Oon tässä tämän kesän lyönyt golfia ja käynyt muutaman kerran kiertämässä kenttiä. Olen miettinyt, että onkohan kaikille mailoille käyttöä kierroksen aikana? raudat joita tulee harvemmin käytettyä ovat 6, 7 ja P, toisin sanon käytössä eniten ovat olleet 5, 8,9 ja S... Mitkä mailat olisi hyvä vielä hommata ajatellen ensivuotta? Rauta 4 ja 3 ? Millä on parasta tehdä pitkät avaukset, yli 230m ? ei varmaan kannata rautoja käyttää? entä mikä mailaa olisi hyvä käyttää väylätä pelamiseen kun matkaa lipulle on vielä vähän yli 200m kun rauta vitonen ei riitä sinne asti :) Näin ensikertalaisen olen miettinyt mitä eroa on hybridi ( kuinka pitkiä lyöntejä ja missä kannattaa käyttää ) Draiveri ( vissin avauksiin ? ) ja väyläpuu ( kuinka pitkiä lyöntejä ja missä kannattaa käyttää )
Kiitoksia neuvoista ja toivottavasti teidän tiedoista on minulle hyötyä ensivuotta ajatellen...
Mitkä mailat?
3
286
Vastaukset
- (((
230m avaukset kannattaa tehdä rauta-2:lla. Jos tästä paljon pitempiä avauksia tarvitaan niin spuunilla tai jopa draiverilla sit sellaset 270-300m avaukset. Väylältä lipulle yli 200m päästä kannattaa pelata rauta-4 tai rauta-3 et ei joudu käyttään kahta puttia sit greenillä. Jos pelaa tasoituksilla niin sillähän ei sitten kyllä oo mitään väliä kuinka monta lyöntiä tulee kunhan aina tulee saman verran.
Kaikille mailoille on käyttöä ja pitkät raudat kannattaa yleensä aloittelijan korvata hybrideillä. Hybridit on hyviä esim. pitkästä ruohosta. Niin ja driveri aina pitkiin avauksiin, nautinnollisin maila lyödä.
Yritä ensin reenata swingisi sellaiseen kuntoon, että kailla mailoilla tulee selkä ero lyöntimittoihin.- myös kiinnostunut
Minä olen myös miettinyt, että kuinka hyödyllistä on ostaa esim nyt rauta-5 maila? Itelläni on swingi kunnossa ja selkeää eroa tulee lyöntimittoihin mailasta riippue, pallot suhteellisen tarkasti siihen suuntaan/ siihen paikkaan mihin olen tähdännyt ja ajatellut pallon tippuvan.
Onko R-5 ja esimerkiksi R-3 mailoilla lyönti eroa? Tarkoitan nyt erolla sitä, että onko rauta-3 erinlaista lyödä kun rauta-5? varsien pituuksissa eroa tai lyönti tuntumassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748