Tunti? Elintarvikesiivous? Sairaalasiivous tai joku erikoissiivous?
Pitää olla tutkinto?
Millaisella siivoojalla palkka päälle 9e??
30
968
Vastaukset
- Siivoojan tuuraaja
Itse olen tuuraamassa siivojaa metallialan yrityksessä ja palkkani on 9,25€ / tunti. Olen 19v tyttö ja minulla ei ole minkäänlaista siivousalan / muunkaan alan koulutusta (olen ylioppilas). Olen ollut kyseissä firmassa vuodesta 2009 asti joka kesä kesätöissä siivoamassa.
Töihini kuuluu perussiivousta: imurointia, pintojen pyyhintää, lattioiden moppaamista, lakaisua, wc:eiden pesua, tarviketäydennyksiä, ikkunoiden pesua... Siivoan monipuolisesti erilaisia paikkoja: eteisiä, vessoja, pukuhuoneita, toimistoa, kokoustiloja, taukotupia tehtaan puolella, saunatiloja, jne. Lisäksi kastelen myös kukat toimistorakennuksesta. Päivittäinen työaikani on 5:30 - 14:00 ja olen töissä ma-pe.
Olen kyllä rehellisesti sanottuna yllättynyt, että palkkani on noinkin hyvä, sillä se on suurempi kuin siivojien keskimääräinen palkka.. Eikä minulla ole edes koulutusta. Lisäksi työtahtini ei ole edes mitenkään kovin tiukka, ja siivous jota teen ei ole mistään vaikeimmasta päästä tai muutenkaan haastavaa, vaan helppoa, jota melkein jokainen tavallinen tallaaja kykenisi tekemään. Toisaalta koska tuuraan vakisiivoojaa, on minulla iso vastuu, että paikat pysyvät ns. kuosissa... Kukaan ei katso perääni, vaan pallo on minulla..- ................
9,25€ on hieman iso olosuhteisiin nähden. Juuri ja juuri päälle sen 9€ voisi uskoa, esim. 9,10-9,15€. Vakkari siivoojalla kohteessa on voinut olla 9,25€, sen uskon.
Annat siis varmaan myös p:tä metallifirmassa..?
- Siivoojan tuuraaja.
Sinuna taisi alkaa vain ketuttamaan, että palkkani on noinkin kova, kun piti alkaa oikein v*ttuilemaan ;) Kateus on pahasta ystävä rakas!
- turhaa itkua
Sisko virolainen tekisi työsi vielä halvemmalla
- Extraurakka
turhaa itkua kirjoitti:
Sisko virolainen tekisi työsi vielä halvemmalla
Tiedän erään sähkötukkufirman jossa virolaissiivooja tyhjentää käydesään myös johtajan "säkit".
- miss money penny
Minulla on laitoshuoltajan tutkinto ja siivoan sairaalassa aamuvuoroa ma-pe ja tuntipalkka on 10,45 laskettuna kuukausipalkasta 1703 euroa.
- laitoshuoltaja...
Kunnalla siivoamassa, tutkinto suoritettu ja yli kymmenen prosentin lisä peruspalkkaan kymmenestä kokemusvuodesta.
Tuntipalkaksi tulee 11 euroa.- laitoshuoltaja...
Virhe viestissäni; siis tasan kymmenen prosentin lisä peruspalkkaan kymmenestä kokemusvuodesta.
- 121
Mulla on kertsinä yli 10 €. Kolmisen vuotta niistä hommista kokemusta.
- 5
9.25 euroa ja lisäksi saan vielä henk.lisän 125 euroa joka kuukausi. Siivoan yksityiselle pienelle firmalle rappukäytäviä. Työhöni kuuluu myös paikkavahaukset kaverin kanssa kaksi kertaa vuodessa.
Tosi löysää on ja ehdin siivota kunnolla eikä asiakkailta juuri tule valituksia.- cherry cream
Minä myös yksityisellä ja kohteena taloyhtiöt. Palkka muutaman sentin vaille 11 euroa/h. En tee vahauksia lainkaan.
Työ on ihanaa, kun saa mennä oman aikataulun mukaan :)
Mistä henkilökohtaiset lisät koostuu sinun tapauksessa?
- .-.-.
Minä olin henkilöstövuokrausyrityksen kautta töissä eräässä siivousfirmassa, ja palkka oli 9,14 e tunnilta. Työ oli pääasiassa rakennussiivousta (P1- ja loppusiivouksia) ja lisäksi tarvittaessa ylläpitokohteita, kotisiivouksia ja ikkunanpesuja. Tuon sain ilman tutkintoa ja aiempaa kokemusta. Tehtäväkohtaisia lisiä siellä ei tosin ollut käytössä, sama palkka tuli kaikista hommista. Muut lisät (ylityöt, ilta- ja yötyöt, viikonloput) tulivat toki vielä peruspalkan päälle.
- ......
kunnan siivojalla...
- paf
Kaupungilla siivoamassa, 1640 e kk, eli tuntipalkaksi jäänee 9,5- 10e
- paf
paf kirjoitti:
Kaupungilla siivoamassa, 1640 e kk, eli tuntipalkaksi jäänee 9,5- 10e
Edelliseen lisäys, siis koulutus löytyy.
- sd25svvsssdsvddvsvsv
paf kirjoitti:
Edelliseen lisäys, siis koulutus löytyy.
Minulle tarjottiin iltasiivoustyötä (toimistosiivous), palkka alle 8e, ei alan työkokemusta. Olkaa tyytyväisä jos teille maksetaan noinkin hyvin.
- senkin´
sd25svvsssdsvddvsvsv kirjoitti:
Minulle tarjottiin iltasiivoustyötä (toimistosiivous), palkka alle 8e, ei alan työkokemusta. Olkaa tyytyväisä jos teille maksetaan noinkin hyvin.
harjoittelija
http://www.finlex.fi/data/tes/stes3342-PT78kiinthoi1004lispalkkj.pdf
- zilliz
Nyt on jo myöhäistä koska kotitalousvähennys laskee ensi vuonna, mutta kotisiivouksella on voinut tehdä hyvät rahat vuosien saatossa. Esim. pk-seudulla keskihinta ollut 30-35€/tunti ja jopa kilometrikorvauksia on laskutettu. Näin toiminimellä siivooja joka on ahketa, on voinut tienata 35x8=280€/vrk. Tosin harva pääsee 8 laskutustuntiin koska siirtymiin kuluu aikaa, eikä läheskään kaikilla ole asiakkaita täysiin päiviin. Tuttu tienasi noin 2000€ arvonlisäverojen jälkene bruttona kuukaudessa. Käytännössä työtunteja oli noin 20 viikossa..
Jos hän olisi saanut asiakkaita esim. 30-40 tunnille viikossa, voi siitä laskea mitä tulot olisivat olleet.
Mutta tuosta pitää vähentää kaikki aika ja raha mikä kuluu markkinointiin, kirjanpitoon, välineisiin ja kulkemisiin jos ei laskuta kilometreistä. On ahkeran ja saavan ihmisen työtä, sekä raskasta noiden kulkemisten takia.
Siivooja voi saada hyvin jos on yksityisessä firmassa siivoojana, tai työntekijöistään huolta pitävässä pienessä-keskisuuressa siivouspalveluita välittävässä yrityksessä. Myös tietyit liitot maksavat siivoojille aika hyvin, esim. paperitehtaan siivooja saa palkkaa paperiliiton mukaisesti, ja se on taatusti reilusti yli 10€/h..- vkosiivous
Ei tienaa enään paperitehtaalla omat siivoojat. Ulkoistettu.
- mieekintien
Joo... Toiset saa liksaa. Itse teen kotityöpalveluyrityksessä hyvin kirjavia siivouskohteita, 8,71 tunti. Verikeikka, palojälkikeikka, uloste-, oksennus... Siivouskoneita, vahanpoistoa, ym...
Toimitiloja, tuotantotiloja, rappuja, koteja, erityiskohteita, erillispuhdistuksia...
Ja pikkisen tuo palkka tuntuis pienelle toimenkuvaan sovittaen. Minä itse arvostan siivous työtä tosi paljon.Itse olen ollut rakennuksella töissä ja arvostan rakennussiivoojia tosi paljon sekä siivoojia yleensäkkin.Pitäisi arvostaa enemmän ja palkkapitäisi olla vähintään 10-12e.h.Tsemiä teille kaikille siivoojille teette hienoa työtä :)
- co
Painetaan pienellä palkalla (8,29e/h) niska limassa. verottaja vie osansa, käteen ei jää mitään pakollisten menojen jälkeen.
Jos joku osaa sanoa milloin siivoojat on lakkoilleet kertokaa minulle..
Ei meidän asioista kukaan välitä, liittokaan. palkankorotuksia jaellaan vaan vuosi toisensa jälkeen muutenkin jo hyvin tienaaville.
Sen sanon että parissa päivässä tulisi katastrofi monessa firmassa, hukkuisivat paskaan kun siivoojat lakkoilisivat- turhaa itkua
Veli Virolainen tekisi työsi vielä halvemmalla
- !!!!!!
minäkään en käsitä miksei me siivoojat koskaan lakkoilla... koko suomen toiminta jumittais pahasti ilman meitä...
- vkosiivous
Olihan lakosta puhetta toissa keväänä täälläkin palstalla. Kauhea huuto, ei ole varaa lakkoilla ja minä menen ainakin töihin jne. Eli kyllä se vika on ihan siivoojissa. Ja miten tuollaisen lakon valvot, kun yks siivooja on yhdessä paikassa ja toinen toisessa, kolmas kolmannessa..
- kovapalkkalaiset
vkosiivous kirjoitti:
Olihan lakosta puhetta toissa keväänä täälläkin palstalla. Kauhea huuto, ei ole varaa lakkoilla ja minä menen ainakin töihin jne. Eli kyllä se vika on ihan siivoojissa. Ja miten tuollaisen lakon valvot, kun yks siivooja on yhdessä paikassa ja toinen toisessa, kolmas kolmannessa..
Kun ovat niin hurjina rahan perään
- Työnantajasiivvv
Huh huh.. Itse maksan jo koeajalla 11 euroa tunnilta vaikkai ole mitään kokemuksia. Noh, tykkään ettei työntekijät vaihdu :)
- ainakin
Kiertävänä kauppojen siivoojana saa 9,25 e/h.
- hulluko lienen
olen ollut alalla jo 30 v erinäisissä paikoissa: terveyskeskus, lääkäriasema(leikkaussali), kauppoja, betonitehdas, rappusiivousta, sanomalehti painotalo, hotelleja,toimistoja yms. muutama mainitakseni..nykyiselle työnantajalle mentyäni ei näillä ollut mitään merkitystä...palkka alottelijan palkka..ei kokemusvuosilisiä ne ku lakkautettiin nousemasta ja lopetetaan ensi vuonna maksu kokonaan..repikääs kateelliset siitä..8.47€/ h...mutta työmme on sellaista jonka tekemättömyys huomataan heti..mutta emmehän me lakkoile...liitto yms instanssit sopivat vaikka väkisin palkoista, ettei suomi huku paskaan!:`)
- ,.m.mmm.-
kunnalla siivoamassa, ei alan koulutusta, palkka 10,35/ tunti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047