vaimolle yllätys

Mies81

olen keksinyt vaimolleni hyvän yllätyksen, josta hän tykkää taatusti. Hänellä on syntymäpäivä kahden viikon päästä, jolloin tämän yllätyksen panisin käytäntöön. On kuitenkin yksi ongelma...
Yllätykseni olisi se, että hän saisi lähteä naapuripaikkakunnalle shoppailemaan päiväksi ja minä olisin lapsen kanssa kotona. Tiedän että hän ilahtuisi koska ei ole vauvan tulon jälkeen päässyt mihinkään yksin ja onkin tästä pariin otteeseen puhunut. Ongelma on se, että poika 6kk ei suostu syömään tuttipullosta..
On ollut syntymästä asti imetyksellä ja viime viikolla aloitettiin soseidenki antoa. Tuttipulloa (taikka tutia) ei ole huolinut ikinä. Tässä eräs päivä kokeiltiin taas tarjota tuttipullosta mutta oli niin köyhää siitä syöminen että ei uskalla kyllä jättää minun hoidettavaksi kun en pystyisi hänelle maitoa syöttämään.
Haluaisin opettaa pojalle tuttipullosta syönnin, kuinka onnistuisin siinä? Aikaa tässä on se pari viikkoa..
vaimo on kyllä puhunut jotain nokkamukeista, mutta voiko noin pieni syödä koko päivän maitonsa nokkamukista? kun eihän se ole sama asia kuin imeminen? saatan olla vähän hölmö mutta enhän minä nyt näistä asioista oikein tiedä..

15

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

Laita muna sen suuhun

• ............

:D

• vinkki2

Ja vaimolle myös kyr#pää peräreikään kun kotiutuu...aah kiihottavaa kyllä seisoo nyt.

• Asiaakin välillä

Luulisi, että lapsi pärjäis, jos äiti imettää aamulla ennen lähtöä ja heti kun kotiutuu.
        Tietysti voi opetella nokkamukista hörppyyttämistä, Toivottavasti keksit konstin, että vaimosi pääsee shoppailemaan.

• kokeiltiin näin
        Asiaakin välillä kirjoitti:

Luulisi, että lapsi pärjäis, jos äiti imettää aamulla ennen lähtöä ja heti kun kotiutuu.
        Tietysti voi opetella nokkamukista hörppyyttämistä, Toivottavasti keksit konstin, että vaimosi pääsee shoppailemaan.

minä tein niin että pullo oli syöttötilanteessa vierellä ja tiputin siihen välillä rintamaitoa tutin päälle ja ujutin sitten sen pullon nopsaan suuhun :):) siitä se sitten lähti,mutta muistattehan sitten että imetys vähentyy jos ei lopu kokonaan kun pulloon siirrytään,mutta jos se on tarkoituskin niin eikun toimiin :):)

• Nokkamuki!:)

Enää ei kannata tuttipulloon opettaa:)

Käy ostamassa nokkamuki ja opetat siitä pikkuhiljaa juomaan,
      sanot vaimolle että opetat sen takia että saisit enemmän osallistua vauvan syöttämiseen,et jää kiinni ylläristä!;)

Ja tosiaan vaimo imettää tietenkin ennen lähtöään ja kotiin päästyään,
      hyvin se menee!

Olet keksinyt tosi ihanan lahjan:)

Meilläkään ei tutti eikä pullo ollut käytössä ja nokkapulloa alettiin tarjota aika
      varhain,kamala kun en muista ikää enää kun poika jo eskarilainen!
      Sen muistan että pidettiin nokkamukia usein lattialla josta poju sai itse juoda.
      Se oli hyvää harjoitusta ja oppi nopeaan kun ensin tietty oli koko naama märkä.
      Kannattaa antaa itse juoda vain vettä,maito kun alkaa haista kamalalta kun
      sitä voi tosiaan mennä muuallekin kun suuhun!

• Mies81

Kiitos vastauksista, kahdelle edelliselle! Kahden ensimmäisten "vinkkien" kirjoittaja
      taitaa olla joku 15vee? Tai muuten vaan kärsii munattomuudesta. No jätetäänäpä omaan arvoonsa..

Mitenkäs sitten jos vauva ei millään opi nokkamukistakaan juomaan näiden kahden viikon sisällä? Eihän vaimo silloin voi lähteä vaikka imettäisi ennen lähtöään kun tulisi olemaan poissa koko päivän? Ei kai noin pieni voi olla vielä useita tunteja pelkällä sose ruoalla..?

• adsfjökÄ

Puolivuotias oppii hyvinkin juomaan nokkamukista. Meillä hylättiin pullot iltamaitoa lukuunottamatta kokonaan 7kk:n iässä ja lapsi joi päivittäisen maitonsa nokkamukista. Pulloihinkin on saatavissa sellaisia siliikonisia "nokkia", joiden kanssa on helppo aloittaa harjoittelu. Tuonikäinen pystyy jo itse pitelemään pulloa ja juomaan.

Onnea yllätykselle ja nokalle opetteluun. Ja hyvissäajoin kun opetatte nokkamukista juomaan, niin oppii jo ennen ekaa vuotta juomaan mukista - niin ainakin meillä kävi.

• Mies81

Kiitos! Täytyypi tänään töitten jälkeen käydä tuollaisia nokkamukeja kaupassa katselemassa! =)

• miksei näin

Voi olla äidille aika stressaavaa shoppailua, kun vauva on koko ajan mielessä ja rinnat kipeinä ja kovina maidosta... Miksei juttua voisi järjestää niin, että lähtisit vauvan kanssa mukaan ja äiti saisi vapaasti mennä mutta kävisi välillä imettämässä? Meillä tehtäisiin näin, koska se olisi kaikkien kannalta kivoin vaihtoehto. :)

• mullekki!

aloittajahan sanoi tuolla aijemmin, että vaimo on puhunut kuinka kiva oisi päästä itsekseen johonkin -----> " Tiedän että hän ilahtuisi koska ei ole vauvan tulon jälkeen päässyt mihinkään yksin ja onkin tästä pariin otteeseen puhunut"

voi kun munki mies keksisi tollasen yllärin.. itekki mielellään viettäisin päivän itseni kanssa :) on iha eri asia lähtee porukalla shoppailee, kokemusta on ja mua kait vaivas koko ajan autossa istuva ja odottava mies ja muksu. vielä pahempi jos tulivat kauppaan mukaan..

• 1234567

En itse asiasta tiedä hölkäsen pälöystäkään, mutta kerrassaan mahtava lahja-idea! Olisin itsekkin onnellinen tuollaisesta, ilman vauvaakin. Vaimosi on varmasti todella onnellinen

• kiop

Runkkaa sen akan edessä ja heitä mallit sen perseel#le mut vie kakara kaupan pihalle rattaissa kyl sossu sen sieltä poimii

• tissitakiaisen äiti

Jos hän on ollut tähän saakka ollut täysimetyksellä niin ilmeisesti maitoa tulee hyvin.. Silloin tällaisia tapauksia varten on parasta olla pumpattua maitoa pakkasessa. Ymmärsin, että näin on? Korviketta tuskin suostuu juomaan enää. Tuttipulloa ei tosiaan enää kannata hankkia! Kyllä vauva sitä tuttua tavaraa hörppyyttämällä (nokkamukista tai kupista) suostuu juomaan kun tarpeeksi mieli tekee. :)

• Ihan pakko vastata. Eli meilä poika imetyksellä ja syö tuttipullosta aina sillon kun ite olen poissa, harvoin mutta kumminkin. Eli kyllä varmasti syö pullosta tai nokkamukista kun mieli tekeeja äiti ei oo saatavilla. Jos olette yrittäny syöttää vauvaa pullosta kun äiti on vieressä ollu, niin ihan sata varmasti ei sillon siitä suostu syömäänkään.

Mutta kun muita vaihtoehtoja ei ole niin kyllä se pullo silloin kelpaa, saattaa toisaalta itkeä hetken, mutta kelpaa. Jos siis pullosta sitten syötät niin purista siitä tuttiosasta että saa maitoo suuhun niin tajuu paremmin että sieltä tule kanssa. Lastentarvikeliikkeistä saa "tissituttipulloja" eli siis muistuttaa tissii ja tulee maito samaan tapaan, jos siitä jois helpommin.

Meillä on tällänen ja on kelvannu, kunhan on poika tajunnu et sieltä saa kans maitoo. On muuten aivan loistava lahjaidea. Tsemppiä ja toivottavasti vaimo pääsee ostoksille:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe