Heitelkääpäs pienelle aikuiselle (160cm/50kg) sopivia hevosrotuja. Ja nimenomaan hevosrotuja, ei poneja :D
Nyt olisi rahallisesti mahdollisuus ostaa (alle 4000 eurolla) oma hevonen, mutta en osaa päättää rotua/rotuja, että millaista hevosta rupean etsimään. Sen tiedän, että hevosen tulisi olla ruuna ja sään noin 150 cm ja sen tulisi olla varmajalkainen eli soveltua erityisesti maastokäyttöön. Luonteeltaan oppivainen, rauhallinen ja ei liikaa kuumuva (esim. ei arabia).
Kiitos vinkeistä :)!
Millainen rotu pienelle aikuiselle?
5
171
Vastaukset
- Eestinhevos fani
Minä suosittelen suokkia tai eestinhevosta (itellä noi rodut.) (samaa kokoa olen kanssasi ja on olleet nää rodut hyviä) tai sitten vonis,issikka, haflinger tai semmonen.
- Hippuli
Suosittelisin suomenpienhevosta, taikka issikkaa, jos nyt on järkevä rodun perusteella edes etsiä. Issikat ovat varmajalkaisia, sekä erittäin mukavia maastokamuja, tietysti yksilöstä riippuen (: Mutta jos et ole ratsastanut issikalla, mennyt tölttiä tms, kannattaisi ottaa suokki.
- sokratess
no,minä nyt olen ihastunut norjanhevoseen ja säkä on 140
- Irkun omistaja
Suosittelen Irlannin Cob:bia, mutta niiden vuohistupsuja pitää aina sillointällöin lyhentää, kun pääsevät kasvamaan kavion alle.
Sellainen olisi hyvä myös ensimmäiseksi hevoseksi, niin rauhallinen kun on, ja edes orit eivät ole yleensä hyökkääviä tästä rodusta. Säkä on n. 127-157 cm. - _katherine_
Älä lähde ostamaan tiettyä rotua, vaan katsele kaikenlaisia hevosia, jotka sopivat sinun lompakolle.
Jokainen hevonen on oma yksilönsä. Jopa arabeista löytyy mukavia harrastepolleja, jotka ei kuumu liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738