Ujous tuhoaa elämän.

PoikaEikäMies28

Ujous tuhoaa elämäni. Olen kyllä melko sosiaalinen ja pystyn puhumaan ihmisille niin miehille kuin naisillekkin mutta pelkään mennä puhumista pidemmälle ja väistän mahdolliset intiimimmät tilanteet jollain typerällä tekosyyllä. Tästä johtuen en ole koskaan seurustellut vaikka olen 28-vuotias mies. En myöskään ole harrastanut seksiä juurikin tästä syystä.

Olen sikäli onnellisessa tilanteessa, että olen kyllä saanut naisilta treffipyyntöjä ja seurustelupyyntöjä, joka ei ilmeisesti ole hirveän yleistä miesten keskuudessa. Eli en ilmeisesti ole ihan toivoton tapaus. Mutta treffi/seurustelupyynnöistä huolimatta en ole koskaan ollut treffeillä tai seurustellut. En vain uskalla jostain ihmeen syystä sanoa kyllä vaan aina sanon ei, jätän vastaamatta tai kiertelen itseni ulos tilanteesti ja myöhemmin kiroan asiaa itsekseni.

Olen niin hirveän epävarma siitä kun en tiedä mitä treffeillä pitäisi tehdä, pitäisikö suudella, miten suudellaan, uskallanko halata ja kaikkea muuta vastaavaa. Loppujen lopuksi tulen siihen lopputulokseen, että ei kenellekkään kelpaa tällainen kokematon mies, joka tuskin osaa edes suudella. Kun totuus paljastuu niin varmasti jättävät ja vielä nauravat kavereidensa kanssa.

Sitten on myös ihmeellinen ilmiö se, että olen kyllä saanut tosiaan treffi ja seurustelupyyntöjä naisilta mutta jostain kumman syystä esim. jos olen baarissa tai ulkona jossain tapahtumassa ei naiset lähesty minua silloin. Jotenkin olettaisin, että jos vaikutan kiinnostavalta henkilöltä olisi alkoholin vaikutuksen alaisuudessa helpompaa lähestyä tai tulla juttelemaan mutta ei. Miksi ihmeessä kelpaan poikaystäväksi mutta en yhden yön suhteeseen? Ehkä pienessä humalassa voisin uskaltaakkin mennä vähän pidemmälle. Kun taas selvinpäin saan itseni ajatusten kanssa sellaiseen solmuun, että siitä ei sitten tule yhtikäs mitään.

Miksi pitää ajatella kaikkia asioita niin miljoona kertaa etukäteen. Miksi en voi vain sanoa, että kyllä. Miksi en voi vain toimia. Olen täysin lopussa itseni kanssa ja jos en uskaltanut 16-vuotiaana lähteä treffeille niin miten ihmeessä uskallan nyt 28-vuotiaana kun naiset ovat niin paljon itseäni kokeneempia. En usko, että pystyisin edes parisuhteeseen kun vertaisin itseäni jatkuvasti naisen ex-poikaystäviin. Don't worry be happy sanoo se yksi ärsyttävä jollotus mutta kuinka oikeassa se onkaan. Miksi pitää stressata ja murehtia asioita kun voisi vain antaa asioiden olla ja olla itse onnellinen.

Ikää alkaa olla jo sen verta paljon, että sen elämänkumppaninl löytäminen alkaa tulla vaikeammaksi ja vaikeammaksi. Kaikenlisäksi suurin osa ympärillä olevista ystävistä alkaa olla jo vakaassa parisuhteessa ja osa on jo naimisissa. Sit on tietenkin muutama ikisinkku jotka elävät villiä sinkkuelämää. Minä olen ikisinkku mutta sinkkuelämäni on kaikkea muuta kuin villiä.

16

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisiko pitänyt

Hei!

Minä olin saman lainen ja kriittinen naisten suhteen, pitkänä ja kuulemma komeana sain kyllä tarjouksia vielä naimisissa ollessanikin, mutta kun oli hyvä vaimo ei tullut langettua vaikka välillä koville otti kun nainen vääntää itkua kun en suostunut seksisuhteeseen.Kyllä se oikea voi tulla kohdalle ujollekin.

• yksinäinen susi

Hei toi kuullostaa tosi tutulta ainut vaan että olen nainen 23 enkä minäkään ole koskaa seursutellut.Mutta eipä pyyntöjäkään ole tullut toisin kuin sinulle.
      Ja jos joku kinnostuisikin kävisi minulle vamaan samoin kuin sinulle että en uskaltaisi antaa edes mahdollisuutta.

• PoikaEikaMies28

Juu itselläni se ongelma on juurikin se, että en uskalla antaa itselleni mahdollisuutta. Minulle on hiukan ongelmallista tehdä asioita jos koen, että en osaa niitä. Parisuhteen liittyviä asioita kun ei voi oikein yksin harjoitella niin sitä pysyy vähän pimennossa ja epävarmana. Kunpa vain voisi olla äärettömän itsekäs ja vähät välittää siitä mitä muut ajattelevat mutta kun ei niin ei.

• gf568568

"Olen sikäli onnellisessa tilanteessa, että olen kyllä saanut naisilta treffipyyntöjä ja seurustelupyyntöjä, joka ei ilmeisesti ole hirveän yleistä miesten keskuudessa."

Ota nyt se hame vittuun ja ala käyttäytymään kuten mies!

• PoikaEikäMies28

Valitettavasti hameeni on niitattu sääriini kiinni ilmeisesti jossain varhaislapsuudessa ja siitä riisuuntuminen vaatii vähintään veristä kamppailua. Tosin tilanne on varmaan vähän samanlainen kuin teipin repiminen käsivarresta eli kerran se kirpaisee.

Mutta tekstistä päättelisin, että olet mies joten ole iloinen siitä, että teille oikeille miehille jää enemmän tarjontaa kun me neidit vain väistellään naiskontakteja ;).

• tyttö eteläsuomesta
        PoikaEikäMies28 kirjoitti:

Valitettavasti hameeni on niitattu sääriini kiinni ilmeisesti jossain varhaislapsuudessa ja siitä riisuuntuminen vaatii vähintään veristä kamppailua. Tosin tilanne on varmaan vähän samanlainen kuin teipin repiminen käsivarresta eli kerran se kirpaisee.

Mutta tekstistä päättelisin, että olet mies joten ole iloinen siitä, että teille oikeille miehille jää enemmän tarjontaa kun me neidit vain väistellään naiskontakteja ;).

en kyllä tiedä ikäisistäsi naisista, mutta ei kaikki naiset ole sellaisia, jotka pilkkaa ja haukkuu jos on kokematon. minä en ainakaan ikinä pilkkaisi ketään tuollaisesta asiasta! on niitä ymmärtäviäkin naisia. itse olen 18, ja vaikka kuulostaakin itsekkäältä, tiedän kuitenkin olevani suhteellisen kaunis ja olenkin saanut paljon huomiota miehiltä. silti en ole kertaakaan harrastanut seksiä, toisin kuin ystäväni. Olen monilta miespuolisilta ystäviltäni kuullut, että he ovat aluksi ajatelleet minun olevan joku ''seksihirmu'' tai miestennielijä ulkonäköni takia, mutta olen luonteeltani niin toisenlainen... olen pienestä asti ollut vähän ujo. ujous ei kyllä nykyään näy enää päällepäin, mutta kokemattomuus tekee vähän epävarmaksi. niin moni naistenmies on yrittänyt iskeä minua, etten enää luota miehiin tai siihen mitä he sanovat minulle. tarvitsen hyväluonteisen, reilun miehen enkä mitään geeli piikkitukka pinnallista playeria.

että tavallaan ymmärrän sinua :)

• gf568568

Ei sillä, olen itsekin neiti koska muuten en valittaisi netissä vaan iskisin naisia todellisuudessa. Tarkoitin vain, että ainakin oma ujouteni varmaan katoaisi, jos naiset tulisivat pyytämään minua treffeille.

• Nitroo
        tyttö eteläsuomesta kirjoitti:

en kyllä tiedä ikäisistäsi naisista, mutta ei kaikki naiset ole sellaisia, jotka pilkkaa ja haukkuu jos on kokematon. minä en ainakaan ikinä pilkkaisi ketään tuollaisesta asiasta! on niitä ymmärtäviäkin naisia. itse olen 18, ja vaikka kuulostaakin itsekkäältä, tiedän kuitenkin olevani suhteellisen kaunis ja olenkin saanut paljon huomiota miehiltä. silti en ole kertaakaan harrastanut seksiä, toisin kuin ystäväni. Olen monilta miespuolisilta ystäviltäni kuullut, että he ovat aluksi ajatelleet minun olevan joku ''seksihirmu'' tai miestennielijä ulkonäköni takia, mutta olen luonteeltani niin toisenlainen... olen pienestä asti ollut vähän ujo. ujous ei kyllä nykyään näy enää päällepäin, mutta kokemattomuus tekee vähän epävarmaksi. niin moni naistenmies on yrittänyt iskeä minua, etten enää luota miehiin tai siihen mitä he sanovat minulle. tarvitsen hyväluonteisen, reilun miehen enkä mitään geeli piikkitukka pinnallista playeria.

että tavallaan ymmärrän sinua :)

Tuollainen naisen pitääkin olla, ei pidä olla näiden kauniita naisia metsästävien pelimiesten viehäteltävissä jotka haluavat pelkkää panoseuraa (harmittavan moni nainen on liian sokea tajutakseen, että niin monen miehen motiivit ovat pelkässä seksissä). Että sinuna tekisin ihan samanlailla jos olisin nainen, kunnollinen joka ei ole sokea tällaisille, oli sitten luonteeltaan epävarma ihminen tai ei.

• 37

mitä sä pelkäät?

• ahtisaari666

Onko AP kenties jossain hyväpalkkaisessa ammatissa? Vähän nyt vaikuttaa siltä että rahan perässä niitä seurustelupyyntöjä tulee, jos esim. baareissa ei saa minkäänlaista huomiota.

• PoikaEikäMies28

Jos mietin ensimmäisiä voisitko alkaa mun kaa pyyntöjä ala-asteelta, ylä-asteelle ja niin edelleen ei silloin kyllä ollut mitään työtä oikein kenelläkään. Eli kyse nyt tuskin on mitenkään palkasta tai muusta sellaisesta. Mutta tosiaan ihmettelen sitä, että minulle ei baarissa kukaan tule juttelemaan tai muuta vastaavaa vaan kaikki lähestymisyritykset ovat aina selvinpäin toteutettuja. Itseäni ihmetyttää tämä asia kun en oikein keksi mistä se johtuu.

• Diabella

Jos mietin ensimmäisiä voisitko alkaa mun kaa pyyntöjä ala-asteelta, ylä-asteelle ja niin edelleen ei silloin kyllä ollut mitään työtä oikein kenelläkään. Eli kyse nyt tuskin on mitenkään palkasta tai muusta sellaisesta. Mutta tosiaan ihmettelen sitä, että minulle ei baarissa kukaan tule juttelemaan tai muuta vastaavaa vaan kaikki lähestymisyritykset ovat aina selvinpäin toteutettuja. Itseäni ihmetyttää tämä asia kun en oikein keksi mistä se johtuu.

Hassua, että selväpäiset treffipyynnöt on se huono juttu. :D itse olisin ikionnellinen, jos joku tulis kertomaan mulle selvinpäin että on kiinnostunut.

Oon kyllä kokenu baareissa lähestymistä ja kyllä sielläkin voi joku pyytää kahville. Ei kaikki hae baarissa yhden yön seuraa (enkä itse sitä haluaisikaan).

Mulla on samoja ongelmia. En osaa/uskalla olla ihmisten kanssa muuta kuin kaveri. Nyt yritän päästä asenteestani yli ja olla rennompi. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pikuhiljaa.
        Mulle tuli aikasemmin oikein pakokauhu, jos huomasin että joku on kiinnostunu musta. Oli pakko selvitä ulos tilanteesta ja olo helpotti, kun ei ollut enää ketään ihailijaa kestä huolehtia. Jälkeenpäin ajattelin, että jee joku sentään tykkäs musta ja otin sen itsetunnon kohotuksena.
        En tiedä onko sulla sitten samaa.

Mutta kun altistaa itseään pelottaville tilanteille, se auttaa kyllä. Oon yrittäny pitää pääni kylmänä jonkun miehen katsoessa ja nykyään pidän siitä enkä ahdistu. :) Seuraava askel onkin sitten paremmin tutustuminen. Huhhuh. Kyllä se tästä!!

• Diabella
        Diabella kirjoitti:

Hassua, että selväpäiset treffipyynnöt on se huono juttu. :D itse olisin ikionnellinen, jos joku tulis kertomaan mulle selvinpäin että on kiinnostunut.

Oon kyllä kokenu baareissa lähestymistä ja kyllä sielläkin voi joku pyytää kahville. Ei kaikki hae baarissa yhden yön seuraa (enkä itse sitä haluaisikaan).

Mulla on samoja ongelmia. En osaa/uskalla olla ihmisten kanssa muuta kuin kaveri. Nyt yritän päästä asenteestani yli ja olla rennompi. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pikuhiljaa.
        Mulle tuli aikasemmin oikein pakokauhu, jos huomasin että joku on kiinnostunu musta. Oli pakko selvitä ulos tilanteesta ja olo helpotti, kun ei ollut enää ketään ihailijaa kestä huolehtia. Jälkeenpäin ajattelin, että jee joku sentään tykkäs musta ja otin sen itsetunnon kohotuksena.

Mutta kun altistaa itseään pelottaville tilanteille, se auttaa kyllä. Oon yrittäny pitää pääni kylmänä jonkun miehen katsoessa ja nykyään pidän siitä enkä ahdistu. :) Seuraava askel onkin sitten paremmin tutustuminen. Huhhuh. Kyllä se tästä!!

Ja oon siis parikymppinen nainen....

• PoikaEikäMies28
        Diabella kirjoitti:

No eihän ne treffipyynnöt huono juttu ole mutta kun saan itseni niin solmuun tuollaisessa tilanteessaa, että luikertelen vain karkuun ja ehkäpä pienessä humalatilassa sitä tyhjänpäiväista ajattelua ja paniikkia voisi olla vähemmän.

Tietenkin se, että joku kiinnostuu on mukavaa mutta kun ei uskalla sanoa kyllä niin se masentaa kyllä aika paljonkin.

• 14+3

Ihmeellinen ongelma! Olisit onnellinen siitä että saat kivoja lähestymisyrityksiä, eikä sellaisia kamalia kännisiä sekopää lähestymisiä!!!

Sanon sulle, kun kerran et vielä ole tajunnut, että seksi ei ole vaan seksiä. Kännisekoilua ei voi mitenkään verrata kahden toisiaan kunnioittavan ja toisistaan aidosti pitävän ihmisen väliseen rakasteluun! Se aidot tunteet, intohimo, luottamus ja läheisyys tekevät jo pelkästä kosketuksesta niin mielettömän ihanan asian, että tunnottomasta känniörvellyksestä ei voi puhua edes samana asiana. Kännissä tavattua tyyppiä kohtaan ei voi olla kovin kummallisia tunteita ja muutenkin on puutunut.

Mua ei ainakaan haittaisi yhtään, jos mies johon olen ihastunut ja joka tykkäisi myös musta olisi neitsyt. Mitä väliä?!!! Joka tapauksessa sitä pitää jokaisen kumppanin kanssa löytää seksuaalisuus tavallaan uudelleen, koska kaikki on niin erilaisia ihmisiä. Yleensäkin olisi parempi, että vaan tehtäisiin sitä miltä siinä hetkessä tuntuu hyvältä, toista kuunnellen - kuin että yritettäisiin jotain "täydellistä" suoritusta. Sellaista ei ole olemassakaan, koska kyse on kuitenkin tunteista. Hyvässä seksissä on kyse tunteista, ei suorituksesta.

Jos olisin kokemattoman miehen kanssa niin varmaan olisin itse aluksi aloitteellisempi. Ja siis ottaisin sen huomioon jos tietäsin. Silloin ymmärtäisin sen jos haluaa edetä hitaasti. Mutta muuten en sitä voi ymmärtää ; D

Ei kannata miettiä mitä "yleinen mielipide" asiasta ajattelee. Jos me kaikki sitä mietittäisiin, niin ei men voitaisi varmaan kukaan elää sitä oman näköistä hyvää elämää! Kaikissa on jotain "outoa" joka ei sovi keskivertoon.

• 14+3
        14+3 kirjoitti:

Ihmeellinen ongelma! Olisit onnellinen siitä että saat kivoja lähestymisyrityksiä, eikä sellaisia kamalia kännisiä sekopää lähestymisiä!!!

Sanon sulle, kun kerran et vielä ole tajunnut, että seksi ei ole vaan seksiä. Kännisekoilua ei voi mitenkään verrata kahden toisiaan kunnioittavan ja toisistaan aidosti pitävän ihmisen väliseen rakasteluun! Se aidot tunteet, intohimo, luottamus ja läheisyys tekevät jo pelkästä kosketuksesta niin mielettömän ihanan asian, että tunnottomasta känniörvellyksestä ei voi puhua edes samana asiana. Kännissä tavattua tyyppiä kohtaan ei voi olla kovin kummallisia tunteita ja muutenkin on puutunut.

Mua ei ainakaan haittaisi yhtään, jos mies johon olen ihastunut ja joka tykkäisi myös musta olisi neitsyt. Mitä väliä?!!! Joka tapauksessa sitä pitää jokaisen kumppanin kanssa löytää seksuaalisuus tavallaan uudelleen, koska kaikki on niin erilaisia ihmisiä. Yleensäkin olisi parempi, että vaan tehtäisiin sitä miltä siinä hetkessä tuntuu hyvältä, toista kuunnellen - kuin että yritettäisiin jotain "täydellistä" suoritusta. Sellaista ei ole olemassakaan, koska kyse on kuitenkin tunteista. Hyvässä seksissä on kyse tunteista, ei suorituksesta.

Jos olisin kokemattoman miehen kanssa niin varmaan olisin itse aluksi aloitteellisempi. Ja siis ottaisin sen huomioon jos tietäsin. Silloin ymmärtäisin sen jos haluaa edetä hitaasti. Mutta muuten en sitä voi ymmärtää ; D

Ei kannata miettiä mitä "yleinen mielipide" asiasta ajattelee. Jos me kaikki sitä mietittäisiin, niin ei men voitaisi varmaan kukaan elää sitä oman näköistä hyvää elämää! Kaikissa on jotain "outoa" joka ei sovi keskivertoon.

Ja eihän sitä tarvitse sanoa heti ehdottomasti joo tai ei. Voihan sanoa että haluaa tutustua paremmin tms. Ja kertoa siitä että haluaa yleensäkin edetä ihmisten kanssa rauhallisemmin. Mutta sitten kannattaa olla itsekin myös aktiivisena siinä että haluaa nähdä tms. Jos vaan odottelet sen jälkeen naiselta yhteydenottoja, niin (voi jumalauta!) se on TOSI epäreilua! Se on käytännössä sama kuin jos sanoisit "ei".

Kokemattomuudesta kertominen vaatisi varmaankin tosi paljon luottamusta väleihin ja alkavan suhteen olemassaoloa. Ei sitä ihan alkuun kannata kertoa. Verrattavissa siihen, että muka pitäisi alkaa keskustella aiemmista suhteista uuden ihastuksen kanssa heti alkuunsa (jos koskaan). Se on tosi iso turn off jos ei ole päässyt yli aiemmista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3235
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1732
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1355
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe