JP-korvauksen laskeminen osa-aikaiselle työntekijälle??

Ymmällään!

TES sanoo: " Osa-aikatyöntekijälle JP-vapaan pituus lasketaan siten, että kyseistä JP-päivää edeltäneiden kolmen täyden kolmiviikkoisjakson työaika jaetaan luvulla 45. JP-vapaan pituus voi olla kuitenkin enintään 7,4 tuntia. Työpaikkakohtaisesti voidaan sopia, että laskennassa käytetään jotain muuta ajanjaksoa. Tällaisesta sovittaessa tulee noudattaa työehtosopimuksen 30 §:n mukaisia määräyksiä."

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos olen ollut töissä edeltävillä kolmella kolmiviikkoisjaksolla yhteensä 150tuntia, niin 150/45*tuntipalkka=jp-korvauksen suuruus? Ja olin siis kyseisellä viikolla töissä, mutten ole saanut jp-korvausta. Pitäisikö minun saada? (työsuhde 5vuotta, mutta nyt olen opiskelujen takia siirtynyt osa-aikaiseksi)

1

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PAM kertoo

Olet ilmeisesti lukenut väärin tai jotain... TES sanoo: "Osa-aikaisille työntekijöille työajan lyhennys maksetaan rahakorvauksena tai annetaan palkallisena vapaana. Vapaa-aika tai rahakorvaus lasketaan tehtyjen työtuntien suhteessa siten, että 3-viikkoistyöaika jaetaan 15:lla, jolloin saadaan vapaa-ajan pituus tai korvaukseen oikeuttava tuntimäärä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1801
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1591
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1559
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1485
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1188
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1061
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1002
    Aihe