istuttelin viinikärhön isoon ruukkuun terassille. Kärhön kiinnittelin kaariporttiin. Mitä teen, kun talvi tulee? Kestääkö viinikärhö ruukussa talven yli? Harsoa ympärille? -riittääkö, ettei vain paleltuisi? kellariinko koko viritys raahattava?
kärhön talvisuojaus
4
4219
Vastaukset
- soilike
Olen miettinyt, että auttaisiko, jos laittaisi ruukun isoon saaviin, kokonaan turpeen ympäröimänä. Onko joku kokeillut?
- sara
se oli hyvältä kuulostava idea!aion kokeilla!
- Anneli
Viinikärhön talvenkestävyydestä en valitettavasti osaa sanoa, mutta itselläni on ollut muutaman vuoden alppikärhö parvekkeella. Vaikuttaa hyvin sitkeähenkiseltä, kun juuristo säilyi muutossakin, vaikka maanpäälliset osat piti katkoa pois. (Muutto marraskuun -02 lopussa...)
Olen laittanut ruukun ympärille styroksin paloja ja kietonut maton koko paketin ympärille. Ruukun pintaan laitan usein jäkälää ja havuja ihan vain koristeeksi. Parvekkeemme on lasittamaton, niin että kärhö saa luntakin niskaansa. - monikärhö
aion säilöä kärhöt parvekkeelta (alppi-, viini- yms. useita lajeja) puutarhan nurkkaan, jossa lämmintä, ilman peittoja. ne saavat lunta runsaasti, jos sitä tulee. keväällä tulos paljastuu. raportoin sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903255
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 301757
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341369- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319