Mitä viinejä Saksan autonhakureissulta

Autosaksasta

3

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    •  Kusetettu

Tämä Suomi24 on jokseenkin viimeinen paikka kysellä asiantuntevia neuvoja viineistä! Asiantuntijat keskustelevat aivan muualla.

Omassa asiantuntemattomassa suussani maistuu esimerkiksi chileläinen Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon. Pullon hinta Alkossa 9,99 e, tuolla linkkisi saksalaismyymelissä vain 5,95 €.

Ostin reilu viikko sitten Tallinnasta 24 pulloa, hinta siellä 7,60 € / pullo.

Valtiovaltamme ja monopoliliikkeemme kusettavat meitä raskaasti.

• Hyvä on parempaa

Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon on lajissaa aivan ok viini - ei mikään merkkiteos mutta juotavan hyvää. Alkon hinnalla saa Saksata jo kohtuulisen mielenkiintoisia viinejä vaikka Italialainen Zenato Cormi Merlot-Corvina del Veneto löytyy yleensä alle 10€. Vastaavia löytyy vaikka ja kuinka.

•  Kusetettu

Olet varmasti oikeassa. Pienituloisena ja vähävaraisena minun on kuitenkin yleensä tyydyttävä ”Alkossa alle kympin” viineihin.

Zenaton viinitalon tekeleitä – lähinnä Amarone-viinejä – olen joskus ostanut joulunseudun juhlahetkiin. Enkä ole pettynyt, vaikka olen maksanut niistä normaalibudjettiini nähden aivan liikaa.

Kun nyt valkoviineistäkin oli aloituksessa puhe, niin tulkoon sanotuksi, että Saksassa sydämeni sykkii Rheinpfalzin alueen kuivien Rieslingien suuntaan. Wachenheim, Forst, Deidesheim ja mitä niitä kyliä siellä onkaan... Minulla on ollut tilaisuus käydä siellä päin tutustumaan erääseen kelpo viinitilaankin, mutta siitä taitaa olla aikaa jo 43 vuotta.

Tuolta seudulta mainitaan joskus ”kolme kovaa B:tä”. Näiden viinitalojen tuottamat viinit ovat olleet arvostettua tavaraa:
        http://www.buerklin-wolf.de/
        http://www.bassermann-jordan.de/
        http://www.reichsrat-von-buhl.de/

Hintapuolesta minulla ei ole tuoretta käsitystä.

Alkon valikoima saksalaisten valkkareiden osalta ei ole minua jaksanut hinta/laatu-suhteensa puolesta kiinnostaa. Saksasta saa vallan loistavia valkoviinejä, mutta kokemusteni mukaan niitä ei vain löydy Alkon hyllyiltä, ainakaan kohtuuhintaisten korkeudelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe