että kukka on kukka, äiti on äiti, kenguru on a a aa, leopardi on a a aa, leego on a a aa ja jne........Pojantytär 1 v. :-)))))
Tänään olen oppinut,
26
87
Vastaukset
- ihanaviestisinulla
Olet onnekas, onnittelen.
Minulle ei ole moista hyvää suotu.
En silti ole kade, niin lienee, että pahuuksien ja hyvyyksien summa on vakio?
Jännä on joulukin lapsenlapsellesi, uusi kokemus.
Muistan kerran, kauan sitten, kun serkkuni heräteltiin päiväuniltaan pukin käyntiä varten.
Poika katseli hetken kummissaan, mikä ihmeen ukko on tullut tupaan. Pian kajahti ilmoille niin karmea parkaisu, että vieläkin sen kuulen korvissani.Jep olen hoitamassa näitä ipanoita, joita on kaksi. Poika 4 v. ja tyttö 1 v. Poika on jo nukkumassa, mutta tyttö sinnittelee hereillä. Saa nähdä sammuuko ennen yhtätoista.:-))
- ihanaviestisinulla
Teotwawki kirjoitti:
Jep olen hoitamassa näitä ipanoita, joita on kaksi. Poika 4 v. ja tyttö 1 v. Poika on jo nukkumassa, mutta tyttö sinnittelee hereillä. Saa nähdä sammuuko ennen yhtätoista.:-))
Olet oikea onnenpekka, että sinulla on moisia lapsosia.
Itselläni on kyllä kokemuksia kummitytön lasten kaitsinnasta. Pakkaavat riehaantumaan, kun vanhemmat ovat poissa, ja on varavanhempi paikalla.
Vakavasti puhuen. Sukulaisperheessä, muinoin, oli paha olo, kun lapsi laitettiin kellon mukaan nukkumaan. Käytössä oli jopa voimakeinot, joilla lapsi lannistettiin.
Sitä oli vaikea seurata. Mieleen tuli, miten pahoin asiat olivat, kun ei ollut vieraita.
Onneksi nyt ymmärretään, että lapsikin on ihminen, ja että jokainen lapsi on oma yksilönsä.
Iloa iltaasi! :)) ihanaviestisinulla kirjoitti:
Olet oikea onnenpekka, että sinulla on moisia lapsosia.
Itselläni on kyllä kokemuksia kummitytön lasten kaitsinnasta. Pakkaavat riehaantumaan, kun vanhemmat ovat poissa, ja on varavanhempi paikalla.
Vakavasti puhuen. Sukulaisperheessä, muinoin, oli paha olo, kun lapsi laitettiin kellon mukaan nukkumaan. Käytössä oli jopa voimakeinot, joilla lapsi lannistettiin.
Sitä oli vaikea seurata. Mieleen tuli, miten pahoin asiat olivat, kun ei ollut vieraita.
Onneksi nyt ymmärretään, että lapsikin on ihminen, ja että jokainen lapsi on oma yksilönsä.
Iloa iltaasi! :))Tänks, nyt laitoin tytönkin sänkyyn ja olihan siellä aavistukseni mukaan tavaraa vaippa täysi. Nyt on talossa hiljaisuus ja vanhemmat saavat viettää iloista iltaa, jonka ovat taatusti ansainneet.
Teotwawki kirjoitti:
Jep olen hoitamassa näitä ipanoita, joita on kaksi. Poika 4 v. ja tyttö 1 v. Poika on jo nukkumassa, mutta tyttö sinnittelee hereillä. Saa nähdä sammuuko ennen yhtätoista.:-))
Eipä tarvi sun sit lainata itselles mäenlasku kaveria kyliltä:))) Mun pulkkamäki kaveri aloitti syksyllä koulun. Pari viikkoa sit kävin tiedustelee vieläkö mulla on kaveri pulkkamäkeen talvella. Lupautui tulla kunhan saamme lunta. Sitä tässä nyt sit odottelen:)))
Irkka kirjoitti:
Eipä tarvi sun sit lainata itselles mäenlasku kaveria kyliltä:))) Mun pulkkamäki kaveri aloitti syksyllä koulun. Pari viikkoa sit kävin tiedustelee vieläkö mulla on kaveri pulkkamäkeen talvella. Lupautui tulla kunhan saamme lunta. Sitä tässä nyt sit odottelen:)))
Näitä kalakavereita ja pulkkamäkikavereita on tulossa lisää. Toisessakin perheessä odotellaan jo perheenlisäystä ja siellä saattaakin olla sitten kaksoset.:-))
Teotwawki kirjoitti:
Näitä kalakavereita ja pulkkamäkikavereita on tulossa lisää. Toisessakin perheessä odotellaan jo perheenlisäystä ja siellä saattaakin olla sitten kaksoset.:-))
Wau ! Arvaa oonko vähän kade? Lapset on niin aitoja itseään et kenenkään kans ei oo niin hyvä olla kun niiden. Kun omat muksut oli pieniä taloyhtiön lasten kans tehtiin retkiä linnanmäelle. Nuoriso haki pihalentikseen ja pesäpalloilee.
Irkka kirjoitti:
Wau ! Arvaa oonko vähän kade? Lapset on niin aitoja itseään et kenenkään kans ei oo niin hyvä olla kun niiden. Kun omat muksut oli pieniä taloyhtiön lasten kans tehtiin retkiä linnanmäelle. Nuoriso haki pihalentikseen ja pesäpalloilee.
Savotta jatkuu, mutta ilalla pääsen vastuusta.:-))
Olen tänään oppinut myös, että kakka on K A K K A!!!!!!! :-)))
- Tsau.
;))) vaari myös muistaa mennä nukkuu..
Tsau:Friidu Tsau. kirjoitti:
;))) vaari myös muistaa mennä nukkuu..
Tsau:FriiduMä sain mennä nukkumaan ihan ajoissa, mutta jouduin heräämään 06:00.:-))
- Tsau..
Teotwawki kirjoitti:
Mä sain mennä nukkumaan ihan ajoissa, mutta jouduin heräämään 06:00.:-))
;)))ihanaa..älä välitä joskus, tuntuu että, pitäisi olla monistukone joka tuplaisi toisen minän. Ystävä odottaa sairaalassa tänään lupasin mennä käymään eilen kun sovittiin niin....no. samaan aikaan aamulla soi puhelin. Kundi tullut yllättäen kipeeksi. Oksentanut viime yönä jotain mahatautia ilmeisesti liikkeellä? ja kuumeessa.. Mies lähti hakemaan nyt häntä kotiin ja tavaroitaan..tarkoitus oli että, hän olisi tullut huomenna himaan alunperin..Tässä nyt miettii marssijärjestystä..ja vielä kauppaankin pitäisi jossain vaiheessa ehtiä.. Eilen tultiin itse himaan vasta puolelta yöin Lahdesta. Oli ihan kiva näytelmä.
Tsau:Friidu joka ei itse koskaan sählään vaan elämä...ehtii juoda vielä kupillisin kahvia ja sit täytyy mennä jälleen.. - ???
Tsau.. kirjoitti:
;)))ihanaa..älä välitä joskus, tuntuu että, pitäisi olla monistukone joka tuplaisi toisen minän. Ystävä odottaa sairaalassa tänään lupasin mennä käymään eilen kun sovittiin niin....no. samaan aikaan aamulla soi puhelin. Kundi tullut yllättäen kipeeksi. Oksentanut viime yönä jotain mahatautia ilmeisesti liikkeellä? ja kuumeessa.. Mies lähti hakemaan nyt häntä kotiin ja tavaroitaan..tarkoitus oli että, hän olisi tullut huomenna himaan alunperin..Tässä nyt miettii marssijärjestystä..ja vielä kauppaankin pitäisi jossain vaiheessa ehtiä.. Eilen tultiin itse himaan vasta puolelta yöin Lahdesta. Oli ihan kiva näytelmä.
Tsau:Friidu joka ei itse koskaan sählään vaan elämä...ehtii juoda vielä kupillisin kahvia ja sit täytyy mennä jälleen..Miten te kaksi olette aina yhtä aikaa koneella?????
- Tsau.
??? kirjoitti:
Miten te kaksi olette aina yhtä aikaa koneella?????
;))) ei kait me ihan aina?...aika paljon kuitenkin..samoihin aikoihin..(ei mitenkään sovittu) etukäteen kaikki sattumaa;))). Sitä kun kirjoitellaan ahkerasti muuallakin..itsestä vaan tiedän. Ei täällä koneella muut istu kun minä...
Tsau:Friidu ??? kirjoitti:
Miten te kaksi olette aina yhtä aikaa koneella?????
Mä satuin olemaan päivällä n. 15 minuuttia koneella ja nyt avasin, kun tulin kotiin. Tietääks kaikki nyt, että mä oon täällä!
- Tsau.
Teotwawki kirjoitti:
Mä satuin olemaan päivällä n. 15 minuuttia koneella ja nyt avasin, kun tulin kotiin. Tietääks kaikki nyt, että mä oon täällä!
vitsi;)))) mistä mä arvasin??. Mä olin välillä veks kävin kaupassa ja sairaalassa katsomassa ystää sekä leivoin joulutortut tossa yks snadi hetki vaa.....ja nyt MÄ taas oon täällä. Mistä arvasit?
Tsau:Friidu se yks dorka;)))) Tsau. kirjoitti:
vitsi;)))) mistä mä arvasin??. Mä olin välillä veks kävin kaupassa ja sairaalassa katsomassa ystää sekä leivoin joulutortut tossa yks snadi hetki vaa.....ja nyt MÄ taas oon täällä. Mistä arvasit?
Tsau:Friidu se yks dorka;))))Vaisto, kato vaisto sen tekee.:-)
- Tsau.
Teotwawki kirjoitti:
Vaisto, kato vaisto sen tekee.:-)
ääh...se on se hurmaava partaveden tuoksusi...nuuuh...kulkee perässä ihan lääpällään nuuhkien..aah..ah..mikä lumova tuoksu..;)))
Hyvää lämmintä Joulun aikaa myös sinulle ystävä hyvä. Kävin fb-kissa laittamassa jo terveydyksen kaikille rakkaille ystävilleni ja tovereille;))) Nähdään...
Samaa toivon tänne palstalaisille tasapuolisesti... Oikein Hyvää Joulun odusta ja Lämmintä Joulun aikaa..
Nähdään sitten ensivuoden puolella ehkä.. Nyt tämänkin naisen keskityttävä joulun puuhiin. Tai se joulu ei tänne tule;))) laittamatta...
Tsau: Friidu... Tsau. kirjoitti:
ääh...se on se hurmaava partaveden tuoksusi...nuuuh...kulkee perässä ihan lääpällään nuuhkien..aah..ah..mikä lumova tuoksu..;)))
Hyvää lämmintä Joulun aikaa myös sinulle ystävä hyvä. Kävin fb-kissa laittamassa jo terveydyksen kaikille rakkaille ystävilleni ja tovereille;))) Nähdään...
Samaa toivon tänne palstalaisille tasapuolisesti... Oikein Hyvää Joulun odusta ja Lämmintä Joulun aikaa..
Nähdään sitten ensivuoden puolella ehkä.. Nyt tämänkin naisen keskityttävä joulun puuhiin. Tai se joulu ei tänne tule;))) laittamatta...
Tsau: Friidu...Ai, sä rupeet nyt valmistautumaan jouluun jo? Ok, no hyvää joulun odotusta sulle sitten vaan.:-)
- ;))
Teotwawki, kymmenen pointsia, ja papukaijan merkki.
Kiva olet. - Putkivalo
Nonii! Me tulevat mummot ja papat voidaan aina sitten kysyä sulta täällä että mistä niiden patterit vaihdetaan :))
Mä oon lupautunut viikonloppuhuoltajaksi ensi vuoden puolella, kun siskontytär on pieniin päin, ja iskästä ei taida olla apua. Välillä tää lupaus hermostuttaa, mutta yleensä tuntuu että odottavan aika on pitkä :)) Piti jo käydä vauvanvaatteita ostamassa. Syöttötuoli oottaa autotallissa, eihän ole yhtään liian aikaisin, eihän.
Tiedänpä ainakin mitä teen ensi kesänä.No, olen pitänyt sellaisen linjan, että jokainen kasvattaa lapsensa itse. Näin on täälläkin, mutta sitten kun olen vastuussa, niin minä päätän mitä tehdään.
- 1v
Oletko oppinut kävelemään?
Kyllä minunkin on nyt kertakaikkiaan vastattava viestiisi että se on sitä ,
niin hyvää, ettei sanotuksi saa, ei tarviikkaa.Jepulis, kotiuduin myöhään ja aamulla olisi aikainen herätys töihin. Tänä viikonloppuna ei levosta ole ollut tietoakaan.:-))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171