työpaikkakiusaaminen, potkut, sen jälkeinen henkinen romahtaminen, kaiken päälle yksin jääminen ja sydänsurut, itsetunnon murskautuminen, itsetuhoajatukset ja jatkuva itkeminen... sitä on meikäläisen elämä ollut n. vuoden. Elämää painajaisessa... tai siis "elämää". Kiiti v**usti tälle elämälle että kaataa niskaan enemmän kuin pieni ihminen kykenee kestämään! Vieläkin herään välillä aamulla purskahtaen lohduttomaan itkuun... vaikka olen jo muuten selvinnyt pääosin masennuksesta. Sydänsuruistakin voi toipua kokonaan, samoin ulkonäön menetys (raju lihominen masennuksen vuoksi) mutta siitä työpaikkakiusaamisesta ja työpaikalta ulos savustamisesta en toivu koskaan... niin syvät jäljet se jätti sieluun...
Liikaa tuskaa elämä tuonut mukanaan
20
678
Vastaukset
- Onpa ollut
rankkaa, lohtuhalin saat minulta!
- sisältä tapettu
kiitos :)
Voiton puolella jo ollaan, mutta yhä mietin päivittäin miksi tämän kaiken epäonnen piti tapahtua mulle... tein elämäni pahimman virheen kun menin siihen työpaikkaan. Kaiken huippu ettei olisi tarvinnut mennä sinne töihin... mä vaan halusin. Ihastuin siellä ihmiseen, joka ei musta välittänyt (asia selvis vasta potkujen jälkeen kun ei vastannut mun "mitä kuuluu"-viestiin ollenkaan, joten ei ilmeisesti halunnut olla enää missään tekemisissä vaan oli ilmeisesti sitten savustajieni puolella....)
Kiusaaminen, jonka uhriksi joutui, johtui kateudesta ja kilpailutilanteesta. Olin muka uhka, koska mut oli palkattu työkokemukseni vuoksi sellaiseen asemaan, johon kaikki muut olivat "ylentyneet" vasta muutaman vuoden työskentelyn jälkeen. Jouduin työpaikallamme rajun valehtelun (mm. valehtelivat törkeästi mun tehneen virheitä joita en koskaan tehnyt. Pari kertaa purskahdin jopa itkuun työpaikalla kiusaajieni harjoittaman nöyryyttämisen vuoksi. Hoidin kaikki työni kuitenkin siellä kiitettävästi kiusaajien sabotoinnista huolimatta) ja pomolle mustamaalattiin mut --> suoraan potkut keneltäkään muulta asiaa selvittämättä (kertoo jotain pomon ammattitaidosta..). Kesken työpäivää vielä, todella nöyryyttävästi, ihan kuin olisin tehnyt jotain kamalaa...ihan kuin olisin maailman hirvein ihminen, vaikka olin ollut kaikille ystävällinen ja hoitanut sen paineen ja helvetin keskellä työni todella hyvin. Elämäni nöyryyttävin kokemus. Tuntuu, että ihmisarvo vietiin ja päälle syljettiin. En ansainnut sitä!!!!
Ihastus jäi sinne heidän kanssaan enkä ole hänen kanssaan koskaan sen jälkeen ollut tekemisisä. Viestiin vastaamattomuuden lisäksi ei ole tervehtinyt kadullakaan, mollottanut vaan tyyliin "ai toi on tossa...". Et semmoinen tapaus. Kunnioitus sitäkin ihmistä kohtaan kuoli totaalisesti... Hän tiesi että mua kohtaan oltiin tehty väärin, muttei välittänyt. Ei semmonessa tilanteessa ihmistä torjuta sillä tavalla vaikkei olisikaan kiinnostunut... Se oli niin niin hirveä tilanne mulla muutenkin että romahdin henkisesti täysin... viimeinen mitä olisin tarvinnut oli töykeä välipitämättömyys ihmiseltä, johon olin silloin hulluna ihastunut ja jonka avulla jaksoin töissä ne muutama kuuakausi helvettiä neljän ihmisen kiusaamana.
Tää kaikki on ollut rankin juttu ikinä mistä mun on elämässäni pitänyt toipua... tuntui pitkään että elin painajaisunessa ja halusin vaan herätä... tai päästä pois täältä.
Keskustelen kyllä näistä asioista aina ystävieni kanssa kun tulee tilaisuus ja tulen puhumaan varmaan viel monta kertaa, en pysty pitää sisälläni vaikka olen muuten aina iloinen ja positiivinen ihminen, enkä halua riepotella ikäviä juttujani ihmisten ilmoilla. Mutta vain aika helpottaa.... Olen vain niin sairaan katkera tästä kaikesta ja vieläkin välillä itken lohduttomasti monta tuntia tätä kaikkea miettien.
Haluan vaan unohtaa kaiken ja aloittaa elämäni alusta. Haluan opiskella kolmannen (!!) ammatin itselleni, saada pääkopan kuntoon, löytää joskus ehkä oman rakkaan... - tsemppiä..
sisältä tapettu kirjoitti:
kiitos :)
Voiton puolella jo ollaan, mutta yhä mietin päivittäin miksi tämän kaiken epäonnen piti tapahtua mulle... tein elämäni pahimman virheen kun menin siihen työpaikkaan. Kaiken huippu ettei olisi tarvinnut mennä sinne töihin... mä vaan halusin. Ihastuin siellä ihmiseen, joka ei musta välittänyt (asia selvis vasta potkujen jälkeen kun ei vastannut mun "mitä kuuluu"-viestiin ollenkaan, joten ei ilmeisesti halunnut olla enää missään tekemisissä vaan oli ilmeisesti sitten savustajieni puolella....)
Kiusaaminen, jonka uhriksi joutui, johtui kateudesta ja kilpailutilanteesta. Olin muka uhka, koska mut oli palkattu työkokemukseni vuoksi sellaiseen asemaan, johon kaikki muut olivat "ylentyneet" vasta muutaman vuoden työskentelyn jälkeen. Jouduin työpaikallamme rajun valehtelun (mm. valehtelivat törkeästi mun tehneen virheitä joita en koskaan tehnyt. Pari kertaa purskahdin jopa itkuun työpaikalla kiusaajieni harjoittaman nöyryyttämisen vuoksi. Hoidin kaikki työni kuitenkin siellä kiitettävästi kiusaajien sabotoinnista huolimatta) ja pomolle mustamaalattiin mut --> suoraan potkut keneltäkään muulta asiaa selvittämättä (kertoo jotain pomon ammattitaidosta..). Kesken työpäivää vielä, todella nöyryyttävästi, ihan kuin olisin tehnyt jotain kamalaa...ihan kuin olisin maailman hirvein ihminen, vaikka olin ollut kaikille ystävällinen ja hoitanut sen paineen ja helvetin keskellä työni todella hyvin. Elämäni nöyryyttävin kokemus. Tuntuu, että ihmisarvo vietiin ja päälle syljettiin. En ansainnut sitä!!!!
Ihastus jäi sinne heidän kanssaan enkä ole hänen kanssaan koskaan sen jälkeen ollut tekemisisä. Viestiin vastaamattomuuden lisäksi ei ole tervehtinyt kadullakaan, mollottanut vaan tyyliin "ai toi on tossa...". Et semmoinen tapaus. Kunnioitus sitäkin ihmistä kohtaan kuoli totaalisesti... Hän tiesi että mua kohtaan oltiin tehty väärin, muttei välittänyt. Ei semmonessa tilanteessa ihmistä torjuta sillä tavalla vaikkei olisikaan kiinnostunut... Se oli niin niin hirveä tilanne mulla muutenkin että romahdin henkisesti täysin... viimeinen mitä olisin tarvinnut oli töykeä välipitämättömyys ihmiseltä, johon olin silloin hulluna ihastunut ja jonka avulla jaksoin töissä ne muutama kuuakausi helvettiä neljän ihmisen kiusaamana.
Tää kaikki on ollut rankin juttu ikinä mistä mun on elämässäni pitänyt toipua... tuntui pitkään että elin painajaisunessa ja halusin vaan herätä... tai päästä pois täältä.
Keskustelen kyllä näistä asioista aina ystävieni kanssa kun tulee tilaisuus ja tulen puhumaan varmaan viel monta kertaa, en pysty pitää sisälläni vaikka olen muuten aina iloinen ja positiivinen ihminen, enkä halua riepotella ikäviä juttujani ihmisten ilmoilla. Mutta vain aika helpottaa.... Olen vain niin sairaan katkera tästä kaikesta ja vieläkin välillä itken lohduttomasti monta tuntia tätä kaikkea miettien.
Haluan vaan unohtaa kaiken ja aloittaa elämäni alusta. Haluan opiskella kolmannen (!!) ammatin itselleni, saada pääkopan kuntoon, löytää joskus ehkä oman rakkaan...Minkä alan työpaikka oli? Aika törkeää kohtelua? Oletko ollut yhteydessä luottamusmieheen tai liittoon??
- s....
aikuiset ihmiset..
- .
Oispa kiva tietää kenen "kynästä". Taitaa olla kiusaajien etujoukoissa kun jo ennustuksiakin osaa ladella.
- +¤+
Saman kokenut.
Koita kestää.
Vaikka kuinka hokisi, että - Öitä ötyä
JOhan oli tarina.
Miten sä jaksat skriivata.
Mä meen nyt takaisin sänkyyn.
Aamulla muuten en ehdi... - ¤¤¤¤¤
Tuttuja asioita, mutta ei samankaltasia kokemuksia. Vuosia sitten sattunut laiton irtisanominen oli yks rankimmista kokemuksista työelämässä. Toista kertaa en sellaseen rumbaan lähtisi. Vaikka voitin, niin olo oli kuin kunnolla turpiin saanneella. Työpaikkakiusaamistakin on tullut osaksi muutamissa työpaikoissa, kun ei osannut toisten mieliksi olla. Aloittajalle toivotan voimia. Jospa sun asiat järjestyisivät. Mun mielestä sun pitäisi saada kunnon perustelut, että mistä se sun irtisanominen johtui.
- voimia ap:lle
Aika surullista lukemista. Mene lenkille ja lopeta suursyöminen. Kun laihdut taas niin huomaat että elämästä ja liikkumisesta saa virtaa, usko vaan
- Öitä.
Minä en kyllä käsitä ihmisten pahuutta. Myötätunto puolellasi.
- :(
Sympatiat sinun puolella. Itellä samaa paskaa..! Itsetunto täysin nolla. En uskalla tutustua edes keneenkään, kun en tiädä miten toiset ottaa vastaan.
Oon jo aika valmis tapaus, vaikka tää elämä on vasta alussa. - --------
Ole nöyrä elämällesi. Kohtalo on toisinaan ja useastikin julma, mutta sitä tulee kunnioittaa. Ole nöyrä sille.
- asdkjlkajsd
Hali sulle!! :))) Kyllä ihminen jaksaa vaikka mitä vastoinkäymisiä, koska niiden jälkeen rupee se aurinko sieltä pilven takaa pilkottaa ja huomaa että elämä voittaa!! :)
- Valeria
Minäkin oon kokenut kaiken tuon saman. Olen päässyt ylös suosta kun a.) tulin uskoon b.) aloitin tehokkaan masennuslääkityksen ja c.) sain hyvä työpaikan.
Antaisin neuvon että hakeudu seurakunnan tilaisuuksiin ja ala lenkkeillä ja liikkua. Seurakunnassa saat hyväksyntää ja itsetuntosi alkaa nousta. Liikunta taas ennen kaikkea vaikuttaa mielialaan positiivisesti ja siinä sivussa kunto paranee ja laihdut mistä taas on seurauksena taas itsetunnon nousu.
Tsemppiä :) - iloa elämään
olin itsekin työpaikkakiusattu ja se kestää aikansa kun siitä selviää, mutta vaatii sinulta paljon ja sit kun olet selvinnyt kuinka elämä voi olla ihanaa, ja kuulet sitten myös että kuinka kiusaajilla menee huonosti,heille on sattunuy vaikka mitä kun minut savustetiin ulos, yhellä työkaverilla lähiomaiset hävittää itseään,toisella tuli avioero ja kaiken huipuksi tämän mies tuli minulle itkemään kun on ollut pirun kanssa avoliitossa, tulet huomaamaan kyllä he joutuvat tilille näistä hommista , sillä älä luovuta, elämä' on nniin kallisarvoinen asia , sitä täytyy vaalia ja hoitaa , olen itsekin opetellut itseni hoitamista ja ai kun se tekee hyvää sielulle ja kropalle, mutta ensin sinun kannattaisi saada mieliala kuntoon, hae vaikka luontaistuote kaupasta tai apteekista ruusujuuri tai ginseng tapletteja ja siihen b vitamiineja , niin kyllä rupiaa mieli paranemaan ja asiat lähtee luonnostaan rullautumaan ja siitä ylipainosta stressi ihminen ei pääse kiloistaan ,ennenkuin on stressi pois , aloita vaikka pienillä kävelylenkillä ja käy osta vaikka sillä reissulla uusi huulipuna , et usko kuinka pienistä asioista koostuu hyvä tunne , kokeilepa näitä, taisin olla liian käskevä, mutta masentunut kaipaa tämmöstä tönäisyä
Maailma ei ole oikeudenmukainen. Kaikkea muuta.
Olet käpertynyt ja ankkuroitunut olotilaasi ja katkeruuteesi, ja se jos mikä hidastaa toipumista.
Katseen tulee aina olla suunnattu eteenpäin, kun sen sijaan sinä alituisesti katsot taakse, ja sillä ylläpidät katkeruuttasi ja masennustasi.
Sinun on sisäistettävä asenne, että sinullakin on ihmisarvosi, itsekunnioituksesi ja terveytesi, etkä pilaa ja uhraa niitä paskojen ihmisien takia.
Aika ei kokonaan poista tätä traumaa, mutta se hoitaa ja pehmentää, jolloin et kanna asiasta kuormaa ja riippakiveä.
Ala ajattelemaan ja suunnittelemaan tulevaisuuttasi, sekä aloita kuntoliikunta, mikä on oiva ja todella toimiva masennuksen hoito.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.- iloa elämään
joo ihminen jää liiaksi vatvomaan asioita, joyka voisi jättää jo taakse, mutta minkäs ihmisluonteelle teet, se täytyy tulla omien korvien välissä se ahaa elämys ennekuin se asian hoksii, siitä se toipuminen alkaa, niinhän alkoholistikin tekee vaikka kuinka sille sanoo että lopeta juominen , ei se lopeta ennenkuin ite hoksii, että nyt mennään väärillä urilla, mutta on hyvä olla muistuttamassa minkälainen on raitis elämä, hyviä kirjoituksia tämmöset jossa saa itekki purkaa tuntojaan ja samalla auttaa muita kanssa ihmisiä, hyvä lause tuo että mikä ei tapa se vahvistaa, käytin itse pojalleni kun hänellä koulussa oli luki häiriö, eikä aina pysynyt luokan matkassa, että sinulla on kuninkaallinen tauti ja se mikä ei tapa niin se vahvistaa, on nyt niin reipas nuori mies että, vastoin käymisiä hänelläkin on ollut kovasti,mutta ajan kanssa selvinnyt , nyt niin rautanen poika tai mies, luoja on antanut meille huonoja päiviä välillä että me hoksisimme nauttia sitten hyvistä päivistä, luoja ravistelee meitä ,että oppiusimme nauttimaan elämästä, ja terveydestä, lapsista ,Ystävistä, minulla mummo aina sanoi että on hyvä omistaa yksi hyvä ystävä kuin kymmenen pilipali ystävää, tulipas taas syvällisiä asioita kirjoitettua, mutta sydän tuntee näin kovien vastuksien jälkeen, mukavaa sunnuntaita
- OnpasKovaaOllut...
Tämän noden viesti ovat kyllä niiiin mitätöntä roskaa. TEILLE EI OLE TAPAHTUNUT YHTIKÄS MITÄÄN. Maailmassa syötettävät pskaa, juottavat ksta, kuvaavat korkearesoluutioilla nettiin ja jakavat maailmalle tai kiristävät sitten ihmisiä surutta niillä tiedoillaan. Hyväksikäyttävät, joukkoraiskaavat työntekijätkin systemaattisesti tai orjuuttavat puoliskoikseen. Oudot vinkuhiiret vinkuvat palstoilla 'kynnen katkeamisesta' tai työpaikan menettämisestä. VOI LUOJA.
- 457657657765
P*skan v*tut. Tuo on sun elämää ainoastaan siksi, koska olet ainoa ihminen, joka tuon kaiken voi kestää. Mieti joku muu asemaasi. Varmasti olis useammalta pärähtäny jo jäiset paskat pöksyihin.
Elämä on yhtä lusimista. S*atana täällä rellestää ja mestyä voi ainoastaan olemalla itse antikristus, joten parempi vain ottaa rennosti.
Jäitä hattuun ja ota rennosti. Vähän kaakaota, kahvia aamuisin, aamutohvelit ja yöpujama. Perusjuttuja ihan hissuti kissutin. - asdsds
Voimia! Kyllä se elämä välillä potkii, mut kun uskoo vaan parempaan tulevaisuuteen, se saattaa toteutuakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778