Taas jälleen kerran Mazda teki sen !

mazda aina ja ikuisesti

Kyllä nyt naurattaa muidenkin Mazdan omistajien puolesta. Eipä tähän ole oikeastaan mitään lisättävää ja sanottavaa. Tulokset puhukoot puolestaan:

www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108342

30

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Mutta miksi Mazda ei myy ?
      Esim. avensista rekisteröidään monta kertaa enemmän kuin 6:sta .

      Mazda 6:sta myydään sellaisilla tarjouspaketeilla joita yleensä käytetään vasta kun korimalli on pian vaihtumassa ja viimeiset pitää saada pois käsistä.

      Ei taida merkkiuskollisuus olla enää mazdan kohdalla kovin suurta, kaiken sen ruosteen jälkeen.

      nimim. kokemusta on

      • koetaan jatkossakin

        Reilun satkun kestotesti 2010 pre-fl 6:lla takana, ainoa vika oli palanut parkkipoltin. Vaihtuu samanlaiseen faceliftiin. Muutama huolto ja talvikumit ei nyt ole mikään mahtava tarjouspaketti, tuollaiset on yleensä saanut muutenkin muiltakin merkeiltä ja ihan uusiin malleihin pikku keskustelulla, Mazda vain läväytti yleisen käytännön pöytään. Tyhmä on se, joka noita paketteja ei ole aikaisemmin saanut tingittyä.

        Merkkiuskollisuus vahvistui, tosin toinen vasta tulossa, mutta ei kahta ilman kolmatta...

        Jälkeenpäin on hauska lukea kotimaisten autolehtien arvosteluja tuotteesta, en tunnista lehtien haukkumaa autoa samaksi, jolla olen juuri ajanut reilut 1,5 vuotta. Paras mieleen jäänyt kommentti oli takelteleva vaihteensiirto, mulle taas Mazdan vaihteet olivat unelmaa kelillä kuin kelillä verrattuna erääseen toiseen, jossa alaspäin vaihtaminen ei kylmällä autolla tahtonut onnistua millään. Jossain auottiin myös päätä ääritilanteiden käytöksellä, ilmeisesti ääritilanne tarkoittaa katolleen pyöräyttämistä, koska autoa saa oikeasti viedä kuin vierasta sikaa kelillä kuin kelillä ilman, että se edes vikuroi. Suuntavakavuudessa ja tunnottomuudessa sivutuulelle saisi muutama germaanimerkki käydä hakemassa oppia Hiroshimasta.

        Etujakkarat ovat toki japanilaiseen tyyliin pikkuväelle tarkoitetut, mutta sopivilla säädöillä siedettävät, istuintyyny saisi olla hiukan pidempi ja etuosastaan korkeampi. Verrattuna tuohon edellä mainittuun enemmän rekisteröityyn jakkara on kuitenkin valtaistuin, ilmankos noita perunasäkin päällä istujia ei tulekaan vastaan kuin taajamien liepeillä.


      • /uh

        Merkki on aivan ylihinnoiteltu kun kilpailijoita vertaa lieneekö siinä syy vähäiseen myyntiin...?


    • lisää turvaa mazdaan

      www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/mazdoihin-uudet-erikoisvahvat-puskurit.html?SC=1

    • Näin se menee

      Näköjään tuo fordi on ihan toimiva peli. Mutta enemmänhän fordia myydäänkin fordina, kun mazdana.

      • näin se vaan on

        sielä yksi kehu fordia mut kokemuksella voi sanoa että foordit ovat menny huonoon suuntaan mulla on ollu 82 esukka mulla oli 4kappaletta 90 siera sieroja on ollu 3 kappaletta 97 esukka ja viimesenä oli 02 mondeo. 2 viimestä foordia olivat sähkö vikasia paskoja


    • ferjgioejgieorjgo

      Tekniikkahan on Mazdoissa ollut varmaa jo ainakin 80-luvun alusta lähtien, jousitusmukavuudessa ja ruosteenestossa on ollut kehitettävää. En ole uudehkoja Mazdoja ajanut joten en tiedä millaisia nykyään ovat, varmaankin parempia kuin tuorein ajamani Mazda, 323 vm. 1990, sekin oli kyllä mukavampi kuin 80-luvun alun 323 ja ruostettakin vastusti pidempään.
      Uutena Mazdat näyttää olevan kalliinpuoleisia, käytettyinä jostain syystä halvempia kuin esim. Toyotat.
      Nyt on kumminkin jo toinen eri merkkinen auto ajossa mutta voisin koska vain vaihtaa Mazdaan takaisin luottavaisin mielin.

    • Väliraha ratkaisee

      Minulla oli sijaisautona tammikuussa 2010 uusi Mazda 323 ja auto oli muuten asiallinen, mutta normaali keskustelu ei takapenkkiläisen kanssa onnistunut moottoritienopeudella (100km/h).Autossa oli kitkarenkaat....Helmikuussa 2010 koeajoin Mazda 5:n ja siinä oli onnistuttu myös äänieristyksen suhteen.(toisin kuin vanhassa viitosessa).Syy miksi en aja tällä hetkellä Mazdalla on selkeästi pienin hyvitys vaihtoautosta.

      • Pieni korjaus

        Sen verran on kokemusta Mazdasta, että lipsahti vanha mallimerkintä viestiini , koeajoin siis Mazda 3:n.


      • näin se vaan on

        minä osti mazda 5 oon ollu kyl tähän asti tyytyväinen hyvä auto ajaa


    • mutta jotain puuttuu

      varmaan että mazda ei tuo tuohon moottoriin mitään uutta, vanhaa tekniikkaa, on varmaa, mutta auttamatta jäänyt kehityksen jalkoihin. Kahden litran moottorit kuluttaa paljon ja on tehottomia, sama vaivaa toyotaa, molemmat varmoja, mutta se jokin puuttuu. Se on tietysti kumma juttu miksi mazdaa ei myy yhtä hyvin kuin toyota, on varmaan tottumuskysymys. Markkinoinnilla ja hinnoittelulla olisi varmaa jotain tehtävää tämän suhteen.

    • gewgw

      vieläkun saadaa ruostehommat haltuun niin hyvätlä näyttää,, siinä onkin savottaa

    • Tectyl

      Varmaankin huoleton auto uutena, kuten Toyotat silloin joskus...
      mutta ne kilometrit pitää ajaa vikkelästi, ennenkuin lahoaa käsiin.

      • nyt on kiirus

        Osuit asian ytimeen. Jos pitää max 2 vuotta niin ok.


    • ent automyyjä

      Sivusta seuranneena voin todeta, että mazdan kapea mallisto näkyy heikoissa myyntiluvuissa, ei siellä juuri muuta myydä kuin kutosta, silloin tällöin saattaa joku erehtyä kolmosen ostamaan.

      Toyotalle menee mazdakantaa jonkin verran ihan siitä syystä, että toyon myyntipalkkiot on ihan omaa luokkaansa. Sen myytävän toyotan katolla on mazdaan verrattuna niin paljon enemmän rahaa (lue: myyntikatetta), jolla vaihdokki voidaan maksaa tuhansia euroja "pitkäksi". Tätähän ei toyo-myyjä asiakkaalle kerro, vaan kehuu vaihdokin "tosi kaupalliseksi autoksi", ja asiakas puhkeaa ylistyslauluun: "Kylläpä siinä vasta olikin ammattitaitoinen myyjä, kun minunkin autoni oikean arvon ymmärsi heti!"

      • Jos ei vaihda merkkiä ja ostaa aina samalta hyväksi toteamaltaan myyjältä
        uuden noin kolmen vuoden välein, silloin saa parhaat tarjoukset,
        ainakin minä olen saanut.


      • Zoomed

        Mittasin pari hunttia ravanneen 3-vuotiaan Toyota Auris D-CATin arvoa vuonna 2010 eri merkkiliikkeissä, Toyotan tarjous oli huonoin vaihdossa samanlaiseen, Skodan kauppamies melkein nauroi minut ulos vaihtokohteena Octavia RS diesel ja Mazda tarjosi parhaiten. Eroa oli 50% halvimmasta kalleimpaan ja kaikki vaihtoehtona olleet uudet olivat samaa hintaluokkaa, kuin tarjoamani vaihdokki. Ocu valikoitui mukaan vain sen takia, että halusin euroverrokin, mutta Auriksen kokoluokassa oleva erittäin iljettävillä materiaaleilla sisustettu itäauto ei houkutellut. Räsän penkit olivat toki huiput, mutta muu konttori erseestä.

        Ekaan Mazdaan istuminen Toyon jälkeen oli kuin siirtyminen uuteen maailmaan. Jossain vaiheessa ilmaisin siirtyneeni traktorin pukilta auton rattiin. Tojo oli toki kiva, mutta voimaa tuli kilon paloina, lähes samantehoinen Mazda kiihtyi kuin turbiini. En olisi luopunut tuosta, ellei auto olisi saanut penaltya ulkopuolelta. Supi keulaan motarilla rikkoo muovia pahasti.

        Toka Mazda. Lähes samanlaiseen autoon on helppo siirtyä. Facelift toi tullessaan kaikki ne ominaisuudet, joita edellisessä ei ollut. Dieselin näin jälkeenpäin häiritsevä turboviive on historiaa, uusi vastaa kaasuun ripeästi.

        Kulutus on myös kohentunut, puolikkaan litran verran satasella. Siis vähentynyt. Ajan aikalailla samoja lenkkejä, joten vertailu on helppoa..

        Tällä kertaa en saanut autonvaihdossa ruusunpunaisia silmälaseja, joten edellä kertomani hipoo totuutta.

        Siltä pohjalta....


    • MH

      Mikä ihme noissa huterissa japseissa jaksaa viehättää?
      Täm on siis kysymys ihan ilman mitään provosointia.

      Onhan se nyt mersu tai BMW tai vaikkapa Volvo paljonkin jämäkämpiä ja Autoja.
      Ja tehoa on heti pikkumalleista saakka suurinpiirtein aina enemmän kuin noissa..

      Vastatkaapa ja perustelkaa. Mäkin kyllä perustelen, kun vastaväitteitä tulee (jos tulee)

      • jgjjjlkh

        Kommenttisi meni alusta asti pieleen, "Mikä ihme noissa huterissa japseissa jaksaa viehättää?", itsellä on Honda Accord, painoa yli 1600 kg, mikä sen rakenteissa voi tuolla painolla olla huteraa, jos sitä tarkoitit? Ovetkin on kuin muinoin vanhassa Saabissani vuosia sitten, todella tukevat ja jämäkät. Muinoin varmaan monet japanilaiset autot olivat varsin kevytrakenteisia, mutta se on ollut jo kauan historiaa kun autojen turvallisuusvaatimukset on lisääntyneet.

        Kun katselin uutta autoa, en edes harkinnut muuta kuin japanilaista ja miksi? Yksinkertaisesti haluan auton joka toimii ja on luotettava, ymmärrän kyllä että varsinkin nuorilla on halu jatkuvasti korjailla autoa, mutta jos ei halua käyttää kaikkea vapaa-aikaa auton korjaamiseen / kaikkia rahojaan korjaamolaskujen maksamiseen, arvostaa kyllä toimivaa ja luotettavaa autoa.

        Jos joku nyt tuumaa että minulla on ollut jo muutaman vuoden euroauto X eikä siinä ole ollut mitään vikaa! Ei välttämättä olekaan - vielä. Mutta annas olla kun auto vielä vanhenee ja varsinkin kun kilometrejä tulee lisää, niin jopas alkaa vikalista pitenemään, tässäkin on kyllä eroa eurooppalaismerkkien ja yksilöiden välillä, jotkut yksilöt kestävät todella pitkään ilman mainittavia murheita.

        Varmaan saksalaisetkin tai Volvo toimii kohtalaisesti mutta varsinkin sähkö-osat on japanilaisissa luotettavampia, tosin myönnettäköön että saksalaisissakin ne on aikaa myöten jonkin verran parantuneet, mutta kun nykyään autoissa on yhä enemmän sähköä ja elektroniikkaa, niin nykyisissä autoissa muhii aikamoinen aikapommi kun nykyautot vielä hiukan ikääntyvät, joskin tästäkin japanilaisautojen omistajat luultavasti selviytyvät selvästi pienemmällä tuskalla. Vasta aika näyttää miten tämä tulee vaikuttamaan autojen arvoon. On mahdollista että joidenkin autojen hinta tulee romahtamaan tämän takia.

        Sinänsä hankkisin mielelläni eurooppalaisauton jos niiden luotettavuus vaan paranee, sitä odotellessa pitäydyn vielä japanilaisissa.

        Mainittakoon vielä että tarkoitin siis japanilaisella autolla japanissa valmistettua autoa, monet japanilaismerkit kun tehdään jossakin aivan muualla, eikä ainakaan kaikissa niissä laatu ole sen parempaa kuin monessa eurooppalaismerkissä.

        Mainintasi tehoon viittaa siihen että olet nuori, ei siinä mitään pahaa, hyvä että kaikenikäiset kommentoivat asioita, mutta suomessa ei kuitenkaan saa missään ajaa yli 120 km/h, ja jos autossa on sen verran tehoa että pääsee turvallisesti ohi, niin mihin niitä ylimääräisiä hevosvoimia tarvitaan?

        Monilla merkeillä kuten Mercedeksellä tai BMW:llä on tietty statusarvo, sekin on tietysti yksi syy autonvalintaan, onneksi jokainen voi itse valita millaisten kriteerien perusteella kulkupelinsä hankkii.

        Justus


      • jgjjjlkh kirjoitti:

        Kommenttisi meni alusta asti pieleen, "Mikä ihme noissa huterissa japseissa jaksaa viehättää?", itsellä on Honda Accord, painoa yli 1600 kg, mikä sen rakenteissa voi tuolla painolla olla huteraa, jos sitä tarkoitit? Ovetkin on kuin muinoin vanhassa Saabissani vuosia sitten, todella tukevat ja jämäkät. Muinoin varmaan monet japanilaiset autot olivat varsin kevytrakenteisia, mutta se on ollut jo kauan historiaa kun autojen turvallisuusvaatimukset on lisääntyneet.

        Kun katselin uutta autoa, en edes harkinnut muuta kuin japanilaista ja miksi? Yksinkertaisesti haluan auton joka toimii ja on luotettava, ymmärrän kyllä että varsinkin nuorilla on halu jatkuvasti korjailla autoa, mutta jos ei halua käyttää kaikkea vapaa-aikaa auton korjaamiseen / kaikkia rahojaan korjaamolaskujen maksamiseen, arvostaa kyllä toimivaa ja luotettavaa autoa.

        Jos joku nyt tuumaa että minulla on ollut jo muutaman vuoden euroauto X eikä siinä ole ollut mitään vikaa! Ei välttämättä olekaan - vielä. Mutta annas olla kun auto vielä vanhenee ja varsinkin kun kilometrejä tulee lisää, niin jopas alkaa vikalista pitenemään, tässäkin on kyllä eroa eurooppalaismerkkien ja yksilöiden välillä, jotkut yksilöt kestävät todella pitkään ilman mainittavia murheita.

        Varmaan saksalaisetkin tai Volvo toimii kohtalaisesti mutta varsinkin sähkö-osat on japanilaisissa luotettavampia, tosin myönnettäköön että saksalaisissakin ne on aikaa myöten jonkin verran parantuneet, mutta kun nykyään autoissa on yhä enemmän sähköä ja elektroniikkaa, niin nykyisissä autoissa muhii aikamoinen aikapommi kun nykyautot vielä hiukan ikääntyvät, joskin tästäkin japanilaisautojen omistajat luultavasti selviytyvät selvästi pienemmällä tuskalla. Vasta aika näyttää miten tämä tulee vaikuttamaan autojen arvoon. On mahdollista että joidenkin autojen hinta tulee romahtamaan tämän takia.

        Sinänsä hankkisin mielelläni eurooppalaisauton jos niiden luotettavuus vaan paranee, sitä odotellessa pitäydyn vielä japanilaisissa.

        Mainittakoon vielä että tarkoitin siis japanilaisella autolla japanissa valmistettua autoa, monet japanilaismerkit kun tehdään jossakin aivan muualla, eikä ainakaan kaikissa niissä laatu ole sen parempaa kuin monessa eurooppalaismerkissä.

        Mainintasi tehoon viittaa siihen että olet nuori, ei siinä mitään pahaa, hyvä että kaikenikäiset kommentoivat asioita, mutta suomessa ei kuitenkaan saa missään ajaa yli 120 km/h, ja jos autossa on sen verran tehoa että pääsee turvallisesti ohi, niin mihin niitä ylimääräisiä hevosvoimia tarvitaan?

        Monilla merkeillä kuten Mercedeksellä tai BMW:llä on tietty statusarvo, sekin on tietysti yksi syy autonvalintaan, onneksi jokainen voi itse valita millaisten kriteerien perusteella kulkupelinsä hankkii.

        Justus

        Kerrankin erittäin fiksu kirjoitus, joo pysytään me vaan aidoissa
        Japanilaisissa.


    • 33

      Onhan se nyt mersu tai BMW tai vaikkapa Volvo paljonkin jämäkämpiä ja Autoja

      Sain Volvo V70 ecodriven sijaisautoksi kun Madza6 oli peltipajalla ja maalattavana. Volvo on kuin vanha amerikanrauta suhteessa Madzaan, Volvo on vetelä ja löysä pintajousitukseltaan, vaihdekeppi muistuttaa soppakauhaa=yhtä vetelä ja tunnoton. Kun sain vihdoin Madzan alle tuntui kuin olisi astunut kilpa-autoon-jämäkkä alusta, napakka vaihteisto. kehujankin Volvolle, matka-ajossa Volvon ohjaustuntuma parempi kuin Madzassa, muuta hyvää ei sitten ollutkaan.

      • Tuumaniemi

        Mersu, BMW ja Volvo ovat pikkuisen eri hintaluokassa ja ei niiden karvalakkimalleista ison aan autoiksi ole. Mikäli haluat kulkea tuulten mukana, valitse saksalainen, jos haluat päteä muiden merkonomien keskuudessa, osta Volvo.

        Kalleimman kuutosen hinnalla saa jonkun naurettavan C- tai satasarjalaisen saksanseisojan, jotka mahtuvat kuutosen tavaratilaan, Volvolta joku 40/50-sarjalainen painii hinnaltaan kuutosen kanssa samassa sarjassa, vaikka auto perustuu samaan Ford Focukseen kuin kolmonen, toki aina voi ostaa tehokkaan 1,6 dieselversion 60- tai 70- sarjoista, jos se merkki on niin tärkeä, mutta ei tuo ranskisdiesel tarjoa pikkumalleihinkaan kulkupuolta nimeksikään, ison kopan kanssa voi tulla mäkihiki.

        Mazdan myynti voisi kohentua, jos kolmosesta olisi farkkuversio tuohon nuorten perheiden suosikkiluokkaan, merkkiä myytäisiin enemmän "omissa" liikkeissä nykyisten miljoonan merkin ketjujen sijaan ja tehtäisiin meille omat kampanjat japsien pokemonzoomzoomien sijaan. Ehkä maahantuojan vaihto olisi paikallaan? Nykyinen on väritön, mauton ja hajuton.


    • Tylsä auto tuo MAZDA. Ei mitään uutta. Aina niin yksitoikkoisen varma, Ja joka valittaa ruostumisesta niin on joko rikas tai tyhmä kun ei suojaa auton kalleinta osaa eli koria jo uutena. Köyhä suojaa autonsa säännöllisin väliajoin ja ajaa sillä neljännes vuosisadan jonka jälkeen auto palvelee vähintään viisi vuotta peltoautona.

      • tietoa on

        Tarkoitat siis että teillä päin massataan ovet ja luukut myös ?
        Oma auto on kyllä massattu mutta
        silti ovet on maalattu jo kahteen kertaan ja taas ruosteessa.


      • viimeinen mazda

        Kyllä minäkin luulin että saan pitkäikäisen auton kun suojautan heti uutena. Mutta kun ei. Alusta onkin jonkinlaisessa kunnossa, mutta muualla ei varmaan ole ainuttakaan metalliosaa koko autossa joka ei olisi ruosteessa. Muuten auto on mukava ja pätevä.


      • tietoa on kirjoitti:

        Tarkoitat siis että teillä päin massataan ovet ja luukut myös ?
        Oma auto on kyllä massattu mutta
        silti ovet on maalattu jo kahteen kertaan ja taas ruosteessa.

        Rouvalla 626 -98 ei edes alkavaa ruostetta. mulla kaksi 929 -87 joita on pitänyt jonkin verran hitsata. Suolankäyttö täälläpäin kohtuullista etelä Suomeen verrattuna. Meidän kunnassa Suomen vanhin autokanta 14,5 vuotta.


    • Pettynyt pahasti

      Kaksi Mazdaa ollu molemmista hajos vaihdelaatikot alle 200000 tk.ajettuna .Enään ei tule japsia meille

      • POhtoJussi

        Mazda on Mitsun ohella perinteiseseti ollut japanilaisten keskuudessa sarjassa "Daihatsu ja Isuzu." Eli heikompi myynti johtii mm. alustan ja korin nopeammasta rapistumisesta verrattuna esim Toyotaan. Samoin ei moottorit aina niin ikuisia ole. Nissankin oli aiemmin parempi sen suhteen. Katselin keväällä -05 maksalaatikkoa ja se oli peltien, alustan ja sisustuksen suhteen pahemman näköinen kuin 90-luvun lopun Toyotat. Ei ne tietynlaiset tilastot aina tee autosta parasta mahdollista. Mutta aina nämä Mitsun ja Suzukit päihittää. Nopeasti ruostuvista merkeistä itse ottaisin mieluiten Hondan. Jos ois pakko tästä repertuaarista jokin valita.


    • Iju2

      Hmm...samainen lehti valitsi laadukkaimaksi merkiksi Hyundain vuonna 2010.

    • *******

      Moikka. Mazda 6 omistajana olen ollut tyytyväinen.
      Polttimon olen joutunut vaihtamaan,pian 5v vanha.
      Meillä on ollut perheessä M tai Nissania nyt M viimeiset vuodet,ei valittamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2421
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1789
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1624
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1535
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe