Jari Puikkonen vs Roar Ljökelsoy

Juha82222

kumpi vie??
kotiinpäin en vedä mut sanon et Puikkonen ollut tasaisempi urallaan silloin kun urheili, ja tää Norjan ilopilleri ollut selvästi epätasaisempi MUTTA huippukausinaan Ljökelsöy oli ehkä vähän parempi kuin Puikkonen, mies joka kykeni tosi pitkiin hyppyihin.

Puikkosen ura alkoi hienosti, mut paha loukkaantuminen aiheutti tietyn arkuuden, eikä skokaan ollu enään entisensä veroinen mutta meni silti voittamaan MM-Kultaa Lahdessa 1989, muistan sen kisan, se oli iltakisa ja olin vain 6 vuotias kun katsoin tuon kisan muistaakseni.

3

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha82222

Ljökelsöy kykeni voittamaan isoissa kisoissa ellen oikeij muista, mut pitää mennä tsekkaamaan se.

• Juha82222

Aivan sama kiinnostaako vai ei....
      mulla on erilaisia juttuja ja väitätkö että tämänkaltaiset juttuni on ainoita mitä mä olen luonut eri palstoille Suomikeskustelu24;ssa.

Ihme ettet kiusaa mua, jos niin tekisit niin poistaisin kommenttisi samantien...

Kiusaajat on mätäpaiseita, ne sais ajaa yhteiskunnasta pois kokonaan.
      Ottaa käytäntöön KOVEMPI malli, 3;sta varoituksesta lentää pihalle koko systeemistä eli työpaikka, koulut ja nettikeskustelu.

Sinä et ole vielä täyttänyt aivan kiusaajan kriteereitä mutta ainakin osoitit kommentillasi sen että aliarvioit minua ja aliarviointi on myös yksi kiusaamismuoto hmm... katsotaan mitä teen asian kanssa yritänkö poistattaa kommenttisi vai en...

jatkossa muista parempi malli ihmistä kohtaan, kohtelu.

• Anonyymi

Puikkonen ei ihan ole samaa sarjaa kuin aikalaisista esim. WEISFLOG ja NYKÄNEN. Mutta erittäin merkittävän uran teki. Nousu 1984 Sarajevon olympialaisissa Pikkumäessä 1. Kierroksen sijalta 22 lopputuloksissa pronssille oli aika temppu. Kuka sitten on kaikkien aikojen mäkimies? Haastava kysymys kun kilpailutiheys nykyaikana ihan eri kuin esim. 1950-luvulla. Olympiakisojen mäkikisojen tuplaaminen [suurmäki / Pikkumäki] tapahtui 1960-luvulla. Maailman Cup ei ollut kilpailuohjrlmassa 1960-luvulla.
        Lähimenneinä vuosina Simon Amman oli aika kaveri. Nykänen ja WEISFLOG tasavahvoja. Nykäsellä ylivoima oli parhaimmillaan mykistävä. WEISFLOG pärjäsi sekä vanhalla tyylillä että V-tyylillä. Tässä hän päihittää Nykäsen.
        Eri vuosikymmeninä hypänneitä [kuten B. Ruud / Nykänen] vaikea vertailla. Nykäsen aikana MM-KISOJEN järjestämistiheys muuttui nykyisenkaltaiseksi.
        Mikä kansainvälinen saavutus Nyköseltä jäi puuttumaan? Pikkumäen maailmanmestaruus. Lähelle Matti pääsi tosin 1987. Hopea ei ole häpeä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5397
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1957
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      78
      1125
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      951
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe