On tässä pitkään pyörinyt asuinalueella kissa, se on kova puhumaan ja seuraan hakee. Miul ei oo mitään hajua, että mitä tehdä sen kanssa. En kuitenkaan täysin välinpitämätön osaa olla. Pantaa sil ei oo.
Onko mitään vinkkejä, mitä tehdä? Ajatelin että jonnekin turvakotiinhan sen vois pistää, mutta mitä jos se onkin jonkun oma?
Onko vinkkejä, mistä nähdä onko se terve ja tyytyväinen, ja millon kannattais lähteä sitä viemään jonnekin, ja minne?
Turkkia olen silitellyt ja kattonut, ei kamalasti näytä olevan takkuja. Muuten en ossaa terveyttä tutkia...
naukuva kissa pyörii asuinalueella, mitä tehdä?
8
153
Vastaukset
Eipä sitä voi tietää muuten kuin että viet sen lähimpää kunnan löytöeläinsuojaan. Siellä sitä pidetään 2vk ajan jonka aikana omistaja voipi sen sieltä lunastaa.
Vaihtoehto 2 on että otat kissan luoksesi, laitat ilmoituksia pitkin poikin että jos joku tulisi sen noutamaan.
Voithan joka tapauksessa vaikka veisitkin kissan pois laittaa ilmoja että se ja se kissa on viety ja puh suojalle. Kuitenkin talvi tulee ja ruoka alkaa luonnossa olla aika niukilla. Lisäksi on yöpakkasia joten eiköhän kisun olisi hyvä olla sisällä lämpimässä.- löytöeläin
Löytöeläinsuojaan, sieltä sille etsitään uusi koti ellei (vastuuton) omistaja sitä osaa kysellä. Jatkuvasti pihassa pyörivä kissa voi hyvinkin olla hylätty tai kauempaa vaeltanut, joten kaikkien osalta paras on jos toimitat kissan suojaan ennen pakkasia!
- Misu on karannut
Hei! missä paikkakunnalla kisu pyörii ja millainen. Minulla olisi yksi pikimusta kisu hukassa :'( porista. löytöpalkkiokin on luvassa kattimatikaisesta.
- helppo ilmoitustapa
Kannattaa ilmoittaa muuten näköhavainnot www.karkurit.fi sivustolle. siellä voi olla myös joku ilmoittanut kadonneeksi vastaavan kisun
- Karkkikisut
helppo ilmoitustapa kirjoitti:
Kannattaa ilmoittaa muuten näköhavainnot www.karkurit.fi sivustolle. siellä voi olla myös joku ilmoittanut kadonneeksi vastaavan kisun
Lisäksi on olemassa karkulaiset.fi, johon myös kannattaa ilmoitella. Lisäksi kannattaa tietenkin myös lukea molemmista mainituista sivustoista ilmoitukset kadonneista kissoista. Jospa joku jo tuotakin kissaa etsiskelee. Samoin on tärkeää olla yhteyksissä oman paikkakunnan löytöeläinsuojaan. Sinnekin ihmiset ilmoittelevat kadottamistaan kissoista.
- ---
Ei sen kanssa tarvitse tehdä yhtään mitään jos kissa näyttää olevan kunnossa.
- lkjhkjh
Tässä hieman lisätietoa aiheeseen http://tinyurl.com/kissalaki
Loukuta kissa ja toimita löytöeläinpaikkaan tai soita poliisille. - pollarit on P:st
poliisit ei ainakaan tee tuommoisissa tilanteissa yhtään mitään!! kokemusta on, olen soittanut pari kertaa eläimiin liittyen niin sieltä suunnalta ei mitään apua tule! ainut paikka mikä auttaa on varmasti paikallinen eläinten hoito/löytökoti.. periaatteessa ei kannattaisi luokseen ottaa sitä kissaa, koska sitten jos sille antaa ruokaa ja se tykkää olla löytäjän luona niin ei enää sopeudu omaan kotiin. Laittele ilmotuksia lähikauppojen seinille ainakin alkuksi ja ota tosissaan yhteyttä eläinsuojeluun tai vastaavaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171