Ei mikä tahansa kirja ...

*

Jos minä sanoisin että minulla on kirja, jonka jokainen sana on totta ja johon uskomalla voi saada ikuisen elämän. Uskoisitko siihen ja hyväksyisitkö sen ilman lisäkysymyksiä tai todisteita sen alkuperästä?

Miksi Raamattu on poikkeus?
Miksi Raamattu on automaattisesti totta. Ainoa todiste siitä että Raamatussa mainitut asiat on totta on se, että siinä samassa kirjassa lukee niin.

Jos minun kirjassani lukisi että kaikki mitä siinä sanotaan on totta ja minulla olisi myös henkilökohtainen kokemus ja tunne siitä että se on totta. Riittäisikö se sinulle todisteeksi. Jos ei niin miksi ei?

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jehovan lammas

Kyllä riittäisi.

• Raamattu on kyllä vastaanpanematon todiste, mutta ainoastaan oman aikansa tarinoista ja legendoista johon liittyy ripaus faktapitoistakin kerrontaa - mutta ei jumalallista, vaan aikalaistensa näköistä sellaista.

Raamatun sisäinen maailmankuva paljastaa mielestäni kaiken oleellisen. Raamatussa maapallo on kaiken keskus jota varten kaikki muu oli tehty. Tähdet, aurinko ja taivas. Mitä pidemmälle faktoihin perustuvassa tutkimuksissa on päästy, sitä naurettavampi raamatun maailmankuva on. Oikea maailmankuva on kaikkea muuta kuin maapallokeskeinen. Maapallon merkitys maailmankaikkeuden kannalta on tasan nolla eikä mikään muu kuin kuu pyöri sen ympärillä.

• Perässähiihtäjäkö?

Ehei! Kyllä Raamattu on Luoja Jumalan sanelema teos.
      Siinähän lukee niin!

• näin on!

Maailman keskushan on kuitenkin Ihmisen Oma Napa.

Vaikka olis miljardit galaksit ja tsiljoonat planeetat muualla.
      Oma Napa on ihmisen maailman Keskus.

Tähän mennessä ei elämää ole löydetty muualata niin valtavan monimuotoisena kuin pelkästään Tellukselta.
      Minulle Tellus riittää kyllä asuinpaikaksi, menkää te muut sinne maailmankaikkeutenne tsiljooniin galakseihin niin ei tule Minulle ahdasta ;D

• btyntn

"Oikea maailmankuva on kaikkea muuta kuin maapallokeskeinen. Maapallon merkitys maailmankaikkeuden kannalta on tasan nolla eikä mikään muu kuin kuu pyöri sen ympärillä."

mielenkiintoisen hyvä kommentti. Maapallon keskeiseen näkökulmaan ei sovi millään tämä VY Canis Majoris. "Aurinko nousee ja laskee ja nousee jälleen uudelleen" jutut sopii maapallokeskeiseen ajatukseen, mutta tähän keskeisyyteen ei saada sopimaan toisia aurinkoja mitenkään. niiden tarkoitus maan suhteen on nolla. turhaan "luominen" on epäloogista.

mainittu kuu ja "näkyvät" tähdet sopii maapallokeskeisyyteen, mutta keskeisyyden ulkopuolelle jää järkyttävän suuri ja turha osa kaikkeudesta.

http://www.universetoday.com/wp-content/uploads/2008/04/vycanis.png

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe