Edelleenkin päälimmäisenä on tunne että en voi elää ihmisen kanssa jonka luottamusta en saa, tämä tunne on valtavan vahva eikä se ole muuttunut matkan aikana. Aikaa on ollut unetttomina öinö ja muina aikoina miettiä omaa itseään. Jostain kumman syystä en tunne vihaa enkä katkeruutta vaimoani kohtaan, enemmänkin säälin häntä kun hän sanoo edelleenkin rakastavansa minua muttei pysty mitenkään perustelemaan tai selittämään tekojaan, niin vain kuulemma tapahtui.
Saa kommentoida ja kertoa omia juttujaan.joo ei ole olemassa oikeaa/väärää ratkaisua, eikä kukaan pysty itsestäänkään sanomaan mitä tulevaisuudessa tulee tekemään...
Luottamuksen menetys on omasta mielestäni kaikkein pahinta tässä pettämisjutussa. Olen itse niin surullinen ja pettynyt mieheeni, kun hän nyt toisen kerran petti minua (saman naisen kanssa vielä). EIkä myöskään pysty itselleenkään ilmeisesti selittämään miksi on tehnyt minkä teki.
Mutta kaikkein tärkeintä on sinunkin selvittää, tunnetko vielä vaimoasi kohtaan jotain muuta kuin sääliä...jos tunnet niin minä antaisin hänelle vielä mahdollisuuden jos tämä oli ainoa pettämiskerta. Minun mieheni pyytää nyt kolmatta mahdollisuutta, enkä ole ihan varma vieläkään pystynkö siihen. Olen itse nyt kuukauden miettinyt tätä soppaa ja sitä mitä teen. Välillä ajattelen lähteä, välillä taas en. Kaikkein eniten minua nyt mietityttää se, että mihin tämä tilanne tästä muuttuu, minä ja mieheni emme ihmisinä varmaan tästä enää pahemmin muutu eli tuleeko meille taas kohta samanlainen kriisi - voi kun olisi kristallipallo. Vai pystymmekö tosiaan parantamaan suhdettamme, puhumaan asioista enemmän vai menevätkö asiat taas kohta samaan malliin kuin ennen...apua...tämä on niin vaikeaa.
Ehkä sinun - ja minun - on parasta antaa ajan kulua (niinkuin psykiatri oli vaimollesi sanonut) ja katsoa mitä tulee. Voimia sulle mitä sitten teetkin. Minä yritän (huom! yritän) keskittyä mukaviin asioihin elämässäni ja ottaa päivän kerrallaan, ei tässä muutakaan tällä hetkellä voi. Minun ja mieheni suhde on nyt parempi, seksikin on mukana, mitä ihmettelen: en käsitä itseäni. Mutta kun kaikesta kamalasta huolimatta silti rakastan miestäni. Ja hän sanoo rakastavansa minua, tästä "kakkosesta" hän on hakenut puhe- ja seksikaveria meidän oman suhteemme ollessa täysin jäissä. Ja ilmeisesti tämä "kakkonen" on hänelle myös tärkeä, minä (ja meidän yhteinen elämämme) kuitenkin tärkeämpi. Mutta nyt yhteydenpito on mieheni mukaan lopetettu...ja minä haluan uskoa niin.
- entententen
Sen vielä sanon, että pettäminen on kuitenkin vain itsetunnon päälle käypä juttu ja hiljattain tapahtuessaan tuntuu ylivoimaiselta. Myöhemmin se ei näyttele enää mitään osaa. Siis jos vielä rakastaa. Jos ei rakasta, sitä en tiedä.
- Elämän tuhlausta?
On ok että antaa toiselle mahdollisuuden. Mutta kuinka kauan pitää antaa itselleen aikaa selviytyä tuollaisesta kolahduksesta, mitä sitten jos ei pysty pääsemäänkään ohi tai yli, eikö silloin ole tuhlannut elämäänsä.....
- entententen
No itse pidin parhaana käydä läpi koko kurjuus, kun olen luonne, että kadun jälkeenpäin. Nyt ei yhtään tartte, en mieltänyt elämän tuhlaukseksi.
Alkajalle vielä, onko mahdollisuutta teidän olla erillänne vaikka kaksi kuukautta ilman että tapaa ketään nais- tai miesystävää (siis en tarkoita tavallisia ystävia vaan seurustelusuhdetta). Siinä ehtisi miettiä, mitä toinen merkitsee. Itse ehdotin tätä aikanaan, mutta mies oli ihan sekaisin. Jälkeenpäin kyllä kertoi rakastavansa ja että "provosoitui" eroon, mitä sitten tarkoittikin. - Hei entententen
Olen tuotakin vaihtoehtoa miettinyt. Nyt on on kuitenkin ilmennyt seikkoja että tämä tapaus ei ehkä kuitenkaan olis ainoa, nyt kun asioita katselee jo ulkopuolelta eikä punaisten silmälasien takaa on tullut esiin paljon sellaisia asioita mitkä muistuvat mieleen ja joille tuntuu löytyvän selitys, eli siis tiettyihin juttuihin loksahtelee palaset paikoilleen.
Heitän esimerkin. Meillä on ollut riitoja liittomme aikana, pääsääntöisesti riidat ovat olleet normiriitoja, paripäivää ja sillä selvä. On kuitenkin ollut riitoja jotka on kestäneet useta viikkoja ja silloin on "hyvä syy" päästä tuulettumaan yms. Itse olen käynyt näiden riitojen aikana hakemassa tukea "ammattiauttajilta" mutta vaimo on nauranut mun touhuille. Nyt kun ajattelen jälkikäteen tuntuu siltä että mua on jo silloin koittettu savustaa ulos liitosta. Tämä nykyinen kärähtäminenkin jälkikäteen tuntuu aivan liian helpolta, tuntuu kuin hän olisi "tahtonut" jäädä kiinni ja näin antaa mulle aiheen lähteä. Mene ja tiedä mikä on totta ja mikä ei mutta voitte uskoa että olen tätä juttua kääntänyt joka suuntaan, ehkä liikaakin. - Tässä sulle voimaa..
Kuuntele ajatuksella, kuuntele itseäsi, sillä vain sinä voit tehdä loppuelämäsi päätökset.
http://www.youtube.com/watch?v=QEjgPh4SEmU&feature=related
voimia sinulle, kuka ja missä sitten oletkin.
-Seppo- - minä_2011
Siinä psykiatri on väärässä, että pettäminen olisi hyväksyttävää. Hän varmasti tietää sen itsekin, hän haluaa vain näin sanoa potilaalle, jotta auttaisi häntä enemmän jaloilleen. Sehän siinä onkin tärkeintä. Psykiatrin puheita, ei tossa asiassa kannata ottaa vakavasti.
Pettämisessä tulee se hylätyksitulemisen kova kipu, siitä toipumiseen menee aikansa. Ensiksi kannattaa selvittää keinoja elää sen kivun kanssa ja saada sitä hallintaan. Sitten olisi myös tärkeää miettiä suhdetta, missä kohtaa siinä oli ongelmia. Olitteko jo kasvaneet kuitenkin erilleen? Minkälaisissa asioissa puolisosi oli tyytymätön ja saitteko niitä korjattua, jos ette saaneet niin miksi ette?- minä_2011
http://www.miessakit.fi/fi/erosta_elossa
Erosta Elossa
Erosta Elossa tukee ja opastaa miehiä ero-ongelmien käsittelyssä ja niistä selviämisessä. Toiminnan avulla miehet saavat henkilökohtaista keskusteluapua, neuvontaa ja vertaistukea niihin lukuisiin kysymyksiin, joita herää parisuhteen uhatessa päättyä, varsinaisessa eroprosessissa ja ajassa eron jälkeen.
- Eka yö tulossa....
uudessa kämpässä. Tänään oli kova muuttopäivä, onneksi oli aikaa pakkailla rauhassa ettei tarvinnut kuin kantaa kamat autoon ja menoksi. Vielä virallisesti oleva vaimo otti lähtöni kovinkin rauhallisesti, ei mitään tunnepurkauksia tms. sovittiin että soitellaan muutaman päivän päästä ja kuulostellaan olotiloja, tuntui sopivan hänelle.
Eilen tapahtui sellainen kumma juttu että tämä pettämisen toinen osapuoli soitti ja tahtoi jutella, no hän totesi olevansa kovasti pahoillaan kun tässä kävi näin, ei kuitenkaan sen enempää selitellyt, enkä ehkä olisi halunnut kuullakkaan. Mietin että on luonnollista että mies tuossa tilanteessa koittaa esittää sovittelevaa ja on "pahoillaan" tilanteesta. Kuitenkin molemmat ovat tienneet olevansa varattuja joten olisi pitänyt osata sanoa ei, näin ei kuitenkaan tapahtunut.
Nyt hiukan jänskättää kuinka ensi yö menee, no se menee kuin menee mutta huomenna tämä poika lähtee verho ja kodinkone ym. ostoksille, pitäkää peukkuja että onnistun löytämään sellaisen myyjän verholiikkeestä, joka valokuvien perusteella osaa suositella oikeat verhot ym tilpehöörit, mattokauppaan pitää mennä myös. Onneksi olen sairaslomalla tämän kuun loppuun niin on aikaa hoitaa tämä kotokolo kuntoon.
Nyt unipillerit naamaan ja makuupussiin nukkumaan, mulla ei ole vielä edes lakanoita, pelkkä sänky :) ei haittaa tässä tilanteessa yhtään, oikeasti tuntuu aika kodikkaalta.....- YhäriMiesVeikkonen
Muistan erään tositarinan kun samanlainen sovittelusoittaja pahoitteli tilannetta petetylle aviomiehelle, niin tämä kehoitti äijää muistamaan aina suudellessaan "hänen vaimoaan" kuinka lukuisat kerrat hänenkin herkkumutterinsa oli oli myös ollut siellä suussa hoidossa. Kyllä sen jälkeen hyvältä maistuu.
- heh heh.....
tää on hyvä. Pitää muistaa jatkossa jos on joskus tarvetta.
Tsemppiä sulle mies 45. - Tässä on faktoja.
Tosin tämä on vain yhden "Sofian" näkemys tilanteesta mutta tietyt asiat eivät vain muutu. Olet jo muuttanut ja astunut elämässäsi askeleen eteenpäin, lue tämä jos olet vielä hiukankin epävarma.
http://www.iltalehti.fi/sofiansohva/2011090614284190_ss.shtml - Tilapäivitystä...
Nyt on sunnuntai ja tulin eilen illalla pieneltä mökkireissulta. Sain kutsun muutaman ystävän luokse jossa kävimme asioitani lävitse, tuntui hyvältä jutella ihmisten kanssa asioista joista heillä on ulkopuolinen näkemys, toki tuntui hyvältä jutella myös aivan muista jutuista, siis puutaheinää.
Olo tuntuu suht hyvältä ja vielä ei ainakaan ole tullut ajatusta että olisin tehnyt jonkinlaisen virheen lähtiessäni ex. vaimoli luota.
Eipä nyt muuta, saa edelleenkin kommentoida ja kirjoittaa.- rinikurautio
hyvä..erittäin hyvä.tietysti mieliala on vielä melkoista vuoristorataa...mutta kun on ystäviä joiden kanssa jakaa asioita..niin se aina auttaa.
- entententen
On mielenkiintoista seurata viestejäsi. Eron jälkeen itse mietin, kaipaako mies minua koskaan, kun itse niin kaipasin häntä. Nyt huvittuneena seuraan, että ei tainnut kaivata, jos ero on noin tasapainoista. Vähän mietin noita unilääkkeitä, minkä verran ne hämäävät. Itse en käyttänyt kun lenkkeilyä, niinpä istuin sielu mykkyrällä useita öitä terassilla, laihduin kilotolkulla, vaikka ei varressani olisi ollut edes varaa.
- Kiitos kommentista;)
Huomaatko, nyt jo joskus hymy irtoaa. Viimeksi aamulla ex. laittoi viestin facebookin kautta (inhoan) koko facea mutta minkäs teet, niin, hän laittoi viestin joka oli aika säälittävä tunteenpurkaus siitä kuinka hän rakastaa minua ja kuinka olen tehnyt virheen kun lähdin näinkin nopeasti. Edelleenkään tunne että voisin antaa anteeksi luottamuksen menetyksen ei ole poistunut mihinkään. Olen tehnyt sen ex:lle selväksi kuinka korkealta olen tippunut ja että en ole valmis enkä halukas kokeilemaan "onneani" josko sen luottamuksen saisi takaisin, sattui niin saatanasti hänen tekonsa.
Vaikka olo on hieman seestynyt käytän edelleen unilääkkeitä koska näin varmistan edes jonkimoisen toimintakyvyn, se kuinka kauan joudun niitä käyttämään onkin sitten eria asia, en ota siitä nyt stressiä.
Kämppä alkaa olemaan kohta kunnossa ja se on minun näköiseni, se on nyt minun turvapaikkani jonne voin mennä ja tulla jos niin tuntuu kenenkään sitä kieltämättä ja häiritsemättä.
Muutamat päivä tässä matkan varrella ovat olleet erityisen vaikeita, olo on ollut kuin nurkkaan heitetyllä paskaisella rätillä. Käyn edelleenkin omalla psykiatrillani purkamassa tätä pahaa oloa jonka asia on minuun tehnyt, selviydyn, mutta en tiedä kuinka kauan se vie.
Kuten, entententen olet itsekkin huomannut on ihmisen mielessä tällaisella kriisihetkellä jos jonkin moisia ajatuksia, tunnin sisällä saattaa ajatukset ja olotilat heitellä laidasta laitaan, se kuuluu asiaan ja on täysin hyväksyttävää sillä vain niin voi käsitellä niitä omia tuntemuksiaan ja olotilojaan. Eipä muuta nyt, kirjoitelkaa ja kommentoikaa...
- rinikurautio
en voi muuta sanoa,et tsemppiä hirveesti.itekkin olin naimisissa ja mies löysi toisen.jäin kun nallikalliolle.eka joulu oli mitä kauhein...kun juuri olin eronnut. ero on aina surullista.se vaatii surutyön ja aikaa siitä toipumiseen.
vaikka kyynelten läpikin on tuskaa ja vaikeaa.niin kyllä se hymy sieltä joskus tulee.
lämpimin halauksin ja hyvää syksyä!!! - Nyt ei irtoa hymy...
Voi s.....a kun on synkeä olo, en tiedä mistä se johtuu mut olo on kuin viemärirotalla, joka paikaan koskee, sisältä ja ulkoa. Suussa maistuu karvas eilinen ja asiat pyörii päässä edestakaisin, vituttaa ja masentaa, ei näy nyt valoa edessä. Eilen illalla se alkoi, en oikein tiedä mikä sen laukaisi. Katselin telkkaria ja jossain vaiheessa vaan tuntui pahalta. Koko ilta meni samoissa merkeissä ja aattelin että menen nukkumaan jo viim. 22 ja jos siten saisin rauhoitettua itseäni, napit namaan ja muutama sivu kirjaa. Lääkeet toimivat aluksi niin kuin pitääkin eli nukkumatti tuli varsin nopeasti, kuitenkin vaikutus ei pystynyt estämään mustaakin mustempia ajatuksia ja heräilin vähän väliä iljettäviin painajaisiin.Kävin yöllä kylmässä suihkussa ja ajattelin sen parantavan olotilaa, ei vaikutusta. Kumma juttu, nyt huomaa ettei enää vaikuta sellaiset vanhat asiat ja jutut jotka ovat ennen rauhoittaneet mieltä ja kehoa, joskus tuntuu että ne vain pahentavat asiaa, ehkä ne ovat liian tuttuja juttuja jotka muistuttavat menneisyydestä. Suututtaa että tässä iässä joutuu opettelemaan ihan simppeleitä perusjuttuja siihen olotilaan sopiviksi. Koko yön pyörin, aamuyöstä olen varmaan nukkunut joitain tunteja, olo on ainakin sellainen, tiedättehän, kun olisi joutunut oikein kunnolla jyrän alle.
Nyt päällimmäisenä ajatuksena on että miksi, miksi, miksi mun täytyy tämä kaikki kokea, mitä h......n pahaa mä oon tehnyt että mua näin nyt koulutetaan, v.....aa, suututtaa, oksettaa, sisällä riipii ja raastaa, ei maistu ruoka,kahvi, tee tai yleensä mikään.
Ainoa lohtu on että tiedän tämän olotilan menevän ohitse ja paistaa se aurinko aina sateen jälkeen, nyt vain ei sateen reunaa näy missään. - entententen
Tuttua ja koettua on. Menee välillä ohi, mutta kaikenkaikkiaan jatkuu vuosikausia. Vaikka palaisit takaisin, niin luulen, että jatkuisi sielläkin, olisivat vain vähän erilaisia ahdistuksia. Eli olet kokenut pettymyksen, jonka jälkeen ei enää ole paluutta mihinkään samanlaiseen. Suuri osa elämästä puuttuu tykkänään.
- Karmea viikonloppu..
jos vielä jaksatte kuunnalla ja lukea mun vuodatuksia niin täältä tulee. Voi hitto kun on ollut karmea viikonloppu ja vielä on monta tuntia jäljellä. Olen joutunut ottamaan mielialalääkkeitä joita lääkäri määräsi varoiksi, ne vaikuttavat 4-5h ja sitten huomaa niiden vaikutuksen loppuvan, silloin alkaa nousta synkkiä ja mustia ajtuksia mieleen.
Edelleenkin kaikkein vaikeinta on kun tulee mieleen ne tilanteet kun toinen on torkeästi käyttänyt mun ehdotonta luottamusta hyväkseen, ei jukoliste kun voi tuntua pahalta, tuntuu kun psyykkinen kipu muuttuisi fyysiseksi selväksi kivuksi, joka paikkaaan. Kuinka kauan teillä on tällainen sietämätön kipu kestänyt?
Kuten aiemmin olen kertonut on tietyt asiat saaneet selityksiä. Nämä jutut on ehkä niitä kaikkein mustempia mitä mielessä voi olla. Muistan eräänkin viikolopun heinäkuulta kun meillä oli aivan helkkarin hyvää ja aistillista seksiä (nyt tulee aika henkilökohtaista) tunsin kuinka himokas ja kiihkeä ex oli.......ihmettelin sitä hieman mielessäni mut kuitenkin nautin tilanteesta, nyt kuitenkin on selvinnyt että olin joutunut ns. "jälkiliukkaille" voi s.....a kun tuntui iljettävältä ja likaiselta kun tuo asia selvisi.
Kuinka tällaisen kaiken jälkeen voi kuvitella että voisin joskus alkaa rakentamaan jotain ihmissuhdetta kun koko ajan mielessä pyörii kuinka petollinen ja kiero nainen voi olla.
Onneksi en pilleri huuruissa näe juurikaan unia vaan painajaiset saapuvat silloin kun pilkin ja nuokun aamuyöllä ja päivällä.
Ex ei tunnu olevan kauhean pahoillaan tlanteesta vaan tuntuu "alistuneen kohtaloonsa" kuitenkin hän on edelleen sitä mieltä että olen tehnyt virheen.
Olen laihtunut 15kg ja kunto on aivan nollassa, en pysty syömään kunnolla, väsyn pienestäkin ponnistelusta, koko roppa on kuin sitä revittäisiin kahtia, itken, popsin pillereitä, eikä valoa näy tunnelin päässä saatikka sitten sen kuuluisan sateen jälkeen, vituttaa, väsyttää, ahdistaa.....kuinka rikkinäisestä olotilasta ihminen yleensä voi selvitä?
.- kaiken kokenut
Vuoristorataa on tunne-elämä eron jälkeen. Sanotaan että noin vuosi menee ennekuin on jotenkuten eheytynyt. Jotkut löytävät laastarisuhteen auttamaan palautumista uuteen vaiheeseen.
Erittäin tuttua tunnetilaa käyt läpi. Itsellänikin tuntu ettei millään voi selvitä, tuntui että vaan vajoaa synkempään ja synkempään suohon. haaveilin vihan lomassa niistä hyvistä hetkistä ja kuvittelin jopa että ei elämästä ilman exää tule yhtään mitään. Olihan hän ollut elämäni suuri rakkaus yli 30 vuoden ajan.
Nyt kuuden vuoden erovuoden jälkeen kun tapaamme jossakin tilaisuudessa, en voi käsittää miksi edes niin ajattelin. Enää jäljellä vain halveksunta häntä kohtaan kun muistaa kaikki valheet ja kieroilut sekä manipuloinnit.
- kannustavamyötäeläjä
Pistänpä minäkin lusikani soppaan.
ielestäni vaimollasi ei ole varaa sanoa mielipidettä sun toiminnasta. Hän ITSE toimi väärin, ja nyt sinä toimit hänen tekojensa pohjalta sen mukaisesti miltä sinusta tuntuu.
Ehkä sinulla on joku läheinen tai hyvä kaveri, joka on kokenut vastaavaa ja voi kertoa miten hän selviytyi kriisistään. Tästä voit saada jotain vinkkiä päätöksillesi kuinka toimia tai ei ainakaan kannata toimia.
Tärkeintä on kuitenkin kuunnella omaa sydäntä ja sen pohjalta tehdä ratkaisut olkoonkin ne kuinka vaikeita tahansa. Ja hyvin näytät sen hoitaneen tähän asti.
Jatka kirjoittelua; olkoonpa tämä sinun päiväkirjasi. Myöhemmin lukiessasi aiemmin kirjoittamiasi juttuja huomaat miten olet kehittynyt tässä prosessissa valaen lisää uskoa itseesi ja ratkaisuihisi..
Voimia sinulle! - Tuskan taival
En usko psykiatrin tai psykologin sanoneen vaimollesi, että hän hyväksyisi pettämämisen. Se ei todellakaan ole oikein.
Luultavasti vain yrittänyt saada hänet ymmärtämään, että tapahtuneen kanssa pitää jaksaa elää eteenpäin, vaikka luultavasti paluuta entiseen ei enää oelkaan olemassa.
Petetty sekä pettäjä käyvät omaa itsekeskustelua ja kumpikin omista ja toisen teoista ja pitkältä ajalta. Kaikki vanha käydään läpi.
Tiedän kyllä että, melkein tekee mieli repiä seinät kynsillä. Toisinaan nousee se suunnaton tunne rintaan, jossa on vaikka mitä mukana, ahdistaa ja kovaa, tuntee vihaavansa kaikkea. Unikaan ei tule silmään tai loppuu jo kahdelta yöllä. Pikkuhiljaa nämä tilanteet alkavat jäädä harvemmiksi, mutta varautukaa vuosiin, sillä erilaiset asiat tuovat tunteet pintaan vielä usein.
Jos ei tunnu yhtään paremmalta edes 3 kk päästä on aika mennä lääkärille, silloin et enää itse selviä uuteen alkuun, ei kukaan kestä kaikkea, silloin pitää antaa toisten auttaa ja se on lääkäri.
Tämän vuoksi sanonkin, että kuunnelkaa ajoissa puolisoanne ja huomatkaa erilsisuus, silloin on keskustelun ja todellisen kuuntelemisen ja muutosten paikka. Jos et tähän reagoi, hän lähtee hakemaan tuskassaan apua muualata ja siinä sitten onkin helppo luiskahtaa uskottomuuteen, joka sitten todella särkee kaiken.
Harrastukset ja työ eivät saa viedä kaikkea aikaa, pitää olla sitä yhteistä perhe-elämää. Eikä kaverit saa enää hallita, pitää olla rohkeus asettaa perhe sijalle numero yksi. Muutoin ero tulee uhkaamaan liittoanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778