Otetaan esimerkki missä lapsi jää auton alle.
Kolme vaihtoehtoa mitä siitä voi seurata:
1) Auto sattuu ajamaan juuri niin että yksikään rengas ei osu lapseen.
- Jumala on suuri! Tämä on ihme! Jumala pelasti tämän lapsen! Jumala on hyvä!
2) Auto osuu lapseen ja lapsi halvaantuu, mutta jää henkiin.
- Tämä lapsi olisi voinut kuolla, mutta jäi henkiin! Jumalalla oli vielä tehtävä tälle lapselle. Lapsen aika ei ollut vielä. Jumalala on suuri! Jumala on hyvä!
3) Auto osuu lapseen ja lapsi kuolee.
- Jumala otti lapsen kotiinsa. Lapsi on nyt paremmassa paikassa ilman kärsimystä ja tuskaa..Jumala on suuri! Jumala on hyvä!
Näin ihmiset katsovat todellisuutta Jeesus-lasiensa läpi.
Ilman Jeesus-laseja, on hyvin vaikea ymmärtää kyseistä ajattelutapaa.
Hassua
72
117
Vastaukset
- En usko Jumalaan
Synkän ja surullisen aivopesun tulosta :-(
*Bonzza*
>>Otetaan esimerkki missä lapsi jää auton alle.
Kolme vaihtoehtoa mitä siitä voi seurata...>>
Oikein hyvä ja paljastava esimerkki! Juuri tällä tavalla uskovat ihmiset saavat kaikki maailman tapahtumat tukemaan omaa uskoaan; vastaan ei voi kertakaikkiaan tulla mitään, joka osoittaisi uskovalle ihmisellä hänen uskomustensa perusteettomuuden.
>>Näin ihmiset katsovat todellisuutta Jeesus-lasiensa läpi.
Ilman Jeesus-laseja, on hyvin vaikea ymmärtää kyseistä ajattelutapaa.>>
Aivan näin, ja kun Jeesuksen tilalle vaihdetaan Vartiotorni-seura, niin puhutaan jehovantodistajuudesta. Peruslogiikka näissä on kuitenkin aivan sama. Tämänkaltaiset uskonkohteet eivät ole koskaan falsifoitavissa, kuten tieteelliset teoriat ja maailmankuva on. Siksi uskossa on kaiketi niiiin turvallista olla; ei tarvitse katsoa tosiasioita silmiin.- mko0
tässähän onkin jo tullut kaikki oleellinen esille, mutta esimerkkejä samankaltaisesta on varmasti riittämättömiin.
Esimerkiksi uskovaisella rahan löytyminen maasta on luultavasti aina jumalan lahja ja siunaus. Se on sinänsä hassua,että joku voi itsekkäästi ajatella saaneensa jumalalta siunauksen ja lahjan (ilmeisesti hyvästä käytöksestä tjm vastaavaa), mutta samaan aikaan maailmassa jäi 3 pientä lapsiparkaa auton alle.
Miksi jumala antaisi yhdelle rahaa samaan aikaan kun antaisi kolmen kuolla? Ei kuulosta kovin tasapuoliselta...
Veikkaisin itse,että ihan aikuisten oikeasti kummassakaan tapauksessa ei ollut jumalalla osaa eikä arpaa...
Kapeakatseisena pidän siunausten ja lahjojen saamista...
Avaukseen löyhästi liittyen, mieleen tuli tämä kuva:
http://naurunappula.com/754311/thank-you-jesus.jpg
Käytännön esimerkki siitä epärealistisesta maailmankuvasta, jossa jotkut uskovat elävät. Pitäisikö viimeisen kuvan kaverin kiittää Jeesusta, ja jos, niin mistä?- 34
Lakatkaas nyt pilkkaamasta kuollutta miestä. Ensinnäkin aloitukseen: jumala ja Jeesus eivät ole sama asia, ja toiseksi Jeesus kuoli jo kauan sitten. Tämän päivän nälkä näkevillä lapsilla ja aikuisilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
Nälkää näkevät lapset ja ihmisten kurjuus ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä, siitä että rikkaat tarvitsevat lisää rikkauksia voidakseen levennellä kuinka onnistuivat ne huijaamaan toisilta tai muuta vastaavaa.
Valtioiden sodat ovat yksi huomattava tekijä nälkäongelmien poistamisessa. Nälkäisten ja kuihtuneiden lasten näyttäminen saa ihmiset enemmän tai vähemmän liikkeelle, se mihin lahjoitukset sitten menevät on toinen asia.
Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa.- *
"ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä"
Miksi Jumala loi ihmisestä sellaisen?
Eikö hän ole kaikkivoipa, vai eikö häntä kiinnosta?
Miksi hän antaa pienten lasten kuolla nälkeen?
Vai olisiko jopa niin, että hän ei ole edes olemassa? - mko0
""Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa.""
- Kiitos jumala kun hukutit koko maailman vedenpaisumuksessa...pienet viattomat lapsetkin... et kohdellut heitä kuin saastaa... kohtelit heitä täysin arvottomana. - 18
* kirjoitti:
"ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä"
Miksi Jumala loi ihmisestä sellaisen?
Miksi hän antaa pienten lasten kuolla nälkeen?
Vai olisiko jopa niin, että hän ei ole edes olemassa?Kysymys kuuluu: koska ihminen teki jumalat, on itse vastuussa itsestään ja tekemisistään, tekikö hän jumalat voidakseen vetäytyä vastuusta.
Kuten nyt tässäkin mainitussa asiassa:
Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa. - 24
mko0 kirjoitti:
""Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa.""
- Kiitos jumala kun hukutit koko maailman vedenpaisumuksessa...pienet viattomat lapsetkin... et kohdellut heitä kuin saastaa... kohtelit heitä täysin arvottomana.Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään, sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan. Mikset tee asialle jotain?
- *
24 kirjoitti:
Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään, sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan. Mikset tee asialle jotain?
Jos sinä näet että 10 vuotias lapsi hukuttaa 5 vuotiasta lasta.
Mitä teet? Jos et tee mitään, oletko silloin syyllistynyt johonkin?
Minusta olet.
Miksi tilanne muuttuu kun kyseessä on Jumala ja 230.000 ihmistä hukkuu tsunamissa? Jumala on sentään kaikkivoipa, toisin kuin ihminen.
Eikö Jumala ole syyllistynyt mihinkään jos kaikkivoipana katsoo vierestä kun 230.000 ihmistä kuolee?
tsunamissa on vielä se, että Jumala olisi voinut estää koko tsunamin, niin ei olisi jälkeenpäib tarvinnut pelastaa ketään. - ei se oikeen tajuu
* kirjoitti:
Jos sinä näet että 10 vuotias lapsi hukuttaa 5 vuotiasta lasta.
Mitä teet? Jos et tee mitään, oletko silloin syyllistynyt johonkin?
Minusta olet.
Miksi tilanne muuttuu kun kyseessä on Jumala ja 230.000 ihmistä hukkuu tsunamissa? Jumala on sentään kaikkivoipa, toisin kuin ihminen.
Eikö Jumala ole syyllistynyt mihinkään jos kaikkivoipana katsoo vierestä kun 230.000 ihmistä kuolee?
tsunamissa on vielä se, että Jumala olisi voinut estää koko tsunamin, niin ei olisi jälkeenpäib tarvinnut pelastaa ketään.Kiemurtelet ja kaartelet. Lue kommenttini uudelleen ja vastaa jotain järkevää, äläkä omia mölötyksiäsi.
Kaikki jumalan tekoset voidaan aina selittää jollain syyllä, sillä miksi ihmiset jotka eivät usko jumalaan tai jumaliin, eivät tee asioiden korjaamiseksi mitään vaan tyytyvät räpemään omassa pahuudessaan ja välinpitämättömyydessää, sen sijaan ei löydy hyviä syitä. Varsinkaan kun kerran ei ole edes jumalaa mihin vedota. - mko0
24 kirjoitti:
Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään, sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan. Mikset tee asialle jotain?
""Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään, sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan""
-Jehovantodistajien opissa ollaan vahvasti eri mieltä.
"Mikset tee asialle jotain?""
-Mistä tiedät etten tee? - 13
mko0 kirjoitti:
""Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään, sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan""
-Jehovantodistajien opissa ollaan vahvasti eri mieltä.
"Mikset tee asialle jotain?""
-Mistä tiedät etten tee?Et osaa vastata, mutta vaadit toisia vastaamaan. Miksi pakenet keskustelua ja ihmisen vastuuta asioista?
- wrhbn
13 kirjoitti:
Et osaa vastata, mutta vaadit toisia vastaamaan. Miksi pakenet keskustelua ja ihmisen vastuuta asioista?
Ihminen ei ole vastuussa Jumalan psykopaattisesta käytöksestä. Jumala hukutti käytännön kaikki ihmiset vedenpaisumuksessa, ja se on osoitus Jumalan mielenvikaisuudesta.
- mko0
13 kirjoitti:
Et osaa vastata, mutta vaadit toisia vastaamaan. Miksi pakenet keskustelua ja ihmisen vastuuta asioista?
siis hetkinen? mihin pitää vastata ja missä kohden pakenen keskustelua?
Ellet anna perusteita, ilmoitan viestisi asiattomana - 32
wrhbn kirjoitti:
Ihminen ei ole vastuussa Jumalan psykopaattisesta käytöksestä. Jumala hukutti käytännön kaikki ihmiset vedenpaisumuksessa, ja se on osoitus Jumalan mielenvikaisuudesta.
Ihminen on vastuussa omasta käytöksestään ja toiminnastaan tai sen puutteesta. Turha mennä jonkn jumalan selän taakse, jos itse on piittaamaton.
Tee asioille jotain ja lakkaa syyttämästä jotain jumalaa jota ei ole. - 13
mko0 kirjoitti:
siis hetkinen? mihin pitää vastata ja missä kohden pakenen keskustelua?
Ellet anna perusteita, ilmoitan viestisi asiattomanaHeh, et kykene siis keskustelemaan.
Niin arvelinkin. - mko0
13 kirjoitti:
Heh, et kykene siis keskustelemaan.
Niin arvelinkin.keskustellaan vain. oliko sinulla niitä perusteita väittämällesi? :
""Et osaa vastata, mutta vaadit toisia vastaamaan. Miksi pakenet keskustelua ja ihmisen vastuuta asioista?""
kerro:
-mihin en osaa vastata?
-mihin olen vaatinut vastauksen? (kysymyksiä palstalla saa esittää)
-missä kohden pakenen keskustelua ja ihmisen vastuuta?
sen jälkeen voidaan keskustella sinun keskustelutaidoistasi - mko0
32 kirjoitti:
Ihminen on vastuussa omasta käytöksestään ja toiminnastaan tai sen puutteesta. Turha mennä jonkn jumalan selän taakse, jos itse on piittaamaton.
Tee asioille jotain ja lakkaa syyttämästä jotain jumalaa jota ei ole.""Tee asioille jotain ja lakkaa syyttämästä jotain jumalaa jota ei ole.""
Oletko koskaan lukenut raamattua ,jossa kerrotaan Jumalasta?
Jehovantodistajuudessa Jumala on aika keskeinen asia ja jos uskon oppinäkemyksistä ja raamatun sisällöstä keskustellaan, on lähdettävä siitä oletuksesta, että Jumala on olemassa.... oli tai ei...
Ateismi on täysin erikseen, eikä liity ainakaan tämän ketjun avaukseen , jossa puhutaan siunauksista. - mko0
Aivan. En aivan käsitä, miksi tulla sekaantumaan keskusteluun kommenteille : "Jumalaa ei ole" , "tee jotain".. kun itse aiheeseen ne ei tälläkertaa taida liittyä ollenkaan.
Kenties jokun ärsyttämisyritys? eihän sellaisella mihinkään pääse..
Toiseksi on kovin outoa Agnostikolle todistella, että jumalaa ei ole... silläkään ei kovin pitkälle pääse - 21
mko0 kirjoitti:
""Tee asioille jotain ja lakkaa syyttämästä jotain jumalaa jota ei ole.""
Oletko koskaan lukenut raamattua ,jossa kerrotaan Jumalasta?
Jehovantodistajuudessa Jumala on aika keskeinen asia ja jos uskon oppinäkemyksistä ja raamatun sisällöstä keskustellaan, on lähdettävä siitä oletuksesta, että Jumala on olemassa.... oli tai ei...
Ateismi on täysin erikseen, eikä liity ainakaan tämän ketjun avaukseen , jossa puhutaan siunauksista.Jos olet ateisti, sinulle on oma palsta keskusteluun. Mene sinne sen sijaan, että lässytät täällä joutavia. Mene ottamaan sitä vastuuta joka uskovien mielestä kuuluu jumalalle, ateistin mielestä ihmiselle. Tai vielä mieluummin häviäjille.
Ja sitten ihmettele miksi jotkut turvaavat jumalaan kaikesta huolimatta. - 24
mko0 kirjoitti:
keskustellaan vain. oliko sinulla niitä perusteita väittämällesi? :
""Et osaa vastata, mutta vaadit toisia vastaamaan. Miksi pakenet keskustelua ja ihmisen vastuuta asioista?""
kerro:
-mihin en osaa vastata?
-mihin olen vaatinut vastauksen? (kysymyksiä palstalla saa esittää)
-missä kohden pakenen keskustelua ja ihmisen vastuuta?
sen jälkeen voidaan keskustella sinun keskustelutaidoistasiEdelleen menet henkilöön, kun pitäisi keskustella asiallisesti. Jos et vastaa kysymyksiin (niitä on turha toistaa kun et halua lukea). Selvää on että oilet riitaa haastamassa.
- 32
Henkilökommentointia edeleen. Pelkkää vastailun väistelyä ja vaatimuksia toisia kohtaan.
Taitaa olla taas ilmoitettavaa. - 22
mko0 kirjoitti:
Aivan. En aivan käsitä, miksi tulla sekaantumaan keskusteluun kommenteille : "Jumalaa ei ole" , "tee jotain".. kun itse aiheeseen ne ei tälläkertaa taida liittyä ollenkaan.
Kenties jokun ärsyttämisyritys? eihän sellaisella mihinkään pääse..
Toiseksi on kovin outoa Agnostikolle todistella, että jumalaa ei ole... silläkään ei kovin pitkälle pääseVastaa nyt kysymyksiin kun kerran olet ne lukenut, äläkä väistele.
Mene ateismipalstalle parkumaan jos ei tämä kiinnosta. - mko0
21 kirjoitti:
Jos olet ateisti, sinulle on oma palsta keskusteluun. Mene sinne sen sijaan, että lässytät täällä joutavia. Mene ottamaan sitä vastuuta joka uskovien mielestä kuuluu jumalalle, ateistin mielestä ihmiselle. Tai vielä mieluummin häviäjille.
Ja sitten ihmettele miksi jotkut turvaavat jumalaan kaikesta huolimatta.Jotenkin ymmärsin ,että sinä hoet täällä : "ei ole jumalaa"
Ateismipalsta on siis sinulle. - mko0
24 kirjoitti:
Edelleen menet henkilöön, kun pitäisi keskustella asiallisesti. Jos et vastaa kysymyksiin (niitä on turha toistaa kun et halua lukea). Selvää on että oilet riitaa haastamassa.
Ei en edelleenkään ymmärrä sanomaasi...
En voi vastata kysymyksiin , kun en tiedä kysymystä...(yritin etsiä)
En haasta riitaa.
minä jätän tämän keskustelun nyt tähän.
hyvää yötä. - 22
mko0 kirjoitti:
Jotenkin ymmärsin ,että sinä hoet täällä : "ei ole jumalaa"
Ateismipalsta on siis sinulle.Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
Jos raamattua luetaan, ihminen itse päätti ottaa askeleen ulos ns. paratiisista ja on siten myös itse vastuullinen omista tekemisistään. Joten ole hyvä ja mene tekemään osuutesi. - 40
mko0 kirjoitti:
Ei en edelleenkään ymmärrä sanomaasi...
En voi vastata kysymyksiin , kun en tiedä kysymystä...(yritin etsiä)
En haasta riitaa.
minä jätän tämän keskustelun nyt tähän.
hyvää yötä.Olet siis uskovainen joka ei kestä todellisuutta. Olethan tietoinen ettei kolminaisuusoppi ole raamatullinen, eikä Jeesus syntynyt jouluna.
Mukavaa Saturnalian odotusta :D - mko0
22 kirjoitti:
Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
Jos raamattua luetaan, ihminen itse päätti ottaa askeleen ulos ns. paratiisista ja on siten myös itse vastuullinen omista tekemisistään. Joten ole hyvä ja mene tekemään osuutesi."""Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta."""
Näytä minulle ne kohdat missä kyseenalaistan jumalan olemassa olon , niin minä näytän sinulle ne kohdat, missä sanot että "ei ole jumalaa".
Jos jumalaa ei ole, niin ole hyvä ja mene sinäkin tekemään osuutesi - 28
mko0 kirjoitti:
"""Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta."""
Näytä minulle ne kohdat missä kyseenalaistan jumalan olemassa olon , niin minä näytän sinulle ne kohdat, missä sanot että "ei ole jumalaa".
Jos jumalaa ei ole, niin ole hyvä ja mene sinäkin tekemään osuutesiOlet siis uskovainen joka käännyttää todistajia pois uskostaan omaan "totuuteensa".
Olethan tietoinen ettei kolminaisuusoppi ole raamatullinen, eikä Jeesus syntynyt jouluna.
Mukavaa Saturnalian odotusta :D - mko0
40 kirjoitti:
Olet siis uskovainen joka ei kestä todellisuutta. Olethan tietoinen ettei kolminaisuusoppi ole raamatullinen, eikä Jeesus syntynyt jouluna.
Mukavaa Saturnalian odotusta :DÄsken olin ateisti, nyt uskovainen... järkesi juoksee nyt sormiasi hitaammin.
En usko kolmiyhteiseen Jumalaan, enkä usko että jeesus syntyi jouluna.
En vietä mitään saturnaliaa.
vastaan kysymyksiisi. huomaatko? oliko muuta? - 6
mko0 kirjoitti:
Äsken olin ateisti, nyt uskovainen... järkesi juoksee nyt sormiasi hitaammin.
vastaan kysymyksiisi. huomaatko? oliko muuta?Vaihdat mielipidettä ja näkemystä niin usein, että olet pelkkä selkärangaton kiemurtelija. Ja jos vietät joulua, vietät Saturnalia-juhlaa.
Jos tulit palstalle pilkkaamaan jumalaa ja todistajia, kuten olet tehnyt, et saa tehdä sitä rauhassa, riippumatta siitä mitä olet.
Selvisikö?
Tämän päivän nälkä näkevillä lapsilla ja aikuisilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
Nälkää näkevät lapset ja ihmisten kurjuus ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä, siitä että rikkaat tarvitsevat lisää rikkauksia voidakseen levennellä kuinka onnistuivat ne huijaamaan toisilta tai muuta vastaavaa.
Valtioiden sodat ovat yksi huomattava tekijä nälkäongelmien poistamisessa. Nälkäisten ja kuihtuneiden lasten näyttäminen saa ihmiset enemmän tai vähemmän liikkeelle, se mihin lahjoitukset sitten menevät on toinen asia.
Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa. - 13
mko0 kirjoitti:
Äsken olin ateisti, nyt uskovainen... järkesi juoksee nyt sormiasi hitaammin.
vastaan kysymyksiisi. huomaatko? oliko muuta?Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
Jos raamattua luetaan, ihminen itse päätti ottaa askeleen ulos ns. paratiisista ja on siten myös itse vastuullinen omista tekemisistään. Joten ole hyvä ja mene tekemään osuutesi - mko0
6 kirjoitti:
Vaihdat mielipidettä ja näkemystä niin usein, että olet pelkkä selkärangaton kiemurtelija. Ja jos vietät joulua, vietät Saturnalia-juhlaa.
Jos tulit palstalle pilkkaamaan jumalaa ja todistajia, kuten olet tehnyt, et saa tehdä sitä rauhassa, riippumatta siitä mitä olet.
Selvisikö?
Tämän päivän nälkä näkevillä lapsilla ja aikuisilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa."Vaihdat mielipidettä ja näkemystä niin usein, että olet pelkkä selkärangaton kiemurtelija"
-näytä minulle missä vaihdan mielipidettä,niin näytän sinulle missä sinä vaihdat mielipidettä.'
"Ja jos vietät joulua, vietät Saturnalia-juhlaa."
-No en vietä, mikäli se sinua kiinnostaa. Älä oleta ellet tiedä.
"Jos tulit palstalle pilkkaamaan jumalaa ja todistajia, kuten olet tehnyt, et saa tehdä sitä rauhassa, riippumatta siitä mitä olet.
Selvisikö?""
-Ei oikein selvinnyt. En saa tehdä sitä rauhassa?? tarkoittaako tämä sitä että sinä puutut keskusteluun ihmeellisin kommentein?
"Tämän päivän nälkä näkevillä lapsilla ja aikuisilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa."
- Ei varmaankaan ei.
""Nälkää näkevät lapset ja ihmisten kurjuus ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä, siitä että rikkaat tarvitsevat lisää ""
-Niin ja? Jumala tai jeesus ei puutu näihin ongelmiin. kuitenkin suurin osa kokee uskossaan saaneen siunauksia alussa esitettyihin asioihin.
Jos ei nälänhätään puututa, niin tuskin alussa esitetytkään saa siunauksia vaikka kuinka siihen uskovat. siitä saan vapaasti puhua täällä jos haluan. (ilmeisesti sinun mielestä en. (ainakaan "rauhassa")
Palstan aihe on jehovan todistajat ja palstalla lähen siitä oletuksesta , että jumala ja jeesus on olemassa, koska uskonnoissa se on aika keskeistä.
alussa esitin:
"Miksi jumala antaisi yhdelle rahaa samaan aikaan kun antaisi kolmen kuolla? Ei kuulosta kovin tasapuoliselta..."
Tämä tarkoittaa sitä, että on mielestäni [hassua] kuvitella itse olevan niin tärkeä, (kun saa siunauksia)samaan aikaan kun muualla kuolee ihmisiä.
"Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa""
-Jehovantodistajat kertovat nopeasti lähestyvästä lopusta ,jossa tämä saasta tuhotaan. ei siis hätiä. - mko0
13 kirjoitti:
Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
Jos raamattua luetaan, ihminen itse päätti ottaa askeleen ulos ns. paratiisista ja on siten myös itse vastuullinen omista tekemisistään. Joten ole hyvä ja mene tekemään osuutesi"Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
"
-sinä puolestaan olet lukuisin kerroin ilmoittanut, että jumalaa ei ole.
Ellei mielestäsi jumalaa ole, ole hyvä ja mene tekemään osuutesi. - mko0
22 kirjoitti:
Jos raamattua luetaan, ihminen itse päätti ottaa askeleen ulos ns. paratiisista ja on siten myös itse vastuullinen omista tekemisistään. Joten ole hyvä ja mene tekemään osuutesi."Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta."
Olen keskustelemassa siunauksista, tai ainakin olin ennenkuin sinun kommenttisi alkoivat. En koe siunauksista keskustelun tai niihin uskomisen olevan kovinkaan hyvä käännytystekniikka..
olettelet aika paljon omiasi.. - 26
mko0 kirjoitti:
"Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta."
Olen keskustelemassa siunauksista, tai ainakin olin ennenkuin sinun kommenttisi alkoivat. En koe siunauksista keskustelun tai niihin uskomisen olevan kovinkaan hyvä käännytystekniikka..
olettelet aika paljon omiasi..Ai? Olet KESKUSTELEMASSA SIUNAUKSISTA.
Jestas sentään. Katsotaanpa muutamaa kommenttiasi:
"Esimerkiksi uskovaisella rahan löytyminen maasta on luultavasti aina jumalan lahja ja siunaus. Se on sinänsä hassua,että joku voi itsekkäästi ajatella saaneensa jumalalta siunauksen ja lahjan (ilmeisesti hyvästä käytöksestä tjm vastaavaa), mutta samaan aikaan maailmassa jäi 3 pientä lapsiparkaa auton alle.
Miksi jumala antaisi yhdelle rahaa samaan aikaan kun antaisi kolmen kuolla? Ei kuulosta kovin tasapuoliselta...
Veikkaisin itse,että ihan aikuisten oikeasti kummassakaan tapauksessa ei ollut jumalalla osaa eikä arpaa...
Kapeakatseisena pidän siunausten ja lahjojen saamista... "
"Hyvä lisäys tiuku... nämä on justiin näitä......
Kiitos Jeesukselle lisäämästä linkistäsi :p se oli siunaus :D "
"- Kiitos jumala kun hukutit koko maailman vedenpaisumuksessa...pienet viattomat lapsetkin... et kohdellut heitä kuin saastaa... kohtelit heitä täysin arvottomana. "
Loppu onkin sitten pelkkää kiemurtelua.
Kirjoitukesi on pilkkaa, ei keskustelua. Käännytystä, ei keskustelua.
Kuten veljesseuralaisillta tapana on, samaa mieltä saa olla, muuten on aivopesty/häirikkö/uskis/.. ym.
Ymmärrän hyvin, että häiriinnyt siitä, että keskinäinen päänaukomisenne on keskeytetty. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta. - 14
mko0 kirjoitti:
"Vaihdat mielipidettä ja näkemystä niin usein, että olet pelkkä selkärangaton kiemurtelija"
-näytä minulle missä vaihdan mielipidettä,niin näytän sinulle missä sinä vaihdat mielipidettä.'
"Ja jos vietät joulua, vietät Saturnalia-juhlaa."
-No en vietä, mikäli se sinua kiinnostaa. Älä oleta ellet tiedä.
"Jos tulit palstalle pilkkaamaan jumalaa ja todistajia, kuten olet tehnyt, et saa tehdä sitä rauhassa, riippumatta siitä mitä olet.
Selvisikö?""
-Ei oikein selvinnyt. En saa tehdä sitä rauhassa?? tarkoittaako tämä sitä että sinä puutut keskusteluun ihmeellisin kommentein?
"Tämän päivän nälkä näkevillä lapsilla ja aikuisilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa."
- Ei varmaankaan ei.
""Nälkää näkevät lapset ja ihmisten kurjuus ovat tulosta ihmisten ahneudesta ja itsekkyydestä, siitä että rikkaat tarvitsevat lisää ""
-Niin ja? Jumala tai jeesus ei puutu näihin ongelmiin. kuitenkin suurin osa kokee uskossaan saaneen siunauksia alussa esitettyihin asioihin.
Jos ei nälänhätään puututa, niin tuskin alussa esitetytkään saa siunauksia vaikka kuinka siihen uskovat. siitä saan vapaasti puhua täällä jos haluan. (ilmeisesti sinun mielestä en. (ainakaan "rauhassa")
Palstan aihe on jehovan todistajat ja palstalla lähen siitä oletuksesta , että jumala ja jeesus on olemassa, koska uskonnoissa se on aika keskeistä.
alussa esitin:
"Miksi jumala antaisi yhdelle rahaa samaan aikaan kun antaisi kolmen kuolla? Ei kuulosta kovin tasapuoliselta..."
Tämä tarkoittaa sitä, että on mielestäni [hassua] kuvitella itse olevan niin tärkeä, (kun saa siunauksia)samaan aikaan kun muualla kuolee ihmisiä.
"Kiitos ihminen kun kohtelet toisia ihmisiä kuin saastaa""
-Jehovantodistajat kertovat nopeasti lähestyvästä lopusta ,jossa tämä saasta tuhotaan. ei siis hätiä."-näytä minulle missä vaihdan mielipidettä,niin näytän sinulle missä sinä vaihdat mielipidettä.'"
Aha. Lähdet siis tälle linjalle. Noh, kuten sanoin, et ole täällä keskustelemassa.
"No en vietä, mikäli se sinua kiinnostaa. Älä oleta ellet tiedä."
Miksi et vietä joulua.
"-Ei oikein selvinnyt. En saa tehdä sitä rauhassa?? tarkoittaako tämä sitä että sinä puutut keskusteluun ihmeellisin kommentein?"
Keskustelutyylisi alkaa saada tuttuja piirteitä.
"Jos ei nälänhätään puututa, niin tuskin alussa esitetytkään saa siunauksia vaikka kuinka siihen uskovat. siitä saan vapaasti puhua täällä jos haluan. (ilmeisesti sinun mielestä en. (ainakaan "rauhassa")"
Täällä saa sinun ja muiden näkemyksiin puuttua rauhassa, pidät siitä eli et.
"Palstan aihe on jehovan todistajat ja palstalla lähen siitä oletuksesta , että jumala ja jeesus on olemassa, koska uskonnoissa se on aika keskeistä."
Lähdet siitä oletuksesta, että voit pilkata uskovia ja heidän uskoaan. Se on Suomen laissa kielletty, toimintaasi voidaan puuttua.
"Tämä tarkoittaa sitä, että on mielestäni [hassua] kuvitella itse olevan niin tärkeä, (kun saa siunauksia)samaan aikaan kun muualla kuolee ihmisiä."
Olen vastannut tähän moneen kertaan, jostain syystä et vain tajua asiaa. Jumalan tekemiset ja tekemättä jättämiset voidaan uskovaisen mielestä lähes aina selittää riittävällä tavalla.
Ensinnäkin raamattu sanoo, että aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat ihmisiä. Tästä voi päätellä että jumala EI puutu kaikkiin tapahtumiin.
Toiseksi, joku voi ajatella että ne jumala syystä tai toisesta otti nämä kuolleet huomaansa tai nämä saivat mitä ansaitsivat.
Tai jotkut ovat jumalan suosiossa, toiset eivät. jne.
Ihminen on mestari selittämään jumalan tekemisiä. Tutkimattomat ovat jumalan tiet.
Jos raamattua luet, jumalalla on suosikkeja joten ei se mitään tavatonta ole jos joku saa siunauksia kun toisia kohtaa kurjuus.
Jumalan pelko ja toivo saa ihmisen kiittämään jumalaa.
Siksi pilkkaamisen sijaan olisi suotavaa tuoda esiin asiat asiallisella tavalla. - 31
mko0 kirjoitti:
"Sinä olet täällä kyseenalaistamassa jumalaa mennen tullen, turhaan siis kiemurtelet sillä tavoitteesi on käännyttää todistajia pois uskosta.
"
-sinä puolestaan olet lukuisin kerroin ilmoittanut, että jumalaa ei ole.
Ellei mielestäsi jumalaa ole, ole hyvä ja mene tekemään osuutesi.Sinä olet moneen kertaan tuonut esiin, että on naurettavaa kiittää jumalaa siunauksista ym. Pilkkaat ihmisiä sen sijaan että käyttäisit aikasi hyödyllisesti.
Mene tekemään jotain sellasita josta ihminen voi olla ylpeä, sen sijaan että hän toteuttaa omaa itsekkyyttään. Siis sitä mistä uskovia syytät ja samalla sorrut siihen itse. - mko0
26 kirjoitti:
Ai? Olet KESKUSTELEMASSA SIUNAUKSISTA.
Jestas sentään. Katsotaanpa muutamaa kommenttiasi:
"Esimerkiksi uskovaisella rahan löytyminen maasta on luultavasti aina jumalan lahja ja siunaus. Se on sinänsä hassua,että joku voi itsekkäästi ajatella saaneensa jumalalta siunauksen ja lahjan (ilmeisesti hyvästä käytöksestä tjm vastaavaa), mutta samaan aikaan maailmassa jäi 3 pientä lapsiparkaa auton alle.
Kapeakatseisena pidän siunausten ja lahjojen saamista... "
"- Kiitos jumala kun hukutit koko maailman vedenpaisumuksessa...pienet viattomat lapsetkin... et kohdellut heitä kuin saastaa... kohtelit heitä täysin arvottomana. "
Loppu onkin sitten pelkkää kiemurtelua.
Kirjoitukesi on pilkkaa, ei keskustelua. Käännytystä, ei keskustelua.
Kuten veljesseuralaisillta tapana on, samaa mieltä saa olla, muuten on aivopesty/häirikkö/uskis/.. ym.
Ymmärrän hyvin, että häiriinnyt siitä, että keskinäinen päänaukomisenne on keskeytetty. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta.Veljesseuralainen? oletat jälleen omiasi.
siinäpä ovat kommenttini ja edelleen seison kommenttieni takana.
On outoa kuvitella jumalan auttavan (siunauksilla) jossakin urheilupelissä ja samaan aikaan toisaalla joku toinen ei saisi siunaukseksi edes leipää nälkäänsä.
se on mielipiteeni ja kyseenalaistan siunauksen olevan mukana rahanlöytämisissä ja urheilupeleissä jne.,
palstalla on oikeus mielipiteeseen ja se on keskustelua. esitä minulle jokin joka on palstan sääntöjen vastaista niin esitän sen jälkeen sinun kommenttisi jotka ovat mahdollisesti sääntöjen vastaisia.
Kiitin jumalaa siitä kun hukutti maailman.. en pidä sitä oikeana tapana hoitaa ongelmia.
"Loppu onkin sitten pelkkää kiemurtelua.
Kirjoitukesi on pilkkaa, ei keskustelua. Käännytystä, ei keskustelua."
-olen yrittänyt vastata sinun kommentteihin parhaani mukaan.jos en usko siunauksiin ,se tuskin käännyttää ketään ja oman mielipiteen saan edelleenkin tuoda julki.Ellen usko siunauksiin kuten esitin, se ei mielestäni ole pilkkaa.
"Ymmärrän hyvin, että häiriinnyt siitä, että keskinäinen päänaukomisenne on keskeytetty. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta."
- En ole häiriintynyt. ihmettelen tapaasi liittyä keskusteluun mukaan.
kysympä siis: uskotko jonkun urheilijan saavan siunauaksen ja avun pelinsä voittamiseen? minä en. - mko0
14 kirjoitti:
"-näytä minulle missä vaihdan mielipidettä,niin näytän sinulle missä sinä vaihdat mielipidettä.'"
Aha. Lähdet siis tälle linjalle. Noh, kuten sanoin, et ole täällä keskustelemassa.
"No en vietä, mikäli se sinua kiinnostaa. Älä oleta ellet tiedä."
Miksi et vietä joulua.
"-Ei oikein selvinnyt. En saa tehdä sitä rauhassa?? tarkoittaako tämä sitä että sinä puutut keskusteluun ihmeellisin kommentein?"
Keskustelutyylisi alkaa saada tuttuja piirteitä.
"Jos ei nälänhätään puututa, niin tuskin alussa esitetytkään saa siunauksia vaikka kuinka siihen uskovat. siitä saan vapaasti puhua täällä jos haluan. (ilmeisesti sinun mielestä en. (ainakaan "rauhassa")"
Täällä saa sinun ja muiden näkemyksiin puuttua rauhassa, pidät siitä eli et.
"Palstan aihe on jehovan todistajat ja palstalla lähen siitä oletuksesta , että jumala ja jeesus on olemassa, koska uskonnoissa se on aika keskeistä."
Lähdet siitä oletuksesta, että voit pilkata uskovia ja heidän uskoaan. Se on Suomen laissa kielletty, toimintaasi voidaan puuttua.
"Tämä tarkoittaa sitä, että on mielestäni [hassua] kuvitella itse olevan niin tärkeä, (kun saa siunauksia)samaan aikaan kun muualla kuolee ihmisiä."
Olen vastannut tähän moneen kertaan, jostain syystä et vain tajua asiaa. Jumalan tekemiset ja tekemättä jättämiset voidaan uskovaisen mielestä lähes aina selittää riittävällä tavalla.
Ensinnäkin raamattu sanoo, että aika ja aavistamattomat tapahtumat kohtaavat ihmisiä. Tästä voi päätellä että jumala EI puutu kaikkiin tapahtumiin.
Toiseksi, joku voi ajatella että ne jumala syystä tai toisesta otti nämä kuolleet huomaansa tai nämä saivat mitä ansaitsivat.
Tai jotkut ovat jumalan suosiossa, toiset eivät. jne.
Ihminen on mestari selittämään jumalan tekemisiä. Tutkimattomat ovat jumalan tiet.
Jos raamattua luet, jumalalla on suosikkeja joten ei se mitään tavatonta ole jos joku saa siunauksia kun toisia kohtaa kurjuus.
Jumalan pelko ja toivo saa ihmisen kiittämään jumalaa.
Siksi pilkkaamisen sijaan olisi suotavaa tuoda esiin asiat asiallisella tavalla."Aha. Lähdet siis tälle linjalle. Noh, kuten sanoin, et ole täällä keskustelemassa."
-Linjalle? Minä olin keskustelemassa. nyt lähinnä väittelemässä kanssasi joutavia
"Miksi et vietä joulua."
-eipä ole sinun asiasi.
"Keskustelutyylisi alkaa saada tuttuja piirteitä.""
-tykkäät olettelusta. selvä se
""Täällä saa sinun ja muiden näkemyksiin puuttua rauhassa, pidät siitä eli et."
-näytä minulle missä olen kieltänyt sen
""Lähdet siitä oletuksesta, että voit pilkata uskovia ja heidän uskoaan. Se on Suomen laissa kielletty, toimintaasi voidaan puuttua.""
-Edelleenkin olen kyseenalaistanut ihmisten saamat siunaukset. näytä missä pilkkaan , niin pyydän välittömästi anteeksi jos sen tarpeelliseksi näen.
"Olen vastannut tähän moneen kertaan..."
-hienoa että olet jakanut näkemyksesi. Tiedäthän sen että esim Jehovan todistajilla ei ole sama näkemys?
Siunauksiin olen ottanut kantaa siinämielessä miten uskovaiset siunauksiin uskovat, en miten sinä uskot - mko0
31 kirjoitti:
Sinä olet moneen kertaan tuonut esiin, että on naurettavaa kiittää jumalaa siunauksista ym. Pilkkaat ihmisiä sen sijaan että käyttäisit aikasi hyödyllisesti.
Mene tekemään jotain sellasita josta ihminen voi olla ylpeä, sen sijaan että hän toteuttaa omaa itsekkyyttään. Siis sitä mistä uskovia syytät ja samalla sorrut siihen itse."Sinä olet moneen kertaan tuonut esiin, että on naurettavaa kiittää jumalaa siunauksista ym."
-valhe. en ole sanonut sen olevan naurettavaa. olen sanonut sen olevan ihmeellistä, että toinen saa urheilupeliinsä siunauksen tai rahaan samaan aikaan kun joku muu lapsi esm kuolee nälkään.''
"Pilkkaat ihmisiä sen sijaan että käyttäisit aikasi hyödyllisesti"
En pilkkaa,etkä tiedä yhtään mihin aikaani käytän.oletat taas omiasi.
""Mene tekemään jotain sellasita josta ihminen voi olla ylpeä, sen sijaan että hän toteuttaa omaa itsekkyyttään.""
-päätit komennella minua? et edelleenkään tiedä mitä teen ja miten olen ylpeä.
Koetko kyseenalaistamisen siunauksen kohdalla itsekkyydeksi?
"Siis sitä mistä uskovia syytät ja samalla sorrut siihen itse."
- en syytä. kyseenalaistan siunauksien saamisen esitetyillä tavoilla. - 20
mko0 kirjoitti:
Veljesseuralainen? oletat jälleen omiasi.
siinäpä ovat kommenttini ja edelleen seison kommenttieni takana.
On outoa kuvitella jumalan auttavan (siunauksilla) jossakin urheilupelissä ja samaan aikaan toisaalla joku toinen ei saisi siunaukseksi edes leipää nälkäänsä.
se on mielipiteeni ja kyseenalaistan siunauksen olevan mukana rahanlöytämisissä ja urheilupeleissä jne.,
palstalla on oikeus mielipiteeseen ja se on keskustelua. esitä minulle jokin joka on palstan sääntöjen vastaista niin esitän sen jälkeen sinun kommenttisi jotka ovat mahdollisesti sääntöjen vastaisia.
Kiitin jumalaa siitä kun hukutti maailman.. en pidä sitä oikeana tapana hoitaa ongelmia.
"Loppu onkin sitten pelkkää kiemurtelua.
Kirjoitukesi on pilkkaa, ei keskustelua. Käännytystä, ei keskustelua."
-olen yrittänyt vastata sinun kommentteihin parhaani mukaan.jos en usko siunauksiin ,se tuskin käännyttää ketään ja oman mielipiteen saan edelleenkin tuoda julki.Ellen usko siunauksiin kuten esitin, se ei mielestäni ole pilkkaa.
"Ymmärrän hyvin, että häiriinnyt siitä, että keskinäinen päänaukomisenne on keskeytetty. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta."
- En ole häiriintynyt. ihmettelen tapaasi liittyä keskusteluun mukaan.
kysympä siis: uskotko jonkun urheilijan saavan siunauaksen ja avun pelinsä voittamiseen? minä en.Olen jo vastannut monesti. Joillekin vain on turha vastata, sillä he kysyvät muista syistä kuin etsiäkseen vastauksia.
Lopun edestä kitiset, pilkkaat ja natiset. Ymmärrän hyvin, että häiriinnyt siitä, että keskinäinen päänaukomisenne on keskeytetty. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta. - 37
mko0 kirjoitti:
"Aha. Lähdet siis tälle linjalle. Noh, kuten sanoin, et ole täällä keskustelemassa."
-Linjalle? Minä olin keskustelemassa. nyt lähinnä väittelemässä kanssasi joutavia
"Miksi et vietä joulua."
-eipä ole sinun asiasi.
"Keskustelutyylisi alkaa saada tuttuja piirteitä.""
-tykkäät olettelusta. selvä se
""Täällä saa sinun ja muiden näkemyksiin puuttua rauhassa, pidät siitä eli et."
-näytä minulle missä olen kieltänyt sen
""Lähdet siitä oletuksesta, että voit pilkata uskovia ja heidän uskoaan. Se on Suomen laissa kielletty, toimintaasi voidaan puuttua.""
-Edelleenkin olen kyseenalaistanut ihmisten saamat siunaukset. näytä missä pilkkaan , niin pyydän välittömästi anteeksi jos sen tarpeelliseksi näen.
"Olen vastannut tähän moneen kertaan..."
-hienoa että olet jakanut näkemyksesi. Tiedäthän sen että esim Jehovan todistajilla ei ole sama näkemys?
Siunauksiin olen ottanut kantaa siinämielessä miten uskovaiset siunauksiin uskovat, en miten sinä uskotKuvitelmasi keskustelutaidoistasi eivät ole todellisuudessa läheskään sitä tasoa kuin mitä luulet.
Se mikä on selvästi luettavissa ja nähtävissä, ei ole oletusta.
Sinulle on vastattu, turha toistaa sellaista mitä et viitsi lukea. Kunhan olet julistamassa näkemyksiäsi ja peesaamassa veljesseuralaisia.
"-hienoa että olet jakanut näkemyksesi. Tiedäthän sen että esim Jehovan todistajilla ei ole sama näkemys?"
Olet jakanut oman näkemyksesi jo moneen kertaan.
Olet varmaan tietoinen siitä, että todistajat eivät jaa sinun näkemystäsi asioista.
"Siunauksiin olen ottanut kantaa siinämielessä miten uskovaiset siunauksiin uskovat, en miten sinä uskot "
Olen vastannut tähän monesti, eipähän näytä tulevan sinulta asiallista vastinetta siihen(kään). - 17
mko0 kirjoitti:
"Sinä olet moneen kertaan tuonut esiin, että on naurettavaa kiittää jumalaa siunauksista ym."
-valhe. en ole sanonut sen olevan naurettavaa. olen sanonut sen olevan ihmeellistä, että toinen saa urheilupeliinsä siunauksen tai rahaan samaan aikaan kun joku muu lapsi esm kuolee nälkään.''
"Pilkkaat ihmisiä sen sijaan että käyttäisit aikasi hyödyllisesti"
En pilkkaa,etkä tiedä yhtään mihin aikaani käytän.oletat taas omiasi.
""Mene tekemään jotain sellasita josta ihminen voi olla ylpeä, sen sijaan että hän toteuttaa omaa itsekkyyttään.""
-päätit komennella minua? et edelleenkään tiedä mitä teen ja miten olen ylpeä.
Koetko kyseenalaistamisen siunauksen kohdalla itsekkyydeksi?
"Siis sitä mistä uskovia syytät ja samalla sorrut siihen itse."
- en syytä. kyseenalaistan siunauksien saamisen esitetyillä tavoilla."Hyvä lisäys tiuku... nämä on justiin näitä......
Tämä kommenttisi on pelkkä pelkän tekoa.
Joten olet säälittävä valehtelija, joka ei kykene seisomaan sanojensa takana ja on kiero ja väärä kuin mutkainen korkkiruuvi.
Ymmärrettävästi sinusta ei saa rehellistä sanaa ulos. - 27
17 kirjoitti:
Joten olet säälittävä valehtelija, joka ei kykene seisomaan sanojensa takana ja on kiero ja väärä kuin mutkainen korkkiruuvi.
Ymmärrettävästi sinusta ei saa rehellistä sanaa ulos.Korjaus:
Tämä kommenttisi on pelkkä pilkan tekoa. - Jesus Stalin
ei se oikeen tajuu kirjoitti:
Kiemurtelet ja kaartelet. Lue kommenttini uudelleen ja vastaa jotain järkevää, äläkä omia mölötyksiäsi.
Kaikki jumalan tekoset voidaan aina selittää jollain syyllä, sillä miksi ihmiset jotka eivät usko jumalaan tai jumaliin, eivät tee asioiden korjaamiseksi mitään vaan tyytyvät räpemään omassa pahuudessaan ja välinpitämättömyydessää, sen sijaan ei löydy hyviä syitä. Varsinkaan kun kerran ei ole edes jumalaa mihin vedota.Jumala on ihmisen keksimä pelle
- mko0
27 kirjoitti:
Korjaus:
Tämä kommenttisi on pelkkä pilkan tekoa.kyllä. Pilkkaa se oli. Huumorilla höystettynä. Siinäkö kaikki asiattomuus ,jonka löysit ja tästä syystä herpaannuit?
Etsitäänkö sinun pilkat ketjusta,jos kuvittelet olevasi pulmunen? - mko0
17 kirjoitti:
Ymmärrettävästi sinusta ei saa rehellistä sanaa ulos.näytä missä kohden olen valehtelija.
Syytät ja haukut minua peesaajaksi,kieroksi ym.
Tämä on asiatonta käytöstä.
Käyt henkilöön,etkä ole osallistunut keskusteluun siunauksista ollenkaan.
Minä olen halukas keskustelemaan siunauksista edelleen.
Voitko vastata: oletko sitä mieltä. ,että uskovaisten kertoma saatu siunaus urheilupeleissä ja muissa on aito siunaus,siinä missä toinen kuolee samaan aikaan
nälkään? - 34
mko0 kirjoitti:
kyllä. Pilkkaa se oli. Huumorilla höystettynä. Siinäkö kaikki asiattomuus ,jonka löysit ja tästä syystä herpaannuit?
Etsitäänkö sinun pilkat ketjusta,jos kuvittelet olevasi pulmunen?Etsi ihmeessä.
- 4
Johanneksen poika taas itkemässä palstalla satunnaisnikillä. Olet surkea tapaus.
- 21
Jesus Stalin kirjoitti:
Jumala on ihmisen keksimä pelle
Pönkittääkseen keksimänsä jumalan valtaa ihminen tekee itse, jotta voi sanoa jumalan toimineen. Muuten ei mitään tapahtuisikaan...
- *
Uskovaisille näyttää olevan kovin kipeä aihe tämä pahan ongelma, problem of evil.
Hermostuvat ja vaihtavat puheenaihetta minkä ehtivät.- 25
Keitä mahdat tarkoittaa. Joka tapauksessa on erikoista tulla tänne huutelemaan jumalan tekemättömyyksistä kun ei itse tajua vastuusta hevon peetäkään.
Jumalan tekemiset voidaan aina selittää uskovaisen mielestä riittävästi (lähes aina), ihmisen toimia ei. - *
25 kirjoitti:
Keitä mahdat tarkoittaa. Joka tapauksessa on erikoista tulla tänne huutelemaan jumalan tekemättömyyksistä kun ei itse tajua vastuusta hevon peetäkään.
Jumalan tekemiset voidaan aina selittää uskovaisen mielestä riittävästi (lähes aina), ihmisen toimia ei.Jumalan tekemisiä ei voi selittää, koska Jumala ei ole vielä toistaiseksi tehnyt yhtään mitään. Jos ei lasketa piilossa pysymistä tekemisenä.
Jumala katsoo vierestä kun evoluutio muokkaa luonnon monimuotoisuutta.
Jumala katsoo vierestä kun mannerlaatat liikkuu ja aiheuttaa tsunameja.
Jumala katsoo vierestä kun tornaadot tuhoavat kyliä.
Jumala katsoo vierestä kun meteroiitti tappaa kaikki kissaa suuremmat sukupuuttoon. - 38
* kirjoitti:
Jumalan tekemisiä ei voi selittää, koska Jumala ei ole vielä toistaiseksi tehnyt yhtään mitään. Jos ei lasketa piilossa pysymistä tekemisenä.
Jumala katsoo vierestä kun evoluutio muokkaa luonnon monimuotoisuutta.
Jumala katsoo vierestä kun mannerlaatat liikkuu ja aiheuttaa tsunameja.
Jumala katsoo vierestä kun tornaadot tuhoavat kyliä.
Jumala katsoo vierestä kun meteroiitti tappaa kaikki kissaa suuremmat sukupuuttoon.No mitä sitten huutelet?
Kuten sanoin: IHMISEN mielestä jumalan tekemiset ja tekemättä jättämiset voidaan aina selittää (lähes), tyydyttävällä tavalla, ja tässäkin kyse on näkökulmasta.
- kuskin vika
Miksi vain kolme ajattelutapaa?
Uskotko kolminaisuuteen?
Näet päivittäin piittaamattomia autoilijoita,
jotka eivät kunnioita yhteisiä sääntöjä tai käytöstapoja: he kaahaavat päin punaisia, ohittavat kielletyissä paikoissa, tulevat vasemmalta suoraan eteesi, eivät pysähdy suojatielle astuneen jalankulkijan nähdessään ja kuppaavat tyynen rauhallisesti parkkipaikan nenäsi edestä.
Kun heitä ottaa päähän, torvet soivat, valot vilkkuvat,
keskisormi heiluu ja päätä koputellaan.
Juuri näin he toimivat elämän muillakin näyttämöillä saaden aikaan mielipahaa, törmäyksiä, konflikteja ja tarpeetonta harmia, vaaratilanteitakin.
Kuinka it-se loisit elämästäsi ja arjestasi entistä paremman?
Ajattelemalla toisin......?
Käyttäytymällä varovaisemmin?- *
Annoit monta hyvää esimerrkiä siitä, miten Jumala epäonnistui kun loi ihmisen.
Kiitos niistä. - dokut rules
Rattijuoppo ajaa äidin ja lastenvaunujen päälle.
Molemmat kuolevat, emo ja vauva.
Syytetäänkö tapahtumasta Rattijuoppoa vai jumalia?
Olisiko pitänyt Äidin lukea Horoskooppinsa aamulla tarkemmin?
Ehei, sehän onkin Vt-seuran syytä, vai mitä? - 958
* kirjoitti:
Annoit monta hyvää esimerrkiä siitä, miten Jumala epäonnistui kun loi ihmisen.
Kiitos niistä.Adam oli täydellinen.
Vasta kun hän it-se päätti olla tottelematta Jumalaa
ja valitsi kapinallisuuden,
alkoivat hänen elämässään Hankaluudet...
Ensin häätö Paratiisista....
lopuksi kuolema.
Ja Shaatanako on uskottava?
"Ette te suinkaan kuole"...heh-heh...
Tiedemiehet yrittävät edelleenkin epätoivon vimmalla jatkaa ihmisten elinikää
ja löytää "nuoruusgeeniä",
samalla kun politiikot jakavat rahaa aseisiin joilla tapetaan ihmisiä....
Khyyllä, Evoluutio onkin kehittänyt
Ihmisestä Tooooosi Viisaan "lajin", muahhahhaah! - tod. vika
dokut rules kirjoitti:
Ehei, sehän onkin Vt-seuran syytä, vai mitä?Juurikin näin.
Kaikki on Vt-seuran syytä.
Suomenkin mielenterveyslääkkeitten syönti loppuisi
heti kokonaan kun todistajat kiellettäisiin. - *
958 kirjoitti:
Adam oli täydellinen.
Vasta kun hän it-se päätti olla tottelematta Jumalaa
ja valitsi kapinallisuuden,
alkoivat hänen elämässään Hankaluudet...
Ensin häätö Paratiisista....
lopuksi kuolema.
Ja Shaatanako on uskottava?
"Ette te suinkaan kuole"...heh-heh...
Tiedemiehet yrittävät edelleenkin epätoivon vimmalla jatkaa ihmisten elinikää
ja löytää "nuoruusgeeniä",
samalla kun politiikot jakavat rahaa aseisiin joilla tapetaan ihmisiä....
Khyyllä, Evoluutio onkin kehittänyt
Ihmisestä Tooooosi Viisaan "lajin", muahhahhaah!"Adam oli täydellinen.
Vasta kun hän it-se päätti olla tottelematta Jumalaa"
Näinhän sun satukirja kertoo, mutta luulin että me keskusteltiin nyt oikeasta elämästä eikä saduista. - *
dokut rules kirjoitti:
Ehei, sehän onkin Vt-seuran syytä, vai mitä?Niin kaukan kun pidetään Jumalaa kaikkivoipana, voimme syyttää Jumalaa.
Jos Jumala voisi estää lapsen kuoleman, mikä syy hänellä voisi olla estämättä sitä? - verivelka
* kirjoitti:
Niin kaukan kun pidetään Jumalaa kaikkivoipana, voimme syyttää Jumalaa.
Jos Jumala voisi estää lapsen kuoleman, mikä syy hänellä voisi olla estämättä sitä?Raamatusta löydät selityksen siihen.
Ja sen tosiasian että moni lapsi saa ylösnousemuksenkin....
murhaajat ei. - *
verivelka kirjoitti:
Raamatusta löydät selityksen siihen.
Ja sen tosiasian että moni lapsi saa ylösnousemuksenkin....
murhaajat ei.Raamattu on satukirja.
- tyhmät ihmiset rules
Valtioiden sodat ovat yksi huomattava tekijä nälkäongelmissa.
Nälkäisten ja kuihtuneiden lasten näyttäminen saa ihmiset enemmän tai vähemmän liikkeelle, se mihin lahjoitukset sitten menevät on toinen asia.- *
Ja kaikkivoipa jumalaa katsoo vierestä, eikä puutu asiaan millään tavalla.
Onpa rakastava olio. - 25
* kirjoitti:
Ja kaikkivoipa jumalaa katsoo vierestä, eikä puutu asiaan millään tavalla.
Onpa rakastava olio.Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään,
sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan.
Mikset tee asialle jotain?
-oletko rakastava olio? - wrbbw
25 kirjoitti:
Kukaan jumala ei ole hukuttanut ketään mihinkään,
sen sijaan ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan.
-oletko rakastava olio?Raamatun mukaan hukutti.
- 25
wrbbw kirjoitti:
Raamatun mukaan hukutti.
Luulin, että tässä puhutaan oikeasta elämästä eikä mistään saduista.
- Mikset tee ?
Median mukaan ja tieteellisten todisteiden mukaan:
ihmiset tappavat ja rääkkäävät toisiaan.
-oletko rakastava olio?- *
Mistä tiedät että en tee asiale mitään?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144