Olen yksityisessä kaupassa töissä,kauppoja on kaksi eri paikkakunnilla.
Olen vakituisessa suhteessa toisessa liikkeessä,nyt kävi niin,että toisesta lähti kaksi tai jopa kolme työn tekijää viikon sisällä,joten minut siirrettäisiin sinne.
Asia oli ok,kun sain vähän sopia työvuoroista palkasta.
Nyt kuitenkin tuli mieleen,
* saako määräaikaisesta irtisanoa itsensä?
En kuitenkaan ole varma,vaikka muuttaisin paikkakunnalta pois vuoden aikana.
*pysyvätkö lomani
*mitä jos tulen määräaikaisen sopimuksen aikana raskaaksi?
Eli minulla on edelleen vaki paikka toisessa liikkeessä,en ole irtisanoutunut,eikä minua ole irtisanottu.
En ole vielä vetänyt nimeäni alle,joten vastauksia nopeasti,jos joku tietää asioista.
koitan kyllä ehtiä soittamaan liittoon,ennen kuin teen mitään.
vakituinen työsopimus,liitteeksi määräaikainen
kusessa..ko
1
372
Vastaukset
- palkanlaskijana
Olet siis nyt vakituisessa työsuhteessa ja vain siirryt tuohon toiseen paikkaan.
Miksi ihmeessä sitten pitäisi kirjoittaa kokonaan uusi työsopimus? Jos nimittäin kirjoitat nyt uuden määräaikaisen työsopimuksen oman työnantajasi kanssa niin kyllä se katkaisee tuon vakituisen työsopimuksen.
Määräaikaisen työsuhteen irtisanomisehto koskee myös työntekijää. Eli ellei työsopimukseesi tule erikseen mainintaa irtisanomisajasta ei työstään periaatteessa voi irtisanoutua vaan työsuhde päättyy kun sopimus päättyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201590
- 191478
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249