Liian moni arvioi musiikkia ulkomusiikillisilla kriteereillä ja jostain typerästä idealogiasta käsin. Hirveän voimakkaita mielipiteitä karkealla kiroilevalla kielellä esitettynä - ja vaikka yhtäkään musiikillista termiä.
Nirvanan keulahahmon Kurt Cobainin melodiantaju oli erinomainen. Hän sävelsi esim. kappaleet Lithium ja Smells Like Teen Spirit, jotka ovat luovia ja käyttävät taidokkaasti melodian mahdollisuuksia.
Nirvanan biiseissä on hyvin mieleenpainuvat melodiset ideat, olivat ne rock-mittapuulla mutkikaitakin.
Myöskään miehen soinnutuksessa ei ole sitten mitään vikaa, vaikka tietysti rockiahan tämä on, ja harmonisessa mielessä tietysti esim. powersointujen käyttö vähentää luontevaa vertailua sellaiseen musiikkiin, joka on ensisijassa harmonista.
Yksi koko rock-musiikin historian parhaista laulunkirjoittajista tämä Kurtti. Mutta jotkut eivät erota jyvää akanasta.
Nirvana on kovaa kamaa
*Mielipiteeni*
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164