Miten vietätte huomisen itsenäisyyspäivän? Minä teen joulusiivouksen ja katson Täällä pohjantähden alla ykkösen ja kakkosen Timo Koivusalon versiot.
Ja sitten vielä askartelusuunnitelmia. Velipoika lupasi lähettää karhun karvaa minulle, ja siitä suunnittelen talismaanin itselle. Täytyisi löytää sopiva kultainen riipus, ja siihen kiinnitän karhunkarvaa. Ja jos siinä helassa olisi tähti valmiina, niin olisi kiva, muuten joudun sen kaiverruttamaan kultasepällä. Ja kaiverrutan myös tekstin VOIMA. Huomenna olisi aika sitä piirtää ja suunnitella tarkemmin.
itsenäisyyspäivää
41
90
Vastaukset
Niin se musiikki unohtui
http://www.youtube.com/watch?v=Mw054grPg9sSaa nyt nähdä. Viime vuonna kilisteltiin kuohuviiniä yhdessä 3 venäläisen naisen kanssa. Sitten vietiin porukalla kynttilä mun sotaveteraani-isän haudalle. Mulla oli vaan ihan tavallinen hautakynttilä varattuna isän haudalle, mutta venäläinen nainen laittoi isäni hautakiven päälle roihuavan ulkotulen. Varmaan mies pyörähti haudassaan. Luntakin oli paljon. Nyt ei ole kuohuviiniä hankittuna, eikä taida tulla vieraitakaan.
miljoona kirjoitti:
Hui kauhistus, minultakin nousi tukka pystyy, ihan varmasti mies kääntyi haudassaan...
Mitäs kauheeta siinä nyt on, jos nykypäivän venäläinen on kohtelias ja kunnioittaa Suomen itsenäisyyttä. Eiks se ole hyvä vaan?
sedna2003 kirjoitti:
Mitäs kauheeta siinä nyt on, jos nykypäivän venäläinen on kohtelias ja kunnioittaa Suomen itsenäisyyttä. Eiks se ole hyvä vaan?
Aivan, maammelaulua on laulettu virolaisetenkin kans...he omalla kielellään ja me omallamme.
Sodat oli sotia, ne on menneet, ihmisten pitäs pystyä elämään nykyisyydessä.
Puhutaanhan me toisenkin vihollisen kieltä tässä maassa, toisena kotimaisena?anjaniina_ kirjoitti:
Aivan, maammelaulua on laulettu virolaisetenkin kans...he omalla kielellään ja me omallamme.
Sodat oli sotia, ne on menneet, ihmisten pitäs pystyä elämään nykyisyydessä.
Puhutaanhan me toisenkin vihollisen kieltä tässä maassa, toisena kotimaisena?Jep. Kova on häpeä tänä itsenäisyyspäivänä, nykysuomalaisten puolesta.
miljoona kirjoitti:
Jep. Kova on häpeä tänä itsenäisyyspäivänä, nykysuomalaisten puolesta.
Meinaatko oikeesti, että pitäs hävetä sitä mitä ollaan?
Mä katselin aikoinaan oman äitini ryssävihaa ja olin jo silloin sitä mieltä et maailma menee menojaan ja ne jotka jää menneeseen kiinni, kantaa katkeruutensa hautaan asti.
Sinusta miedän siis pitäs yhä vihata venäläisii (miten uus sukupolvi on syyllinen menneisiisn sotiin?) ruotsalaisii jotka meitä alisti ja vihata jopa saksalaisia, tanskalaisia jne...niitä maita joissa hakkapeliitat taisteli?
Historia on historiaa, eikä ole mitään vikaa siinä, et kunnioitetaan ihmisiä, mut jos kaikkia pitää vihata, niinmille muulle jää elämässä tilaa?anjaniina_ kirjoitti:
Meinaatko oikeesti, että pitäs hävetä sitä mitä ollaan?
Mä katselin aikoinaan oman äitini ryssävihaa ja olin jo silloin sitä mieltä et maailma menee menojaan ja ne jotka jää menneeseen kiinni, kantaa katkeruutensa hautaan asti.
Sinusta miedän siis pitäs yhä vihata venäläisii (miten uus sukupolvi on syyllinen menneisiisn sotiin?) ruotsalaisii jotka meitä alisti ja vihata jopa saksalaisia, tanskalaisia jne...niitä maita joissa hakkapeliitat taisteli?
Historia on historiaa, eikä ole mitään vikaa siinä, et kunnioitetaan ihmisiä, mut jos kaikkia pitää vihata, niinmille muulle jää elämässä tilaa?Rauha eläville ja lepo kuolleille.
- henrjii
Mäkin olen tuuminut, että millaista siitä tulisi, kun laittaisi ne keitetyt punajuuret uunivuokaan, sekaan jotain makeaa, ja hapanta.
http://www.google.com/url?q=http://www.youtube.com/watch?v=Jm2q11vf9f0&sa=U&ei=_xDdTp7MEs-g-wbxq43ODg&ved=0CAUQtgIwAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNHAaENHalPQfsV_5PIUEwIom8H06Q Meillä tuoksuu just nyt ihanalta! Punajuuripaistos uunissa. Kaksi päivää vapaata ja tehtäviä harjotellen.. Niistä ei vielä pääse mihinkään.. Tämä viikko on oikeastaan vuoden toiseksi pahin.. Yhdestä pahasta päästy, toinen odottaa...
Oikein Hyvää Itsenäisyyspäivää Kaikille!Minulla on kaksi viikkoa vapaata joulua aikaan. Olen tehnyt tunteja sisälle ja talvilomaa viikko. Olenkohan utelias, mitä tehtäviä sinä harjoittelet?
- näin on!
miljoona kirjoitti:
Minulla on kaksi viikkoa vapaata joulua aikaan. Olen tehnyt tunteja sisälle ja talvilomaa viikko. Olenkohan utelias, mitä tehtäviä sinä harjoittelet?
Netissä istun ja seuraan,
kuinka rintamakarkurit
kertovat jokavuotisia
voittotarinoita.
Oikeat sankarit ovat
hiljaa. näin on! kirjoitti:
Netissä istun ja seuraan,
kuinka rintamakarkurit
kertovat jokavuotisia
voittotarinoita.
Oikeat sankarit ovat
hiljaa.Jep ja käpykaartilaisia suojellaan...
miljoona kirjoitti:
Minulla on kaksi viikkoa vapaata joulua aikaan. Olen tehnyt tunteja sisälle ja talvilomaa viikko. Olenkohan utelias, mitä tehtäviä sinä harjoittelet?
Laskentaa, monta vuotta välissä, joten harjotella pitää. Väärin ei saa mennä pilkun vertaa.. Ei muuten mitään, mut se jännitys ettei tule virheen virhettä.
- tii-na-...
ystävä tulee puolenpäivän aikaan meille syömään sit meinasin vähän laulaa lupas nauhottaa ja tehdä levyn niistä kivaa yhdessäoloa illalla linnan kutsuja sit voisin lähtee homotansseihin oon tuolla naamakirjassa luvannu osallistua tiedä vaan mistä tähän hätään homom löytäs taitaa olla hetero sekin ystävä joka tänne huomenna tulee.
Ai, olispas hauskaa kun laittaisit sun laulusi tonne youtubeehen ja sit linkittäisit tännekin. Hauskaa iltaa sulle. Mulla on työpäivä keskiviikkona ja alkaa jo 7.30 joten ei voi kilistellä eikä jaksa tansseihinkaan. Harmi. Yritin jutella tossa äsken, että nyt tartteis lähteä juhliin itsenäisyyspäivää, mut ei me jakseta. Miestä yskittää ja mua nukuttaa kun ei oo ehtinyt ottaa tirsoja...
- tii-na-...
miljoona kirjoitti:
Ai, olispas hauskaa kun laittaisit sun laulusi tonne youtubeehen ja sit linkittäisit tännekin. Hauskaa iltaa sulle. Mulla on työpäivä keskiviikkona ja alkaa jo 7.30 joten ei voi kilistellä eikä jaksa tansseihinkaan. Harmi. Yritin jutella tossa äsken, että nyt tartteis lähteä juhliin itsenäisyyspäivää, mut ei me jakseta. Miestä yskittää ja mua nukuttaa kun ei oo ehtinyt ottaa tirsoja...
pitää laittaa sit jos niitä kestää kuunnella sithän sen tietää jos omaan korvaan kuulostaa kohtuulliselta niin varmaan on ihan ok.
- ...
Hiljentyen.
Mulle kuudes joulukuuta on erittäin tärkeä asia. En ala erittelemään netissä mietteitäni kovin tarkasti. Isänmaanasialla tässä ollaan oltu ja ollaan edelleen.
Sauna, kossua, puku päälle, naapuriin istahtamaan, linnanjuhlat telkkarista. Kun ei pirulauta kutsua juhliin tullut vieläkään :DD
=DW= Lähden metsään ja sahaan muutaman tankillisen.
Niin olin tänäänkin.
Ei nuo juhlapäivät paljon erotu.
Tai vois sitä käydä katsomassa, joko järvessä on miten vahva jää.
Muistelen, että Sinun pää ei kovin korkealla keiku, niin varmaan tuo lisää voimaa.
Tuli vaan mieleen, että karhu nukkuu talviunet, entäs, jos se talismaani tekee uneliaaksi talvisin.Ei ei, et mene jäälle, mä en anna lupaa mennä. Heti pois semmoiset ajatukset. Ei saa edes uhkailla mennä kurkkimaan rannalle.
Ai niin, toivottavasti ei nalle anna mittään unenlahjoja, niitä on ihan tarpeeksi. Niin ja eiks ne nallet oo makean perään, ja justsa kun olen päässyt hyvään alkuun karppaamisesta...
Velipoikaa vaan harmittaa kun hänellä ei ole sitä siitinluuta millä hämmentäisi kahvinsa ja viskinsä. Se on saanut vain naaraita.miljoona kirjoitti:
Ei ei, et mene jäälle, mä en anna lupaa mennä. Heti pois semmoiset ajatukset. Ei saa edes uhkailla mennä kurkkimaan rannalle.
Ai niin, toivottavasti ei nalle anna mittään unenlahjoja, niitä on ihan tarpeeksi. Niin ja eiks ne nallet oo makean perään, ja justsa kun olen päässyt hyvään alkuun karppaamisesta...
Velipoikaa vaan harmittaa kun hänellä ei ole sitä siitinluuta millä hämmentäisi kahvinsa ja viskinsä. Se on saanut vain naaraita.Siitä karppaamisesta tulee ketoosi, ja ihminen alkaa haista kalmalle. Huono harrastus.
Nyt kun ei koiraa ole, niin kaikki metsäneläimet tuppaavat pihaa,
Oravat juoksee räystäskourussa, jänikset makaavat yönsä pensaiden alla ja yks päivä kaksi kettua oli pihapiirissä eikä edes arkoja.k-kotton kirjoitti:
Siitä karppaamisesta tulee ketoosi, ja ihminen alkaa haista kalmalle. Huono harrastus.
Nyt kun ei koiraa ole, niin kaikki metsäneläimet tuppaavat pihaa,
Oravat juoksee räystäskourussa, jänikset makaavat yönsä pensaiden alla ja yks päivä kaksi kettua oli pihapiirissä eikä edes arkoja.Höpö höpö. En mä mitään haise. kun en mä oo ketoosissakaan. Ketoosi kuulostaa ihan täyskänniltä. Kunhan vaan oon vähentänyt vehnäjauhot, ja sokerit minimiin....
Niin, ja kohta varmaan voit sit saada seuraavaksi nallenkin kylään. Mut muista pyytää siltä sitä voimaa ja pari karvatuppoa, niin ollaan sit samanhenkisiä.- :)
miljoona kirjoitti:
Höpö höpö. En mä mitään haise. kun en mä oo ketoosissakaan. Ketoosi kuulostaa ihan täyskänniltä. Kunhan vaan oon vähentänyt vehnäjauhot, ja sokerit minimiin....
Niin, ja kohta varmaan voit sit saada seuraavaksi nallenkin kylään. Mut muista pyytää siltä sitä voimaa ja pari karvatuppoa, niin ollaan sit samanhenkisiä.Atkinsillä kun aikanaan oltiin, tutkittiin tarkkaan pissan ketoosiarvot apteekin paperiliuskoilla. Ei karppaaminen kai auta ilman ketoosia`?
Ketoosissa henki haisee jaskalle. :) kirjoitti:
Atkinsillä kun aikanaan oltiin, tutkittiin tarkkaan pissan ketoosiarvot apteekin paperiliuskoilla. Ei karppaaminen kai auta ilman ketoosia`?
Ketoosissa henki haisee jaskalle.Jos tarkoitat laihduttamista, niin ei mun tarvitse laihduttaa. Kuhan vaan niitä hiilihydraatteja muuten välttelen.
- :)
miljoona kirjoitti:
Jos tarkoitat laihduttamista, niin ei mun tarvitse laihduttaa. Kuhan vaan niitä hiilihydraatteja muuten välttelen.
Joo, kukaan ei jaksa ilman ruisleipää, en minä ainakaan. :))
Ei munkaan tarvi laihduttaa, onneksi, tosin, taas ruoka maittaa. miljoona kirjoitti:
Höpö höpö. En mä mitään haise. kun en mä oo ketoosissakaan. Ketoosi kuulostaa ihan täyskänniltä. Kunhan vaan oon vähentänyt vehnäjauhot, ja sokerit minimiin....
Niin, ja kohta varmaan voit sit saada seuraavaksi nallenkin kylään. Mut muista pyytää siltä sitä voimaa ja pari karvatuppoa, niin ollaan sit samanhenkisiä.Ei tässä nyt vähään aikaan pelkoa, että Sinä ketoosin saat, tuleehan Joulu.
Suklaa on hyvää, joulupullaan pannaan enemmän sokeria, pitäähän täytekakku leipoa Jouluksi ja eikä torttutaikinassa ole vehnäjauhoja ja hillossa sokeria.
Palataan tuohon ketoosivaaraan tammikuun lopulla.- rullaati-rullaa
k-kotton kirjoitti:
Ei tässä nyt vähään aikaan pelkoa, että Sinä ketoosin saat, tuleehan Joulu.
Suklaa on hyvää, joulupullaan pannaan enemmän sokeria, pitäähän täytekakku leipoa Jouluksi ja eikä torttutaikinassa ole vehnäjauhoja ja hillossa sokeria.
Palataan tuohon ketoosivaaraan tammikuun lopulla.Elä ennee, nyt jo tuntuu paksulta, ihan jo sanat lihottavat.
Taidan paastota jouluajan.
*söijuuriruistaleipääkinkkurullalla*, röyh! k-kotton kirjoitti:
Ei tässä nyt vähään aikaan pelkoa, että Sinä ketoosin saat, tuleehan Joulu.
Palataan tuohon ketoosivaaraan tammikuun lopulla.Nyt on lähdettävä laittaan päätä tyynyyn. Öitä
Kotonani ollen. Vapauden hinta ollut kova muttei saavuttamaton, onneksemme.
Ainakin yksi kynttilä pitäisi viedä sankarihaudalle. Ehkä luen jotain kirjaa joka kertoo minulle tutuista henkilöistä. Sain kyllä kutsyn yhteen itsenäisyyspäivän tilaisuuteen, mutten tiedä onko minusta lähtijäksi.
Kävin eilen venäjällä ja olin nähdä nokkakolarin. oli todella täpärä tilanne. Lunta satoi ja näkyvyys oli todella huono. Edessäni ajava auto meni vastaantulevan kaistalle ja vastaantuleva, sekä edessäni ajanut auto juuri ja juuri saivat väistettyä toisiaan. Venäjällä joku mies pyysi minulta apua. Sanoi että on kamalassa pulassa ja tarvitsee rahaa. Venäjällä suomalainen kyllä auttaa suomalaista ja tällä miehellä oli suomipaita päällä sekä karjalalippis. Kuitenkaan hän ei ollut suomalainen, vaan näytti joltakin aineiden käyttäjältä. varsinkin kun kolikot olisivat kelvanneet. Sanoin ettei ole kolikoita, kun maksan aina tasarahalla ja sitten mies häipyi. Puhui mellko hyvää suomea, mutta kyllä sen aksentin silti erottaa ettei ollut suomalainen, vaikka esitti olevansa.
Ei liittynyt ihan aloitukseen, mutta kerroinpahan silti:)Hajusta ne erottaa. Venäläiset syövät hapankaalta ja siksi suomalainen ja venäläinen hiki haisee erilaiselta.
Mitä muuten hait venäjältä? Minä en ole vielä koskaan keksinyt mitä sieltä tarvitsisin lähteä hakemaan.Hyvää Itsenäisyyspäivää täältä!
En varmaan sen kummemmin vietä tätä.
Ikkunalle kynttilä kuudelta, se oli perinne joka on kotoonta säilynyt.
Sibeliuksen Finlandian olen kuunnellut.
Katsonko linnanjuhlia sitä en vielä ole päättänyt, ehkä sieltä ja täältä.
Tässähän se menee.
Kun pääsen sinne Egyptiin niin haluan ostaa itselleni sieltä oikean skarabeen. Ja Olis kiva päästä aavikolle näkemään sellainen työssään, se tuskin on mahdollista. Siis pyhä pillerinpyörittäjä.Sinäpä vikkelä olet, siis paljon ehdit.
Mä menossa iltapäivän puolella kylään, syömään pyydetty.
Muut kuin kotityötkin "häiritsee" päivän viettoa..
Mutta tunnelmaa ei vie mikään, jo Suomenlippu ikkunan alla siitä muistuttaa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää!Kahdeksalta aloitin. kesäkurpitsapaistos on uunissa ja keittiö on siivottu. Joulukuusi on koristeltu parvekkeelle. Ja en anna minkään pilata itsenäisyyspäivää. Olen tänään oikein hyvällä tuulella. Kun saan siivoukset valmiiksi, aloitan filmit ja sytytän kynttilän myös.
Hyvää itsenäisyyspäivää sinullekin.miljoona kirjoitti:
Kahdeksalta aloitin. kesäkurpitsapaistos on uunissa ja keittiö on siivottu. Joulukuusi on koristeltu parvekkeelle. Ja en anna minkään pilata itsenäisyyspäivää. Olen tänään oikein hyvällä tuulella. Kun saan siivoukset valmiiksi, aloitan filmit ja sytytän kynttilän myös.
Hyvää itsenäisyyspäivää sinullekin.Hyvällä tuulella täällä myös!
Pidetään se :))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117285Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista655416- 954934
- 524125
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494016- 2223903
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283628- 423345
- 522849
- 422427