HP:n laserjet ja punaisen ongelma

kallista lystiä

HP Color Laserjet CM1017MFP alkoi tulostamaan punaista niin, että laitoihin ei tule enää väriä juuri nimeksikään. Keskialueen lähellä paperilla punaista väriä on lähes normaalisti väheten siis laitoja kohti. Muut värit tulostuvat normaalisti. Olen vaihtanut uuden punaisen värikasetin ilman toivottavaa vaikutusta. Tulostin on 3v vanha, mutta sillä on tulostettu ainoastaan n. 200 sivua ja originaalivärejä n. 50 % jäljellä.

Olen ymmärtänyt, että koronalanka varaa kunkin värirummun ja laser- säde purkaa varauksen niiden alueiden osalta, jonne väriä halutaan. Näin ollen esim. poikittainen tasainen punainen viiva vaatii varauksen purkua koko leveyden alueelta. Voiko lasersäde olla heikentynyt niin, että tehoa ei riitä laitoihin asti ja rummulle jää varausta enemmän laitoihin mentäessä? Onkohan tässä vaan 1 laser, jota ohjataan peilillä haluttuun väriin? Kyseesä on mitä ilmeisemmin kauimmainen, eli alimmainen väri- yksikkö säteen lähtöön nähden. Onkohan mitään muuta tekijää, joka voisi vaikuttaa valotuksen laatuun... peilin asento tai likaisuus?

Yritin soittaa HP:n tekniseen tukeen, mutta robotit heittävät langoilta, kun en halua mitään smart- sopimuksia alkaa tekemään. Teknisestä tuesta en siis saa mitään apua ja on muuten näinollen viimeinen HP:n ostos meidän taloudessa.

Kiitos teille, jotka jaksatte pohtia tätä ongelmaa kanssani. Olen valmis purkamaan ja etsimään vian aiheuttajan, mutta olisi kyllä syytä tietää lähteekö vikaa etsimään säteen takaa vai sen edestä... ohjaavasta piiristä?

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HP ei mua lypsä...

NO NIIN, vastaan sit itselleni.

Purin koko härvelin ja kaivoin laser- yksikön pöydälle. Kansi auki ja ihmettelemään. Paperipölyä oli jokseenkin tukevasti makuullaan olevien peilien ja linssien pinnalla. Varovasti topz- puikolla pyyhin ne puhtaaksi ja kasasin laitteen. Kas kummaa! Laite toimii taas... kiitos ystävällisen vinkin antajalle, jolla oli valtuudet soittaa HP:n huoltoon ja kysyä kuumaa vihjettä!

• printermanwithoutjob

Kiitettävää omatoimisuutta!

Tämä on tuttu juttu kaikissa vanhemmissa värilasereissa, joissa siirtotela kulkee pystyssä ja kasetit ovat päällekkäin. Yleensä laseryksiköitä itseään ei ruveta purkamaan, vaan jos niiden sisään on päässyt likaa, laserskanneri vaihdetaan. Useimmiten pääsee kuitenkin helpommalla: Magenta on alimmaisena, ja sen laserin ikkunan ulkopintaan tahtoo pöly kertyä. Silloin ei ole tarvetta purkaa koko vehjettä, ottaa vain kasetit pois ja putsaa ne laserien ikkunat (vaakasuorat raot jokaisen kasetin kohdalla takaseinässä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe