Kääretorttu

LeskiN51v

Olisko kellään kääretortun ohjetta jok aolis luonmtaisesti gluteeniton ja myös munaton .

4

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti leipoo

Googletin ja löytyihin niitä, tässä yksi suoraan kopiotu;
      Kääretorttu

--------------------------------------------------------------------------------
      Alexis Nikkinen voitti tällä reseptillä vuoden 2005 kokki-diplomin!

1,5 dl sokeria
      1 dl margariinia(sulatettuna)
      2 dl säilykepersikan lientä
      4 dl vehnäjauhoja
      2 tl vaniliinisokeria
      2,5 tl leivinjauhetta

täyte:
      2 dl kermaa
      0,5 dl sokeria
      2-3 dl hilloa (mansikka, omena tms.)
      koristeita, esim. kokonaisia marjoja, persikanviipaleita

Yhdistä kuivat aineet keskenään ja lisää ne rasva-persikkaliemi-seokseen. Älä vaivaa. Paista 200 asteessa 20-30 minuuttia uunipellillä.
      Vatkaa kerma vaahdoksi, lisää sokeri. Yhdistä suurin osa kermasta hillon kanssa, jätä osa tortun koristeluun.
      Kumoa valmis torttupohja sokeroidulle leivinpaperille. Levitä hillo-kermavaahtoseos päälle ja kääri rullalle lämpimänä. Jätä saumakohta pohjalle. Jäähdytä ja päällystä kermavaahdolla ja muilla koristeilla.

Kokeile variaatioita: Sekoita kermavaahdon sekaan hillon asemesta sulatettua carob- tai valkosuklaata, ja koristele suklaarouheella.

• mitähäh ?

Ja mistäs lähtien vehnäjauho on ollut gluteiinitonta , äiti ?

• normiaineet

jotkut haluaa tosiaan päteä tyyliin pakko päästä vastaamaan ekana - ja pieleen meni.

Itse laittaisin kääretorttuun kaakaojauhetta ja perunajauhoa, niitä löytyy joka taloudesta (kaakao ei tietenkään sokeroitu Oboy vaan esim. Van Houten).
        Olen tehnyt myös luontaisesti gluteenittomista jauhoista pikkuleipiä, piirakanpohjia jne ja hyvin on onnistuneet, jauhot on tietty kalliimpia kuin tavalliset.

• äiti leipoo
        normiaineet kirjoitti:

jotkut haluaa tosiaan päteä tyyliin pakko päästä vastaamaan ekana - ja pieleen meni.

Itse laittaisin kääretorttuun kaakaojauhetta ja perunajauhoa, niitä löytyy joka taloudesta (kaakao ei tietenkään sokeroitu Oboy vaan esim. Van Houten).
        Olen tehnyt myös luontaisesti gluteenittomista jauhoista pikkuleipiä, piirakanpohjia jne ja hyvin on onnistuneet, jauhot on tietty kalliimpia kuin tavalliset.

Hei, ei ollut pätemisen tarvetta vaan huonosti luettu kysymys. Olen pahoillani.
        Vehnäjauhot voi korvata kuten sanoit kaakaojauholla ja perunajauhoilla.
        Gluteenitonta jauhoa en ole käyttänyt kääretorttuun, vaan olen tehnyt tuon
        sinun mainitsemasi ohjeen mukaan.
        Vielä kerran, lupaan lukea kysymykset tarkemmin.
        Hyvää päivän jatkoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      87
      3196
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1822
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1722
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1345
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe