Tää ny taitaa olla enempi akkain juttu, mutta ei kyllä tekis pahaa miehillekään... =)
Meinaatten jalkakylpy.
Oon tässä vetäny rankan viiden päivän putken töitä... olo on hieman kuutamolla ja ihan ku meinais pientä nuhaakin tossa puskea päälle.
Koivetkin ihan hyytelönä ja turvoksissa ku olis ilmaa puhallettu :/
Väsäsin siis jalkakylvyn - se odottaa tuolla että hieman vesi viilenee, niin tohtii kinttunsa sinne upottaa...
Sekoittelin kuumaan veteen pari ruokalusikallista merisuolaa, hieman hunajaa, pussillisen sitruunateetä ja lorauksen rypsiöljyä.
Siis ihan niitä tavallisia aineita, mitä joka huushollista löytyy !!
Pitäis tekemän hyvää =)
Tällä mennään nirvanaan !
Pientä hemmottelua...
28
108
Vastaukset
- verditti
Huomenta!
Kävin taannoin, oikeastaan uteliaisuudesta jalkahoitajalla, suuren
alennuksen houkuttelemana. Kokemus oli miellyttävä ja siinä sivussa
tuli tietoa myöskin jalkojenhoidon tärkeydestä. Eipähän noita aiemmin tullut juuri ajateltua, jalkoja.
Ehkäpä miehen ja naisen väliset, eri tilanteissa käytettävät hyväilyt kannattaisi siirtää tuonne polvien alapuolelle. Hyöty näkökohta nääs!- rygseck
Hienoa !
Mukavaa että tulit kokeilleeksi.
Siirsit samalla romukoppaan minunkin ennakkoluuloni, että miehet ei koskaan... =)
Oletko ajatellut tehdä jalkakylpyjä myös kotona ?
Niin kuin sanoin, siihen nyt ei kummosiakaan aineita tarvita. Jos kohta kaupanhyllyiltä löytyy jos vaikka mitä kylpysuolaa ja -öljyä... - verditti
rygseck kirjoitti:
Hienoa !
Mukavaa että tulit kokeilleeksi.
Siirsit samalla romukoppaan minunkin ennakkoluuloni, että miehet ei koskaan... =)
Oletko ajatellut tehdä jalkakylpyjä myös kotona ?
Niin kuin sanoin, siihen nyt ei kummosiakaan aineita tarvita. Jos kohta kaupanhyllyiltä löytyy jos vaikka mitä kylpysuolaa ja -öljyä...Ehkäpä tuo omahoito tulee ajankohtaiseksi sitten,
kun niitä vaivoja tulee kiusaksi asti.
Kukapa sitä aikaisemmin. - rygseck
verditti kirjoitti:
Ehkäpä tuo omahoito tulee ajankohtaiseksi sitten,
kun niitä vaivoja tulee kiusaksi asti.
Kukapa sitä aikaisemmin.Höh - tietysti aiemmin !!!
Kantsii muistaa että siinä kun teet jalkakylvyn, et hoida pelkästään jalkoja, vaan myös aika montaa muutakin kehonosaa.
Kun jalat voivat hyvin... jne =)
Ai joo muuten... oon huomannu että miehillä on usein kauhean kovat kynnet varpaissa... ja niitä on hankala leikata. Jalkakylpy pehmentää senkin ongelman pois päiväjärjestyksestä, ja kynsienleikkuu on helppoa kuin heinänteko ! - November;))
Hyvää iltapäivää Verdiitti,
Opetin joitakin vuosia sitten jo mieheni myöskin käymään jalkahoidossa aina silloin tällöin. Hyvälle jalkahoitajalle todella kannattaa myös maksaa. On kahdenlaisia hoitoja joko todella ns.kunnollisia ammattilaisia jotka tekevät muutakin kuin tuon ns. kosmeettisen jalkojenhoidon. Hoitavat kynnet ja jalkojen ihon..Tätä ihmetellyt että, kun miehet pitävät kyllä huolta autosta. Autoissakin kumien kunto on tärkeä. ja autoon kyllä satsataan? mutta ei itseensä? raaskittaisi? Niin mikseivät ajattele sitten että, jalkojen hyvinvointi ja kunto on kaiken terveydeperusta. Kun jalat ovat kunnossa on koko ihminen voi hyvin. Jalkojenhoito vaatii säännöllisyyttä. Kun säännöllisesti huoltaa jalkansa (voi tehdä myös itse)...niin voi paljon paremmin.
Tsau:Friidu - verditti
November;)) kirjoitti:
Hyvää iltapäivää Verdiitti,
Opetin joitakin vuosia sitten jo mieheni myöskin käymään jalkahoidossa aina silloin tällöin. Hyvälle jalkahoitajalle todella kannattaa myös maksaa. On kahdenlaisia hoitoja joko todella ns.kunnollisia ammattilaisia jotka tekevät muutakin kuin tuon ns. kosmeettisen jalkojenhoidon. Hoitavat kynnet ja jalkojen ihon..Tätä ihmetellyt että, kun miehet pitävät kyllä huolta autosta. Autoissakin kumien kunto on tärkeä. ja autoon kyllä satsataan? mutta ei itseensä? raaskittaisi? Niin mikseivät ajattele sitten että, jalkojen hyvinvointi ja kunto on kaiken terveydeperusta. Kun jalat ovat kunnossa on koko ihminen voi hyvin. Jalkojenhoito vaatii säännöllisyyttä. Kun säännöllisesti huoltaa jalkansa (voi tehdä myös itse)...niin voi paljon paremmin.
Tsau:FriiduIltaa vaan!
Ilmeisesti tämä minun oli ammattilainen hän leikkasi mm varpaankynnet ja piti kurssin noiden kynsien leikkaamisesta. Olin leikellyt kynteni aivan väärin noin viiskymmentä vuotta. Ja siitä johtui vasemman ukkovarpaan kynnen kasvaminen lihan sisään. Oikealla leikkaustavalla se on hiljalleen parantunut ja kasvaa nyttemmin virheettömästi.
Parhaat kynsileikkurit ovat Billtemasta saatavat 100 milliset sivuleikkurit jotka ovat kätevät ja leikkavat paksuakin kynttä pienellä voimankäytöllä. Sopivat hyvin naisenkin käteen.
On minulla tietoa jalkojenhoidon tärkeydestä ja lupaan aloittaa sen joskus myöhemmin.
Tuote n:o 12-100 h.3,99€ - November;))
verditti kirjoitti:
Iltaa vaan!
Ilmeisesti tämä minun oli ammattilainen hän leikkasi mm varpaankynnet ja piti kurssin noiden kynsien leikkaamisesta. Olin leikellyt kynteni aivan väärin noin viiskymmentä vuotta. Ja siitä johtui vasemman ukkovarpaan kynnen kasvaminen lihan sisään. Oikealla leikkaustavalla se on hiljalleen parantunut ja kasvaa nyttemmin virheettömästi.
Parhaat kynsileikkurit ovat Billtemasta saatavat 100 milliset sivuleikkurit jotka ovat kätevät ja leikkavat paksuakin kynttä pienellä voimankäytöllä. Sopivat hyvin naisenkin käteen.
On minulla tietoa jalkojenhoidon tärkeydestä ja lupaan aloittaa sen joskus myöhemmin.
Tuote n:o 12-100 h.3,99€;))miehelläni on tuollaiset. Omani menee kun ovat ohuet kynnet kyllä ihan tavallisilla kynsisaksilla.. Kynnet kannattaa todella hoitaa.oikein ja sitten naisena vielä ihan kliffaa kun voi laittaa niihin punaista tai vaaleanpunaista kynsilakkaa..;))) Pidäthän itsestäsi myös kokonaisvaltaisesti huolen;))
Tsau:Friidu
- Putkivalo
Nam! Tuo resepti pitää ottaa talteen. Yhtenä jouluna sain lahjaksi oliiviöljyä joka on tarkoitettu hipiälle. Se on tosi hyvä, ja tosi loppu, joten nyt vilkaisen haikeana mun neitsytöljypurkkia. Naapurilta sain vihjeeksi käyttää kookosrasvaa, sitä kun laittaa perusrasvan päälle, niin atooppinenkin iho siliää.
Mulla olis täällä laventelipuska ja jäätyneitä kehäkukkia, lähetänkö pulupostilla niin saat silmäniloakin? Ja kupillisen kuumaa terästettyä glögiä :))- rygseck
Mikä tahansa öljy käy - sen suurin funktio lienee siinä, että se pitää kylpyveden kuumana kauemmin... toki se myös pehmentää ihoa siinä sivussa =)
Jos Sulla on atooppista ihoa, niin parasta mitä voit sille tarjota on asidofiiluspiimä - siinä on niitä samoja bakteereja, mitä ihossa luonnollisestikin on - ja jotka siis puuttuvat atooppiselta iholta.
Reilu loraus kylpyveteen sitä !!
Mä viskon noita aineita ihan fiilispohjalta... olen kuullut että kantsii kuitenkin käyttää vain kolmea ainetta kerrallaan, ettei koivet mene ihan hämilleen =)
Merisuola mulla on aina yksi aine - sitten laittelen milloin mitäkin. Kaali on yksi suosikki, se vähentää särkyä. Samoin tekee katajanoksat, lisäksi se sisältää antiseptisiä aineita. Pajunkuori on muuten oikein tehokas kivunlievittäjä. Kamomillatee rauhottaa. Sitruunatee piristää (sitä mä tarvin juuri tänään). Onhan noita...
Laventelista tulisi ihanat tuoksut =)
Terästetty glögi tekisikin ihanaa - Kiitos !!!
Jalkojen hyvinvointi heijastuu koko kehoon. Nautiskele täysillä!
- rygseck
Joo !!
Ajatteles... multa löytyy taas nilkat ;D
Olo on niin kuin pumpulilla kävelis, ja muutenkin olo koheni kummasti !
Eiks se olis sama tehdä tuosta kokovartalokylpy?
Löytys pian viel kaulaki?
Joo joo, meen meen.... =>- rygseck
Tarttis vaan hommata kylpyamme !
Ai jehna, se oliski ihanaa !
Tiiä vaikka löytyis selkärankaakin siinä :O
Kattelin tossa juur varpaitani - hiukaks ovat ihanat ! Vaaleanpunaiset ja sileet ku lapsen pylly =)
Kaapista löytys puolikas kossupullo... viimeistelen tän hyvänolon keittämällä kaffet ja väsäämällä yhen (vain yhen) kaffeplörön - must tuntuu et mä olen sen ansainnut ;D rygseck kirjoitti:
Tarttis vaan hommata kylpyamme !
Ai jehna, se oliski ihanaa !
Tiiä vaikka löytyis selkärankaakin siinä :O
Kattelin tossa juur varpaitani - hiukaks ovat ihanat ! Vaaleanpunaiset ja sileet ku lapsen pylly =)
Kaapista löytys puolikas kossupullo... viimeistelen tän hyvänolon keittämällä kaffet ja väsäämällä yhen (vain yhen) kaffeplörön - must tuntuu et mä olen sen ansainnut ;DLaita kato sellanen ulkoamme jonnekin terassille, siihen kuumavesiputket ja kamiina....sehän olis kuin kylpytynnyri....
On muutes mahtava olla -25 pakkasella ulkona lämpimässä allasvedessä...mä muistan kun kerran Ikaalisissa oltiin murunkans...ja ...no siitä sitte toiste...- rygseck
anjaniina_ kirjoitti:
Laita kato sellanen ulkoamme jonnekin terassille, siihen kuumavesiputket ja kamiina....sehän olis kuin kylpytynnyri....
On muutes mahtava olla -25 pakkasella ulkona lämpimässä allasvedessä...mä muistan kun kerran Ikaalisissa oltiin murunkans...ja ...no siitä sitte toiste...Ollaan muuten sellaista kylpytynnyriä suunniteltukin =)
Ai hitsi, mä näen ihan sieluni silmin, miten siellä lilluis, ku lunta satelis hiljalleen... ja pakkanen paukkuis nurkissa.
Pienen ihmisen taivas ! rygseck kirjoitti:
Ollaan muuten sellaista kylpytynnyriä suunniteltukin =)
Ai hitsi, mä näen ihan sieluni silmin, miten siellä lilluis, ku lunta satelis hiljalleen... ja pakkanen paukkuis nurkissa.
Pienen ihmisen taivas !Kuka mutes on sanonut että tynnyrin pitäs olla pyöree....
Senhän vois väsätä itekki....ja niitä kaminoja saa kaupasta, sekä veteenupotettavia että ulkoisia...pilssi/uppopumppu hoitas veden kierrätyksen...
Kiitti paljon.
Nyt hokasin mihin voin käyttää ne teelaadut joita olen saanut mutta jotka ei mene suun kautta kun ei ole mun makuhermojeni mukaisia.
Seuraavaksi heittelen niitä jalkakylpyyn :))- rygseck
Heh =)
Juomattomat teet kelpaa aika moneenkin, oon jopa käyttänyt semmosia värjäykseen !
Kamomillateetä jos Sulla on kaapissa, niin vippaa hetkeksi kuumaan veteen, anna viiletä ja siitä pussi suoraan naamalle, tekee ihmeitä silmien ja suun ympäristössä =)
Kahvinporoistakin saa mitä oivallisemman ihonkuorinta-aineen ku sekottaa sitä suihkusaippuaan...
Minä käytän emäksistä kylpysuolaa jalkoihin. Hyöty perustuu siihen, että happamat aineenvaihdntajätteet neutraloituvat emäksisen suolan avulla. Erilaiset nesteet pyrkivät tasaantumaan ja emäksinen suola edistää happojen poistumista ihon läpi.
- rygseck
Juu, siihen samaan perustuu tuo merisuola. Siis se karkea, puhdistamaton suola. Kuonat saa kyytiä ja iho suorastaan hehkuu sen jälkeen =)
Oon kuullu myös muista suolahoidoista, mutten oo vielä kokeillu... Siinä tehdään vahva suolaliuos (pari desiä vettä ja kourallinen suolaa) ensin kuumaan veteen, jotta liukenee ja sitten kun se on viilentynyt, kastellaan vaikka joku pyyhe siihen ja laitetaan hauteeksi kipeään kohtaan, esim. niskat.
Kokeilin joskus piruuttani laittaa kalanöljykapseleita jalkakylpyyn - haisi kammottavalle, mutta ihosta tuli persikanpehmeä =)
Kaikkea pitää kokeilla ;D rygseck kirjoitti:
Juu, siihen samaan perustuu tuo merisuola. Siis se karkea, puhdistamaton suola. Kuonat saa kyytiä ja iho suorastaan hehkuu sen jälkeen =)
Oon kuullu myös muista suolahoidoista, mutten oo vielä kokeillu... Siinä tehdään vahva suolaliuos (pari desiä vettä ja kourallinen suolaa) ensin kuumaan veteen, jotta liukenee ja sitten kun se on viilentynyt, kastellaan vaikka joku pyyhe siihen ja laitetaan hauteeksi kipeään kohtaan, esim. niskat.
Kokeilin joskus piruuttani laittaa kalanöljykapseleita jalkakylpyyn - haisi kammottavalle, mutta ihosta tuli persikanpehmeä =)
Kaikkea pitää kokeilla ;DTässä mun suolassa on merisuolaa, mutta mukana on myös jotain kahta karbonaattia emäksisyyden antajana. Toinen niistä karbonaateista on ruokasoodaa. Käyttämälläni suolalla pyritään saamaa kylpyveteen ph 8-8,5, mitä ei saa aikaan pelkällä merisuolalla. Emäksisyys poistaa nimenomaan happamuutta, joka heikentää solujen toimintaa.
- rygseck
sedna2003 kirjoitti:
Tässä mun suolassa on merisuolaa, mutta mukana on myös jotain kahta karbonaattia emäksisyyden antajana. Toinen niistä karbonaateista on ruokasoodaa. Käyttämälläni suolalla pyritään saamaa kylpyveteen ph 8-8,5, mitä ei saa aikaan pelkällä merisuolalla. Emäksisyys poistaa nimenomaan happamuutta, joka heikentää solujen toimintaa.
Tossa voi olla ideaa... =)
Täytyykin kokeilla.
Suolasta muuten tuli mieleen, että eikös sillä voi hoitaa nuhaakin ?
Se kun meinaa nyt ihan väkisin iskeä mulle - oon pärskinyt kuin heikkomielinen tässä... :/ rygseck kirjoitti:
Tossa voi olla ideaa... =)
Täytyykin kokeilla.
Suolasta muuten tuli mieleen, että eikös sillä voi hoitaa nuhaakin ?
Se kun meinaa nyt ihan väkisin iskeä mulle - oon pärskinyt kuin heikkomielinen tässä... :/Joo. Joillakin on se kallis norsunkärsäkannu, josta vedetään merisuolavettä sieraimeen ja ja toisesta ulos. Mä olen kokeillut vetää suolaveden vaan kahvikupista molempiin sieraimiin ja ulos suun kautta. Pärskyttää, yskittää,silmät vuotaa, ja vaatteet kastuu, mut kai se toimii. Kerran mä laitoin greipinsiemenuutettakin siihen nuuskuveteen.
Mulla oli yli 1,5 vuotta poskiontelon tulehdus, johon sain alkuvaiheessa 3 antibioottikuuria. Kokeilin jos jonkinmoista omatoimihoitoo. Muutama raaka valkosipulinkynsi päivässä oli mun tapauksessani tehokkainta ja kaikenlisäksi mieleistä lääkettä. Vaiva hellitti, kun kellarikerroksessa tehtiin perusteellinen remontti. Oli mustaa hometta, sädesientä tai jotain, joka viihtyy kosteassa betonissa. Enää ei ole.- rygseck
sedna2003 kirjoitti:
Joo. Joillakin on se kallis norsunkärsäkannu, josta vedetään merisuolavettä sieraimeen ja ja toisesta ulos. Mä olen kokeillut vetää suolaveden vaan kahvikupista molempiin sieraimiin ja ulos suun kautta. Pärskyttää, yskittää,silmät vuotaa, ja vaatteet kastuu, mut kai se toimii. Kerran mä laitoin greipinsiemenuutettakin siihen nuuskuveteen.
Mulla oli yli 1,5 vuotta poskiontelon tulehdus, johon sain alkuvaiheessa 3 antibioottikuuria. Kokeilin jos jonkinmoista omatoimihoitoo. Muutama raaka valkosipulinkynsi päivässä oli mun tapauksessani tehokkainta ja kaikenlisäksi mieleistä lääkettä. Vaiva hellitti, kun kellarikerroksessa tehtiin perusteellinen remontti. Oli mustaa hometta, sädesientä tai jotain, joka viihtyy kosteassa betonissa. Enää ei ole.Mulla on semmoinen tuikullalämmitettävä teekannu, johon mahtuu kupillinen teetä - kokeilenkin sillä =)
Oliskohan desi vettä ja teelusikallinen suolaa riittävä..?
Mulla on ollu mukulasta asti riesana poskiontelot :/
Enää en viitti ees aina hakee kuuria, menköön itellään ohi... ku joskus oon vetäny kolmisen kuuria vuodessa, ja enempiki.
Mulle ehdotettiin laajennusleikkausta, mutta ku otin selvää, miten se tehdään, sanoin ei kiitos - mun poskia ei punkteerata enää ikinä !! Se leikkaus ei meinaan oo juur kummempi operaatio ku punkteeraus... mulla on rustot niin kovat jo ku ovat arpeutuneet ainaisesta piikittämisestä.
Joskus mulle yks hoitaja tuosta suolasta puhui, mutta vasta nyt oon ajatellu sitä kokeilla - kaikki muu jo onkin tehty =)
Tai niin... se suolahoito on kai enemmän nuhan vaivoihin tarkoitettukin... hauskaa sinänsä, mulla nuhaa on aika harvoin =) rygseck kirjoitti:
Mulla on semmoinen tuikullalämmitettävä teekannu, johon mahtuu kupillinen teetä - kokeilenkin sillä =)
Oliskohan desi vettä ja teelusikallinen suolaa riittävä..?
Mulla on ollu mukulasta asti riesana poskiontelot :/
Enää en viitti ees aina hakee kuuria, menköön itellään ohi... ku joskus oon vetäny kolmisen kuuria vuodessa, ja enempiki.
Mulle ehdotettiin laajennusleikkausta, mutta ku otin selvää, miten se tehdään, sanoin ei kiitos - mun poskia ei punkteerata enää ikinä !! Se leikkaus ei meinaan oo juur kummempi operaatio ku punkteeraus... mulla on rustot niin kovat jo ku ovat arpeutuneet ainaisesta piikittämisestä.
Joskus mulle yks hoitaja tuosta suolasta puhui, mutta vasta nyt oon ajatellu sitä kokeilla - kaikki muu jo onkin tehty =)
Tai niin... se suolahoito on kai enemmän nuhan vaivoihin tarkoitettukin... hauskaa sinänsä, mulla nuhaa on aika harvoin =)En tiedä, mutta säädän väkevyyden maistamalla. Ajattelin, että, jos se on hirveen makuista, se tuntuu inhottavalta, ja jos se on liian laimeaa, se ei tehoa. Lämpötilankin voi tunnustella suulla sopivaksi. Mullakin muuten on todella harvoin nuhaa. Nenä on kyllä tukossa, mutta niistettävää limaa ei ole
Kun mä kävin viime keväänä tän kestoposkiontelon tulehduksen vuoksi lääkärillä, hän sanoi, että en ole niin sairaan oloinen, että kannattais syödä antibioottikuuria. Hän kehotti huuhtelemaan nenää suolavedellä. Mä olen yrittänyt katsoa kuvista, miten toi poskiontelo sijoitttuu tuonne nenän yhteyteen. Siis, meneekö se suolavesi poskionteloon asti, ja jos menee, niin pitäiskö päätä pyöritellä, että tulis pesukoneefkti, vai onko suolahuuhtelu sittenkin pelkkä nenänpesu, josta ei ole sanottavaa hyötyä syvemmille alueille
Mulla oli elämäni eka poskiontelontulehdus, tai ainakin ensimmäinen diagnosoitu, 3 vuotta sitten. Vajaa 2 vuotta sitten iski uudelleen ja jäi sitten päälle. Mä olen yrittänyt arvioida syitä tähän. Meillä oli alkuun vapaa kierto ilmanvaihdossa. Ennen ekaa tulehdusta laitettiin koneellinen poisto, ja imuri on yli tehokas. Se varmaan otti korvausilmaa myös kellarikerroksen kautta ja toi homeita asuinkerrokseen. Reilu 2 vuotta sitten talon seinä salaojitettiin uudelleen ja seinä suojattiin ulkoiselta kosteudelta. Kuivuttuaan homeet irtoavat pölynä ilmaan. Nyt kellarikerros on remontoitu perusteellisesti ja homeet tiessään.
Hmm.. en tee jalkakylpyjä.. Parhaaksi olen omalla kohdalla huomannut olevan kävelyn lisäämisen ja siirtymisen vaellussukkiin. Olen huomannut, etteivät jalkani enää vaadi rasvausta sukkien vaihdon jälkeen. Muutenkin omat kolotukseni ovat enemmänkin liian vähästä liikkumisesta.
- rygseck
Katsis kyl kokeilla !
Siinä ku ei tehdä pelkälle iholle hyvää, vaan koko kropalle =)
Mä oon jatkuvasti jalkojeni päällä, kävelen yössä parikymmentäki kilometriä ja ravaan rappusia ja hypin ojien yli... jne jne =)
Pakko on pitää kunnollisia jalkineita - enkä muuten puhu nyt kunnollisista siinä mielessä, että ne olisivat hyvät jalalle, vaan kun täytyy pitää turvajalkineita - ne ei aina oo parhaat mahdolliset...
Nykyään meillä on vaan naulaanastumissuojat ja öljynkesto, et nää on kyl jalalleki ihan mallikkaat - toisin ku ennen, ku piti olla kärkivahvistetutkin :/
Ne oli talvisin kammottavat !!!
Eilen taas keikuin korkeissa koroissa koko päivän... huomas illalla saunassa, että koipi on taas turvoksissa kuin puhallettu. Pidin sitä koholla viimeyön ja aamulla tosiaan jalkakylpy paljasti mulle nilkankin =)
Tänään on jaloissa vaan villasukat ! Jätin mettälenkin väliin, että sais levätä kunnolla =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171