Elikkäs olen nyt ostanut n.60 litraisen akvaarion. Olenu lukenut jokapaikasta ohjeita ja olen saanut tutuilta neuvoja tähän akvaarion "kypsyttämiseen" Tiedän että akva on aika pieni aloittelijalle mutta saan kyllä tarvittaessa neuvoa.
Mutta kertokaahan jotakin mielipiteitä minkälaisia kaloja minun kannattaisi ottaa? Mitkä olisivat mahdollisimman seurallisia, kauniita, mutta silti helppohoitoisia?
Kuviakin voisi minulle mielellään linkittää ja kasvejen valintaan ja sisustukseenkin otan mielellään ammattilaisen vinkkejä vastaan.
Kiitoksia teille jo etukäteen :)
Hieman apua aloittelevalle
3
108
Vastaukset
- boraras
Tässä pari vaihtoehtoa kalastolle:
Ehdotus 1 (lämpötila 24 astetta):
10 kääpiömonnista
20 hehkurasboraa
2 katinkultamonnia
kirsikka- tai tulisukarapuja
Ehdotus 2 (lämpötila 26 astetta)
hunajarihmakalahaaremi
10 hehkutetraa
6 piikkisilmää
6 nuolimonnia (eli ottoja)
En ole todellakaan ammattilainen, eikä sellaisia verkosta paljoa löydy, mutta pitkän linjan harrastajia löytyy paremmin osoitteesta www.aqua-web.fi.
Täällä on paljon sellaisia, jotka neuvovat vaikkeivät mitään tiedäkään. - ;))
Itse laittaisin lämmöt sinne 26 ja kalastoksi seuraavanlaisen setin:
- Taistouros
- Sinineontetraparvi (vaikka 20, miltä itsestä näyttää)
- Leväsukarapuja (vaikka 10. Leviä, koska eivät mahdu taiston kitusiin)
- Nuolimonneja (vaikka 6)
Ja yleisesti tosiaan ehdottomasti kannattaa luottaa enemmän aqua-webiin, tavataan siellä!- ;))
Niin ja pehmeä ja hapan vesi sitten!
Kovaan veteen laittaisin miljoonakaloja (vain uroksia) ja sakurasukarapuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897