Hutkiva tuomio tuomiolla
6
119
Vastaukset
Hirvittävä harha on kyseessä.
- pyh!
niin, tätä sinun hutkivaa tuomiotasi ei tosiaan ole. SE on harhaa se.
Raamatussa onkin tutkiva tuomio = viimeinen tuomio.
Ihan sama mitä urputat. - hehh.
pyh! kirjoitti:
niin, tätä sinun hutkivaa tuomiotasi ei tosiaan ole. SE on harhaa se.
Raamatussa onkin tutkiva tuomio = viimeinen tuomio.
Ihan sama mitä urputat.Viimeinen tuomio ei ole sellainen kuin adventistien "tutkiva tuomio" mitä se kummajainen sitten merkinneekään kun ei ole edes Suomen kieliopin mukaisesti sanottu.
Missään tuomiossahan ei ole "tutkivaa tuomiota" vaan tutkiminen on ensin ja tuomio sen jälkeen.
"Tutkiva tuomio" on adventtikirkon ikioma käsitehirviö joka ei edes kuulu kristinuskon käsitteisiin..
- jotain mielipidettä.
Tuota Kytin ajatusta..
RAAMATTU: Uskovat Kristuksessa eivät joudu tuomittaviksi
” Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.” Joh. 5:24
///
jatkan ajatuksellani.
Tässäpä eletään sitä lupausta, johon voimme perustaa uskomme, emme joudu tuomittavaksi, koska Kristuksessa eläen, olemme pelastuksen sisällä.
Tietenkin esim. Melleri opettaa, kerran pelastettu aina pelastettu, mutta kertokaas onko näin?
Kun raamattu myös sanoo, että perille tultiin ja oli viimeinen tuomio, ts. oikealla puolella olevat, jotka saivat mennä autuuteen, ELIVÄT, Kristuksen mielen ja suunnitelman mukaisesti täällä ajassa. He todella pääsivät perille, EIVÄTKÄ JOUTUNEET TUOMITTAVAKSI!.
Mutta huomatkaa se, että oli toinenkin joukko, ja kyse EI OLLUT uskottomista, jotka kuin bushmanni kieltää raamatun, ei todellakaan sellaisista.
Vaan oli joukosta, jotka uskoivat, ja tuomio kuului heillekin Jumalan huulilta.
"Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät siihen iankaikkiseen tuleen.!" Hetkinen, tämähän sotii Kytin ajatusta vastaan.
Ei varmaankaan, vaan Kytin ajatukset tuossa on puolitotuus.
Toinen totuus on se, että tuomio läksi Jumalan huoneesta ja julistettiin tuomiolla, sen mukaisesti mitä täällä tehtiin, tahi jätettiin USKOVANA tekemättä.
Ei uskomaton väitä Jumalan edessä sitä, että sinun nimessäsi me ennustimme, ajoimme ulos riivaajia. ym. ym. ts. elettiin sen uskomuksen mukaan totuudellista elämää, mutta tuomio läksi Jumalan huoneesta ja julisti tuomion. Ei auttanut Herra, Herra ja ne teot.
Kannattaa paneutua, ei pintaan, vaan siihen, todeta, että synnit seurasivatkin perille niin, ettei pääsyä pyhyyteen ollutkaan.
Luulisin, että tuossa Ellenin, vaikka en tunne häntä ja kirjallisuutta, niin on totuutta, joka pitäisi hieman pysäyttää miettimään armon sisältämän tien kaituus ja vaelluksen tien tarkoitus.
Ajassamme liian moni kristitty vaeltaa kevyin jalkinein pyhässä paikassa.
Koska Jeesuksen sovitustyö on lopullisesti valmis, menen tähänkin, niin näen sen täysin lopulliseksi silloin, kun saatana on lopullisesti tuomittu ja on asetettu Uusi taivas ja maa sille paikalle, missä se alkujaan piti olla.
Kun sanotaan, kaikki entinen on mennyt, eikä sitä muistellakaan.
Pelastus on valmis, se on Jumalan työ, mutta tämän maan ruhtinas käyttää valtaansa monin huulin tässä ajassa ja kaikkialla, kuten olemme bushmanninkin suusta epäuskoisen valitusta kuunnelleet, kuinka on oma viisaus asetettu kultaiseksi sonnivasikaksi ja sen ympärillä karkeloi moni ihminen nimimerkeillään täällä. Se on juuri sitä epäuskoa, jonka tuomio siltäkin puolen tulee tavoittamaan, kuten ne epäuskoiset, jotka Herran huoneessa elävät oman uskonsa varassa, luullen, että ei joudu tuomittavaksi.- hehh.
Eipä käy kirjoitusten mukaan noin.
Roomalaiskirje:
2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,
2.Timoteuksen kirje:
2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
Paavalin opetus kumoaa adventistien opetukset mennentullen!
Ja tokihan me Raamattuun luotamme enemmänkuin ihmisiin.
Hutkiva tuomio ja viimeinen tuomio ovat kaksi aivan eri asiaa, toinen lisäksi totta ja toinen ei. Toki Paavali opettaa vielä uskovien ilmestymisestä Kristuksen tuomioistuimen eteen, ja siitä tuo hutkivan tuomion käsite lienee saanut aineksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154