Työttömyys väheni Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan lokakuussa.
Työttömyysaste laski lokakuussa tasan 7 prosenttiin, kun se vuotta aiemmin oli 7,4 prosenttia. Työttömiä oli Tilastokeskuksen mukaan lokakuussa 186 000 eli 9 000 vähemmän kuin vuosi sitten.
Työllisten määrä kasvoi lokakuussa 8 000 hengellä viime vuoden lokakuusta. Työllisyysaste nousi 68,3 prosenttiin. Työllisiä oli 2 458 000.
Miesten työttömyysaste oli lokakuussa 7,8 prosenttia ja naisten 6,2 prosenttia. Nuorten eli 15-24 -vuotiaiden työttömyysaste laski tilaston mukaan 1,5 prosenttiyksikköä 17,1 prosenttiin.
Työvoimapoliittisin toimenpitein työllistettyjä oli työ- ja elinkeinoministeriön työnvälitystilaston mukaan lokakuussa yhteensä 117 000. Määrä oli 3 000 suurempi kuin vuosi sitten. Työllisyystoimenpiteiden piirissä oli 4,4 prosenttia työvoimasta.
Tästä voimme kiittää hyvää hallitusta. KEPUloinnin loppuminen vähentää myös työttömyyttä.
Työttömyys väheni lokakuussa - kiitos hallitus
1
<50
Vastaukset
- Kreikan tie ?
Sosialistit panee maan kuralle
Espanja ajoi sosialistit pois hallituksesta.
Jäi 29%
Suomessa vasemmistolla 27 % silti hallituksessa ?
Nokia leikkaa -
29. syyskuu 2011 – Nokia jatkaa henkilöstövähennyksiä entisten jatkoksi. Yhtiö ilmoittaa vähentävänsä 3500 työpaikkaa
-Outokumpu vähentää – 350 työpaikkaa
-Posti vähentää
-Paperitehtaita lopettaa tuotantantonsa tuhansia työpaikkoja pois
-tehtaat pakkolomauttaa 3 kuukaudeksi
-Ohjelmistoyhtiö Digia vähentää...
--jne....lukematon määrä.
-Teleoperaattori Telia Sonera vähentää Suomessa 170 työpaikkaa
jne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157