Valmistun ensi keväänä lukiosta, ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat melko lailla auki. Olen harkinnut vuodeksi ulkomaille lähtemistä. Vaihtoehtoja toki on vaikka muille jakaa, mutta olisi mukava kuulla muiden ulkomailla olleiden kokemuksia.
Au pairiksi lähtemistä olen miettinyt, mutta en tiedä mitä kautta? Kokemuksia/vinkkejä?
Myös esim. EF:n opintovuosi ulkomailla pakettia olen tutkiskellut, mutta hinnat tuppaavat hirvittämään. Onko kellään näistä kokemuksia? Entä vastaavista ohjelmista? Tai onko kukaan opiskellut ulkomailla ns. omatoimisesti, ilman järjestöjä, ja miten tämä luonnistui?
Paljon on kysymyksiä, toivottavasti joku innostuu vastaamaan!
Ulkomaille? Töihin/opiskelemaan?
1
266
Vastaukset
- lauraw-
Itselläni sama tilanne, välivuoden olen päättänyt jo pitää ja suuntana olisi Australia ja Uusi-Seelanti. Opiskelu on niin kallista, että mielummin töitä tehden viettäisin vuoteni. Kuitenkin haluaisin myös matkustella ja nauttia vapaudesta sekä tutustua uusiin ihmisiin. Kuitenkin tavoitteena olisi, että töillä voisin kustantaa koko vuoden, koska tuskin saan tarpeeksi ennakkoon rahaa koko vuoden tarpeiksi... Siksi en myöskään haluaisi mitään järjestöä käyttää välikätenä, mikä maksaa tuhansia euroja. Tähän olisi myös mukava saada kokemuksia :)
Au pairista en muuten tiedä, mutta ystäväni kertoi vain positiivisia kokemuksia. Ainoa mitä sanoi, oli se että siinä tosiaan on hyvin sidottu perheeseen eikä välttämättä pääse itse maahan tutustumaan kovin tarkkaan, kulttuuriin kylläkin perheen sisällä ja kielitaito kehittyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279