Seikkailua New Yorkissa?

L&E

Helou!

Olemme menossa jouluksi ja uudeksi vuodeksi New Yorkiin. Haluaisimme vinkkejä siitä, mitä siellä kannattaisi nähdä ja kokea. Olemme jo suunnitelleet menevämme Vapauden patsaalle ja muihin peruspaikkoihin, mutta olisiko jotain, mitä erityisesti pitäisi nähdä? Erityisesti jouluun ja uuteen vuoteen liittyen.

Haluaisimme myös menneä joulukirkkoon, joten tietääkö joku, mihin kannattaa mennä ja onko amerikkalaisten joulukirkko 25. päivä?

Täks! :)

7

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wr623sgd

Central Parkin kaakkoiskulma on kai kivasti valaistu talvella. Lähellä myös luistinrata.
      Ja Rockefellerin joulukuusi on nähtävyys.

• Ol

RC llä kuusen vieressä myös luistinrata. Kannattaa ihmeessä kokeilla.
      Itse jouduin viime helmikuussa tyytymään kameramiehen rooliin, kun selkäni ei kestänyt luistelua.

Times Square tietenkin uutenavuonna pallon pudotuksineen, mutta siellä niin paljon porukkaa, etten tiedä pitäisikö sitä suositella vai ei... Istumaan ei oikein tahdo päästä ja pöytävaraukset alueen ravintoloihin voi olla jo sold out...

Vapaudenpatsaan saarella remontteja ja on n. vuoden kokonaan suljettuna. Sitä en tiedä, koska se suljetaan, mutta käsittääkseni lähi-aikoina. Ottakaa Staten Islandin lautta, niin näette patsaan riittävän läheltä ja saatte siitä ne pakolliset kuvat. Itse en pidä vapaudenpatsasta niin ihmeellisenä, että olisin käynyt siellä, mutta tietenkin kaikilla omat makunsa, joten mun mielestä ette paljon menetä, jos ette sinne pääse remontin vuoksi.

• McMog

kyllähän saarelle pääsee,vain ladyn sisään ei pääse (öhön öhöm) :-)

• matkailija-x

Radio City Hallinn Chrsitmas Spectacular on traditionaalinen joulushow http://www.radiocitychristmas.com/newyork/index.html.

About.comin sivuilta lötyy tietoa joulusta New Yorkissa http://gonyc.about.com/od/christmasinnyc/New_York_City_Christmas_Holiday_Guide.htm, lisää googlaamalla New York Christmas, New York New Year's Eve

Perusnähtävyyksien lisäksi kannattaa käydä mm. Brooklynin puolella (esim. Williamsburg, Carrols Gardenin Smith ja Court-kadut) ja Manhttanilla muuallakin kuin keskikaupungilla; Soho, Tribeca, East Village, Greenwich Village, West Village, Lower East Side...

• alet kokenut

Ottakaa helkutisti rahaa mukaan, koska joulun jälkeiset alennusmyynnit ovat hyvät.

• NYCissä asuva

Varmaankin haluatte amerikkalaiseen joulukirkkoon mutta suomalainenkin vaihtoehto löytyy:

When
      Sat, December 24, 3:00pm – 4:30pm
      Where
      St John's Lutheran Church, 81 Christopher St, New York, NY 10014 (map)
      Description
      Tervetuloa jouluaaton messuun. Messun jälkeen ei ole kirkkokahveja.

tai

When
      Sun, December 25, 11:00am – 12:30pm
      Where
      St John's Lutheran Church, 81 Christopher St, New York, NY 10014 (map)
      Description
      Tervetuloa kaksikieliseen jouluaamun messuun, jota juhlistamme yhdessä St John's seurakunnan kanssa.

• eboookers

Itse ainakin kävisin disney-jouu putiikissa ja tuo joulukirkko kans ois yks vaehtoehto. Oon käyny 5 kertaa amerikan mualla ja hyvä paikka on viettäää joulua:)! Suosittelen lämpimästi niin kuin lämmin piirakka kissalle sanoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe