No, nyt se on rehellisesti tunnustettu että vain tyhmät käy töissä ja maksaa itse elämisensä ja asumisensa. Valtio antaa palkkaa kotona makoilusta enemmän ku toiset tienaa rehellisistä töistä. Harmi vaan kun ei voi enää tuolla lapsenteollakaan tienata.
http://www.taloussanomat.fi/sivu.php?page_id=1
palkkaa kotona olosta
38
185
Vastaukset
- Rattus sp.
Kaikesta huolimatta epäilen, että suomalaiset haluaisivat mieluummin olla töissä. Ainakin suurin osa.. En ole tavannut ihmistä, joka ei haluaisi. Ilman työtä olet toisten hypytettävänä. Enemmänkin ongelmia on sen tähden, ettei ole todellisia työpaikkoja.
Eipä sitä haluista ole kysymyskään, ihan silkasta rahasta. Muutaman tapauksen tiedän kaupan alalta, kun joutuvat päivystämään kotona vuokrafirman kirjoilla, välillä pari päivää työssä ja välillä kotona...
- Anjaniina.
Jos lapsia on vaikka viis, niin epäilen kyllä tuota "makoilua"
Siinä on enemmän työtä, kuin töissä tarttis tehdä.
Joten en ole kateellinen.
Ja se on selvää et puolipäivätyö ei kannata perheelliselle.
Vaikka kilometrit saa verotuksesta pois, on se merkittävä kulu kuukaudessa ja kun palkka on pieni, niin...siihen jos joutuu maksamaan lasten hoidon jne...ni on selvää ettei kannata.
Nää on päivänselviä asioita, olleet jo kauan, nyt vasta joku fiksu huomas laittaa lehteen.
Mut sen puoleen, vaik yksinhuoltaja sais mimmoset tuoet, niin en ole niistäkään kateellinen.
Se arki on kuitenkin aikas kuluttava, sanotaan nyt vaiks kahden lapsen kans...
Siihen kun viel sit ex tuo paineita, maksamattomilla elatusmaksuilla ym. niiin....Täälläpäin perheillä on tapana viedä lapset päivähoitoon vaikka ovat itse kotona. Siihen on Suomessa olemassa laki. Äitien pitää saada levätä, heh heh
- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
Täälläpäin perheillä on tapana viedä lapset päivähoitoon vaikka ovat itse kotona. Siihen on Suomessa olemassa laki. Äitien pitää saada levätä, heh heh
No henk.koht. olen sitä mieltä, et lapset voi paremmin jos ne päädee muidenkin lasten kans olemaan.
Mut itse pistäisin sellaset lapset jonotuslistan viimeiseksi.
Sen ei sais viedä vähiä hoitopaikkoja kuitenkaan, sellaisilta joiden on pakko käydä töissä.
Mut joo, virikkeet on lapsillekin tärkeitä ja monessa perheessä se hoito on muksulle hengähdystauko.
Kun kaiki äidit ei ole pyhimyksiä, isät senkään vertaa ;)) Anjaniina. kirjoitti:
No henk.koht. olen sitä mieltä, et lapset voi paremmin jos ne päädee muidenkin lasten kans olemaan.
Mut itse pistäisin sellaset lapset jonotuslistan viimeiseksi.
Sen ei sais viedä vähiä hoitopaikkoja kuitenkaan, sellaisilta joiden on pakko käydä töissä.
Mut joo, virikkeet on lapsillekin tärkeitä ja monessa perheessä se hoito on muksulle hengähdystauko.
Kun kaiki äidit ei ole pyhimyksiä, isät senkään vertaa ;))Jep, lasten ja perheiden kerhotoiminnasta on kokemusta.
- Rattus sp.
miljoona kirjoitti:
Täälläpäin perheillä on tapana viedä lapset päivähoitoon vaikka ovat itse kotona. Siihen on Suomessa olemassa laki. Äitien pitää saada levätä, heh heh
Olen nähnyt samat lehtikirjoitukset. Aina löytyy väärinkäyttäjiä. Räikeimmät tapaukset ovat niitä, että vanhemmat lomailevat ja lapset ovat hoidossa.
Toinen puoli on taas se, että monet haluavat varmuuden vuoksi pitää lapset hoidossa, jotta työpaikan saatuaan ei ole ongelmia päivähoidon saamisen kanssa.
Kun kaikki lapset näyttävät olevan nykyisin "tarhattavana", niin kotona olevilla lapsilla ei ole leikkikavereita. - Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Olen nähnyt samat lehtikirjoitukset. Aina löytyy väärinkäyttäjiä. Räikeimmät tapaukset ovat niitä, että vanhemmat lomailevat ja lapset ovat hoidossa.
Toinen puoli on taas se, että monet haluavat varmuuden vuoksi pitää lapset hoidossa, jotta työpaikan saatuaan ei ole ongelmia päivähoidon saamisen kanssa.
Kun kaikki lapset näyttävät olevan nykyisin "tarhattavana", niin kotona olevilla lapsilla ei ole leikkikavereita.Joo, on monesti niin ettei uskalla ottaa hoitopaikasta pois, jos ei sitten olekaan kun töihin pääsee.
Mut kyllä niitä päivähoitajiakin on kaikenlaisia.Ettei se aina mikään taivas oo
Hurjin oli nainen, joka pakkosyötti.... Anjaniina. kirjoitti:
Joo, on monesti niin ettei uskalla ottaa hoitopaikasta pois, jos ei sitten olekaan kun töihin pääsee.
Mut kyllä niitä päivähoitajiakin on kaikenlaisia.Ettei se aina mikään taivas oo
Hurjin oli nainen, joka pakkosyötti....Niinpä. Itse olin kerran puolivuotta päiväkodissa työssä, ja en viihtynyt lainkaan, ei vaikuttanut minun alaltani. Tarkoitan niitä puitteita ja olosuhteita, en lapsia enkä vanhempia.
- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
Niinpä. Itse olin kerran puolivuotta päiväkodissa työssä, ja en viihtynyt lainkaan, ei vaikuttanut minun alaltani. Tarkoitan niitä puitteita ja olosuhteita, en lapsia enkä vanhempia.
Mmmhhh...ei se aina mee niinku pitäs?
Toisten ihmisten on vaikee rakastaa toisten lapsia.
Minnuu niin naurattaa muuan pikkutyttö joka sillontällön käy täs. (olkoon nimi vaik Reiska)
Ryntää sisään ja huutaa "hei Reiskan äiti" onko sull limukkaa täällä ;))))
- RIMMIR
Miten niin et voi lapsenteolla tienata. Et tietenkään omalla lapsenteollasi, mutta kylläkin muiden. Ota vaan kotiisi sijaishoitoa tarvitsevia lapsia niin etköhän rikastu.
En kadehti yhtään sellaista ihmistä jolla olivat nuo nettotulot kuukaudessa, en edes yksinäistä henkilöä jolla ei edes lapsia ja nettotulot jäisivät alle 800 €.- Anjaniina.
Rikastu?
Ei se raha ole kellekään ilmaista.
Niillä lapsillakin kun on tarpeensa?
Sitäpaitsi se sijaishoito on vaativa tehtävä, ne lapset tulee kodeissa, joissa on ollut kaikenlaista ja lapset on tottuneet aikas epänormaaliin elämään ja sillä on ollut vaikutusta käyttäytymiseen ja luonteeseen.
Jotta osais vastata niiden lasten tarpeisiin, pitäs olla fakiiri. Jaa ei kait se kadehtimista ole ihan matematiikkaa. Onko suomella oikeasti vara tähän? Siis että työnteko ei ole kannattavaa suomalaisille, vaan haetaan tekijät muista maista.
- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
Jaa ei kait se kadehtimista ole ihan matematiikkaa. Onko suomella oikeasti vara tähän? Siis että työnteko ei ole kannattavaa suomalaisille, vaan haetaan tekijät muista maista.
Sanoisin tuohon ajatuksen joka kävi jo aiemmin mielessä.
Ihalainen on aivan oikeassa, kun suunnittelee vuodesta 2013 alkaen strategiaa jolla jokikinen nuori ympoätään työelämään.
Minkä tahansa tempun kautta, mut ketään ei päästetä syrjäytymään.
Jos toi toteutuu, on HURRAA! Anjaniina. kirjoitti:
Sanoisin tuohon ajatuksen joka kävi jo aiemmin mielessä.
Ihalainen on aivan oikeassa, kun suunnittelee vuodesta 2013 alkaen strategiaa jolla jokikinen nuori ympoätään työelämään.
Minkä tahansa tempun kautta, mut ketään ei päästetä syrjäytymään.
Jos toi toteutuu, on HURRAA!Kyllä työhön ne tulisi opettaa minunkin mielestä.
- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
Kyllä työhön ne tulisi opettaa minunkin mielestä.
Jokikiselle nuorelle oli niin mahtava pääoma päästä heti töihin.
Se estäs Lontoon tyyliset mellakat, se estäs nuoren syrjäytymisen, elinikäisen soskurahoilla pelaamisen, elinikäsen juopottelu, you name it..
Yhteiskunnan tuki ja turva on se et nuoret saa töitä ja tienaavat itse oman tulonsa.
Ei mikän muu oo täs yhteiskunnassa niin tärkeetä.
Varsinkin jos asiaa katsotaan pian eläköityvän ihmisennäkökulmast... - ...
Vilkases totuutta. Hyvin harva tienaa edes bruttona noin suurta summaa kuin 800.
http://www.taloussanomat.fi/img.php?f=Tulonsiirrot.jpg&w=800
=DW= Anjaniina. kirjoitti:
Jokikiselle nuorelle oli niin mahtava pääoma päästä heti töihin.
Se estäs Lontoon tyyliset mellakat, se estäs nuoren syrjäytymisen, elinikäisen soskurahoilla pelaamisen, elinikäsen juopottelu, you name it..
Yhteiskunnan tuki ja turva on se et nuoret saa töitä ja tienaavat itse oman tulonsa.
Ei mikän muu oo täs yhteiskunnassa niin tärkeetä.
Varsinkin jos asiaa katsotaan pian eläköityvän ihmisennäkökulmast...Yritin laittaa sulle tota peukkua, mutta en osannut, kun ei siihen tullut sitä 1 tai jos tulee myöhemmin näkyviin.
- Anjaniina.
miljoona kirjoitti:
Yritin laittaa sulle tota peukkua, mutta en osannut, kun ei siihen tullut sitä 1 tai jos tulee myöhemmin näkyviin.
No hätä ;) kiitoksia ajatuksesta ;)))
- RIMMIR
Anjaniina. kirjoitti:
Rikastu?
Ei se raha ole kellekään ilmaista.
Niillä lapsillakin kun on tarpeensa?
Sitäpaitsi se sijaishoito on vaativa tehtävä, ne lapset tulee kodeissa, joissa on ollut kaikenlaista ja lapset on tottuneet aikas epänormaaliin elämään ja sillä on ollut vaikutusta käyttäytymiseen ja luonteeseen.
Jotta osais vastata niiden lasten tarpeisiin, pitäs olla fakiiri.Et siis ymmärtänyt sarkasmiani vastauksessani aloitukseen.
Koskaan ei lapsiperhe lapsillaan rikastu rahallisesti. Yksi lapsi maksaa vähintään 0-18 ikävuoteen sen 100000 euroa ja se on faktaa.
Se on valtion päätettävissä haluaako uusia veronmaksajia vai ei ja antaa tukeja lapsiperheille silloin kun he niitä tarvitsevat.
Mielummin katsoisin sen ettei asunnon tarvitsisi maksaa niin julmetusti. On se jo älytöntä että asumiseen jo menee vähintäin 35% nettotuloista. Ja kenelle ne rahat menevät? Fortumin herroille ja osakkeiden omistajille sekä pankinjohtajien taskuun.
Ei, nyt on liian kaunis sää istua valittamassa , ylös ulos ja nauttimaan kesän viimeisistä henkäyksistä. Ulkona 18 lämmintä ja tyyntä.
- taitolaji!
Yksi syy töitten kartteluun on juuri se, ettei pääkaupunkiseudulla
voi kouluttamaton tulla toimeen yhdellä työpaikalla.
Työttömänä jää aikaa järjestellä verottomia sivutuloja. ( varastelu ym. ) Ei valtio anna kaikille palkkaa kotona makoilusta. On vain kovin monenlaisia tukia ja perusteita niiden saamiseen, että osa vain putoaa kaiken tuen ulkopuolelle. Työvomatoimistossa ovat oikein iloisia löytäessään jonkun asiakkaan, joka ei täytä heidän kriteerejään edes peruspäivärahaan ja toimeentulotuen ja asumistuen saamiseksi taas pitää osoittaa, että pankissa ei ole rahaa eikä missään enää mitään realisoitavaa varallisuutta.
- Cloetta...
Mitä pitempään on työttömänä, sitä vaikeampi on saada edes sitä osa-aikaista työtä. Ei se tukien nostaminen niin herkkua ole; jatkuvaa anomista ja menojen selvittämistä ulkopuolisessa - helpommalla pääsee jos itse tienaa rahansa, vaikka aluksi vain vähän mutta tulevaisuuden kannalta pienikin työ on kannattavampi kuin pitkä työttömyys-
Ja jos sosiaalietuudet ovat este työnteolle, yleensä käy niin, että tukia pienennetään, ei suinkaan niin, että palkkoja nostettaisiin. Minä tunnustan rehellisesti ajattelevani niin että pienipalkkaisen työssäolo ei kannata todellakaan ja juuri siksi ettei sillä rahalla pärjää ja se pitää yllä sitten taas jatkuvaa stressiä eikä tuo kaivattua ansaitsemisen tunnetta.
Työttömänä oleminen on vielä pahempaa, riippuvuutta,alemmudentunnetta, hyljeksymistä, stresssiä....
Molemmat näistä ovat huonoja vaihtoehtoja enkä näe niitä mitenkään positiivisina tietäen vallan hyvin että on joukossa aina ihmisiä jotka ovat jostakin syystä "ulkona" normiolemisista mutta heistähän et nyt puhu?
Sitä en käsitä että , vaikkakin ironisesti, näet mukavana makoiluna tuon olemisen ja siksi oletan että olet jo sanoutunut irti päästäksesi tähän autuaalliseen maailmaan osalliseksi sinäkin ;)Itse teen osa-aikaista työtä ja olisin oikeutettu osa-aikaiseen eläkkeeseen, mutta en hae minulle kuuluvaa etuutta. Katson palkkani riittävän mainiosti minulle.
Minulla on kolme hoito-alan koulutusta ja en edes pääsisi työttömäksi, koska minun alallani on aina töitä, mitä syvempi lama sitä varmemmin riittää asiakkaita. Vähän kyllä hämmästyttää että miten on mahdollista hoito-alalla työvoimapula ja terveet ihmiset nauttii palkkaa kotonansa olosta.
Minä en saa koskaan asumistukea, koska olen maksanut omistamani asuntoni ja minulla on metsää ja peltoja.miljoona kirjoitti:
Itse teen osa-aikaista työtä ja olisin oikeutettu osa-aikaiseen eläkkeeseen, mutta en hae minulle kuuluvaa etuutta. Katson palkkani riittävän mainiosti minulle.
Minulla on kolme hoito-alan koulutusta ja en edes pääsisi työttömäksi, koska minun alallani on aina töitä, mitä syvempi lama sitä varmemmin riittää asiakkaita. Vähän kyllä hämmästyttää että miten on mahdollista hoito-alalla työvoimapula ja terveet ihmiset nauttii palkkaa kotonansa olosta.
Minä en saa koskaan asumistukea, koska olen maksanut omistamani asuntoni ja minulla on metsää ja peltoja.kestää vastaaminen kun en käy täällä usein mutta nyt tulin.
Varmaan itsekin huomaavaisena järki-ihmisenä totesit että olet paremmassa asemassa muihin nähden , sinä omistat.
Lama poikii sinulle työtä.
Jo kauan sitten ihmiset näkivät nälkää ja koettivat tienata elantoaan kuka mitenkin,raakaa peliähän se on ollut jo silloin. Nykyinen vastuullisempi yhteiskunta koettaa hoitaa asioita paremmin mutta tulos ei ole todellakaan täydellinen ja työn merkityskin on muuttunut aika rajusti arvostetusta tekemisestä pakolliseksi menoeräksi...
Menestyksen hinta on kova kun katsoo asioita syvemmin varsinkin siltä kannalta että mitä tapahtuu "raaka-aineille".
Mädännäisyyden syitä pohtiessamme lähestymme sitä eri tavoilla, kuten me kaksi nyt teemme, minä näen vastuun laajempana syyllisyysvyyhtenä ja erittäin vaikeana prosessina korjata jos siihen joku edes ryhtyy sillä se heiluttaisi niin paljon käsitteitämme ja tapaamme elää.vantaannainen kirjoitti:
kestää vastaaminen kun en käy täällä usein mutta nyt tulin.
Varmaan itsekin huomaavaisena järki-ihmisenä totesit että olet paremmassa asemassa muihin nähden , sinä omistat.
Lama poikii sinulle työtä.
Jo kauan sitten ihmiset näkivät nälkää ja koettivat tienata elantoaan kuka mitenkin,raakaa peliähän se on ollut jo silloin. Nykyinen vastuullisempi yhteiskunta koettaa hoitaa asioita paremmin mutta tulos ei ole todellakaan täydellinen ja työn merkityskin on muuttunut aika rajusti arvostetusta tekemisestä pakolliseksi menoeräksi...
Menestyksen hinta on kova kun katsoo asioita syvemmin varsinkin siltä kannalta että mitä tapahtuu "raaka-aineille".
Mädännäisyyden syitä pohtiessamme lähestymme sitä eri tavoilla, kuten me kaksi nyt teemme, minä näen vastuun laajempana syyllisyysvyyhtenä ja erittäin vaikeana prosessina korjata jos siihen joku edes ryhtyy sillä se heiluttaisi niin paljon käsitteitämme ja tapaamme elää.Kyllä sitä hoitoalalla riittaisi töitä muillekin kuin "parempiosasille". Nykyisin kun sen koulutuksenkin saa pitkäaikaistyötön suorittaa ihan päivärahoillaan. Niin ja taitaa olla vieläpä korotettua päivärahaa.
Me vanhat "hyväosaset" hoitsut olemme maksaneet koulutukset itse tai ottaneet opintolainaa jota moni maksaa vuosikausia takas siitä suuresta hoitsun palkastaan. Kallista on työssäkäynti niille"Parempiosasille".
Tai moni tekee kuten mä, opiskelin työn ohessa. Työssä päivät, illat luennoilla ja työharjoittelujaksolle pankista opintolainaa. Mä otin vain työharjoitteluajalle lainat, niin hyväosanen mä oon et painkista lainaan rahaa et saan opetella työtä...heh heh- laiska työtön
miljoona kirjoitti:
Kyllä sitä hoitoalalla riittaisi töitä muillekin kuin "parempiosasille". Nykyisin kun sen koulutuksenkin saa pitkäaikaistyötön suorittaa ihan päivärahoillaan. Niin ja taitaa olla vieläpä korotettua päivärahaa.
Me vanhat "hyväosaset" hoitsut olemme maksaneet koulutukset itse tai ottaneet opintolainaa jota moni maksaa vuosikausia takas siitä suuresta hoitsun palkastaan. Kallista on työssäkäynti niille"Parempiosasille".
Tai moni tekee kuten mä, opiskelin työn ohessa. Työssä päivät, illat luennoilla ja työharjoittelujaksolle pankista opintolainaa. Mä otin vain työharjoitteluajalle lainat, niin hyväosanen mä oon et painkista lainaan rahaa et saan opetella työtä...heh hehMyös monet 'laiskat' työttömät ovat ottanneet opintolainaa omiin opiskeluihinsa. Hekin ovat joutuneet maksamaan lainansa takaisin siinä missä rehdit työlliset. Joskus elinkeinoelämän rakennemuutokset ovat yllättäneet ja vesittäneet hyväksi kuvitellun ammatinvalinnan. Kaikki eivät tietenkään ole opiskelleet juuri hoitoalalle, eikä kuka tahansa ole edes sopiva kyseiselle alalle.
miljoona kirjoitti:
Kyllä sitä hoitoalalla riittaisi töitä muillekin kuin "parempiosasille". Nykyisin kun sen koulutuksenkin saa pitkäaikaistyötön suorittaa ihan päivärahoillaan. Niin ja taitaa olla vieläpä korotettua päivärahaa.
Tai moni tekee kuten mä, opiskelin työn ohessa. Työssä päivät, illat luennoilla ja työharjoittelujaksolle pankista opintolainaa. Mä otin vain työharjoitteluajalle lainat, niin hyväosanen mä oon et painkista lainaan rahaa et saan opetella työtä...heh hehheh, heh! Kirjoituksesi nostaa yhä niskavillani pystyyn, heh heh!!
Jos todistetusti työtön saa enemmän kuin moni töistä ja siten pärjää paremmin niin eikös se kerro minimipalkan olevan täysin alimitoitettu???
Kun kuitenkin virallisesti todetaan että toimeentulotuella on vaikeaa pärjätä.
Sitä on moni julkisuudenkin henkilö kokeillut ja vaikeaksi nähnyt vaikka niin pienen ajan kokeilikin.
Lisäksi on tämä henkinen puoli toden totta että paineen alla moni musertuu tai pienenee kuin kasaan anteeksipyydelllen.
Hoitoalan ihmisistä kun aina erehtyy ajattelemaan että pureutuvat asioihin symemmältä ja ovat siten jotenkin "parempia".
Jos suhtaudut elämäntilanteeseesi noin ironisesti että vai hyväosainen... niin miten kummassa julkeat moittia näitä,heh heh, huonompiosaisia hyyvempiosaisiksi, heidän vuoro todeta sinulle kuinka hyväosaisia oikein ovatkaan, ihmettele sitten siinä.....vantaannainen kirjoitti:
heh, heh! Kirjoituksesi nostaa yhä niskavillani pystyyn, heh heh!!
Jos todistetusti työtön saa enemmän kuin moni töistä ja siten pärjää paremmin niin eikös se kerro minimipalkan olevan täysin alimitoitettu???
Kun kuitenkin virallisesti todetaan että toimeentulotuella on vaikeaa pärjätä.
Sitä on moni julkisuudenkin henkilö kokeillut ja vaikeaksi nähnyt vaikka niin pienen ajan kokeilikin.
Lisäksi on tämä henkinen puoli toden totta että paineen alla moni musertuu tai pienenee kuin kasaan anteeksipyydelllen.
Hoitoalan ihmisistä kun aina erehtyy ajattelemaan että pureutuvat asioihin symemmältä ja ovat siten jotenkin "parempia".
Jos suhtaudut elämäntilanteeseesi noin ironisesti että vai hyväosainen... niin miten kummassa julkeat moittia näitä,heh heh, huonompiosaisia hyyvempiosaisiksi, heidän vuoro todeta sinulle kuinka hyväosaisia oikein ovatkaan, ihmettele sitten siinä.....Itse aloitit kirjoittelut, "paremmssa asemassa." Jokainen valitsee ihan itse tiensä ja ajatusmaailma muovautuu valintojen mukaan. Hauskaa päivää sinulle huomiseksi jokatapauksessa. Harmi kun en ehdi täällä useimmin kirjoitella, kun on niitä kiireitä...
- kysyn vaan
Millos mummot sais levätä?
- rajansa kaikella....
Pitääkö yli kuuskymppisen hävetä, kun on tehnyt töitä jo ja käynyt työssä 40v,ilman omaa syytä jää kortistoon.
Palkkaa matkustamisesta.
Asia kuuluu kohdallani menneisyyteen mutta 50:n pinnassa olin Espanjassa työttömänä työnhakijana asetusten sallimat 3kk:n jaksot.
Tosin "palkka" oli oli pieni, ns. ansiosidonnaisen pienuinen mutta epä antamani vastikekkaan päätä huimannut.
Tasapainon vuoksi vaomoni oli mukana työantajansa kanssa sopimalla "omalla lomalla" saamatta mistään mitään.
Emmepä olleet niinä kuukausina muiden työttömien haittana kotimaassa.- xxxjjkö
Lapsenteko nyt on sen verta mukavaa puuhaa, ettei siitä enää rahallista palkkaa kaipaa. Muuten kyllä joutas kotona olosta saada hyvääkin liksaa, ihan yhtä ahkera kotona kuin töissäkin.
- lukutaitoinen..
Palkkaa, palkkiota, kotona tehdystä työstään saavat liian harvat omaishoitajat. Alimmillaan vähän yli 300€/kk-verot.
Sekin on siinä ja siinä, josko vaikka kunta sanoo olevansa rahaton, jos budjetoitu on vaikka jäähalliin.
Jos on jonkun mielestä joillakin liikaa saatavaa makaamalla, niin omaishoitajia valtio tuntuu alistavan ja nauravan partaansa, kun rakastavat ja välittävät hoitavat omiaan. Ympäri vuorokauden, lähes tauotta, itse väsyen. Moni tosiaankin käyttämättä, olosuhteitten pakosta edes, harvoja laillisia vapaitaan.
Jos omaishoitajat löisivät hanskat naulaan, Suomi menisi konkurssiin.
Aihetta sivuten, läheltä tai kaukaa. Helppo on maan hiljaiset sivuuttaa, näkemättä, kokematta, haluamatta ymmärtää.Siinä on just yksi oikea todellinen tämän yhteiskunnan epäkohta, sillä omaisensa hoitaja ei saa asianmukaista korvausta. Olen kanssasi samaa mieltä, vähintään yhtä paljon tulisi saada oman sairaan omaisensa hoitamisesta, kuin jos se omainen olisi ihan vieras. Palkan tulisi olla vähintään yhtä paljon kun yleensäkin henkilökohtaisilla avustajilla on. Ei mitään eroa palkassa, onko avustettava oma sukulainen vaiko ventovieras, sitä mieltä olen minäkin.
Tai jos tarkemmin ja oikeudenmukaisesti ajatellaan, niin palkan tulisi olla, vähintään peruspäivärahan suuruinen ja sen lisäksi se hoitamisen palkkio. Ja myös sen hoidettavan tulee saada vähintään oma peruspäivärahan suuruinen eläkkeensä omaan käyttöönsä tai pankkiin säästötilille.- lukutaitoinen..
miljoona kirjoitti:
Siinä on just yksi oikea todellinen tämän yhteiskunnan epäkohta, sillä omaisensa hoitaja ei saa asianmukaista korvausta. Olen kanssasi samaa mieltä, vähintään yhtä paljon tulisi saada oman sairaan omaisensa hoitamisesta, kuin jos se omainen olisi ihan vieras. Palkan tulisi olla vähintään yhtä paljon kun yleensäkin henkilökohtaisilla avustajilla on. Ei mitään eroa palkassa, onko avustettava oma sukulainen vaiko ventovieras, sitä mieltä olen minäkin.
Tai jos tarkemmin ja oikeudenmukaisesti ajatellaan, niin palkan tulisi olla, vähintään peruspäivärahan suuruinen ja sen lisäksi se hoitamisen palkkio. Ja myös sen hoidettavan tulee saada vähintään oma peruspäivärahan suuruinen eläkkeensä omaan käyttöönsä tai pankkiin säästötilille.Näin on, kuin sanot. Kuinkahan lienee asiat tulevassa, vieläkö huonommin, kuin aina vain omaiset laitetaan hoitajiksi. Siitähän jo puhutaan, omaisten osuudesta vanhusten ja sairaiden hoidossa.
Hyvä niin kauan kuin jaksavat, vaikka usein samalla itsensä kuluttavat rakkaudesta loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397