Työtilana entinen lämmityskeskus

oulun-erkki

Mitenhän laki tähän sanoo. Ei ilmanvaihtoa, katossa ja seinissä risteilevät lämmitysputket. Ihanaa 60-lukulaista asbestieristeistä putkea. Seinissä kosteuden jättämiä jälkiä. Siis työtilana vanha pannuhuone.

Työskentelen moisessa tilassa talvisin. Aikaisemmin siellä vietti aikaansa useampia, nykyisin vain minä. En ole siellä kokoaikaisesti, mutta useita kokonaisia työviikkoja talvisin.

Ei muuten mitään, paitsi pikkasen pelottaa toi asbesti. Osittain asbestit poistettu, mutta seinissä ja katossa lasivillaa äänen- ja meluneristeenä ja epäilen että niitä ei asbestipurun jälkeen ole putsattu. Miten olisi voitukaan. Kenties niissä vielä jäämiä?

Näytteitä voi ottaa, mutta pitää itse ne maksaa.

Voin kylläkin kieltäytyä työstä tässä tilassa, mutta sitten pitää hakea toinen työpaikka... Korvaavaa tilaa ei ole...

1

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34

Työturvallisuuslain (738/2002) 10 § Työn vaarojen selvittäminen ja arviointi mukaan kaikilla työnantajilla on velvollisuus selvittää, tunnistaa ja arvioida työntekijöiden turvallisuudelle ja terveydelle aiheutuvat haitat ja vaarat. Työnantajan on siis järjestettävä näytteiden otto ja maksettava sen kulut osana lakisääteistä riskien arviointia. Tässä on selvästi tarvetta vähintään asbestikartoitukselle. http://www.tyosuojelu.fi/fi/riskienarviointi

Jos työsi on tarpeellista, niin pelkäät turhaan työpaikan menetystä. Jonkunhan se työ on tehtävä.

Jos työpaikkallasi on vähintään 10 henkä, niin siellä täytyy olla myös työntekijöiden valitsema työsuojeluvaltuutettu. Voit "juonia" hänen kanssaa miten asiassa voisi edetä ja ottaako hän koko asian hoitaakseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe