TES sanoo: " Osa-aikatyöntekijälle JP-vapaan pituus lasketaan siten, että kyseistä JP-päivää edeltäneiden kolmen täyden kolmiviikkoisjakson työaika jaetaan luvulla 45. JP-vapaan pituus voi olla kuitenkin enintään 7,4 tuntia. Työpaikkakohtaisesti voidaan sopia, että laskennassa käytetään jotain muuta ajanjaksoa. Tällaisesta sovittaessa tulee noudattaa työehtosopimuksen 30 §:n mukaisia määräyksiä."
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos olen ollut töissä edeltävillä kolmella kolmiviikkoisjaksolla yhteensä 150tuntia, niin 150/45*tuntipalkka=jp-korvauksen suuruus? Ja olin siis kyseisellä viikolla töissä, mutten ole saanut jp-korvausta. Pitäisikö minun saada? (työsuhde 5vuotta, mutta nyt olen opiskelujen takia siirtynyt osa-aikaiseksi)
JP-korvauksen laskeminen osa-aikaiselle työntekijälle??
Ymmällään!
1
572
Vastaukset
- PAM kertoo
Olet ilmeisesti lukenut väärin tai jotain... TES sanoo: "Osa-aikaisille työntekijöille työajan lyhennys maksetaan rahakorvauksena tai annetaan palkallisena vapaana. Vapaa-aika tai rahakorvaus lasketaan tehtyjen työtuntien suhteessa siten, että 3-viikkoistyöaika jaetaan 15:lla, jolloin saadaan vapaa-ajan pituus tai korvaukseen oikeuttava tuntimäärä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002