Noin 11 kuukautta sitten aloin laihtua täysin tahattomasti sekä samaan aikaan alkoivat järjettömät närästykset esim. suklaan, hunajan, muun liian makean, liian mausteisen ruuan tai valkosipulin syömisen yhteydessä. Painoa on pudonnu noin 15 kiloa ja närästys tulee koko ajan herkemmin ja voimakkaammin.
Pari päivää sitten nousi yhtäkkiä hieman lämpöä ilman minkäänlaista flunssaa. Yritin väkisin syödä jukurttia, joka tuli alakautta saman tien ulos pelkkänä mustana nesteenä. Samanlaista on ollut nyt pari päivää eikä minkäänlaista helpostu ole välillä ollut. Kuukausi sitten minulla oli lievä keuhkokuume ja vasen kylki oli samalla tavalla laajemmalta alueelta kipeänä kuin silloin keuhkokuumeessa.
Myös närästys on sisustaa polttavaa tuskaa ja suuhun nousee polttavaa nestettä.
Olen aina ollut kova stressaamaan ja viimeisen parin vuoden aikana olen stressannut itselleni liki sydänkohtauksen. Saman ajan myös närästäminen on yltynyt.
Olen siis perusterve 18-vuotias nainen. Voisiko tämä olla todella vatsahaava tai ?vatsakatarria?
Vatsahaava nuorella?
2
2301
Vastaukset
- samanlaista minulla
Ei ollenkaan mahdotonta ! Ja jos kerran se jogurttikin tuli niin vaihdilla ja vielä MUSTANA nesteenä ulos niin kannattaa mennä saman tien lääkäriin..
Itselläni on ahdistuneisuushäiriö ja olen kanssa kova stressaamaan... Hieman samanlaisia oireita ollu itsellä, pahaa oloa ylävatsalla, röyhtäyttää, välillä nousee hapan maku suuhun, palan tunne kurkussa, polttelua rintalastan takana ja tuntuu kuin ruoka jäisi rintalastan taakse "jumiin". Tämä kaikki alkoi puoli vuotta sitten kun yksi perheenjäsenistämme kuoli ja pian sen jälkeen tulin pahaan "vatsatautiin" tai niin kaikki ainakin luulivat. Silloin röyhtäily oli jatkuvaa, vatsassa kiersi, kaikka ruoka teki pahaa ja yhtenä iltana kuume nousi 39 ilman mitään flunssan oireita (en kuitenkaan oksentanut kertaakaan ja ripuloin vain kerran viikon aikana)... Olin tästä sillon lääkärissä ja sain kuurin somac-lääkettä ja sen jälkeen olen käynyt psykologilla ahdistuneisuushäirön ja fobioideni takia.. Oireita minulla on siis jatkuvasti mutta välillä on parempia päiviä välissä.. Tuota somacia olen syönyt kolme kuuria ja se tuntuu aina välillä auttavan. Psykologinikin sanoi että olisi hyvä syödä jotakin mahansuoja-ainetta jotta jatkuva stressi ei johtaisi mihinkään mahatulehdukseen..
P.S olen myös 18 v :) - Anonyymi
Entäs nykyään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707