Aloittakaa opettamaan lapsillenne taas vistiä ja hyppynaruleikkejä.
Yksi parhaista kevätmuistoistani on se, kun kavereiden kanssa odotimme lumien sulavan ja asfaltin näkyvän. Sitten hyppynarut ja twist-narut, tai kuten me kutsuimme - visti-narut, esille ja hyppäämään. Hyppäsimme nilkat, polvet ja reidet, vyötäröt ja kolmiopelissa jopa kauloja.. Voitte kuvitella että hyvät reisilihakset vaadittiin pomppuihin ja liikunta oli todellakin hauskaa.
Pihoillamme asui muutama tyttö, jotka olivat todella hyviä.. me muut yritimme oppia lisää koko ajan.
Ja hyppynarua pelattiin isolla joukolla, joskus oli pojatkin mukana.
Muistan ne vieläkin niin hauskoina hetkinä, että olen yrittänyt opettaa omia lapsiani!
Prismassa ainakin myydään Twist narua ja ohjekin (perus) on nettisivuilla, mutta itse voi muunnella ohjetta ja korkeus tuo vaikeusvaihteluita.
Hyppynarussa oli 'Kekkonen, kaljupää' ja 'Nallekarhu, nallekarhu, tule sisälle.. hyppää..kumarra.. niiaa.. potkaise' jne leikkejä. Oli rimpat eli pyöritettiin normaalia kovempaa jne..
Tuota vistiä voi hypätä päivällä sisälläkin.
Suosittelen! (ja innolla itsekin muistelen)
Äidit jotka hypitte ja tvistasitte (vistiä)
ulkoleikit++
0
183
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106