DIGOXIN

80 v. vaari

Noin 20 vuotta sitten minulle määrättiin Helsingissä satunnaisen flimmerin vuoksi digoxin lääkitys ilman sen kummempia tutkimuksia.
Olen ottanut sitä hyvässä uskossa, kunnes havaitsin, että sydän meinasi joskus aivan kuin pysähtyä, pulssi oli harva eikä pumppu ottanut kierroksia rasituksen yhteydessä ja rytmihäiriöt sen kun pahenivat.
Tutkin sitten itsekseni netistä asioita ja sain tietää, että digoxin aiheuttaa myös rytmihäiriöitä ja että sen pääasiallinen käyttötarkoitus on sydämen vajaatoiminnassa.
Tein itse ratkaisun ja lopetin digoxinin käytön ja kuinka ollakaan vointini alkoi pikkuhiljaa kohentua, pulssi nopeutui ja sydän reakoi rasitukseen herkemmin.
Nyttemmin kävin oikein kardiologin vastaanotolla, jolloin hän totesi, että digoxinin käyttö olisi lopetettu nyt, ellette olisi sitä itse jo aikaisemmin lopettanut.
Tässä vain tulee miettineeksi sitä, että miten voidaan ilman tutkimuksia mututuntumalla määrätä tuollainen hengenvaarallinen lääke, joka aiheettomasti pitkään käytettynä voi aiheuttaa pahimmillaan kuoleman.
Onko niin, että vieraslääkäri voi olla vaarallisempi, kuin valelääkäri, joka kuitenkin ainakin varoo määräämästä vääriä lääkkeitä.

8

6233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Lääkärin, joka on määrännyt digoxinin olisi pitänyt ottaa siitä vastuu ja järjestää seuranta pitoisuudesta ja siitä, miten se henkilölle sopii. Varsinkin silloin, jos lääke on määrätty vain arvauksen perusteella ilman perusteellista tutkimusta.
      Sydämen vajaatoiminta pitää tutkia, ennen kuin digoxiniakaan määrätään.

• Anonyymi

Olen syönyt Digoxinia kymmenvuotta.nyt lääkäri kielsi digoxinin ja muut verenpainetabletit pois.pulssi iskee nyt 40-50 hieman alakantaanå

• Anonyymi

Dioxin ei ole myynnissä enään

• Anonyymi

On myynnissä kävin tänään ostamassa.

• Anonyymi

Kyllä dixoksiinia edelleen määrätä juuri eteisvärinään. Miksi myrkkyä ei kielletä?

• Anonyymi

Hyvä ja toimiva lääke sydämen vajaatoimintaan ja tiettyihin rytmihäiriöihin. Vanhassa vara parempi.

• Anonyymi

Ei mulle ainakaan auta.sykkeet heittelee miten sattuu

• Anonyymi

Samoin, syke korkea vaikka digitaalista käyttänyt jo 10 vuotta. Pitäisi päästä julkisen puolen kardiologille arviointiin ja lääkkeiden päivitykseen mutta vanhoja ei päästetä. TK lääkärille pääsi lääkearviointiin ja lisäsi vain kolesterolilääkkeet vaikka arvot hiukan yli eli vanhalle naiselle sopivat. Perussairaus eteisvärinä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1881
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1639
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1567
    6. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      56
      1558
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1327
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1101
    Aihe