Sattuipa silmään tuolta ampareista juttu kreikkalaiseta parlamenttaarikosta, joka kieltäytyy allekirjoittamasta sitä saneeraussitoumusta.
Hän perustelee kieltäytymistään sillä, että hän on lupauksen anttanut ja miehen sanaan voi luottaa.
Voiko miehen sanaan nykyaikana luottaa esim. Suomessa?
Ylpeitähän mekin ollaan.
Miehen sana
2
51
Vastaukset
- katleija
Kyllä me melkein jo arvaamme kuinka kreikkalaisille käy. Niillä kun on vielä se iso luvattomien maahantulijoiden joukko, joka ei suinkaan helpota heidän tilannettaan. Aika vähän siitä on kirjoitettu, se on yksin heidän ongelmansa.
Mutta jos meillä puhutaan mamuista, niin kyllä Kreikassa on täysin eri tilann kuin vaikka meillä.
Kreikka, Italia ja Espanja ovat Eu:n rajamaita, niinkuin on Suomikin, muuta meillä ei ole likimainkaan samansuuruista ongelmaa rajoillamme kun näillä mailla.
Turun sanomista lueskelin, että vuonna 2010 oli Kreikassa pidätetty 132 524 luvatonta maahantulijaa ja tänä vuonna syyskuuhun mennessä jo 70 000. Arvioidaan näitä luvattomia maassaolijoita olevan jo miljoonan verran.
Tavallinen kansa kituuttaa puutteessa 20 % työttömyydessä pakolaiset yrittävät pysyä hengissä.
Eu:n pelisääntöjen mukaan Kreikka on vastuussa näistä Afrikasta ja Aasiasta tulleista, joiden kaikki rahat ovat menneet eun sisälle pääsemiseen. Kreikkalaisen kapteenin sana.
Ote Häglgundin kirjasta Värikkäät Kenraalit.
Kyproksen rauhanturvaoperaatin aikana suomalainen komentaja sopi kreikkalaisen kapteenin kanssa yhteisistä toimenpiteistä.
Sovitun ajan jälkeen meikäläinen tiedusteli kreikkalaiselta sovitun tekemättömyyttä, oli vastaus: Olet sopinut varmaan veljeni kanssa. Et minun!
Luota nyt sitten ylpeän sanaan.
Historiakin opettaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244