Oletteko kokeilleet pönttöuunia uuniruokia valmistaessa? Olen joskus onnistunut tekemään uunipuuroa ihan tavallisessa teräskattilassa yön yli hauduttaen. Nyt tekisi mieli kokeilla emaloidussa rautapadassa kaalilaatikkoa ohraryyneillä ryyditettynä? Onko teillä kokemuksia? Onko yön yli liian pitkä aika? Olen juuri polttanut pesällisen puita, ja hiillos on siintymässä.
Uuniruokia pönttöuunissa
2
2909
Vastaukset
- uuniluuta
Meillä on tehty pönttöuunissa monen vuoden ajan haudutusta vaativat uuni ruuat ja nimen omaan yön yli se emaloitu rautapata on juuri oikean lainen pata siihen hommaan jopa hernerokka onnistuu paistit myös tulee erittäin meheviä täytyy vain olla riittävästi nestettä ettei kuivu kyllä käytäntö sitten opettaa.Meillä laitetaan ensin tiiliskivi siihen hiilloksen päälle ja sitten se pata sen päälle.Onnea kokeilulle toivoo muori ja joulu-ukko
- hernerokka
Pönttöuunilla ruuanlaitto onnistuu etenkin sellaisessa emaloidussa rautapadassa myos hernekeitto,paistit ja padat onnistuu.kokemus opettaa ja yön yli voi hauduttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096