Käväisin läheisessä Pismassa ostoksilla ja maksoin parinkympin ostokseni satasen setelillä.
Kassaneiti antoi takaisin viidestäkympistä.
Kun pidin kättäni odottavasti auki, niin hän sanoi. "Ai niin, sehän oli satanen."
Johon minä. Olipa törkeä virhe.
"Anteeksi, sanoi tyttö. En minä sitä tahallani tehnyt."
Kotona kuitenkin huomasin, että kassakuitista oli repäisty alaosa pois, eli se, josta näkyy mm. mikä kassa oli kyseessä.
No, joka tapauksessa, päätin olla vastakin terävänä maksessani ja lasken rahat, mitä saan takaisin.
Törkeä virhe, vai oliko?
7
69
Vastaukset
- loppu hyvin ?
Siitä kannattaa ilmoittaa sen marketin päällikölle, on tapahtunut minullekin ja takana ollut mies pyysi odottamaan kun hän tulee kassan ohi.
Kertoi että se on selvää epärehellisyyttä
Kassakuitissa on aina millaisella rahalla maksat ja se mitä tulee takaisin, ja jää sinne tilitys rullalle kopio, jonka voi tarkistaa kun klo aika on muistissa. - Makriina ek
Tarkistan aina kuitin. Isäntäkin on vihdoin oppinut, kun on pannut merkille, kuinka usein joutuu kysymään tarkennuksia kassalta. Varsinkin erikoisihmealennukset ovat usein vain hyllyn reunaan merkitty. Kassassa on vakihinnat. Jollei katso kuittia, jää usein alennukset saamatta.
Kauppaan ei mielestäni kannata edes viedä satasen seteliä. Kukapa sellaisen edes tunnistaisi, kun ottomatista tipahtaa aina kakskymppisiä. Isompia rahoja ei moni edes näe ikinä.
Niin ehkä kävi tämänkin kassaneidin kanssa. :) - äösfdljm
Tässä laitan rahan kiertämään !
http://www.ecb.europa.eu/euro/banknotes/html/index.fi.html - Jopelunohtikirjata
Tallinnassa on kuulemma tapahtunut, että lihakaupassa on tarjous "saat samaan hintaan lenkin tätä makkaraa." Kun asiakas hyväksyy tarjouksen, heittää kauppias, kuin huomaamattaan, sen lenkin samaan vaakaan sen muun ostoksen kanssa ja niinpä lenkille saattaa tulla jopa kaksinkertainen hinta normaaliin verrattuna.
Meillä en ole tuota kikkaa vielä huomannut. - havumetsien mies
Vain kirpputoreilla maksan ostoksia käteisrahalla. Muuten käytän pankkikorttia.
En ole vuosiin edes käsitellyt sadan euron seteliä ja tänä vuonna ehkä kerran viisikymppistä.
Jos rahat säilyttää pankissa eikä tyynyn alla, niin miksi ei sitten hanki pankkikorttia ja käytä maksaessaan sitä?
Ikäihmisen helpoin maksuväline on pankkikortti.Kyllä minäkin tykkään mielummin vingutta muovia, kuin kahisuttaa seteliä.
Käteistä rahaa liikkuu kuitenkin jonkin verran markkinoilla.
Meillekin tuo satanen tuli, kun myytiin tarpeettomia tavaroita ja ostaja maksoi käteisellä.
Minun mielestäni kauppojen kassoilla näkyy aika usein käteisellä maksajia.
Tuleekohan nekin rahat näppeihin samalla tavalla, kuin minulle, vai olisiko kyse pimeästi hankitusta tulosta?- valon-lapsi
Jopel kirjoitti:
Kyllä minäkin tykkään mielummin vingutta muovia, kuin kahisuttaa seteliä.
Käteistä rahaa liikkuu kuitenkin jonkin verran markkinoilla.
Meillekin tuo satanen tuli, kun myytiin tarpeettomia tavaroita ja ostaja maksoi käteisellä.
Minun mielestäni kauppojen kassoilla näkyy aika usein käteisellä maksajia.
Tuleekohan nekin rahat näppeihin samalla tavalla, kuin minulle, vai olisiko kyse pimeästi hankitusta tulosta?Ihmeellistä, kuvitella käteisen pimeäksi?
Minulla on aina tapana maksaa käteisellä. Silloin tiedostan, kuinka paljon paljosta on vielä jäljellä, ja nautin.
Kivaa olla käteisen omistaja, tuohta takataskussa, tarpeeks, ettei ********* taivu.
*itse tähditetty*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164