Olen varmuuskopionut PC,ni tiedostoja ulkoiselle kovalevylle jota olen pitänyt päällä ainoastaan silloin kun olen siirtänyt tai hakenut tietoja sieltä.
Nyt PC ei tunnista koko levyä joka on USB kautta yhdistetty.
Tai sen verran tunnistaa, etä näyttää kooksi 0 kt ja pyytää alustamaan.
Mitä teen ??
Olenko menettänyt tiedot ja joudun alustamaan ??
Ulkoinen kovalevy tyhjeni ???
5
421
Vastaukset
- k*j'5rwL
Ota levy irti kotelosta ja asenna suoraan koneeseen. Selviää ainakin onko vika sovittimessa vai levyssä.
- 1+12
Kokele muita USB-liittimiä. Toisessa koneesa USB-kovalevy. Olet varmistanut hdllä olevia tiedostoja, onko hdllä kopiota. Mulla Samsung 500G, Buffalo 1T. Toimineet moiteetta. Useissa koneissa USB2-3.
Et onneksi ole menettänyt mitään vaikka joutuisitkin alustamaan, kun kyseessä on varmuuskopio, jonka varmuuskopioidut tiedot ovat siis tallessa myös alkuperäisinä.
Eikö Windowsille ole mitään levyn kirjanpidon korjausohjelmaa? Vika voi olla siinäkin. Tai sitten levy on kerta kaikkiaan sökö. Tai, kuten tässä on jo arveltu, kotelo on sökö ja levy vielä ehjä, jolloin myös ne varmuuskopiosi ovat yhä tallella.- MulliKulli
On korjausohjelmia Wn FAT32 ja NTFS tiedostojärjestelmille. Jos osiotalukko vioittunut jossain tapauksissa sen voi korjata FDISK näyttää osiotiedot, jos on. Jos ei voi antaa fdisk ille entiset tiedot. Sehän USB, eli yhtenä osiona? Jos avaat kotelon päällä tarra jossa Heads, Cyli... yms tiedot.
Googlella hakuja Partition Magic, yms erasus-.free
- WIn onkelmia joo.
Usb tikuilla on tuo tuttua WIndowsissa, monesti on tullut vastaan pyyntö alustaa levy, ei missään nimessä kannata levyä alustaa jos ei ole varmuuskopiota, siinä nimittäin menetät sitten kaiken sisällön kiintolevystä ,(tämä ainakin WinXp koneessa)
Win7 sanoo monesti Usb tikulle että tikku pitää tarkistaa tms. virheistä, sen voi ohittaa ja tikku toimii normaalisti, myös. Win7 on joskus muistaakseni pyytänyt formatointia.
Ulkoisille kiintolevyillekkin on tapahtunut samoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773095
- 862989
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 241677
- 211661
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299