Eräs cockerin omistaja selitti koiransa aggressiivisuutta koiran värillä. Kulkeeko musta väri ja aggressiivisuus geeneissä "käsi kädessä"? Luin että punainen väri kantaa aggressiivisuutta muttei lukenut mustasta mitään..
Musta väri=aggressiivinen?
7
346
Vastaukset
- totta molemmista
molemmat värit on agressiivisia, jos vanhemmilla teetetään pentuja luonteesta välittämättä, vain sen vuoksi, että koira on hieno.................
Kannattaa takertua siis vanhempien ja esivanhempien luonteeseen ja silleen valita hyväluonteinen pentu.
70 luvulla toi oli julkinen yleinen salaisuus.
Punaiset oli pahempia. Mustissa löytyi mielipuolia myöskin...........taas kun seurasi sukulinjaa.
Kannattaa olla tarkkana. - mietin..
eikö monivärisillä voi olla tuota syndroomaa?
- Cockerinomistaja
Itse asiassa koko cockerin aggressiosyndrooma on vanhempi, yksivärinen sukulinja, jota on 1900-luvulla käytetty paljon, ja löytyy siis useista suvuista. Jostain syystä se ei periydy kirjaville koirille.
tietenkin on myös muista syistä johtuvaa aggressiota. - ???
eli siis yksivärisillä on agressiivisuutta todettu enemmän? Entäs sitten blueroan, onko niillä agressiivisuutta mitenkä?
- en ole kuullut
Itse en ole kuullut. Kuuluu myös ns.kirjaviin......
- omakohtainen kokemus
meidän blue roan ei ainakaan ole tippaakaan agressiivinen. uroksena se vain on toisinaan hiukan itsepäinen mutta eipä ole ongelmaa kun ei anna pomotella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076