purin työsopimuksen kaksi viikkoa sitten. He eivät ole vieläkään maksanut loppupalkkaa minulle, vaikka lupasivat maksaa sen 14vrk kuluessa.
Otin yhteyttä palkanmaksajaan, joka on yksi omistajista. Hän sanoi minulle että maksaa sen ehkä maanantaina kun on kiire nytten ja viikonloppuna. Sanoin hänelle että sovituista asioista tulee pitää kiinni. Hän sanoi minulle että palkka maksetaan pankin aukioloaikana, ei aamulla tai minään muuna kellonaikana.
Aikaisemminkin heillä on ollut ongelmia palkanmaksun kanssa. Viime kesänä sain lomarahat myöhässä. (Määräaikainen sopimus, uusi sopimus tehtiin alkamaan elokuussa) Sain palkkakuitin jossa luki että palkka maksetaan 10.7.2011. Rahaa ei ollut tilillä iltapäivälläkään joten soitin ja kyselin. Vastaus oli: "Unohdin mainita että se maksetaan elokuussa" Siinä vänkäsin että ei voi mennä niin että mulla on kädessä palkkakuitti jossa lukee näin ja näin. Hän laittoi minulle parikymppiä. loput sain elokuussa.
Miten tähän nyt pitäisi suhtautua. tuo on ensimmäinen työpaikkani valmistumisen jälkeen enkä oikeen tii näistä asioista.
hei.
tytön tyllerö
1
136
Vastaukset
- soita liittoon
Saat neuvot liitosta, jos olet jäsen tai täältä vas. yläkulmasta löytyvään aluehallintoviraston työsuojelun työsuhdeneuvojalta http://www.tyosuojelu.fi/fi/palkkasaatava tai lue teksti ja täytä palkkasaatavavaatimuslomake ja lähetä se työnantajalle. Muista hakea myös korkoa ja odotusajan palkkaa. Ja jos et vielä liittynyt liittoon, liity lheti kun saat uuden työpaikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742932
- 642773
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241657
- 201600
- 191518
- 481297
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259